Sajna előjött az első problémám: Egy nagyobb dolog szállítása után vettem észre, hogy a csomagtér világítás égve marad. (Természetesen lehajtott hátsó háttámla esetén lehet ezt érzékelni.)Zárt ajtók esetén több percen keresztül. Próbáltam mikrokapcsolót keresni, de nem találtam. Az assistance azt tanácsolta szedjem ki az izzót, de mire visszamentem az izzó elaludt... (Egyenlőre kiszedtem.)
Tapasztalat: néhány másodperctől néhány (tíz)percig a csomagtér a felnyitás után égve marad, aztán magától elalszik.
Kérdés: Van valami időzítés, vagy csak a mikrokapcsoló szorul?
Kutyának is igaza lehet, de gondolj a tv távirányítójára! A led még vadul villog, mikor Te már 2 cm-re a készüléktől morzézol, hogy hajlandó legyen csatornát váltani. Na ilyenkor hasznos a telepcsere. Izzíts bele 1 újat, az nem kerül sokba, a szervízbe utána is ráérsz elmenni.
Ebben az esetben az a javallatom, hogy kezdj igen alapos adminisztrációba. Munkalap fénymásoltatása, szervíz írásbeli nyilatkozata, hogy annak ellenére, hogy nem találják az általad részletesen ismertetett hiba okát; használd bátran a gépet, etc. Utána; sűrű ima. Tapasztalatom szerint, ha egy autó 1x megszólal, az a későbbiekben is adja majd a hangot. Kivétel, olyan extrém esetek, mint pl. féknél beszorult kavics, de itt ugye... Azért drukkolok, hogy ne legyen nagy sz...
Nekem volt ilyenem, villogott a led a távirányítón, de csak ritkán, végül semmikor sem nyitott. Azt hittem azért, mert többször leejtettem a kulcsot, szét is szedtem, de nem tudtam mit kezdeni vele. Elvittem végül a szervízbe, ahol a manus elkérte a kulcsot, odament a kocsihoz, 2 perc mulva jött, hogy müködik. Kérdem mi volt, azt mondja elhangolódott a távirányító, fel kellett ismertetnie.
Azóta tökéletesen müködik.
Szóval irány a szervíz!!!
Üdv: grevin
Sziasztok.
Hogy nyilvanul meg ha a kulcs/taviranyito eleme kezd kimerulni? Nekem mostanaban csak sokadik nyomsra nyit a kozpontizar, viszont a kicsi led villog amikor lenyomom. Az auto nincs 10 honapos sem, szerintem meg boven kene tartson az elem.
Szetszedtem azt gondolvan, hogy esetleg valami szennyezodes okozza a hibat de belul tiszta minden.
Sajnos a masik kulccsal nem tudtam probalkozni mert azt a leasing ceg felve orzi tolem 500km-re.
Teljesen egyetertek veled, csak a gep mar vagy egy hete nem garis, szal ha mar kar keletkezik az legyen minel kisebb, mert ez mar zsebre megy. Igy ha rosszul "muzsikal" Natalie akkor duplan szakad meg a szivem.
Hi ! Tudom, a bíbicnek semmi sem drága, de, ha a vas még garis; hát tessen használni. Ha kicsit is hasonlítunk, akkor hangadás közben jól +szakad majd a szíved, de most gyüjjék ki a hibája neki.
Szerintetek a 2002.10.-i kiadásó Alise felszereltségű Thalia-knak hővédő üvegezésük volt. Mert az enyémen mintha nem ilyen lenne. És ha nincs, akkor fóliázta-e valamelyikőtök az autója ablakait? Ötleteket, tapasztalatokat várok!
Hali rema.com! Egyre tobb thalicskat latni Debrecenben is, habar nem szeretnem, ha olyan sokan lennenk mint a "(nem a)mi autonk". Hetvegen sikerult jobban tesztelnem a csalad kedvencet. Egy bajom van: Eddig csak benzines autoim voltak igy nehez lesz megszokni, hogy NE benzint tankoljak bele, ugyanis a 1.5 dCi motor pont olyan mint egy benzines! Egy valami, amit talan meg nem tudtam megszokni, az a hatramenetbe valo kapcsolas. Az 5. alatt nekem kenyelmesebb es gyorsabb is volt. A duda viszont jo hogy atkerult a kormanyra.
Egy tortenetet szeretnek veletek megosztani. Tudtatok, hogy az autonk ongyogyulo?
Szerdan indulnek haza a munkahelyrol (100km-es ut). A parkoloban el akarom inditani az autot.
El is indul csak valami egtelen karrogas hallatszik a motorbol + az auto meg ugy rangatozik allo helyzetben, hogy a sebvaltonak 20 centis kilengese van.
Nah ijedseg, motor leallit, varakozas, majd megprobal ujrainditani, az auto nem rangatozik annyira igy ugy gondoltam eldocogok vele a szervizig (nincs 1km).
