Keresés

Részletes keresés

robicsek Creative Commons License 2010.07.13 0 0 3641
bezony, az F1 akkor ment oda, amikor már volt Mogyoród meg Gödöllő, stb.
De ha valaki most költözne a pálya mellé, talán nem volna fair, ha panaszkodna a zaj miatt.
Előzmény: kentaura (3640)
kentaura Creative Commons License 2010.07.13 0 0 3640

http://www.panoramio.com/photo/35985732

Mint a képen látható, a Hungaroringet úgy készítették, hogy a közeli lakott területeket védi a domborzat, mivel egy mélyedésben van a pálya.

Az sem mellékes, hogy az 500m-re kezdődő település a Forma1-re érkező vendégeknek készített kempinggel kezdődik.....

Előzmény: kentaura (3639)
kentaura Creative Commons License 2010.07.13 0 0 3639

Azért ez eléggé tudatos ferdítése a dolgoknak.

1. Mogyoródon a legelső lakóépület a pályától 500m-re van és a földi zajok ellen zajvédődombbal, zajvédőfallal lehet védekezni, de egy fentről jövő zaj ellen nincs védekezési lehetőség.

2. A Red Bull futam előtt, alatt Budapest belvárosában sok ezer ember a munkáját szeretné végezni az augusztusi melegben, ami bizonyos munkáknál lehetetlen a zaj miatt (pláne nyitott ablakok mellett).

3. a budai oldalon a domborzat még jobban rájátszik a gépek által keltett zajhatásra.

 

Gondolom te közvetlenül érdekelt vagy a Red Bull Air Race futamában, mert korábban ha jól emlékszem azt írtad, hogy itt dolgozol Tökölön a reptéren, így megértem, hogy az ombutsmant ócsárolod amiért számotokra kedvezőtlen döntést hozott, de ettől hidd el nem az ombutsman lesz hiteltelen...

Előzmény: Rep-Air-rer (3637)
robicsek Creative Commons License 2010.07.13 0 0 3638
hajaj, én voltam Fairfordban is meg F1 versenyen is, és teljesen egyetértek, egy Harrier repkedése az szunyogciripelés egy F1 starthoz képest.
Előzmény: Rep-Air-rer (3637)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2010.07.13 0 0 3637
Csak egy észrevétel! Bizonyára közlekedési zajforrásnak minősűl az F1 futam Mogyoródon is de ott rájöttek a helyi lakosok hogyan lehet profitálni a rendezvényből. A zajszint pedig nagyságrenddel meghaladja a repcsik által keltett mértéket így hát azt is megkell szüntetni. Az országgyűlési biztos véleménye pedig egyenlő a fülemüle füttyével: ha ebbe a zsebembe dugnak valamit akkor annak van igaza ha pedig a másikba akkor az igazság annál lakozik. De ez már nem ide tartozik.
Előzmény: kentaura (3635)
viricsi Creative Commons License 2010.07.13 0 0 3636
Remek dolog, hogy van az országunknak gyűlése, annak meg egy biztosa, aki csalhatatlanul megállapítja a hatóság tévedését zajforrásügyileg, mely az egészséges környezethez való alapvető joggal összefüggő visszásságot okozott.

K.rva egy ország ez, sz.rrágásban profik vagyunk.
Egyébként mennyit is ér, mit számít egy országgyűlési biztos megállapítása?
Előzmény: kentaura (3635)
kentaura Creative Commons License 2010.07.12 0 0 3635

http://index.hu/belfold/2010/07/12/nem_jol_osztalyoztak_a_red_bull_air_race-t/

 

Az országgyűlési biztos megállapította, hogy a hatóság – tévesen – közlekedési zajforrásnak minősítette a repülőversenyt, márpedig azt szabadidős zajforrásnak kellett volna tekinteni. A közlekedési zajforrásnak 65 dB a határértéke, ezzel szemben a szabadidős zajforrásnál 55 dB az irányadó. Vagyis a hatóság lényegesen enyhébb határértéket tartott irányadónak a helyesen alkalmazandó szigorú határérték helyett. A rendezvény nem megfelelő osztályozása és így a zajhatárérték túllépése az egészséges környezethez való alapvető joggal összefüggő visszásságot okozott.

 

Akkor most mi is a műrepülés?

