Keresés

Részletes keresés

tillmannz Creative Commons License 2023.01.18 -1 4 104545

Az MTB M41 2182-es Csörgő kipufogója alulméretezettnek tűnik átmérőre.A magassága viszont kicsit eltúlzott ,nem?! Valaki tudja,hogy kb. mekkorának kellene lenni mérethelyesen?

kavicsasínen Creative Commons License 2023.01.17 0 0 104544

Nem...

Előzmény: tumikas (104540)
Fahasz Creative Commons License 2023.01.17 0 1 104543

Nézz utána a ROCO oldalán. Mindenki számára elérhető az alkatrészlista képekkel ;)

A régi Fleischmann sem csigás volt, mégsem gurult el ...

Előzmény: Geronimoo (104542)
Geronimoo Creative Commons License 2023.01.17 -5 0 104542

Azt tudja valaki hogy a Lima ICE1 mozdonya csigas meghajtasu-e, a visszagurulas veszelye ezert nem all fent?

Előzmény: Geronimoo (104541)
Geronimoo Creative Commons License 2023.01.17 -5 0 104541

Az hogy visszagurul megallas utan, azt a DCC hogyan ertelmezi, ellenben az analog DC aramellataskor a nyomatek a motorban nem szunik meg, sot a megallas kozeleben a legmagasabb.

Előzmény: tumikas (104540)
tumikas Creative Commons License 2023.01.17 -1 3 104540

Te tudod értelmezni a leírtakat?

Előzmény: Geronimoo (104539)
Geronimoo Creative Commons License 2023.01.17 -4 0 104539

Nem a Fleischmann-nal volna a baj, hanem az lehetseges-e hogy regebben az analog uzemmodban a fogyatekossaga ennek a meghajtasnak nem jott elo ugy mint a digitalis rendszerben - marmint a szabadongurulas?

 

Előzmény: Törölt nick (104533)
nazareth Creative Commons License 2023.01.17 0 0 104538

Köszi az infókat, nins cs tapasztalatom az ilyen motorkülönlegességekkel :)

Előzmény: tumikas (104537)
tumikas Creative Commons License 2023.01.17 -1 0 104537

Biztos lehet többre is, de valamiért ebbe is ilyen került a képeket nézegetve, illetve valamiért csak ezeket sikerül beleerőszakolni modellekbe.

 

Amúgy az a durva hogy megnéztem robbantott képeket, és a fogaskerekeket is az eredeti FLM féle felére sikerült legyártani vastagságban. :D

Előzmény: nazareth (104536)
nazareth Creative Commons License 2023.01.17 0 0 104536

A vasmagnélküliségből miért következik, hogy csak 6-8V-ra lehet méretezni? 

 

Nekem egyébként maga a homlokkerekes, csiga nélküli hajtás szimpatikus – eltekintve attól, hogy ilyen vacak vékony fogaskerekeket használnak benne.

 

Ha enyém lenne, barkácsolnék bele féket, ami 0 sebességnél megfogja a kereket/motort :) 

Előzmény: tumikas (104534)
kavicsasínen Creative Commons License 2023.01.17 0 0 104535

Ez kemény...

Előzmény: tumikas (104526)
tumikas Creative Commons License 2023.01.17 -1 0 104534

6-8V-ra méretezett motor vs. 12V nem biztos hogy sokáig jó barátok lesznek, illetve mint a példában látható ha csak így belehányjuk egy hajtásba akkor a minimális ellenállása miatt nem lesz gyakorlatilag megtartó ereje.

Előzmény: von Smallhausen (104531)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.17 -1 0 104533

Itt az volt a sztori hogy amikor összeolvadtak a Fleischmannal akkor került hozzájuk ez a jármű is. Mivel a régi roundmotort le akarták cserélni ahelyett hogy rendesen belenyúltak volna és kardános csigás hajtásra alakították volna át csak raktak bele egy vasmag nélküli motort hogy szebben járjon.

