Keresés

Részletes keresés

stevegum Creative Commons License 2016.02.22 0 0 1899

Igen, már folyamatban van a keresése is....:)

Köszi az ötletet.

Előzmény: djuice (1898)
djuice Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1898

Azért is javasoltam hogy a Hitspaceben keresd meg, ők simán kapocsba hoznak vele. ;)

Előzmény: stevegum (1897)
stevegum Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1897

Köszönöm szépen mindenkinek a konstruktív hozzászólásokat, már világosodik számomra a téma...

Sajnos a Madhead évek óta nem volt fenn az oldalon és emailon sem elérhető, próbáltam már vele is felvenni a kapcsolatot.

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.21 0 1 1896

Ha Te programoztad fel a PIC-et, akkor át is tudod programozni. Ha tényleg csak annyi kell, hogy a 6 kapcsolóra 6 programot ki lehessen választani a MIDIVERB-en, akkor minimális módosítással működni fog.

Kb.:

procedure MIDI_Out(ch,notenum:byte); // Program Change küldése
begin
  TXREG:=$C0+ch;
  delay_us(320);
  TXREG:=notenum;
  delay_us(320);
end;

Így Program Change üzeneteket küld, amiket a MIDIVERB értelmez.

A főciklusba meg tetszés szerint:

if (buttons[0]=0) and (buttons_temp[0]=1) then MIDI_Out(0,1);
if (buttons[1]=0) and (buttons_temp[1]=1) then MIDI_Out(0,2);
if (buttons[2]=0) and (buttons_temp[2]=1) then MIDI_Out(0,3);
if (buttons[3]=0) and (buttons_temp[3]=1) then MIDI_Out(0,4);
if (buttons[4]=0) and (buttons_temp[4]=1) then MIDI_Out(0,5);
if (buttons[5]=0) and (buttons_temp[5]=1) then MIDI_Out(0,6);

Ebben az esetben 1-6- közötti  a küldött Program Change üzenet.

Előzmény: stevegum (1884)
djuice Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1895

+ megjegyzésként, a midi Note On/Off események amit ide a srác beépített funkcionálisan a pedálba, az Ableton szoftverben grooveok vezérlését oldja meg, mint ha egy szinti billentyűket nyomkodna, csak épp a keze lefoglaltsága miatt a lábait használja. A szoftverben meg a különböző billentyűkhöz hozzárendelhetők ilyen grooveok indításilag, tehát úgymond trackeres zenéket játszik vele a srác.

Az Alesis meg egy multieffekt, ami nem fog Note On/Off eseményekre reagálni, illetve az effektek program léptetése, bypass funkciók teljesen más SysEx üzenetekkel vannak benne vezérelve. Csupán ennyi akadálya van a dolgoknak, de legalább most már tudod hogy merre kell tovább szimatolni. :)

Sok sikert!

djuice Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1894

Idéznék a linkelt fórum 1. oldaláról:

 

"huhuu válasza MadHead hozzászólására (ť) Ápr 29, 2007 /  

Ez nagyon komoly lett! Gratulálok!
Mihez fogod használni???

 

(#) MadHead hozzászólása Ápr 30, 2007 /  

Köszi, elsősorban Ableton Live-hoz. Ha feljátszok dallamot, vagy dobot, akkor ugye igencsak foglalt az ember keze, így a felvétel, a felülírás, és a felvett "részletek" között láball is tudok mozogni.
Igazából elszörnyedtem a gyári megoldások árain, és az ElektroKontha-ban igen olcsón tudtam lábkapcsolókat venni."

 

Na ezért nem fog menni az Alesisal. Tökre másra készítették!

 

"(#) kaszarobert hozzászólása Ápr 30, 2007 /  

A chipcad.hu-n ezt az ícét találtam. Ez az? PIC16F690-I/P PDIP............ 370 Ft
Egyébként lehet-e konfigurálni, hogy hanyas kontrollereket vezérli a 6 db gomb? Vagy be van égetve a chipbe? (én leginkább midi note on/off üzeneteket küldenék vele, mivel hogy az orgonámhoz basszuspedálsort építenék: 12db kapcsoló/12db hang Megtehetem, vagy ehhez egy másik csipp, esetleg lényegesen bonyolultab alkatrészek kellenek? )

 

