iMre !
Neked is jó ismerőseid vannak !!
Ha az én ismerősöm ilyet csinálna - hááááát, lehet,hogy őt is kéne vinni "karosszériáshoz". Mit várjon akkor az ember az ellenségeitől? Nem tudom mit akart azzal az ütéssel modellezni ? A tolvajoknak nem hinném,hogy ez a módszere,hogy előbb behorpasztjuk a gép tetejét, aztán elkötjük. A magnó stb. tolvaj sem ütögeti a kocsit. Sajnos ez az okoskodás már nem segit rajtad.
A korabbi 10 ill. 15k km-es szervizciklusok CSAK a markakereskedok szempontjabol voltak fontosak, hiszen nekik ebbol van a fo beveteleuk!
Nem tudom, hogy figyeltetek-e, hogy nalunk meg mindig 12 honap volt a kotelezo garancia es atlag 15k km a szerviz intervallum, amikor mar tolunk nyugatabbra ez 24 ho. ill. 20-30k km volt!
Ok elobb jutottak oda, hogy az emberek akkor fognak toluk autot venni, ha vmi ok is nyujtanak es nem csak a csillagaszati szervizszamlat!
A 30.000km boven realis, csak az zavarja az embert, hogy ilyen sok lett!
Az anyagiakon tul:
Ha megnezitek egy negyobb igenybevetelu (pl mezogazdasagi gep (kombajn, traktor)) olajcsere periodusat megdobbenve tapasztalhatjatok, hogy nem speci 0W meg 5W olajokat toltve is 500 uzemora korul van evtizedek ota (Ne az MTZ-re gondoljatok)!
Ha kicsit matematikazunk, akkor egy szemelyautot (atlagos hasznalatban) 60km/h atlagsebeggel hasznalunk
30000km / 60km/h =500h
tehat a 30000km NORMALIS HASZNALATBAN, es nem agynhajtva boven realis!
Mint olajokkal foglalkozo gepeszmernok batran merem allitani, hogy ez az adat is tulbiztositott, tehat a novekvo atlagsebesseggel kozlekedo szemelykocsiknal is elegendo a 30000! Na, jo, ne az extrem tisztan autopalya tempora gondoltam!
Koszonom a tanacsot, sajnos a horpadas merete (2cm), helye pont azon a hataron van amit mar nem lehet kihuzni, de megis lathato szabad szemmel.
Megfigyelheto, hogy parhuzamosan az ajtok resevel (ajto es plafon kozotti res)ugy ket centire van a teton (termeszetesen kivulrol) egy finom hajlitas, valoszinu erosites szerepet jatsza.
Ez a hajlitas a szelvedo elott 2-3 centire veget er, a szelvedo korul mar tiszta egyenes/lapos a teto. Pont ott, a hajlitas vegen horpadt be. Ha a teto, motorhazfedo kozepen van egy horpadas azt siman kihuzzak a tappancsokkal, de ezt ...
A honap vegen lesz valami dolgom Budapesten, meg probalkozom ott is.
probaltad mar egy komolyabb karosszeriasnal? nekik lehet van ilyen vakumos tappancsuk, amivel frankon ki lehet huzatni a lemezt, ugy hogy a festes sem serul. szomszednak igy huztak ki a Xedos mocitetojet amikor raesett egy alma (nem vicc... )
Tegnap delutan szomoru dolog tortent az autoval. Visszavittem a riasztoshoz (ismeros), hogy meg allitson valamit a berendezesen, meg kellett utogetni az autot, hogy a shock szenzort tesztelje, utott egyet a tetejere okollel, a szelvedo bal felso sarka es a vezeto ajto ajto alkotta sarokba (pont a sarokba)... es behorpadt a lemez. Pedig a riasztoszerelo nem egy nehezfiu, finom munkara alakult keze van.
Tetokarpit le, 70%ban sikerult visszapattintani de igy is latszik egy kicsit. :(
Szerencsere a festeken nincs szemmel lathato serules.