Előzmény: Vgyuri (3562)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.01 0 0 3634
Milyen a normális utasforgalom? A szárnyashajó mellé odaképzelhetjük a hidroplán, ekranoplán, rosszabb időjárás esetén a csalagút miatt feleslegesség vált légpárnás hajókat is, vagy a vonatot. Párszor már leírták a topikban, hogy mi minden kellene ehhez.
Előzmény: kentaura (3631)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.01 0 0 3633
GA reptér (mert erről írtál) természetesen ettől még lehet kiterjedt utaskezelést nem igénylő kis és közepes géppel
Előzmény: Vgyuri (3632)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.01 0 0 3632
Bár nem nekem írtál, bátorkodom megemlíteni, hogy ezektől még nem lesz LHTL tömeges utasforgalom kezelésére alkalmas reptér, ha nincs meg a helyi utaskezeléshez szükséges - terjedelmes - infrastruktúra.
Előzmény: kentaura (3631)
kentaura Creative Commons License 2010.07.01 0 0 3631

Kedves trikó!

Folyamatban van az M0 szélesítése, a gerincút építése, a kikötő kialakítása. Már menetrendszerinti járat jár be Battáról a Vigadó térre. Mi kell ezeken túl ahhoz, hogy normális utasforgalmat fogadhasson egy GA reptér? A szárnyashajóval jobb megközelítése van a reptérnek, mint a gyorsforgalmi úttal Ferihegynek! Ha felújítanák a HÉV vonalát elővárosi gyorsvonattal pillanatok alatt benn lehetne lenni Pesten is. (bár ehhez a kisduna feletti vasúti hidat is fel kell újítani, mert eléggé ramaty állapotban van).

Előzmény: trikó (3621)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3630
Hja, hogy ezt már párszor elmondtam? Valóban, de nem én vagyok a topicon az egyetlen, akinek mindenről ugyanaz jut eszébe :-)

OFF

Nekem ez azért szívügyem, vagy szívfájdalmam, mert fatornyos hazámban ez a háromrétegű finanszírozás nem akar összejönni, ezért lóg ki a reptér sejhaja a gatyából :-(
Előzmény: Vgyuri (3629)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3629
Ehelyett van Tökölön az, hogy a területet egyben megvásárló először beszedett valamennyit az eladott területekből. A megmaradtak egy részét is (tudtommal egy külön bonyolító társaság) bérbe adja nem repülőtéri tevékenységre. Ezután Talabosék már nem a teljes tököli ingatlanvásárlásra fordított összeg refinanszírozásával szembesülnek - szerencséjükre.
Előzmény: uhb129b (3628)
uhb129b Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3628
Ez itt OFF, de erősen gyanítom, hogy az a péri nullszaldó úgy jön össze, hogy az infrastruktúrát ingyen kapták, vagyis nem számolnak el rá se bérleti díjat, vagy amortizációt, és talán még a szükséges karbantartást sem saját zsebből végzik. Persze ez csak tipp, mert nem láttuk az eredménykimutatásukat.
Előzmény: Vgyuri (3626)
uhb129b Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3627
Mi a garancia arra, hogy a logisztikai fejlesztést nem légi logisztikára építik

A ferihegyiek jobban meg tudják neked mondani, de valahogy úgy van, hogy Ferihegy cargo forgalmának kb. 40%-a teherautón jön-megy. Ami repülőn jön-megy, abból meg 60% a menetrendszerinti utasszállítók hasában utazik. Ennek egyszerűen az az oka hogy autópályán tök jól elérhető Bécs, München és Frankfurt, és a cargonak meg tulajdonképpen mindegy, hogy hogyan és merre utazik, a lényeg, hogy időben odaérjen.

Talán csak a távol-keletről érkező cargo a kivétel, amely kénytelen repülőn érkezni Ferihegyre. De gyanítom, hogy rengeteg távol-keleti légi cargo Frankfurtig repül, és onnan hozzák vissza Pestre utasszállító gyomrában, vagy teherautón.

A prágai reptér cargo forgalma még kisebb, mint Ferihegyé, mert ott meg aztán olyan közel van Németország, hogy többnyire nem érdemes légi uton szállítani oda semmit.

Na, ezt csak azért írom, hogy mutassam, hogy mennyire irreális azt gondolni, hogy Tökölön számottevő légi cargo forgalom lesz belátható időn belül. Egyszerűen a piac logikája nem támasztja ezt alá.