 

A probléma itt viszont az hogy semmi nem gátolja meg a járművet a szabad gurulásban (pont mint pl a Lego-nál), és ha egy emelkedőn megállítod akkor szépen hátragurul, mint Alex videójában.

Előzmény: Geronimoo (104530)
Geronimoo Creative Commons License 2023.01.17 -2 0 104532

Itt ezt a leirast talaltam. Nem tudom ertelemezni, ugy tunik elegedett az eredeti elvarasokkal szemben:

 

http://modellbahninfo.org/modelle-20220511-02/

 

https://modellbahninfo-org.translate.goog/modelle-20220511-02/?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

 

 

Végül néhány szó a Roco ICE 1 technikai megvalósításáról. A Roco's ICE 1 mozdonyos kocsiszerelvénynek tekintendő. A 14 autóból álló készletet csak egy motoros autó hajtja. Az egyes kocsik között nincs elektromos kapcsolat, érdekes módon a közbenső kocsik összekapcsolására ugyanazt a megoldást választottuk, mint a LIMA modellnél. Amint azt fentebb már kifejtettük, csak az 1 motorkocsi van ellátva motorral. Ez a beépített mag nélküli motor, amelyet a gyártó szerint először használnak, közvetlenül a hátsó forgóvázon található. Míg az újabb konstrukciók manapság kifejezetten a központi motorral ellátott kardánhajtást részesítik előnyben, és mind a négy tengelyen hajtanak, A „frissítés” bejelentése ellenére a járművet egy ma már nem korszerű hajtáskoncepcióval szerelték fel, amit kardánhajtásnak tekintenek. Eredeti félelmem és feltételezésem az volt, hogy a Roco ICE 1-nek vontatási problémái lehetnek az emelkedőkön a vonat teljes hosszában a hajtási koncepció következtében. Ez a feltételezés gyorsan megsemmisült a teljes 14 részes készlet működésében. A harang alakú armatúra motor kiválóan hajtja a készletet, olyan kiválóan, hogy a készlet folyamatosan leállítja a jeleket. Ez a konstrukció a vasúti modellelrendezésünkön is tilos lesz. A hajtott forgóvázban mindkét tengely egyik oldalán vonóabroncsokkal van felszerelve. Az áramot ez a két hajtótengely veszi fel. amit egy tengelyhajtás alatt látni.

 

Érdemes lehet ezen a ponton megemlíteni, hogy egy internetes fórumon ennek megfelelő megfontolások szerepelnek a dummy power car utólagos felszerelésével kapcsolatban. Ez a vállalkozás nem szükséges ennél a vontatásnál a beépített mag nélküli motornak köszönhetően.

Előzmény: tumikas (104526)
von Smallhausen Creative Commons License 2023.01.16 0 0 104531

Miért problémás a vasmag nélküli motor a vasútmodellekben?

Előzmény: tumikas (104529)
Geronimoo Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 104530

Akkor milyen lehet vajon a tobbi uj/felujitott Roco mozdony hajtasa is?

Előzmény: tumikas (104526)
tumikas Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 104529

MTB-t nem keverném ide, ők teljesen más pályán játszanak szerintem a szarsági skálán. Itt ellenben szép példájat láthatjuk hogy egy régi, alapvetően jól működő, bár sokak szerint "igénytelen" Fleischmann dobmotort, a legolcsóbb módon kiváltanak egy amúgy vasútmodellekbe annyira nem jó vasmag mentes motorral.

Előzmény: rm40 (104528)
rm40 Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 104528

Mindig ezekkel az MTB-kkel van a baj.

Előzmény: tumikas (104526)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 104527

Érthetetlen, hogy miért nem kardános hajtást alkalmaztak…

Előzmény: tumikas (104526)
tumikas Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 104526

Roco, profi mérnöki tervezés, 2023:
https://www.youtube.com/watch?v=Ng5YunAqxf8

nazareth Creative Commons License 2023.01.10 0 3 104525

Mi a hang miatt választottuk a szervót. Egy nagyobb méretű, combosabb szervó néhány fokot kell mozogjon, semmi hangja. Gyakorlatilag abból veszed észre a váltóállítást, hogy a dekóderen kattan a pici szívpolarizáló relé. 