(#) MadHead hozzászólása Ápr 30, 2007 /  

Igen, az a mikrovezérlő lesz az.
Be van égetve a kiosztás, de nem csak a beégetendő HEX fájlt találod meg a linkeken, hanem a forráskódot is. Tetszőlegesen átírhatod.
Basszuspedálnak nem tudom mennyire lennének jók ezek a kapcsolók. Eléggé "kattannak". Nem puhák.
Jelen felállásban a lenyomott gomb egy NoteOn-Off párt küld lenyomásra. Felengedésre néma marad.
12 gombra bővíthető, ha jól számolom van annyi szabad portláb még a PIC-en. De pl. a PORTC lábra már külső felhúzóellenállások is kellenek. Persze a programot is át kell írni több gomb kezelésére.
A lenyomás/felengedés=note on/off pedig egyszerűen beírható. Van a főciklusban néhány IF-fel kezdődő sor. Jelen formájában azt vizsgálja, hogy 1-ről 0-ra váltott -e, a gomb állapota. Annyit kellene még utána írni, hogy vizsgálja meg, hogy 0-ról 1-re váltott -e.
Meg persze ketté kell szedni a MIDI_Out nevű eljárást.
(a továbbfejlesztés viszont már a vállalkozó kedvű utánépítők feladata lesz, célom csupán annyi volt, hogy megkíméljek pár embert a több tízezer forint értékű lábkapcsolók megvételétől, és bemutatni egy egyzerű gyakorlati példán, hogy fillérekből egy nap alatt lehet készíteni hasonlót; egyetlen negatívum, hogy a Note kiosztás be van égetve, és nem lehet a forráskód átírása nélkül módosítani)"

 

Szóval szerintem vedd fel MadHeaddel a kapcsolatot aki csinálta az egészet, bizti fog segíteni. Úgy tudom a Hitspace hangszerboltban dolgozik(zott?) Pesten.

 

 

Előzmény: stevegum (1892)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1893

Hát nekem a forráskódból úgy tűnik, hogy ez note-on/off (=hangjegy) üzeneteket küld ki MIDI-n, nem PrgChange-t.

"procedure MIDI_Out(ch,notenum:byte); // NoteOn és NoteOff pár küldése

begin
TXREG:=$90+ch;" <- ez a note on MIDI kódja

 

Ez így nem fogja vezérelni a MIDIVERB-et, mert az ezekre az üzenetekre nem reagál.

Szóval át kén írni a mikrokontroller programját, hogy működjön.

Előzmény: stevegum (1892)
stevegum Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1892

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_3193.html?pg=1

 

2011.06.07-i hozzászólásban található egy Midi lábkapcsoló zip. file, az tartalmazza a teljes dokumentációt.

Előzmény: djuice (1891)
djuice Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1891

Nem tudnád belinkelni annak az elktronikai kapcsolásnak a dokumentációit ami alapján összeheggesztettétek azt a pedált? Lehet hogy többet megtudnánk hol vagy elakadva!

Előzmény: stevegum (1889)
MidiTom Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1890

Az alsó részletek, amiket a manualból _kolléga_ becopyzott, megadják a választ.
A "MIDI" paraméter azt a Program Change infót jeleníti meg, ami bejön a MIDI IN-ről, a következő paraméter pedig a Preset vagy User csoportból az ehhez ténylegesen hozzárendelendő program sorszáma. Ha ezeken végigmész, akkor a dolognak működnie kell.

Előzmény: stevegum (1889)
stevegum Creative Commons License 2016.02.21 0 0 1889

Megnéztem, a beállításaim jók voltak, a Program tábla szerinti beállítás, összerendelés viszont nem klappol, nem igazán látom, át, hogy lehet összerendelni a bejövő parancsot a paraméterrel.

Program Tbl:   MIDI  USER

                     001-    016

Az implementációs táblázat ugyanis sorszámot nem tartalmaz, hogy megy ez az összerendelés?

Előzmény: Törölt nick (1888)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.20 0 1 1888

Ha omni-ra (00) állítod midiverb-et (manuial 46.oldal UTILITY menü), akkor elvileg az összes MIDI csatornán bejövő Program Change üzenetet veszi.

ugyanitt a Program Change Enable-t kell a"table" állásra  tenni, és akkor a következő oldal alapján be lehet állítani, hogy hányas PC üzenetre, melyik programra kapcsoljon

 

 

Előzmény: stevegum (1887)
stevegum Creative Commons License 2016.02.19 0 0 1887

Igen, erre gondoltam, köszönöm.

