Odaírtam, hogy Zimoval sem megy olvass, Csííkos próbálta ki azzal előttem. Érdekes például a Htech, DT és minden gyári digit vagon világítás megy a szar Ecossal is. De a kivett csíkos paneleket szívesen eladom neked, ha nálad jól működnek :)
Nézd volt hasonló esetem az Ecos megjelenés után DT-vel is. Azt mondta a Tamás nem létezik, amit mondok. Elvittem az Ecost és létezett. Viszont ő kiderítette, hogy az volt a probléma, hogy hosszabb adat byte sor jött mint a Roco-ból. Már nem emlékszem pontosan, de mondjuk 16 byte helyett 24 byte. A programban hagyott adatpuffer csak 16 byte-s volt, ezért a hosszabb adatsor felülírta változó értékekeket, ami mögötte volt a puffernek.
Ezután módosította az eszköz dekóder firmwaret és már teljesen jól működött.
Mondjuk nekem fura volt, mert én egy ilyen puffert a kód és a változóim utánra tennék és sosem fordulhatne elő, hogy bármit is felülír, ha hoszab lesz az adatsor, mint amire számítok.
Mindezt a világítás felkapocslására, holott a belső fényeket nem is azzal kellene kapcsolni :) Sima menetirányváltásra is hasonló szépeket generált, tehát még az sem volt megoldás, hogy nem kapcsolom fel a világítást.
Ki kellett dobnom az egész szerelvényből az összes csíkos világítás panelt, hiába vittem el hozzá is a vagonokat esetleges javításra. Nem tudott vele mit kezdenei, azt mondta lesznek új panelek azok már jók lesznek :)
Érdekes, amikor ott voltam, csak fejvakargatás volt és az hogy nem tudsz vele mit kezdeni. Vittem az ecost is. Rádugtad zimo programózódra azzal ist csinálta. Se új firmware se más megoldás nem volt. Ki kellett vennem a vagonokból. Elfelejtetted? Pedig nyáron volt ez a felesleges utam hozzád. Had ne kelljen a videót feltennem arról, hogy mit produkált.
Hogyan lehet ezt kipróbálni? Elviszem valakihez akinek van egy ESU ecos központja? Mi a garancia, ha ott megy akkor pl. egy IntelliBox-al is menni fog? (ab abszurdum eladom a dcc-s vagont kocsivilágítással, ami nálam tök jól ment, vagy elviszem valami modellfuttató terepasztalra, aztán kiderül a kínai tv szerelő van - tyekép tyehang?)
Nekem pl. egy NaonX központom van (ez x-pressNet-es), azaz nem tudom, ez roco cucc-e.
A DCC ami végül a sínbe kerül, az tulajdonképpen nem mindegy, hogy esu/Zimo/Tran/Roco/digitrax/intellibox/akármi állítja elő?
Igen, alapvetően lehet Rocora fejleszteni, és lehet szabvány szerint fejleszteni :) Egyrészt a Roco nem 100%-ig tartja be mindig a szabványt; másrészt ha a szabvány valamire egy tartományt jelöl meg érvényesként, de (nyilván) a mindenkori parancsközpont egy bizonyos értékkel dolgozik, akkor nem célszerű a fejlesztéskor az adott értékből kiindulni.
Én még 2010-ben futottam bele ilyen dekóderekbe. Gyártómacerálás és firmware-frissítés lett a dologból. A dekóderek köszönik, azóta is jól vannak :)
A csíkos világítás dekóderek, csak Roco cucccokkal mennek. Én is kidobtam már párat mert nem megy az Esu ecossal és a Zimo központokkal sem. Azt ígérted, hogy majd az újak ismerni fogják a szabványt...nem csak a rocot.
Valami miatt elszállt néhány beállítás a TC-ben, ezért egy korábbi verzióra állítottam vissza a fájlt. A kép illusztráció, a pirossal bekarikázott, általam megszerkeszett hálózat képe összement, kicsi lett. Hol tudom visszaállítani az eredeti méretet?