 

Ha nagyobb szervót választasz, ami keveset kell mozogjon, még az sem feltétel, hogy csúcsminőséget válassz. Megteszi egy 1.200 forintos Futaba-klón is, az is bőven hangtalan lesz. 

 

A vezérlés valóban némileg drágább, de nem annyival, mint amennyivel maga a hajtómű olcsóbb.

 

Van a csapatban MTB, Tillig és Conrad hajtóműves asztal is, mindegyiket jól lehet hallani. Csarnokban is. Ha mi is motoros állítóművel szereltük volna az asztalunkat, egy-egy vágányútállítást rossz esetben 7-8mp-es berregés kísérne (ennyi váltó áll át). 

Előzmény: karako-hid (104520)
benbe Creative Commons License 2023.01.08 -6 1 104524

Nekem kínaik vannak, akkor hallom, ha lehajolok a pálya alá és odatartom a fülemet. Az MTB-t meg a szoba másik feléből is hallani. Nyilván maximális sebességgel van hangja a szervónak, de helyes sebességbeállítással (3-5 másodperces átállás kikampózástól bekampózásig) nincs.

Előzmény: porszívómester (104522)
raymund85 Creative Commons License 2023.01.07 -2 0 104523

Sziasztok!

 

"CD" kocsit keresek, ami nem hossztorzított, normális áron.

Amz, Bmz, Bpmz, Wrmz érdekel.

A kép csak figyelem felkeltésként van!

porszívómester Creative Commons License 2023.01.07 0 3 104522

Futaba S3003 -nak is van nemi hangja, de nem zavaró. Nem kínai, eredeti.

Előzmény: benbe (104521)
benbe Creative Commons License 2023.01.07 -7 1 104521

A szervónak konkrétan semmi hangja nincs, MTB-t használó barátomnál meg mást se hallok, mint bzzzz, bzzzz, bzzzz, bzzzz.

Előzmény: karako-hid (104520)
karako-hid Creative Commons License 2023.01.07 -1 4 104520

Igen, halk. Tillighez és Conradhoz viszonyítva. Előbbieket hallom üzem közben is, hogy mennek, MTB-t nem.

Akkor főleg nem, ha a 8-10 jármű fenn van az asztalon (ebből néhány hangos) és még mennek is a vonatok.

 

A szervó nem olcsóbb. Se maga a szervó, se maga a vezérlő.

"Hangosabb, mint a nagyvasúti!" ezzel semértek egyet.

Előzmény: benbe (104519)
benbe Creative Commons License 2023.01.06 -7 0 104519

Az MTB halk? Hangosabb, mint a nagyvasúti! A többféle állítási táv is elég kevés pontos beállítást jelent.

 

A halk, olcsó, pontos megoldás a szervó.

Előzmény: karako-hid (104518)
karako-hid Creative Commons License 2023.01.06 0 0 104518

Én kiszedtem a PECO rugókat és már kb. 8 éve így üzemelnek, nem hullik ki semmi (csúcssín), a padló alatti állítómű a helyén tartja.

Az MTB a legjobb ár/érték arányú (próbáltam Conrad, Tillig állítómáveket.

Az MTB pici, halk, többféle állítási távot tud.

Előzmény: Ljubityel-2 (104510)
benbe Creative Commons License 2023.01.05 -1 0 104517

További nehezítés, hogy egy hatkocsis KISS-t ki tudna futtatni a terepasztalán? Egy négyes FLIRT kicsit több, mint fele hossz, de motívumként simán elfér mellékvonalon is, a KISS azért nagyon nehezen. A GYSEV FLIRT idén már nemzetközi forgalomban is jár, még ha minimális távolságra is, ami szintén nem elhanyagolható szempont.

Előzmény: gysevic (104515)
Ljubityel-2 Creative Commons License 2023.01.05 0 0 104516

Köszönöm a megnyugtató választ !

Előzmény: diginewl (104512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!