Ez persze nem zárja ki, hogy napi mondjuk 3 cargo gép érkezzen egyszer majd Tökölre, de akkor ezzel már jó nagyot mondtam.
Előzmény: kentaura (3618)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3626

A helyiek félelmei annyiból jogosak, hogy önmagában a GA sosem fogja eltartani a repteret.

 

De ezt soha senki sem állította:-)

 

Bár mint a péri példa mutatja, GA-val meg lájtos cargóval meg lehet közelíteni a nullszaldót. Igaz, a péri reptér célirányosan erre lett kiépítve, nem cipel inkurrens részeket (túl sokat), mint LHTL. Viszont itt meg az inkurrens részek egyrészét olyan áron adták/adják el, hogy ez a legfelső tulajdonosi szinten kiegyenlítheti azt a minuszt, amit az üzemeltető/bérbeadó nem finanszíroz. Ez különben is legyen a főtulajdonos gondja.

 

A valóságban szerintem a légvár tervezet is fázisokból épül fel, először meg lehet csinálni az alsó lépéseket, és ha azok már megteltek, akkor lépni tovább. Első lépésként pl. elég egy aszfaltszőnyeg a jelenlegi gurulónak használt akármire.

Előzmény: trikó (3625)
trikó Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3625
GAT készülhet párhuzamos guruló nélkül is. A tervezeten ha jól látom amúgy is csak opció a teljes hosszúságú guruló. Épp a St.Maarten megoldásra hajaz a dolog a párhuzamos gurulóval is, de anélkül is megoldható, ha az apronról kimegy a pálya közepe felé egy guruló.

Márpedig én a beruházó helyében igen óvatosan bánnék az átépítés, meg a GAT megtérülési számításával.
A helyiek félelmei annyiból jogosak, hogy önmagában a GA sosem fogja eltartani a repteret.
Előzmény: Vgyuri (3624)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.26 0 0 3624
Ezért mondtam, hogy a párhuzamos guruló akkor fog elkészülni, mint a légvár-GAT :-(
Előzmény: trikó (3621)
trikó Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3623
Nem én hülyültem meg. Nem hajlandó bevenni a hosszú linket a Zindex csodálatos szoftja:

http://maps.google.hu/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=st+maarten+princess+juliana&sll=47.319945,19.013042&sspn=0.024118,0.055747&gl=hu&ie=UTF8&hq=st+maarten+princess+juliana&hnear=&radius=15000&t=h&ll=18.042237,-63.110769&spn=0.016914,0.027874&z=16
Előzmény: trikó (3622)
trikó Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3622
Bocs, a link helyesen ITT
Előzmény: trikó (3621)
trikó Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3621
A párhuzamos guruló igazi jelentősége abban van, hogy nagyobb forgalmat tudjon lebonyolítani a beton, vagyis a pálya használata közben másik gép tud gurulni a pálya mellett ki vagy be, nem a pályán kell visszagurulni (backtrack). Elkerülik ezzel a sorbanállást a pályavégen.
Ha nem ez lenne a cél, középen elegendő lenne egy széles guruló az előtérre, plusz a meglévő déli guruló.

Még St. Maarten-t is meg tudták oldani teljes párhuzamos guruló nélkül. A pálya kikötőoldali végéről backtrack van még a Jumbonak is. Magáll a pályavégnél, az öbölben megfordul, és visszagurul. Ennyi.

És ez repülőtér, többezer napi utassal, nem egy ilyen kis délmucsa alsó tököli betoncsík. Még St.Maaartenen sincs folyamatos forgalom. A kisvasaknak meg elég a félpályás dolog.

TNCM - Holland Antillák‎

Az üzleti célú GA reptérnek sem látom létjogosultságát perpill. Lehet hogy olcsóbb lenne mint Ferihegy, cserébe viszont negyedannyit sem nyújtana, a megközelítése pedig perpill olyan, mint a kutya vacsorája, és ez a gerincúttal sem fog javulni. Ha a nullás beáll, nincs észak-déli közéekedés, sem a 6-oson, sem a Halásztelki úton, sem St.Miklós felé, sem az 51-esen.

Nagyot álmodni persze lehet.