Kozben a kattogas kezd halkulni, mire beerek, addigra mar alapjaraton alig hallhato. Kerdezem oket, hogy ezzel esetleg haza tudnek-e menni. A szervizben motorhaz felnyit, hallgatozas.
Kozlik velem, hogy vagy vezermu, vagy vizpumpa (ettol szerintem nem kellene rangatozni az autonak). Lenyeg, az auto kozlekedesre alkalmatlan, errol papir, csereauto, hazamegyek.
Meagallapodunk, hogy masnap mikor megtudjak mi baja felhivnak, vartam du 3-ig, akkor felhivtam oket, kerdezem mi ujsag az autommal. Erre a srac a telefonba: "O nem volt itt tegnap megkerdez vkit".
Hallom, hogy hatrakiabal: "Te Zsolti mi baja is volt a Thalia-nak?" Zsolti valaszol: "Nem tudom, vagy harmincszor probaltuk inditani de nem hallottunk semmit". Szal az autonak allitasuk szerint semmi baja.
Ezek szerint az ejjel meggyogyult magatol:-(
Elnezest kerek az ironikus hangvetelert, de egy kicsit felhaboritott, hogy az alig egy eves autom amiben 12eKm van egyik pillanatrol a masikra uzemkeptelenne valik ugy hogy elotte volt az eves assistance felulvizsgalaton.
Nem is ezt tartom igazan bosszantonak, mert a mechanikus dolgok elromolhatnak, hanem azt hogy a szerviz tobbszor is azzal vedekezett hogy O nem volt itt.
Mennyivel masabb lett volna a dolog, ha azt mondja, hogy rakotottuk a szamitogepre az nem jelzett hibat (en ezt meg el is hittem volna, mert akkor megvan a latszat, hogy legalabb probalkoztak megkeresni). De ok meg ezek szerint fulre dolgoznak.
Van valakinek vmi hasonlo hibarol tapasztalata? Mert most itt allok egy bizonytalan autoval es hasznalnom kellene, vagy nem?
Udv
Bocs a hosszusagert, de meg igy is roviditettem.
Oktober elejen remelhetoleg mar csatlakozom egyre nepesebb taborotokhoz. :) Vegigolvastam ezen temakort, s mar ugy erzem, mintha vilageletemben csak Thaliam lett volna, holott a Trabi-Lanos-Thalia evolucios vonalat kovetem. :)
Ellenben piciny meglepetes volt szamomra, hogy milyen fergetegesen rosszul hasznaltam az automat eddig, h a motorfeket nem hasznaltam. Annak idejen valami okos nekem azt mondta, h nagyon nincs kulonbseg, ha uresbe rakom es gurulok=sporolok. Kivancsi vagyok, ha megjon az uj autom, akkor 10 ev utan mennyi ido alatt tudok atszokni a motorfekre. :) Ehh. Mondjuk nem a sporolas zavar, hanem a helytelen hasznalat.
Már 1500 km van a Thalicskámban,eddig minden nagyon szupi.A benzinmérőt nekem is nehéz megszokni,de egyszer majd csak sikerül.:)) Egyedül a rádió magashangja hiányzik nagyon, de ma beszereztem 1 pár csipogót , a hétvégén be is lesz rakva,majd beszámolok.
Már elég régótta olvasom a fórumot. Júniustól én is Tháliát hajtok. 1.4 8v expression. Tháltos-nak neveztük el. :) Ahogy látom másnak is csal az üzemanyagszint jelzője. Ez ellen nem lehet tenni semmit? Jó tudom, szokás kérdése. De mégis...
Egyébként már 3500 km van az autóban. Semmi gond nincs vele.
További jó Thalicskázást mindenkinek
Nem kell megijedni elég csalóka a szintmérő. Én sem mertem még 600 km-t sem megtenni eddig. Utoljára azonban mentem 621 km-t - a mutató totál a piros mező alján és már kigyulladt a piros lámpa is. Be voltam ijedve,hogy úgy kell betolnom a kútra. Csak 41,2 l ment bele -autómatán és megálláskor még 2-szer rányomtam a pisztollyal. Ez a tank úgy fogyott ki, hogy 0 légkondi -ezért is volt ilyen kicsi - 6,63 a fogyi. Az enyémbe 4.500 Km van most. További jó Thalicskázást !!
