Szia! Szerintem több levegőre lenne szüksége a motornak, a karburátoron kell lennie egy olyan kis csavarnak, ami alatt van egy rugó. Ezzel a csavarral lehet alapjáratot is állítani, teljesen becsavarva teljesen elveszi a levegőt, viszont, ha kicsavarod be tudod vele állítani az alapjáratot, ezután próbáld meg apró fordulatokkal kicsavarni, amíg a motor be indul és tartja az alapjáratot. Ha ez nem válna be próbáld a súbertűn másik rovátkába tenni a kis rézlemezt. Sajnos más egyéb ötlet most nem jut eszembe, remélem tudtam segíteni valamit. Esetleg töltsd le ezt a javítási útmutatót: http://robogoalkatresz.odormotor.hu/szerelesi-utmutatok-kezikonyvek/Jawa-Mustang-szerelesi-utmutato.php
Upadate: a kipufogó könyök és dob között csöpög a kokszos benzin elég rendesen, ebből gondolom hogy sokat kap. Rúgásra szintén röffen, kipufogó füstöl, de rendesen nem tud beindulni. Hogyan tudom szabályozni hogy kevesebb benzint kapjon? Tűszelep zár, nem ömlik belőle a benzin.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, Jawa Mustang motorom rúgásra beröffen, de leáll, sokat rugdostam , gyertyát kivettem többször is, főfúvóka 68 alapjárati 38, gyertya kép fekete, száraz. Mi lehet a megoldás az életre keltésére?
Szia! Rendben igazad van, valóban kár hogy távol vagyunk egymástól. Emailben küldök majd képet az autóról, aztán én is várok a te Skodáidról, de jöhet majd a motorokról is.
Szia! Akkor gondolom az ideal is jól fog húzni, szerintem blokk felújítás lesz, mert azt szeretném ha jól működne és minden komolyabb hibát szeretnék kizárni. A GLS fém hűtőrácsos, eredetileg műanyag lökhárítós volt, de most króm van rajta elől- hátul az előző tulaj sajnos megtörte így odalett a műanyag lökhárító, mutatok majd róla képet.
Jól húz amúgy a Mustang nem tudom a fojtott, hogy megy olyannal még nem mentem, de az alacsony fordulatot szereti. Kár, hogy messze vagyunk egymástól... Az már a műanyag hűtőrácsos, és műanyag lökhárítós igaz? Nem sok van belőle idehaza. Csak nem a múltkorába vetted? Van egy króm lökhárítós amit kaptam ismerőstől '77-es 105s, meg egy műanyag lökössel ami hobbi autó.
Szia! Klassz járgány lehet, nekem az ideal fojtatlan 6000/ 3 a táblája szerint, akkor a te mustangod is nagyon ritka lehet én csak a gyengébb fajtával találkoztam, én érdi vagyok. Ha már szóba került van 1982-es Skoda 120GLS-em is, dupla körlámpás, de teljesen gyári. :) Neked milyen Skodád van?
6500/4-es a fojtatlan változat jó kis gép. Igen sokkal könnyebb mint a simo, de szerintem rövid távra sokkal jobb. Te helyileg merre vagy? Ja meg a Skodák a nagy szenvedélyeim még :D
Szia! Akkor egész sok schwalbe van felétek, én csak egy kéket szoktam néha látni. Egy piros mustangot láttam ma amikor próbáltam az egyik babettám, egy márka társsal is találkoztam, de beszélni nem tudtam vele, idealt viszont soha nem láttam forgalomban. Én a babettán kívül csak S51-es Simsonnal mentem a 4 sebességes változattal, na az nagyon megy. A mustangot én kisebbnek látom gondolom könnyebb is, a te mustangod még a fojtatlan változat?
Sajnos kevés van mind kettőből. Nálunk itt a faluba 4-en járnak Schwalbeval, engem is beleértve, Mustangom csak nekem van üzempékes, van még 1 legalább a faluba az nem működik, meg a szomszéd kisvárosban van még 1 Mustang. Én Makó mellett lakom egyébként. A mustanggal inkább itt szaladozok a faluba kicsi könnyű kényelmes.... A fecskének puhább a rugózása inkább öregurasabb motor de szeretem vigyázok rá, lehet egyszer szerzek egyet ami szebb állapotban van. A Mustang a Schwalbehoz képest sportosabb szerintem.
Múltkor láttam valami régi robogót. Nagyobb kivitelű volt nem 50-es. Úgy volt beszerelve a blokk hogy el volt forgatva 90 fokkal. Aszittem' Tatran de nem az.
Szia! Szép kis géppark, sajnos mustangot és schwalbe-t alig látok már, nagyon ritkák. Régen én is schwalbet szerettem volna, de nem sikerült, babetták lettek helyett és egy Simson enduro, végül a Jawa 05. Megkérdezhetem, hogy hová valósi vagy?
Örülök, hogy tetszenek, van még egy ugyan olyan, mint a vajszínű csak zöldben, azt teljesen újra vezetékeltem, új lánc és lánckerekek vannak rajta. A vajban 4600km van teljesen gyári, még egy Simson endurom van, mind üzemképes kivéve a vaj, mert karburátor dugulása van. A 05-ösre leszek nagyon kíváncsi, hogy milyen lesz ha elkészül.
Szia! A linken megnézheted a 05-ösömet, jó sok képet csináltam róla, a képek időrendbe vannak téve, sajnos a blokk meg volt szorulva, de azóta forog a motor szépen, az utolsó képek a jelenlegi állapotot mutatják:
Van egy Jawa 05 Idealom és az lenne a kérdésem, hogy a kuplung kinyomó szerkezetnél hány kis csapágygolyónak kell lennie? Gömbölyű oldaldeknis változatról van szó. A dekniben lévő szerkezetben bent van a golyó, de a kuplungoldalon nem találtam, viszont a rúdnak minkét felén ott a bemélyedés.
Egy '77-es Mustangom van, tegnap össze is raktam a vasat ami a múltkor eltörött, mentem is egy karikat elsőre indul is :) Meg van egy '78-as Schwalbem.
Most nagyon jó hírel jöttem, sikerült megindítanom a dugattyút. Tettem motorolajat a hengerbe és át lett forgatva a motor is, szépen könnyen forog, nincsen válla sem a hengernek sem durva kopások és a főtengely sem volt beállva. Párszor átforgatom majd még aztán kitakarítom, amit feloldott az olaj. Megjegyzem a blokkban volt olaj, mert kiszerelt állapotában, amikor függőlegesen felállítottam a blokkot olaj folyt ki a berúgónál, bízom benne, hogy így a szimeringek nem mentek tönkre. A gyújtás is jól be van állítva, kívülről letakarítom a blokkot, a váltót feltöltöm olajjal aztán visszaköltözik a vázba a blokk, ha minden jól megy, aztán oda is eljutok, hogy indítási próbát tegyek. A motorba óra szerint 2242Km van, ami valós lehet, a légszűrőházban lévő szűrő is szinte új, örülnék ha feltámadna a 05-ös, jó ideje nem ment már.