A midi üzenet fogadását konfiguráltam rajta, tehát elvileg azt kell fogadja, de a csatornák beállítása nem igazán sikerült....

Tudnál esetleg ebben segíteni?

Köszönettel

 

 

Előzmény: Törölt nick (1886)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.19 0 0 1886

ha az a megbízható kapcsolás MIDI-n program change üzeneteket küld (feltételezem a 6 lábkapcsoló 6 "setup"-ot takar és egyszerűen 6 Program Change üzenetet küld?), akkor csak egy MIDI kábellel kell összekötni a 2 eszközt, a MIDIVERB 4-en engedélyezni a Program Change üzenetek fogadását (manual 46.oldal) és a megfelelő user program helyre beállítani a kívánt setup-ot (torzít, zenget, stb.)

 

erről van szó?

Előzmény: stevegum (1884)
djuice Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1885

Ha működő midi-vezérlőt építettél be a pedálba ami arra hívatott hogy akár 6 kapcsolót is használhass így az Alesis vezérlésére, akkor annak tartalmaznia kell a Midiverb System Exclusive utasítássorozatait is hogy működjön. Ez olyan, mint mikor egy PC-hez bedugsz egy 101 gombos klaviatúrát és ha nem volna hozzá driver (itt a windows tartalmazza) akkor nem ismerné fel a gép, nem tudná milyen kontroll-mátrix utasítások mennek neki a klaviatúra vezérlőjétől.

A midi szabvány ezt természetesen tisztázza és magában hordozza, hogy itt nincs úgymond driverekre szükség, de a különböző eszközök belső felépítettségére, szervezettségére vonatkozólag van egy saját struktúrai leírásuk (midi implementáció, mint már elhangzott), mely mégis ennek megfeleltethető. Pl. vannak hexa kódok, melyek mondjuk ki vagy be kapcsolnak egy effekt blokkot, állítják a delay timeot stb. Ezeknek megvannak a készülékre nézve tervezve mint egyéni vagy általános (mint pl. egy midi hangerő állítás #cc:07, azaz midi controll change 07 stb.) vezérlő utasítások. Tehát neked a pedálodon ezeket kéne tudni változtatni vagy hozzárendelni fixen adott kapcsolókhoz. Ide vonatkozóan megjegyezném, hogy a midi szabvány 0-127 értékig enged folyamatos kontroll lehetőséget vagy akár kapcsolást is a max. és min. értékek közt, de több mindennel is tisztában kéne lenni midi terén, ajánlom ezt olvasgasd: http://gg.index.hu/gg/midikonyv/map.pdf

 

A cuccodon amúgy mint írtam is, a képen is láthatóan egy switch aljzat van, feltételezem bypass funkcióra kapcsolhatóságilag, tehát a fentiekben említett mindenféle egyéb területek vezérlését abszolút csak midin tudod megoldani. (Kérdés alkalmas-e hozzá amit megépítettél? Általában régen is ezekhez a kütyükhöz célirányosan gyártott és felprogramozott vezérlőket, pedálokat csináltak vagy univerzálisak lévén esetleg kiválaszthatók voltak milyen gyártó milyen termékével akarod használni.)

Nem lehet eleget hangsúlyozni, a gépkönyv alapos tanulmányozásából lehet csak elindulni!

Előzmény: stevegum (1884)
stevegum Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1884

A kontrollert egy megbízható kapcsolás alapján építettem és lett felprogramozva, gyakorlatilag működnie kellene...........csak azt nem tudom, milyen beállításokat alkalmazzak a Midiverben. Vagy összekötöm Midi kábelen és midi protokoll alapján fogadja az üzeneteket? Az Alesis MV4, sajnos, mint nagyon sok ilyen eszköz, csak egyféle léptetést hajt végre, programozható, vagy up léptetésre, vagy bypassra. Én aktív felhasználó vagyok, gitárhoz szeretném használni és nekem fel-le léptetésre is szükségem van. Ez pedig csak Midi kontrollerrel oldható meg. Ha tudtok valami okosat kérnék szépen segítséget.

djuice Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1883

Hogy építettél midi kontrollert ha nem értesz a midihez??? :)

A kép alapján ez egy standard lábkapcsolóval vezérelhető és a gépkönyvéből kiderül hogy lehet oda 1db funkciót kiosztani. A midiről vezérlés más káposzta!

