Köszi. Amikor felkértek, javasoltam hogy ne csak rekonstruáljuk, tegyünk hozzá. Egy moduláció a végén, váltott szólók és talán közelebb áll így hozzánk.
A sound egyszerű. Szinte bármilyen orgonával megoldható. Egyszerű 888 lent, 8888 fent, 3.perc, soft, fast, lezli stop és kissé erősebb torzító. Szólónál c3 vib.
21,3kg! Mások 12-15-nél tartanak 88 kalapáccsal! Pl. Roland (ok, talán nem a csúcs modellekben). De amúgy ha számodra a memórianövelés akkora fejlesztés, hát örülök. Csak nem értem ezt az örökös kákán is csomót kereső jóféle tót szokásod, hogy akkor miért akarsz egyszerre egy közösséghez is tartozni. Ha sokat láttál, tapasztaltál éltesebb korodra, bölcsességed csak odáig terjed hogy másokat hülyének nézz?
Na mindegy! Ha neked ez szórakozás, éljen a demokrácia és szólásszabadság! 🙃👍
...off ugyan, de hamár...Nord Grand2...."ezen meg alig van fejlesztés, viszont 20+ kilóval már nem a mai pille súlyú divat felé eveznek...."...valóban +30 deka súlytöbblet, hát nem borzasztó?!...cserébe amúgy elég jelentősen fejlesztettek rajta, de nem ragozom itt, -akit ényleg érdekel, az alposabban utánna néz-...megint egyszer "valahol Magyarországról" , -ahol vélhetőleg a hangszer nem szemügyrevehető v. kipróbálható - lesajnáló, felületes vélemény... ...amúgy re orgona: vegyük tudomásul hogy a (2manuálos) "csak orgona" klón passé, csak megrögzött Hammondosokat érdekel, azo viszon a csúcsmodellekhez ill. márkákhoz orientálódanak, vagyis Legend v. Suzuki., mindrnki más éppezért óvatosan leáll-t velük, -nem csak a Nord! -ugyanakkor prefiknak egyre jobban terjednek és fejlőnek az "univdrzális" szinpadi keyboardok amik amúgy hammond-sound szempontból is egyre autenikusabbak...
Nagyon bírtam azt a Never Before feldolgozást, a szólók a végén igazi ínyencség. Hogy hoztad ki a Jon Lord soundot a Legendből? Tudja alapból, vagy meg van bolondítva valamivel? https://youtu.be/6wiwbjkg9DQ?si=42IlcQKxYsoKFfzw&t=250
Derecskei Zsolttal egyszer összejátszottunk virtuálisan egy Deep Purple nótát (Never Before), de itt mindenért ő felel és a háttérben még Hammond is van, hogy ON legyen: https://www.youtube.com/watch?v=NVFsG2MTVYk
Azt sandítom én is, hogy nem ment úgy mint a többi modell. És a cég se hatalmas, hogy ezt az ágat fenntartsa. De ugyanakkor írtad a tiszavirág életű modellfrissítéseket, amit ez szintén nem magyaráz valóban. 1x kellett volna jól megcsinálni! Lehet ez vitte bukóra a szériát ott, hogy a svédcsavart akarták erőltetni vele, a szakma meg leosztályozta a műveiket. Nem tudom. A csend viszont gyanús, mert most ezt a Grand2-t is ki merték dobni, s igazából az 1 se volt rossz, ezen meg alig van fejlesztés, viszont 20+ kilóval már nem a mai pille súlyú divat felé eveznek velük sem. A többi modellből is jön mindig frissítés, bár ott se számottevő a nagy újítás. Orgona engineben, laciszimulációban meg kifejezetten semmi. De hát más okból se érteni manapság a svédeket…
Kérdezték, lesz-e egymanuálosban a Soul? Szerintem jó ideig nem. Azonban az igen ritka Legend Classic-ot hamarosan felválthatja egy Soul Classic. Ámbár a 273-as fa lábbal, paddal, 25-ös pedállal már most is erősen az. Mindezt 3,3M Ft-ért. Legend Classic 4,5M Az XK-5 Classic 5,5M.
XK5, Legend Classic, Soul273 fedlappal.
Ügyes a Hammond M-Solo. Súlyra különösen. Egy zongora alapú előadáshoz gyakran elegendő egykezes orgona, szinti kiegészítésnek.
A kétmanuálos Nordok számomra nagy talány. Kijött a C1, majd meglepően hamar leváltotta a C2. Azt hamar követte a C2D amit szintén nem készítettek sokáig, pedig C1-et, C2D-t sokfelé látni, tehát sikeres, elterjedt hangszer. Talán ráfizetéses volt a Clavianak?
Ne feledd, hogy a hangszereddel az lesz a legrosszabb, -ami történni fog- hogy egyszer ledarálják!
Ehhez képest azon parázni, hogy egy kis folyadék bekerül a billentyűk közé?
Én azt gondolom, hogy rohadjon meg az összes olyan gyártó, aki nem IP67-es minősítéssel gyártja a hangszereit. Képzeld el a sámán dobokat, ha esős időben nem működtek volna.......