Kovetkeztetes minden Thaliasnak (minden mai Renaultosnak?): nem szabad utogetni az autot mert vekony a lemez es baj lesz belole ...
szerintem jobban jarsz, ha keresel egy szelvedojavitot, furnak bele egy lyukat (nem atmenot) azt feltolti neked atlatszo anyaggal es felpolirozzak. frankon meg tudjak csinalni nehany ezresert, (3-6eft) ha el tudod szamolni akkor jo, ha nem, meg mindig jobban jarsz mintha cascora csinaltatnad, mert az csak cserere fizet szerintem. az onresszel nehany tizezer bukta. addig is ragaszd le egy darab celluxal, hogy ne menjen bele a kosz.
Igen a casco elvben használható. Bár én abból indulok ki, hogy amikor a transitra megkötöttem a cascot az állapotfelmérésnél gondosan felvették a szélvédőn már meglevő kavics okozta sérüléseket is. Persze csak feltételezés, de kb arra gondolok hogy a casco megkötése után keletkezett, kárrendezésre jogosult sérüléseket megkülönböztessék a casco megkötése előtti kárrendezésre nem jogosoltaktól, vagy mi. A lényeg, hogy a gyerek egy sematikus rajzon kb-ra bejelölte ezeket az apró retteneteket.
Sziasztok!
Ime a tapasztalatom hosszú út esetén: Mentem Miskolcról a Szajki tavakig (ez 370 km), és döngettem 140-el a sztrádán. Ahol pesze nem lehetett, pl. a 8-as úton, ott ugye szelidebben. Nos! A fogyasztásom igy 6,92-re emelkedett. Tanulság: az optimális sebesség valahol 100 km/óra körül van a kedvező fogyasztás szempontjából. Sajnos egy kis malőr is bejött: egy kavicsot kaptam a szélvédőre. Látótérben van, lencse nagyságú üvegsérülés. Szerintetek a Casco ilyenkor használható?
Üdv:kispipi
Ezek kulisza titkok, nincs honnan biztosra menjunk, arra gondoltam, hogy felesleges elvinni oket Becsbe, hogy aztan legyen mit visszahozni, meg minek bevinni/raktarozni oket olyan orszagba ahol nem is forgalmazzak.
En amikor atvettem (Bukarestben), akkor ott voltak a nagybajuszos torok trailer soforok a torok kamionokkal - mondjuk ez nem mervado mert Bukarest jo par szaz km-el kozelebb van az Oyak Renault-hoz mint Budapest.
Hali! 1.5dCi-t vettem es nem bantam meg. Nem kertem metalt, radiot es tudtam alkudni az arbol is. Megeri, mert nem kell szamolgatnom a fogyasztast. A radiot meg majd beleteszem kesobb.
Pár napja motoszkál bennem egy kérdés, ha van valakinek rönyó szerelő ismerőse, megkérdezhetné...
Szóval: szerintetek lehet-e és ha igen, akkor kb milyen áron clio II műszerfalat tenni a thaliába? Tudnillik nekem sokkal jobban tecc, hogy ott van pakolórekesz meg ilyesmi, és gondolom a méretek meg a kábelezés csak vmi hasonló...vagy nagyon elvetélt ötlet?
Hát akkor ez nagyon érdekes, ugyanis erről konkrétan beszéltünk: megnézte, hogy mi van neki raktáron, mi az amit, gyártatni kell (2 hónap) - és milyen autók vannak már úton (2-3 hét). Ez utóbbit választottam, és hát Bécsről beszélt, hogy oda 16-án érkezik, majd kamionnal hozzák ide. Elfelejtettem a cég nevét, de nem csak Renault-kat szállít Magyarországra.
Te IMI !
Azért az arzént ne kapkodd be rá ! Mertmintha Bécs városának környékén lenne 1 bazi depó, ahonnan szerte-széjjel osztják az EU Oszti részébe a thalicskákat.
Szia Laja73.
A Thalia nem Becsbol erkezik hanem keletrol. Torokorszagbol vagy Fekete Tenger - Duna utvonalon hajon viszik Budapestig vagy siman kamionon, de biztos nem kerulnek Becs fele.
Udv.