 

 

Előzmény: stevegum (1881)
MidiTom Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1882

stevegum,

nem egészen értem a kérdésedet. Gondolom, a kontrollert a MV4 Midi implementációs adatlapja alapján építetted és programoztad. Vagy nem?

Előzmény: stevegum (1881)
stevegum Creative Commons License 2016.02.18 0 0 1881

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. Építettem egy MIDI foot kontrollert egy Alesis Midiverb4 effektproci vezérlésére. Nem igazán foglalkoztam még MIDI -vel, érdekelne, hogy hogyan tudom összeszinkronizálni a két eszközt, vagy esetleg milyen beállításokat kellene alkalmaznom az effekten a MIDI beállításoknál, hogy tudjam vezérelni a pedállal. A vezérlő egy egyszerű 6 gombos kijelző nélküli pedál, elvileg működő képes...csak nem igazán csinál semmit, ha összekötöm őket MIDI kábellel.

Előre is köszönöm a segítséget.

djuice Creative Commons License 2016.01.28 0 0 1880

A képet úgy látszik nem veszi át copy+paste a fórum.

Feltöltöm...

 

djuice Creative Commons License 2016.01.28 0 0 1879

Még egy kis adalék más irányból... (szintén sample szerkesztésből kérdezték)

 

"Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Samplerezéssel szeretnék foglalkozni."

A szintik úgy működnek leegyszerűsítve, mint ha egy kupac magnód volna. 1-1 billentyű külön felvett és hozzárendelt hangokat fog lejátszani hangmagasságilag ha lenyomod, mint ha annyi magnód lenne ahány billentyűd. (Persze trükkök vannak ezen belül még, lásd alább!)

Ha saját dolgokat szeretnél a Tyrosodba:

1.)
Kellenek jó hangszerek ha mikrofonnal akarod felvenni, ehhez jó mikrofonok, felvevőeszközök (pl. számítógép, laptop + egy jobb hangkártya), egy jól szigetelt szoba, ahol az akusztikát ki lehet zárni a felvételből vagy erre érzéketlen miksiket kell használni. Kell egy jó zenész is, aki kellő pontossággal és dinamikákkal tud neked feljátszani hangokat adott hangszeren.
Végeredményben egy stúdió, jó szakemberekkel ahova be lehet menni, bevinni hangszereket felvenni. És sok pénz! Kezdőként én nem is mernék ennek magam nekifogni. Szobában is lehet otthon ügyködni, de az hallatszódni fog hogy amatőr végeredmény keletkezik.

2.)
Aztán ha csak meglevő számítógépes hangkönyvtárakból, VST hangszerekből szeretnél hangokat kinyerni, az már egyszerűbb a fentitől, de még mindig vannak bonyolult mesterfogásai.
Pl. kistercenként adott dinamikaerősségekkel egy DAW szoftverben (Cubase stb.) már automatizálhatóan felvehetők pl. 60-90-127-es stb. velocity, azaz leütési midi jelértékekkel, kitartott (2-3mp) hangok. Ügyelni kell hogy ne legyenek effektezve, zengetve stb., azt mind ki kell kapcsolni a szoftveren. Ha jól fülel az ember, meg lehet vizsgálni folyamatosan növekvő dinamikaértékek mellett 1-1 hangnál, hogy hol vannak új minták a szoftverben is gyárilag leprogramozva, lévén 3-4-5...10 stb. dinamikaerősséggel is esetleg felvehették és ezek megfelelő midi velocity értékhez vagy értéktartományokhoz vannak rendelve a programban. (Van ahol ez külön meg is jelenik grafikusan, szoftvere válogatja.) Gyakorlatilag ezt a "mintatérképet" kell leutánozni és elkészíteni. Ha esetleg a szűrő (filter) is kikapcsolható a programban, az még jobb, de ha közvetlenül el lehet érni pl. az alap wav hangfájlokat amit az ilyen programok is behívnak, akkor csak a megfelelőeket onnan ki kell másolni és azon dolgozni. (Sajna ezt ma már nem igen alkalmazzák, mint pár éve védelmi okokból.)
Tehát ha minden oké, be van állítva, pl. Cubaseben lehet készíteni egy midi fájlt kistercenkénti lépésekkel különböző fix velo értékekkel és jó 2-3mp-es lecsengésekkel, kitartással (hangszerfüggő!) végigereszteni a kívánt VST szoftver adott hangszínén.
Ezeket utána darabonként szeletelni kell külön hangfájlokra, elnevezni adott billentyűkhöz rendelve és a hangok vége felé loopokat kell készíteni.
A kistercenkénti minták azért kellenek, hogy takarékoskodjunk a Tyros memóriájával, mert igazából nem minden félhangra jut sokszor külön hangminta, hanem egyet-egyet eltranszponálnak lefelé és felfelé, fél-egész hanggal, mely még természetesnek hat. Az alábbi képen külön színekkel jelöltem a külön hangmintákat, egy kis vizuális segítségként. Tehát lehet egy zongora pl. C-Eb-Gb-A hangokon mintavételezve és széttranszponálva, hogy lefedje a teljes terjedelmet.