Ha egyszer lesz redes nullás, akkor lesz értelme is. Valamennyi.
Előzmény: kentaura (3618)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3620
Ami a mostani gurulóútnak nevezett szörnyűséget illeti, azt jobbérzésű, a gépét féltő pájlot elkerülné ha tehetné. Az idő vasfoga betette a lábát a betonpanelek közé.
Előzmény: Vgyuri (3619)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3619

Elnézést, hogy én válaszolok. Egy repülőtér nem a gurulóút szélességétől lesz alkalmas nagygépek fogadására, hanem a kiszolgáló infrastrukturától, terminálépületektől, parkolóktól, tömegközlekedési kapcsolatoktól.

 

Az viszont megér némi, esetleg feleslegesnek látszó ráfordítást, hogy az a nagyobb gép, ami szórványos fuvar vagy szükséghelyzet esetén mégis le akar szállni Tökölön, az el is tudná hagyni a leszállópályát. 

 

Egyszerüen arról van szó, hogy a terület tulajdonosan megmondta, hogy GA repteret akar építeni, arra kéri a területrendezést, arra van fizetőképes kereslet, de ti bizonyos másodlagos-harmadlagos paraméterekből azért azt hozzátok ki, hogy mindez hazugság, és itt bizony Ferihegy III lesz.

Előzmény: kentaura (3618)
kentaura Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3618

Szerinted a tervezett GA reptér csak kis gépek fogadására készülne? Ha így van, miért kell hozzá olyan párhuzamos gurulóút, ami alkalmas nagygépek gurulására?

Mi a garancia arra, hogy a logisztikai fejlesztést nem légi logisztikára építik, amikor szárazföldi megközelítése miatt nem a legkedvezőbb helyzetben van a terület és az MLS a távol keleti piacot célozza meg?

Mivel nincsenek kellő szakmai ismeretein, csak azokra az információkra támaszkodhatom, amit be tudok szerezni a fejlesztésről és eddig eléggé aggasztónak látom a helyzetet.

Előzmény: trikó (3616)
robicsek Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3617
aki júzerként kötődik a reptérhez, és azon része, aki itt lakik, legjobban azzal járna, ha megfogná egymás kezét,

Te, maradjunk inkább a sörös/borospohár megfogásánál és a borral való koccintásnál, esetleg a már nem gyakornok csajszi kezét megfogom a tied helyett, jó? :-)))))))))

egyébként a mondat tartalmi részével mélységesen egyetértek.
Előzmény: trikó (3616)
trikó Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3616
Nem sok szakmai mondanivalóm maradt. Mindent leírtam már. Az emberek ide az indulataikat kitombolni jönnek, meg okoskodni.

Szakmailag már rég tiszták a dolgok:

A műrepülő légtérnek nincs itt helye, nem is fér be. Szakmailag. Kényelmileg meg haverilag persze jópofa mások fülével verni a csalánt, de kb 15 perc autózásba kerülne annak a tizenpár embernek arrébb menni. Ez szándék kérdése. A szabálysértés pedig kultúráé. Azt pedig tanítani nem lehet, fórumon teleportálni főképp nem. Emberileg.
Lehet visszaélni azzal, hogy a hajdan kötelező lajstromjel mára eltűnt a szárnyakról, meg azzal is, hogy amíg nincs baleset, nincs szigor. Haveri meg érdekkapcsolatok vannak.
Ez nem szakmai kérdés.

Szakmailag egy hatóság tudná az ilyet nyakornverni. Az a hatóság, amelyik már amúgy is helyretehetné könnyedén Tököl ügyét, ha végezné a dolgát. Meg sokminden mást is helyretehetne, ha végezné a dolgát. Hogy nem végzi, az politika, nem ontopik itt, és nem szakmai kérdés.

A Malév szintű repülést idekeverni megint nem szakmai kérdés, hanem tájékozatlanságé, vagy hőbörgésé.

Az itt vitázó felek azon része, aki júzerként kötődik a reptérhez, és azon része, aki itt lakik, legjobban azzal járna, ha megfogná egymás kezét, hogy maradjon egy kultúrált kisgépes, és több ne legyen. Mindenkinek ez lenne az érdeke. A befektető, meg a repülőtéren üzemanyagot árusító nyilván csak a zsebét, a forgalmát nézi, viszont Európa nem ebbe az irányba halad. Már ha van még olyan, hogy Európa, miközben nincs valós közös politika és gazdaság. Ez meg megint nem szakmai kérdés.

Így aztán szakmailag tényleg nincs mit mondanom, szakmai tények híjján. Az off meg itt off a dolgok természeténél fogva...