Az lehet, én nég csak most tartok az első 750 km-nél. Az első teletankolás után 515km mentem , amikor a mutató kezdett a pirosba érni megijedtem mert a könyvben azt olvastam, hogy a tank kb. 50 literes (ami a megtett kilóméterrel osztva elég húzós, még o-kilméteres autónál is) De a legnagyobb jóindulattal semm tudtam belepréselni 36 liternél többet, ami kb 7 literes fogyasztás, igaz én a könyvben irt instrukciók szerint nyomom a pedált.
az uj meganhoz:
már láttam a kombiváltozat hátát: szeintem türhetöen néz ki: eltűnt a kiasználatlan "szoknyás" holttér.
más:
ültetek már a az uj meganban, lagunában? mert én most kiprobáltam csak beleülni mindkettőbe a RH-nál, és be kell vallanom NEM TETSZETT! nagyobb a tér, ez tény, akad még kartámasz is, de a müszerfalon lévő kihajtható metálosra festett müanyag bizbaszok egyátalán nem gyöztek megahogy érdemes 1 milkával többet kiadni a kocsira.
nektek tetszett?
on
a thalim 1.4 8V 5500 km utáni átlagfogyija 8 liter. asszem kicsit sportosan vezetek... :(
Azért én szeretném azt hinni, hogyha a mai világban megveszek egy autót 3.000.000 Ft-ért, akkor az nem csak 100-120.000 km-ig autó.
Ellenkezö esetben no comment!
A Renault-okra oly jellemzö nyomatékváltó probléma is "csak" 200.000 km-enként szokott elöjönni, igaz, akkor váltóház repedéssel együtt; a motorjaik pedig szerintem elég eltaláltak (igaz, hogy akkor még 15.000 volt a szerviz-intervallum :-)).
Egyébként az olajcsere intervallumot nem a szélsöséges használati körülményekre kellene megállapítani? - márcsak a biztonság kedvéért is!
bocs, igazad van tenyleg elneztem a japanok a vilag legjobbjai... mondjuk ez csak az en gondolatom de gondolom nem terheli akkora homerseklet az olajat, ha allandoan az optimalis homersekleto, nem pedig ugral ossze vissza attol fuggoen hogy huzatod-vagy dugoban allsz... (mert pl. a 3eves Puntonk ilyen)
figyelj nekem a 100-120ekm az 4-5ev, addigra ugyis le kell cserelni, mert elojonnek a bajai, ami miatt erdemesebb ujat venni, talan ez igy van kitalalva... lehet valaki hoszabb tavra vesz autot, en nem szeretnek egy 10eves Clio/Thaliaba-ban ucsorogni 10ev mulva, amikor mar kajalja az olajat, szet van kopva, es zorog benne minden...
zsuga666:
"Egyébkéntileg biztosan nem hagyom cseréletlenül a kenést 10000 km-nél tovább. de, ez mindenkinek a saját agybaja."
lehet, de nekem nincs kedvem evente 2x 24600ft-ot otthagyni a markaszervizben olajcsere cimen, nem azert vettem kisfogyasztasu, kis fenntartasi koltsegu autot, hogy horror koltsegei legyenek, eleg nekem a 8eft-os disztarcsakat potolgatni, meg tankolni bele. en 22-23ekm-t megyek evente, bebaszna ha 10ezrenkent cserelnem az olajat... :)
tovabbra sem ertem, hogy ne lehetne eljarni normalis uzemben 30e-t egy olajcserevel, de nektek van igazatok...
Ha jól emlékszem a menet közbeni ajtózárás programozása mindössze abból áll, hogy a belsö központizár kapcsolót kell záró-nyitó(?) irányban addig nyomva tartani, amíg nem kattanik egyet a zár, ez kb. 5 másodperc.
Hello Xikla!
Romaniaban van ~52 MOL benxinkut, az olommentes benzineket (95Tempo, 98Tempo) valamint az Euro gazolajat ugyanatol a finomitotol hozzak mint az osszes magyarorszagi MOL kut, tehat lehet vasarolni batran. Nagyon jo baratom az egyik MOL kut vezetoje meg egy teruleti felelos, toluk tudom ezeket az informaciokat.
Ja, MOL Gold kartyaval is lehet uzemanyagot vasarolni.Legkozelebb Bekescsabahoz Aradon van 2 MOL kut (~80km).
Ha nem ragaszkodsz a MOL-hoz akkor ajanlom meg az OMV-t; allitolag ok Ausztriabol hozzak. Ha ilyen sincs akkor az en ranglistamon a Petrom kutak kovetkeznek (ez a roman allami halozat) es csak utana a Shell - ennek eleg rossz hire van nalunk.
Figyelem: minden rendes benzinkutnal ket fele gazolajat arulnak, egyik a regi fustolgo jarganyokba valo, azt biztos nalunk allitjak elo, a masikat pedig Euro Dieselnek hivjak, egy kicsit dragabb, de csak ezt szabad a dCi-be tenni.
Nekem benzines autom van, pontos arat nem is tudok a gazolajra, kb. 150Ft/L az Euro Diesel.
Most indulok Budapestre , estere hazaerek (800km oda vissza), pentekre megirhatom neked a pontos arat.
Udv.
iMre
thali még1x:
tegnap előtt rögtönzött thali volt a BP XV szentkorona utcai Spar kb 20 helyes parkolójában 3 (!!!) egyforma hársmetál T2-es volt egyszerre:)