Az MTB M41 2182-es Csörgő kipufogója alulméretezettnek tűnik átmérőre.A magassága viszont kicsit eltúlzott ,nem?! Valaki tudja,hogy kb. mekkorának kellene lenni mérethelyesen?
Az hogy visszagurul megallas utan, azt a DCC hogyan ertelmezi, ellenben az analog DC aramellataskor a nyomatek a motorban nem szunik meg, sot a megallas kozeleben a legmagasabb.
Nem a Fleischmann-nal volna a baj, hanem az lehetseges-e hogy regebben az analog uzemmodban a fogyatekossaga ennek a meghajtasnak nem jott elo ugy mint a digitalis rendszerben - marmint a szabadongurulas?
6-8V-ra méretezett motor vs. 12V nem biztos hogy sokáig jó barátok lesznek, illetve mint a példában látható ha csak így belehányjuk egy hajtásba akkor a minimális ellenállása miatt nem lesz gyakorlatilag megtartó ereje.
Itt az volt a sztori hogy amikor összeolvadtak a Fleischmannal akkor került hozzájuk ez a jármű is. Mivel a régi roundmotort le akarták cserélni ahelyett hogy rendesen belenyúltak volna és kardános csigás hajtásra alakították volna át csak raktak bele egy vasmag nélküli motort hogy szebben járjon.
A probléma itt viszont az hogy semmi nem gátolja meg a járművet a szabad gurulásban (pont mint pl a Lego-nál), és ha egy emelkedőn megállítod akkor szépen hátragurul, mint Alex videójában.
Végül néhány szó a Roco ICE 1 technikai megvalósításáról. A Roco's ICE 1 mozdonyos kocsiszerelvénynek tekintendő. A 14 autóból álló készletet csak egy motoros autó hajtja. Az egyes kocsik között nincs elektromos kapcsolat, érdekes módon a közbenső kocsik összekapcsolására ugyanazt a megoldást választottuk, mint a LIMA modellnél. Amint azt fentebb már kifejtettük, csak az 1 motorkocsi van ellátva motorral. Ez a beépített mag nélküli motor, amelyet a gyártó szerint először használnak, közvetlenül a hátsó forgóvázon található. Míg az újabb konstrukciók manapság kifejezetten a központi motorral ellátott kardánhajtást részesítik előnyben, és mind a négy tengelyen hajtanak, A „frissítés” bejelentése ellenére a járművet egy ma már nem korszerű hajtáskoncepcióval szerelték fel, amit kardánhajtásnak tekintenek. Eredeti félelmem és feltételezésem az volt, hogy a Roco ICE 1-nek vontatási problémái lehetnek az emelkedőkön a vonat teljes hosszában a hajtási koncepció következtében. Ez a feltételezés gyorsan megsemmisült a teljes 14 részes készlet működésében. A harang alakú armatúra motor kiválóan hajtja a készletet, olyan kiválóan, hogy a készlet folyamatosan leállítja a jeleket. Ez a konstrukció a vasúti modellelrendezésünkön is tilos lesz. A hajtott forgóvázban mindkét tengely egyik oldalán vonóabroncsokkal van felszerelve. Az áramot ez a két hajtótengely veszi fel. amit egy tengelyhajtás alatt látni.
Érdemes lehet ezen a ponton megemlíteni, hogy egy internetes fórumon ennek megfelelő megfontolások szerepelnek a dummy power car utólagos felszerelésével kapcsolatban. Ez a vállalkozás nem szükséges ennél a vontatásnál a beépített mag nélküli motornak köszönhetően.
MTB-t nem keverném ide, ők teljesen más pályán játszanak szerintem a szarsági skálán. Itt ellenben szép példájat láthatjuk hogy egy régi, alapvetően jól működő, bár sokak szerint "igénytelen" Fleischmann dobmotort, a legolcsóbb módon kiváltanak egy amúgy vasútmodellekbe annyira nem jó vasmag mentes motorral.
Mi a hang miatt választottuk a szervót. Egy nagyobb méretű, combosabb szervó néhány fokot kell mozogjon, semmi hangja. Gyakorlatilag abból veszed észre a váltóállítást, hogy a dekóderen kattan a pici szívpolarizáló relé.
Ha nagyobb szervót választasz, ami keveset kell mozogjon, még az sem feltétel, hogy csúcsminőséget válassz. Megteszi egy 1.200 forintos Futaba-klón is, az is bőven hangtalan lesz.
A vezérlés valóban némileg drágább, de nem annyival, mint amennyivel maga a hajtómű olcsóbb.
Van a csapatban MTB, Tillig és Conrad hajtóműves asztal is, mindegyiket jól lehet hallani. Csarnokban is. Ha mi is motoros állítóművel szereltük volna az asztalunkat, egy-egy vágányútállítást rossz esetben 7-8mp-es berregés kísérne (ennyi váltó áll át).
Nekem kínaik vannak, akkor hallom, ha lehajolok a pálya alá és odatartom a fülemet. Az MTB-t meg a szoba másik feléből is hallani. Nyilván maximális sebességgel van hangja a szervónak, de helyes sebességbeállítással (3-5 másodperces átállás kikampózástól bekampózásig) nincs.
További nehezítés, hogy egy hatkocsis KISS-t ki tudna futtatni a terepasztalán? Egy négyes FLIRT kicsit több, mint fele hossz, de motívumként simán elfér mellékvonalon is, a KISS azért nagyon nehezen. A GYSEV FLIRT idén már nemzetközi forgalomban is jár, még ha minimális távolságra is, ami szintén nem elhanyagolható szempont.