Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Saughassy Creative Commons License 2021.08.19 0 0 217850

És ez szerinted melyik 10+ os autónal nem gond? Ha szép hangja van, nem füstöl  se hidegen se melegen, akkor jó eséllyel nincs szétütve. De vehetsz kigyullados BMWt, az az év motorja volt, biztos fasza. Vagy valamelyik Prince derivaciot, mondjuk egy Miniben.

Előzmény: toto92 (217847)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.08.18 0 0 217849

Viszont a TI kerekek még eladók. :-)

Előzmény: KawaBazsy (217848)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.08.18 0 0 217848

Kicsit előbb szólsz, kínáltam volna neked egy piros, faceliftes 2.0TS-t, de ahogy feldobtam a Hahura, vitték. :-) A motorja hibátlan volt, nuku olajfogyi.

 

https://nepitelet.hu/autok/alfa_romeo/147_2001/zseb_ferrari/

 

 

Előzmény: toto92 (217847)
toto92 Creative Commons License 2021.08.18 0 0 217847

Nyilván életben lehet tartani a TS-t is, csak egy 10+ használt autónál nem feltétlen fogom tudni, hogy eddig időben cseréltek-e benne jó minőségű olajat meg nem-e hajtották meg hidegen. Kihagynám azt a verziót, hogy alattam derüljön ki, hogy mégse.

Előzmény: Saughassy (217845)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.08.18 0 0 217846

A TS motor érzékenyebb cucc. Belevaló olajat időben cserélve, hidegen nem meghajtva nincs vele gond.

Előzmény: toto92 (217844)
Saughassy Creative Commons License 2021.08.18 0 0 217845

Semmi baj a TS-ekkel, ha figyelmesen olvasod ezeket a rendkivul "szakmai" cikkeket, még azok is igazolják. Az előélet nyilván fontos, egy szethajtott, szar olajjal járatott motor szar is lesz.

Előzmény: toto92 (217844)
toto92 Creative Commons License 2021.08.18 -1 0 217844

Sziasztok,

 

Remélem akad itt olyan aki tud segíteni. Lassan eljön a "kedvem" hogy Alfa-tulajdonossá váljak, és két típus tűnik esélyesnek: 147 és a Giulietta, illetve alapvetően benzinesben gondolkoznék. A kérdésem: melyik a jobb választás? A Giulietta újabb, ebből fakadóan nyilván drágább, de van-e annyival jobb hogy érdemes a többlet pénzt rászánni? Ahogy utánanézegettem, a 147-esekben lévő Twin Spark motoroknak nincs túl jó híre, főleg a nagyobbaknak, de ahogy olvastam a kisebbek sem feltétlen hibamentesek.

 

A Giulietta kapcsán a MultiAir motorok kérdőjelesek (mondjuk nem tűnik egy must have dolognak a 170 lóerő), az Alfa Amorén a MiTo-s topikban általában ha valaki vásárolni akart, az volt a tanács hogy kerülni kell őket ha lehet, feltételezem a Giuliettánál sincs ez változatlanul.

 

Szóval nagyon röviden a kérdés, hogy benzines 147-es vagy benzines Giulietta kb 2-2,5x annyiért, melyik tűnik jobb választásnak? Persze ez csak elméleti, nyilván minden használt autónál a konkrét példány állapota számít. Illetve ha van bármi egyéb javaslat ami megfelel a kritériumoknak, azt is szívesen meghallgatom :)

nikita53 Creative Commons License 2021.08.17 0 0 217843

Köszönöm a javaslatokat kipróbálom. 

downer Creative Commons License 2021.08.16 0 0 217842

Ja, kapcsolókra és konzolaikra használatos az acetonmentes körömlakk lemosó vagy a denaturált szesz.

Előzmény: downer (217841)
downer Creative Commons License 2021.08.16 0 0 217841

Lybrán én kiszedtem a műszerfali elemeket meg a középboxot és Well Done hideg zsíroldóval oldottam le. Átfújás után kis pihentetés, aztán mosogatósezres meleg vizes fürdő puha kefével. Ez maximális eredményt hoz.

Előzmény: nikita53 (217839)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.16 0 0 217840

Aha.  

Tehát te a kapcsolókon levő "minőségérzet javító" rétegre gondolsz, ami 20+ év alatt már a napfénytől, zsírtól egyébtől megadta magát.   És le akarod szedni róluk.  

 

Nos az én javaslatom, hogy vásárolj új kapcsolókat és még 10 évig jó lesz.   Nem kell megfogadnod ezt a tanácsom, választhatod az eredeti terved is.  Ebben az esetben acetonnal le tudod mosni.  Majd utána ha meglátod hogyan néz ki alatta mégiscsak vásárolni fogsz új kapcsolókat.