Előzmény: Vgyuri (3613)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.23 0 0 3615
Na ez érdekes, elvitte a Zindex a hozzászólás felét, de nem mutatta. Most meg ott van, mire tömörítetten újra beírtam.
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.23 0 0 3614
Pedig a szakmai részhez hozzászólhatnál, te talán még azt is tudod, hány m2 terminál kell egy napra 2000-3000 utashoz. Vagyis hogy kialakítható-e a légvár-tervezettben szereplő területen a csili-vili GAT helyén, vagy a másik oldalon egy rendszeres utasforgalmat lebonyolító terminál.
Előzmény: trikó (3611)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.23 0 0 3613
A szakmai részéhez éppen hozzászólhatnál, mert nem az az igazi kérdés, hogy Demján miért száll be a MALÉV-ba, hanem hogy kialakítható-e egyáltalán Tökölön egy normális utaskezelést biztosító terminál a jelenlegi légvár-tervezetben szereplő hiperszuper GAT helyén. Vagy akár a másik oldalon, persze újabb gurulóval és előtérrel. Nem kóbor nagygépekre, hanem rendszeres forgalomra.
Előzmény: trikó (3611)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.23 0 0 3612
Majd keresek egy egészen sötét napszemüveget:) Az apránként settenkedőknek lett volna még pár ötletem, hogy melyik reptérről próbáljanak már eljutni aruval megrakott kamionnal pár adott irányba, vagy csak személyautóval ugyanazt az az útvonalat lejárni, de nem terhelem evvel a topikot. A kamionos erre szerződött, telik a munkaidejéből a dugóban lökdösődni.

Én szét is szedném a problémákat apró pici darabokra.

A reptér és a MALÉV viszonylatát tárgyalni ebben a körben butaságnak tartom, mert az egyetlen közös bennük, hogy az itteni befektető gondolkodott a másik cégbe beszállni. Ez harmatgyenge kapcsolat, és még csak nem is regionális probléma, illetve még csak probléma sem.

Az ingatlan hasznosítása is inkább csak érintőlegesen, a repülősök szemszögéből érdekes itt, a többi meccs megvívására - ahogy a topikot olvasgattam - ez alkalmatlan terep (ld. még ~ alagútban katapultálni). A minden fa, bokor mögött mindenre elszánt, gaz befektetők vízionálása sem az én világom.

A kisgépes pilótáknak meg lehetnek / vannak a maguk problémái, de ahogy nézem, nem hozzák ide, mindenféle lehetséges okok miatt.

Hátravan még a műrepülő légtér ügye, illetve annak két leágazása:

- maga a műrepülő légtér: arról jogszabály rendelkezik, a meccs tehát minimum szakmapolitikai, de a lobbierő miatt talán inkább politikai. Ez sem fekete fehér, talán inkább a szürke (na jó, fehér) árnyalatai, mint ahogy az egyes északi népeknek a különböző színű és állagú havakra megvannak a maguk kifejezései. Cserébe mi a szineket tudjuk fokozni, azok rendszerint nem.

- A műrepülő (és a kisgépes) repülések során elkövetett /el nem követett szabálysértések ügye: ez egy kemény kérdés. Egy biztos, hogy a szakszerűség és a hihetőseég nem árt, amikor erről beszél valaki. Ha valaki amúgy konteóval tölti csak a topikot, akkor ne várja, hogy az egyéb panaszait egyáltalán elolvassák, vagy érdemben reagáljanak rá.

Kihagytam valamit? Ja, igen. A nagyobb gépek is csinálhatnak néha disznóságot, arról is lehet/kell beszélni, de ha lehet, akkor ne a szakszervezeti vezetővé avanzsált légiirányító stílusában és hitelével, mert akkor abból megint nem lesz semmi, csak a kattintások száma fög növekedni.

Én amúgy szeretem a Csepel-szigetet, gyermek- és ifjúkoromban elég sok szabadidőmet töltöttem ott, nem is túl közelről oda utazva, és még most is rendszeresen vissza-vissza járok bizonyos helyeire. A repülés történetét is szeretem, bizonyos dolgokat tudok is, még ha hézagos is a tudásom. Az ide irogatók közül soknak sajnos még ennyi sincs, pedig az ő érintettségük nagyobb. A tárgyismeret pedig ilyenkor nagyon hasznos tud lenni.

Engem sem kell túl komolyan venni, mert hiszen én csak egy önfeledt molykepke vagyok:)
Előzmény: trikó (3611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!