Imre
szerintem a thalia esetében tényleg olyan kicsi az árkülönbség, hogy aki a dízelt szereti, az vegye azt
ha spórol az üzemanyagon, az már hab a tortán
nekem volt egy dízel astrám, de az sajnos szét volt hajtva előtte, füstölt, kopogott...mégsem bánom, mert (némi szervizelés után) nagyon szerettem, és a fogyasztása is alacsony volt
PS: laja vazzeg...nem akarsz egy markánsabban elkülönülő nicket?:)
Rema ! Teessék pontos útbaigazításokat írni, mert,ha arról nem teszel említést, hogy ki kell nyitni az ajtókat a műszerfal oldalsó 2 rögzítőcsavarjának eltávolításához, különben a pógár úgy leszakajtja az egészet, mint gyümölcsöt a fáról. A többi;oszlop, miazmás rendben van. De aki már szerelgette kocsiját, annak nem kell megijedni, fog az menni.
Szerintem is értékállóbb lesz a diesel, de azért osszál-szorozzál, mert csak akkor érdemes dieselt venni, ha az üzemanyag árának különbsége visszahozza az árkülönbözetet. Igaz, hogy nem túl nagy a különbség.
Általában én szoktam lenni hol? gondolom nem az indexen:)
Csak nem Te is a nagy '73-as generációhoz tartozol?:)
Nehhheeeem, fijacskám, én 73 éves vagyok! :Đ
Ha megteheted, szerintem vedd a dízelt. Én is elgondolkodtam, hogy 10% befizetésnél már olyan mindegy, hogy 200ezer forinttal drágább vagy nem, de akkor könnyen eljut az ember oda, hogy legyen akkor már ABS is, no meg plusz két légzsák...aztán hipphopp 3 millió az autó. Szóval én meghúztam a határt, jó nekem a Prestige (listaáron 2.455.000 a 8 szelepes, júliusban ez volt 2.655.000), metálfényt féláron adta, és kizárólag a biztonság miatt kértem a váltózárat.
Amúgy a rönóház, a Róbert Károly körúton.
Október 3 a határidő, de szerintük egy héttel hamarabb meglesz (a pár nap nyelvbotlás lehetett a részükről), Bécsbe kedden érkezik.
Kicsit meglepődtem amikor a nevedet olvastam a fórumban.
Általában én szoktam lenni "Laja73".
Csak nem Te is a nagy '73-as generációhoz tartozol?:)
A dolog azért kisérteties mert Mi is épp most tervezzük egy Thalia Prestige vásárlását. Ez biztos valami isteni jel:)
Még azt nem dontöttem el, hogy az 1.4 alapmotoros, vagy a 1.5dCi diesel változatot vegyük.Az utobbi egy kicsit drágább, de nem elhanyagolható a fogyasztása, és szerintem jóval értékállóbb a benzines típusnál.
Meg szabad kérdezni, hogy hol veszed az autót?
Nekem 5-6 hetet mondtak az átvételre.
Eléggé szét kellett szedni,a műszerfal tetejét le kell venni+a kormány mögötti felső burkolatot is+ az első ajtókról a gumiszigetelést is+az első oszlopon lévő műanyag borítást is.Ja persze nem ebben a sorrendben:)) A műszerfal tetejét fogja pár csavar,utána lepattan.Egyébként jobb inkább a szakemberre bízni(nekem is ő csinálta) és tényleg 10 perc az egész annak,aki tudja hova kell nyúlni,nem javaslom a barkácsolást.
Én olyan csipogót vettem amibe nem kellett hangváltó.Általában ha olyan csipogót veszel ,amit kifejezetten autóba gyártanak,azt simán be lehet rakni.Az enyémhez volt bekötési rajz is ,az se jelölt hangváltót.
Sok sikert:rema.com
Ui:Ha elakadsz küldj mailt,majd ott megadom a tel.számom
Hogy raktátok be a csipogókat?
Én nem mertem hozzáfogni pedig látom a csatlakozókat. A műszerfal felsőrészét szedtétek le? Hangváltót tettetek mellé? Válaszolj légyszi mert én is a magashang hiányát vettem észre és gyorsan változtatni kell rajta!