Hangminták kiosztása kistercenként a billentyűzeten - keys.jpg


Régen ahol 1-2 minta volt oktávonként, nagyon elütött 2 hang közti váltás, mert ha sokat transzponálódik lejjebb egy hang, akkor dörmögő dömötör lesz belőle, ha felfelé transzponálódik, akkor meg miki egérré válik, mint mikor a pitch kereket beállítjuk hogy fél-egy oktávot nyújtson a hangmagasságon. Ez nagyon jól hallható természetellenességet kölcsönöz a hangnak, ami nem szép. Ez ellen küzdünk a sűrűbb mintavétellel, de a memória kárára.

Egy példa a fájlméret számítására:
44100Hz, 16bit, sztereo szabvány CD formátumban rögzített hangnál, 1mp hangfájl = 44100*(16/8)*2 = 176400 Byte = 176400/1024 = 172,27 kiloByte / db!

Ehhez képest, 61 billentyűre, kisterc lépésekkel 61/4 = 15 hangminta számolandó (ha fel-le még +egy oktávot veszünk oktáveltoláshoz, az már 21db). Nyilván a hangszerek hangterjedelmét is figyelembe kell venni, mert egy fuvola 2,5-3 oktávon szól, ehhez felesleges 5 oktávra lemintázni, de egy zongoránál vagy templomi orgonánál, már kell a 7 oktáv is adott helyen. Mondjuk nyilván attól is függ, hogy az arrangert hogy használja az ember, mert ha nem szóló zongorázásra, akkor arra a 3 oktávra jobb kézre elég kisebb mintabankokat is megcsinálni.
Mindezekhez jön még, hogy ha 2-3 dinamikaszinttel akarunk pl. egy zongorát így megmintázni (piano, mezzoforte, forte), azok 2x-3x számolandók még az előzőekre. Dob hangoknál meg természetesen félhangonként működnek és ott is több rétegben a jobb dolgok.
A loop fogalmát is említettem. Nos ez egy paraméter egy hangfájlban, mely kitartott hangoknál, pl. hegedű, a hanggenerátornak azt az utasítást adja a szintiben, hogy az adott hangfájl egy szakaszát állandóan ismételgesse, még lenyomva tartják a billentyűt. Ezt úgy oldják meg, hogy a felsorolt szerkesztőkben van auto-loop funkció, de akár magunk is megszerkeszthetjük ezt a részt. Természetesen ez a legbonyolultabb része a dolognak, mert ha nem jól állítja be az ember, akkor kattogó, pattogó vagy hullámzó, lüktető hatást is okozhat, ami rendkívül természetellenes a fülnek. Ennek fortélyait évekig tanulni kell és nagyon függ az adott hangszín spektrális színezetétől is, hogy kellemes eredményt kapjunk. Pl. minél hosszabb egy minta lecsengése, annál nagyobb esély van jobb loopokat készíteni, de régebbi hangszereknél az is megfigyelhető, hogy akár 0,1mp-es hosszúságú hangmintákon is megoldották valahogy, csak épp hallhatóan "jojózik" a hang. Tehát nagyon nehéz rövid mintából természetesnek tűnő lecsengésű vagy kitartású hangot kreálni. Mondjuk orgona vagy szinti hangoknál ez a tök mindegy kategória, de egy hegedűnél vagy zongoránál irtó nehéz jól belőni. A doboknál is főleg a hosszú zengésű cintányéroknál van gond, a pillanatszerű, gyorsan elhaló ütőshangzásoknál ez a probléma nem áll fenn.
Szóval nem egyszerű a történet, de nem is lehetetlen!

