Én már szoptam más kocsikon alapjárati motorral. Sok mindent kipróbáltam a tisztításra egészen az ultrahangos rezgetőig. Egy dolog működött. Éjszakára benzinbe áztatni. Reggel áttörölgetni és kifújogatni kompresszorral. Ez annyival bonyolultabb, hogy van egy külön szelep a tetején, amin van egy pici légszűrő egy pici légszűrőbetéttel. Az biztosan nem tisztul ki egy kis karbi spray fújogatástól. (Az enyém iszonyat szaros volt, az előbb szedtem szét) Holnap megírom, hogy sikerült-e. Ott ázik a garázsomban a cucc.
Külföldi fórum oldalakon azt olvasom, hogy nincs nagy sikerélmény a tisztogatással. Inkább a csere a megoldás. 50 dollár körül vehető új. Én azért megpróbálom, majd leírom, hogy mi történt. A motor tetején van a műanyag burkolat alatt. Hengeres fém izé. Két tízes csavar tartja.
Ha rákeresel a neten rengeteg fotó és beszámoló angolul. A keresés: ford explorer idle air control valve
Ford Explorer alkatrészekkel foglalkozunk! Ha valakinek valamire szüksége lenne hívjatok nyugodtan! Van még nálunk Mitsubishi L200as és Jeep cherokkee is!
Nekem is a refivel együtt megy csak. Szeretnék további kettőt feltenni elöl. Városon kivül szeretem látni mi van előttem.... Sajnos a tompitottam olyan mint a gyertyafény. Találtam klassz fényszórót, IPF130W, profi cucc. A legjobb. Por, viz, ütésálló örök darab.és szerintem jól is néz majd ki a fémházzal.
Kipróbáltam mindent amit írtatok,próbáltam külön felkapcsolni,próbáltam hátsó ködlámpa bekapcsolásával az autóm hozta a formáját semelyik módszerrel nem kapcsolódott fel :)
Mivel sok időm nem volt majd holnap végignézem a vezetékeket hogy pontosan merre mennek,még az sincs kizárva hogy ki van égve mindkettő izzó bár annak kicsi az esélye.
Viszont ma összeraktam az autót, müködik az új riasztó,mennek a központi zárak,működnek az ablakok,öröm van és bódogság. Vettem még bontóban patenteket a külsö kerékív "díszhez" most már nem félek hogy leesik útközben.Holnap ezzel megyek dolgozni,remélem minden jó lesz mert eddig mióta megvan kb. 200km-et mentem vele.