Előzmény: nikita53 (217839)
nikita53 Creative Commons License 2021.08.16 0 0 217839

A két ülésközt lévő középkonzol és a ajtókon amiben vannak az üveg le és fölhúzó kapcsolók. Ezeken lévő valami fekete bevonat. Ami ezekhez ér azt befogják és lemoshatatlan. Kaparni lehet körömmel. Gondolom valami védő réteg vagy a fene sem tudja. Ez egy 156 os, de hallottam, hogy 146 on is létezik ez a bevonat.

Előzmény: Paco155 (217838)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.15 0 0 217838

Milyen ragacsos trutyit ? Honnan? Az utastér elég nagy és a ragacsos trutyik száma is közelít a végtelenhez.

Előzmény: nikita53 (217837)
nikita53 Creative Commons License 2021.08.15 0 0 217837

 

Lenne valakinek tippje, hogy ezt a ragacsos trutyit mivel lehet eltávolítani az utastétből? Köszönöm

KawaBazsy Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217836

Jut eszembe, a 147-est pikk-pakk elvitték, ahogy feltettem a hirdetést, a 17-es TI kerék viszont nem kellett az embernek.. Ha vkit érdekel, belinkelem a hirdetést.

Előzmény: KawaBazsy (217835)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217835

Jah, akkor onnan kell rendelnem, csak 3 hét.. Ill. gondolom vissza tudom igényelni az áfát angol nyelvű szla alapján is, Eu-ból ez sokkal egyszerűbb, mert eleve nettó áron vásárol cégesen az ember (pl a német Amazonról is).

Előzmény: Paco155 (217825)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217834

Na az úgy korrekt.  Amit mondtam, a be ki kapcsoló, a le-fel-reset meg nyomógombok.

Előzmény: Adm (217833)
Adm Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217833

Tényleg nem két nyomgomb, hanem három, egy kapcsoló, három ellenállás. Régen volt, rosszul emlékeztem.

Előzmény: Paco155 (217832)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217832

Nem erről van szó.  A Proxy rendezésben nekem is ott van a visszajelzés kikapcsolása. 

 

Én a CAN inforól beszélek ahol nincs tempomat a Stilonál sem csak adaptív tempomat.

 

És itt a sajátom, 2 perccel ezelőtt készítettem. Adaptívot ez is nincs jelenre mutatja pedig van tempomatom és működik is.

 

Szóval szerintem a tempomat az body computer függő, és nem tudod MES-ből (meg semmiből ) kapcsolgatni.  Ha jó a body és bent van a kar akkor működik, ha nincs akkor nem. Ha nem tempomatos a body akkor akár van kar akár nincs nem műx

 

Előzmény: Adm (217831)
Adm Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217831

A Stilo azért öregebb mint a 159.

 

Előzmény: Paco155 (217830)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217830

Azért kérdeztem, mert a CAN info/Proxy rendezésben én csak adaptív tempomatot találtam eddig, sima tempomatot sosem.  De ha van olyan is akkor én hiszek nektek.....

Előzmény: pettinke (217827)
Adm Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217829

Ebayen találtam, kérdés, eredeti vagy valami kinai másolat.

Előzmény: KawaBazsy (217823)
Adm Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217828

CAN setup/proxy rendezés, legalábbis a visszajelzését itt lehet aktiválni. Valószínűleg ha a visszajelzést be lehet kapcsolni, akkor képes rá, bár lehet, elöbb két sima kapcsolóval lepróbálom, és ha megy, akkor veszek egy tempomatos kart.

Előzmény: Paco155 (217826)
pettinke Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217827

meg kell nézni, hogy a Proxy rendezéskor van-e külön ilyen opció, amit be lehet kapcsolni.

még az is lehet, hogy nincs, csak az ECU megérzi, hogy a tempomat gombot megnyomták.

Előzmény: Paco155 (217826)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217826

Azt értettem, de az hol van?

Előzmény: Adm (217822)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217825

Úgy értem hogy az amazon.com-on.   És idehozzák azon az áron ami ott ki van írva.

Előzmény: Paco155 (217824)
Paco155 Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217824

És ez miért probléma?  Amazonon simán megvásárolható.

Előzmény: KawaBazsy (217823)
KawaBazsy Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217823

Ilyen OBDlink LX-re vágyom én is, de még a német Amazonon se raláltam, csak az Usa-ban. Eu-ban nem beszerezhető!

Előzmény: Paco155 (217814)
Adm Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217822

Hogy megvan e az aktiválás menüpont az autóban :)

Előzmény: Paco155 (217820)
Adm Creative Commons License 2021.08.04 0 0 217821

Igen, köszi, megtaláltam a lezárás hibát, otthon meg is nézem majd, az enyémben milyen.

Amúgy azért lenne jó max, hogy lepróbáljuk pl a OBDLinkedet, mert akkor tudom, mit kell vennem, hogy rendesen működjön.

 

Előzmény: Paco155 (217819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!