3.)
Lehet eleve elkészített hangminta kollekciókat (sample cdkről stb.) is használni. Ez a legkönnyebb, mert megfelelő szoftverrel csak konvertálni kell őket a Tyrosba. Pl. Awave Studio, CdXtract, Extreme Sample Converter, Chinken systems Translator. Ezekben különféle forrás és cél formátumok közt lehet átalakítani komplett hangbankokat is akár. A neten minden fellelhető a szoftverekből. Nyilván a demó verziók itt-ott korlátozásokat adnak, erre figyelni kell!

Röviden, tömören, dióhéjban ennyi a lényeg alap fokon, s ehhez jön még, hogy a szintin az adott, mintázott hangszínt elkészítsük a szintéziseszközökkel. Azaz beállítunk rengeteg paramétert, amivel még természetesebbé válik a hangzás játék közben, mint pl. a szűrők hogy alakítsák a hang színezetét a játékmód függvényében, a sztereo pozíció hogy változzon, a hangerőre hogy hasson egy burkológörbe generátor, milyen legyen a moduláció, a hangmagasság változás, vibrátó, a dinamikarétegek, layerek, ezek hangerő átfedései stb. sok-sok hangszerspecifikus jellemző, ami egy valódi hangszer esetében is fennáll, itt pedig modellező eszközökkel próbáljuk utánozni. Majd jöhetnek az EQ és egyéb effekt beállítások, melyet szintén mind-mind az adott szintire kell felépíteni az ő lehetőségeivel.
Tulajdonképp ezeket mind megfizetjük mikor megveszünk egy hangszert. Nem csak annyi, hogy egy rakás alkatrészt kapunk összeszerelve egy dobozban amit adott esetben Tyrosnak hívnak! Ez mind-mind időt rabló pöcsölős sziszifuszi munka, s egyben alkotó művészet is, úgyhogy véletlenül se fogjuk fel, mint "kenjük be sárral" hadművelet! Azon felül a komplex, magas szintű összetett hangzások tervezéséhez sok képzelőerő és intuitivitás is kell, valamint annak tökéletes ismerete, rutin hogy miből és hogyan induljunk ki egy lelki füleinkkel hallott, megálmodott hangzás elkészítéséhez.

Előzmény: Abstrax (1878)
Abstrax Creative Commons License 2016.01.27 0 0 1878

!olleH (reverse played sample???:o)

 

Köszönöm a sok hasznos tippet-tanácsot!

Sajnos meg kell várjam a 7végét, de akkor aztán tesztelés-kipróbálás...Awave már játszik is - akkor egyelőre össze próbálok hozni egy Akai-formátumú patchet....

Egyelőre úgy tűnik, egy barátomtól kölcsönkapott "meggyógyított" Roli D-50-nel kezdek (Staccato Heaven, Pizzagogo és talán a Fantasia is...:o) - classic weekend on MTV....

Van jó miksim, szóval jöhet a vonat, kalapácsolás és még ki tudja mi minden....habár ezek (is) szerintem nagyjából lejártak a '80-as években, amikor már minden elképzelhetőt beszemplereztek....

Mindegy, a sport kedvéért, ugye....

Danke vanszmór,

(tapasztalatokkal majd jelentkezem)!

Előzmény: djuice (1877)
djuice Creative Commons License 2016.01.27 0 0 1877

!olleH (:

 

Bizonyos samplerek formátumainak, kész hangbankjainak konvertálására: CdXtract, Extreme Sample Converter, Awave Studio, Chicken System - Translator adottak. Nem mind kezel mindent vagy csak olvas de nem ír vagy csak ír de nem olvas adott dolgot. Pl. az Awave remekül elbánik Akai, Kurzweil, Ensoniq, Korg stb dolgokkal, de az Emut már nem csipázza.

Ahogy a múltkor is szó volt róla, talán jobb általánosan AKAI formátumra lemezeket írni és az elég univerzális lesz más vasakra.