Ötlet: olyan, mintha a dekóder letiltana. Nem lehet valahol a rendszerben, a dekóder után a vagonban valahol valami nagy fogyasztó, ami túlterheli a dekódert? Olyan bekötés/dióda/kondi/ellenállás, ami a központot még nem zavarja, de a dekóder már letilt.
Tudja valaki, hogy mi lehet a hiba? Adott egy Liliput Gysev motorvonat pótkocsija. Tettem bele egy funkciódekódert és furán működik: Csak a sínnel való kontak megszakítása után hajlandó a parancsot végrehajtani.
A tekerő megnyomása az irányváltás, a "0" a menetfény, az "1" a belső világítás. (Hornby Elite a vezérlő. Minden mozdony dekóderével tökéletesen működik.....)
A füstgenerátort is barkácsolni kell, a Roco kicsit átalakította (így viszont több füstfolyadék fér a kiegészítő tartályba), hozzá kell forrasztani egy kis csövet, ha jól tudom, igencsak drága a Roco csövecskés füstgenerátora.
Ebben egy "mezei" seuthe füstgenerátor van. Valamint egy ventilátoros motor.
Innentől kezd házibarkács szintjén is talán megoldhatóvá válni az ügy :)
A füstölő eddig is vezérelhető volt a dekóderekről, akár valamennyire dimanikusan is (áll/megy/gyorsít). Ehhez egy mini motor kell pici ventilátorral, a meglévő füstgenerátorhoz. Valamint egy kis levegőterelés. A motor meg a dekóder kimenetről vezérelhető...
Raucherzeuger am LokSound L V4.0 An den LokSound L V4.0 kann direkt eine getaktete Raucheinheit angeschlossen werden, so wie sie in unseren Loks der ESU Engineering Edition verwendet werden. Die Mechanik besitzt einen 6-poligen Anschluss zur Steuerelektronik: 2x Lüftermotor 2x Heizung 2x Temperatursensor Der Decoder wertet die Messdaten des Temperatursensors aus und steuert die Heizung basierend auf den gewünschten Einstellungen des Decoders. Seine Kommandos erhält der Raucherzeuger über das gelbe Kabel. Dieses muss zwingend an den AUX1-Ausgang des Decoders angeschlossen werden. Nur der AUX1-Ausgang ist in der Lage, die Daten bereit zu stellen, nachdem er entsprechend konfiguriert wurde (siehe Abschnitt 6.1). Ein Durchbrennen wegen leerem Tank kann daher nicht vorkommen. Verwenden Sie bitte nur Rauchgeneratoren, die ESU als Ersatzteil anbietet bzw. gleichwertige Teile mit einem Temperatursensor (derzeit nur von ESU erhältlich)
A zűrös a hőmérséklet mérés lesz, ahogy olvasgatom. Ezt a dekóder figyeli, és ki/be kapcsolgatja a fűtőszálat. Ha kifogy a cucc, akkor meg túlmelegszik, és azért kapcsolja ki.
Az egésszel az a gondom, hogy egy ESU hang/sima mozdonydekóder sem nem kezeli ezt a műsort. Még kell venni egy "adapter platine"-t ami vezérli ezt a cuccot....
Ha csak melegítjük (on/off), akkor túlmelegedhet. Valamivel szabályozni kell, ez meg plussz elektronika.... jajj nem egyszerű.
füstkészüléke. Ez H0 méret. Talán egy FL BR55-be (miért is ne ebbe) bele lehetne valahogy szuszakolni. A vezérlése már egy cseppecskét bonyolult.
Van neki +5V/+Táp/Gnd/Heat/temp/fan- csatlakozója. Ha jól gondolkodom nekünk egyszerűbb földi halandóknak elég a FAN, a táp, és heat vezeték. A FAN-t lehetne vezérelni a kerék 1-1 fordulásáról (emlékeim szerint a DT is tud ilyent), a fűtést meg egy másik kimenetről.
Így egy meglévő mozdonyba is illeszthető lenne ez a dinamikus füst "műsor".
A DCC-exhez olyan motor shieldet vegyél, amelyik szerepel a kompatibilitási listán! Különben vagy nehéz lesz megcsinálni, vagy egyáltalán nem fog működni.