Egy nagyon izgalmas újdonság, Jack McDuff-fal egy másfél órás workshop. Jó szemszögből, egyedül játszik, kegyetlen ízléssel. Klasszikus jazz-blues iskola!
Most zajlik a NAMM Amerikában. Érkezik a sok kép, felvétel.
Lassan kétszereplőssé válik a valós hangszergyártók ezen piaci szegmense. (persze van még Crumar, Nord, MAG, HX, Studiologic, Orla)
Érdemes fb-os videókra rákeresni, már most sokat találni. Sok új, jó Hammond van, de egyik sem ősbemutatós. Viscountnál a két Soul orgona és háromféle lezli, akár passzoló barna színárnyalatban is. Fő bemutató: Pat Bianchi.
Hammondnál az XK-4, M-Solo és a csöves H(agyományőrző) 122, 142 lezlik. Fő bemutató: Brian Charette. Mindketten voltak a MAG-nál is.
Van témába vágó emlékem egy Karthago-buliról, cirka 2007-ből. Koncert vége, bemutatkozások, Gidó jár körbe a színpadon, Takáts leül a VR-760-hoz letartani 1-1 hangot. Valami itala is volt, rátette, persze az első glissandónál leborult. Gidó idegesen, gyors léptekkel elment egy rongyért, majd lendülettel kezdte törölgetni, rezgett bele az egész állvány, nem mellesleg remek hangokat kisajtolva közben a VR-ből. Takáts szemlátomást zavarba jött, a feszültség tapintható volt.
A másik bosszantó az orgona és lezli asztalnak nézésében, hogy fogdossák. Koszos, izzadt tenyerével támaszkodni próbál rajta, vagy csak fogdosni, mert sokan vannak akik nem tudnak rutinból két lábon állni pusztán a kéz lógatásával.
Kisebb, szintiféle hangszereknél kevésbé jellemző, de igazi Hammond/lezli esetén katasztrofális szokás. (nyilván zongoránál is, csak a más fórum) Mindenáron rajta akarják hagyni kézlenyomatukat a különleges politúros bevonaton. Nem győztem annó ellegyezgetni a sok érdeklődve támaszkodót nemlétező bajszom alatt elmorzsolt káromkodással.
...Kössz!... "zongorafedelet ki lehetne rögzíteni..." -én attól kezdve mindig kiakasztottam és félretettem a fedelet, ha "veszélyes" helyen dolgoztam...aztán voltak tehtube-féle esetek és továbbbi tanulságok is pályafutásom alatt, de nem offolok tovább... üdv. -V.
Én pont ezért is, itthon sem engedek se teát, se vizet semmit, nem hogy a hangszer közelébe, de a szobába se! Nincs az a véletlen ami ne következhetne be. Murfy él és dolgozik, s van mikor barátjait is magával hozza - hogy egy szervizes mondását idézzem.
Old Vic
Sajnálom a balesetedet! Én hallottam már olyanról is, hogy zongorista kezére csapták a taxiajtót. Ott esélytelen bármi “mentőpohár”. Ellenben egy zongorafedelet ki lehetne rögzíteni ilyen váratlan dolgokra számítva. Kár hogy a gyártóknak ez nem jut eszébe!
Az még a kínszenvedés, mikor a zenész kottáit viszi a szél szanaszét l. szabadtéren a kottaállványról. Arra sincs sokszor megoldás.
Vigyázni kell. Még Szfehérváron valaki rátett annó egy konyakospohsrat a VK7-em tetejére. Pár perc múlva valahogy meglökték, ráborult a gombokra, billentyűzetre. Onnantól a befejezésig már csak gitár volt, nem szólt.
A Törökbálinti Depóba vittem. A szervizes veterán Kuji István bámult rám, miféle csodabogárral állítottam be hozzá? Hosszas kutakodás után megbizonyosodott, bizony ez is Roland. Egy hét alatt végzett vele. Nagy kár végül nem történt, de sok munka volt szétszedni, megtisztítani és vagy 10 mikrokapcsolót kicserélt az áramkörökön az érintett nyomógombok alatt. Még pár billentyű alsó horga kitört, azok U20 billentyűi, mint a meghozatott szervizkönyvből kiderült. 25 éve egy félmillás hangszernél azért aggodalmat okozott. De hibátlan lett. Ma már sokunknak egyszerű rutin ujjgyakorlat lenne egy ilyen szervíz.
Aztán pár hónap múlva Móváron fellépésre várva látom, Takáts Tamás ráteszi a sörét. Odarohantam, nem túl udvariasan dorgáltam le. Onnan kezdve a tettlegességet bevállalva hárítottam az ital tárolására való felkérést. Mikor megláttam mit tesz Driscoll, még így is felment a vérnyomásom a nagy időbeni távolság ellenére.
Soxor megkérdeztek, mit tehetnek az orgonámra? Csak azt amit a gitárra vagy dobra is szoktak.