 

 Korg Symphony, garázsajtó, wc-pumpa meg egyéb privát zajok zörejek:

Erre egy jó miksi köll vagy Line OUT a masinából és nyomogatni hangokat (oktávonként akár többet is) és Forgeal vagy akármivel felvenni, vágni, loopolni, majd az Awave pl. tud loopot, multisample keymapeket készíteni a behúzott wav mintákból és vmi kompatibilis formátumot keresni rá amit eszik a sampler (pl. AKAI) és abba kimenteni.

Aztán a sampleren lehet effektezni, szűrőzni stb. Elvileg az Awave is tudja ezt pl. SF2 formátumba, de azt csak az EOS Ultra samplerek nyelik az Emunál.

1-2 hangszínt meg lehet így csinálni, de ipari mennyiségben van vele meló rendesen.

 

Egy kis gyorstalpaló:

 

Előzmény: Abstrax (1876)
Abstrax Creative Commons License 2016.01.25 0 0 1876

Hello!

Megintcsak jobb topik híján itt.....avagy lehet kellene egy "vitage samplers"-t nyitni? :o)

A felvetés, kérdés a következő:

Szeretnénk megcsinálni X-Y samplerre (E-MU, Akai, Roland, Yamaha, mittudomén), adott gépsárkány adott hangszínét...

Mondjuk épp van nálam egy kölcsönben egy antik vas, és 1-2 legendás, cool, retro, stb. hangszínét szeretném megmenteni magamnak.

Nyilván meg lehetne oldani magával a vassal is, de már a gondolata is lefáraszt, hogy mennyi nyomkodás-szenvedés lenne ez.

Ígyhát mondjuk jó kis hangkártyával le is digizem számítógépen (ad abszurdum akár hangonként), majd megvagdosom a mintákat, loopolom, esetleg normalizálom őket, és ki szeretném osztani a billentyűzetre a megfelelő hangokat, megcsinálni a Patch-et, Performance-ot vagy hasonlót. Esetleg még 1-2 effektet is adok majd rájuk és kész a gyárit pótló saját sample....

No de mivel csinálnátok?

Én anno Forge-ban meg CoolEdit-ben (mostmár régóta Audition) digiztem, vagdostam, stb.

De milyen szoftverrel lehet a nyers sample-ökből összerakni a billentyűzetre kiosztott, burkolózott, effktezett kész Patch-et?

Van erre valami célprogram, vagy hasonló bevált megoldás?

Konkrét tervem:

Hozzájutottam egy Korg Symphony-modulhoz, amiben nagyjából az egyetlen használható hangszín a "Vangelis-kórus"....tényleg nagyon jó és élethű , állítólag a Mester is használta korábbi zenéiben (1492, El Greco..).

Meg szeretném csinálni mondjuk E-MU-ra, hogy használható legyen, én eddig nem találkoztam vele sampleren....

Úgyhogy, mindenféle tanácsot-javaslatot szívesen fogadok a témában!

Abstrax Creative Commons License 2016.01.03 0 0 1875

Sziasztok!

Először is BÚÉK nektek, remélem samplingekben gazdag lesz ez a 2016 is....:o)

Nohát gondolkodtam a dolgon, és a következőkre jutottam:

Nem tudom, a kedves fórumozóknak mennyire hasznos ha én itt direkt linkeket osztok meg, és - bár nem vagyok egy besz...toji alak, lehet nem a legbölcsebb itt mindenféle direkt elérést megosztogatni....hmmm.

Szóval, a kérésem a következő:

akit érdekel a Yamaha A3000/4000/5000-hez kiadott 8 gyári CD, illetve a nekem meglévő további 3-4 extra, az írjon legyen szíves e-mailt (utóbbi publikus), és elküldöm neki az image-fájlok linkjeit.

Ezek vannak tehát fent:

A gyári 8 CDs kollekció:

- Piano/Keyboards
- Strings/Choir
- Brass/Wind instruments
- Real Drums
- Guitar/Bass
- World/Latin instruments
- DJ/Producer toolkit
- Syntraxx/Loops (ez elvileg nem ugyanaz, mint ami első körben felment)

Ezen kívül a már lentebb hivatkozott további 3 CD.

Remélem megértitek ezt a fajta óvintézkedést, igazából jó lenne az előző postot is leszedni, de sajnos nem tudom hogyan lehetne.

 

Előzmény: Abstrax (1873)
djuice Creative Commons License 2015.12.23 0 0 1874

1. disc lejött. Alcohol52%-ba felmountoltam az NRG képet, Windows szerencsére fájl szinten látja innentől a lemez tartalmát. Awave Studio megnyitja mint ismeretlen fájl a SMPL mappák tartalmát ahol a mintafájlok rejtőznek, így behallgathatóak. Sajna a presetek mint hangszínek így nem olvashatók be, de mintáknál mindenféle dobokat találtam eddig. A loopokat hellyel-közzel megfelelően játsza vissza. Egy AKAI konverzióra én is kíváncsi leszek ezek után, de jöhet a többi is! :)

Kellemes ünnepeket egyéb iránt!

Előzmény: Abstrax (1873)
Abstrax Creative Commons License 2015.12.22 0 0 1873

Uraim! (ha esetleg sértő lenne a megszólítás, és volna itt Hölgy tagunk is - hát én lennék a legboldogabb!:o)

Szóval, alább pár demo-link az általatok javasolt tárhelyen a felhőmre mutatva, egyelőre 3db Yamaha A3000 CD-t próbáltam meg Nero-val konvertált .nrg file-ban feltenni ide. Elvileg - szerintem a legáltalánosabban ezt használják - ugyancsak Nero-val simán ki is írható.

Ki kéne próbálni, hogy rendesen lejön-e, ki tudjátok-e írni és végül a legfontosabb - olvassa-e a 3k/4k/5k! :o)
Én kiírtam őket, nekem működnek a másolatok.
De mielőtt a többit is közkinccsé teszem, jó lenne ha letesztelnétek!

Íme az első 3 lemez:

 

Standards A5000/A4000:

 

 

https://mega.nz/#!0R93jBiD!JlUDa_y_CHzU2aI9w52uH0gR5Q-djogUDf7Rnvfq82M

 

 

Pro Sound Libraray:

 

https://mega.nz/#!1MNizIaT!m1L6ZrDmlf3WMQLRsKMDFuX6EWv7dUau6CvCpOBoUqI

 

/ennek van audio-része is, nem tudom mi lesz ezzel, egyelőre csak az adatot néztem/

 

 

SynTraxx A3000:

 

https://mega.nz/#!RRVwgSYI!3e_DBg7q724UjrP2AsvfudT_x9kLZoB0NjEm35QdPnU

 

Remélem hasznosak lesznek, have fun!

Előzmény: djuice (1864)
djuice Creative Commons License 2015.12.22 0 0 1872

Pontosabban az EOS = E4 sorozat...

Komolyabb konverterek, szűrők, hangzás, funkcionalitás, gyorsaság (SoundSprint loading) és ma már az is bagóért lőhető, pl. E5000, E6400 Ultra kiadásban. Lényeg hogy a v.2 azaz Ultra verziók legyenek. Eleve IDE csatolósak belül, úgyhogy flash adapterrel az egész cd hercehurca lapátra tehető és kompjúterrel probléma mentesen gyorsan használható.

Előzmény: djuice (1871)
djuice Creative Commons License 2015.12.22 0 0 1871

Az ESI-k még a régi EIII architektúrára épültek. A nagyobb EOS samplerek tudtak zökkenőmentesebb sample importot, pl. már az SF2-t is megették.

Előzmény: Abstrax (1867)
djuice Creative Commons License 2015.12.22 0 0 1870

Barátom! A Wavosaur egy remek kis Soundforge klón hang editor progi VST effekt támogatással, de ez sose fog sajna VSTi midi programokat meghajtani. (;

Zengetőt, kolompresszort stb be tudsz hívni hobbi mastereléshez a progiba amik külső VST-k, így bármi hanganyagot szerkeszthetsz vele, de szinti pluginekhez mást, pl. a VstHost-ot használd futtatni. Google megtalálja neked... (audio/midi device ott is beállítandó hogy megszólaljon...)

A Wavosaurt egyébként én is imádom gyors vagdosáshoz. Pici, 1-2MB-os exe az egész, pendriveom állandó lakója mivel instalálni sem kell. Hátránya, hogy nem kezeli az mp3-on kívül a mai egzotikusabb audio formátumokat.

Előzmény: Törölt nick (1868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!