Tefi írta, hogy hiányolja az új hozzászólásokat, meg egyébként is van egy nyitott kérdésem, úgyhogy gyarapítom egyel a cikkek számát.
Ami az autómat illeti, augusztus végén vettem át, 1.4 16V Prestige (régen Osasis), Királykék alapszín. Az autóról majd később, most kezdeném az átvétellel kapcsolatos érdekességeket. Első megdöbbenésem akkor volt, mikor tudatosult bennem, hogy a vadonat új 0km-es autók a kereskedő telepén kint állnak a szabad ég alatt, derékig érő gazban, vastagon porosan (még az 5mill. Lagunák is). Én úgy képzeltem valahogy, hogy megrendeled, legurul a tarilerről, bemegy, levizsgázik, majd átveszed.
Ennek ellenére az átvétel napján közölték velem, hogy csak holnap vehetem át az autót, mert a "virágpor beleégett a fényezésbe" és át kell polírozni az új autómat. Mondanom sem kell azonnal jeleztem, hogy ez nem tetszik nekem, de erre az volt a válasz, hogy ez teljesen normális dolog, nincs mit titkolni rajta és ez van. Az átvételkor mm2-mm2 re átnéztem a fényezést és teljesen tökéletesnek találtam, ezért nem vetettem fel jegyzőkönyvet az esetről, de hogy úgy mondjam nem volt felhőtlen boldogság az autó átvétele. Átvételkor mondták, hogy az általam választott királykék (alap)szín rendkívűl érzékeny és eszembe ne jussson gépi mosóba vinni az autót. Ezt megfogadva az első mosásnál erre a célra készített automosó kefével és a kapható legdrágább autosamponnal felszerelkezve álltam be az ESSO kézimosó dokkjába, ahol először a nagynyomású pisztollyal, utána az előbbi kefe+sampon "felszereléssel", mintegy simogatva (de komolyan) mostam le az autót, ami ennek ellenére száradás után tele volt apró karcolással.
Jó, ebbe belenyudgodtam, most már nem új autó, ennél csak rosszabb lesz a helyzet. Viszont most hétvégén valószínüleg egy macskától származó karcolást találtam a gépháztetőn, ahol már a fehér színű alapozófesték is látszik ha közelről nézem. Kérdésem hozzátok, főleg a királykék Thalia tulajokhoz: ez tényleg ennyire érzékeny, vagy csak én fogtam ki egy ennyire selejtes fényezést. Volt már sok autóm, de nem emlékszem, hogy bármelyiknek enyire érzékeny lett volna a fényezése. A gond az, hogy ez már akadályoz a normális autózás örömében, mert folyton a fényezéstést pásztázom újabb karcolásokat keresve.
Ennyi a nyűgös rész, egyébként az autóval maximálisan meg vagyok elégedve. Kényelmes, még hátul a gyerekeknek is jut "elég" hely. Viszonylag csendes és nagyon szépen megy, városban klímával bejáratás alatt 8.37 literes fogyasztással. Amit nehezen lehet megszokni, az az, hogy 5 mp alatt 80km/h -val gurul, ami miatt már két FOTO-t is beszereztem, de ez igazából nem az autó hibája.
Tehát összegezve: Kinek milyen tapaszatalatai vannak fényezés ügyben?
Van erre egy Téligumi fórum (http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9008836). Az ottani infokat szvsz "szűrni" kell ... Nekem Dayton DW500 kitűnőt produkált (~10-11eFt akciósan).
Hi Korl!!
Ha a tavalyi/idei telet nézzük akkor azt tudjuk mondani, hogy volt hó rendessen.Én 2db Debica Frigó gumival kihúztam semmi gondom nem volt( a kanyarokat havon nagyon ésszel vettem )pedig anyóshoz járunk rendessen a Bakonyba.A gumik 8000 huf/db ára nagyon baráti (tavaly öszi auchan akció)+ 2db használt felni 3000/db(saját lebontás rönyo 21-ről,sajnos igen ritka, ha tud valaki olcsóbban szóljon!!!!) +felszerelés 800/db.Ha az idén lesz rá keret beszerzem a másik kettőt is(a tolatóradar helyett is DVD figyelt be)
További jó Thalicskázást!
Üdv Nagya
Ja a fogyi 4,4/100 km (Dci)
A szakemberek azt mondják,hogy ha a külső hőmérséklet tartósan + 7 fok alá csökken akkor már fel kell rakni, mert a nyári guminak ekkor már nem olyan a tapadása- mivel a nyári gumi amúgy is kemény. Nálunk ez az idő átlagban novembertől - márciusig tart.
asszem átrakatom a gyárilag megkapott felnikre, és ha majd újra jön a nyári szezon és a nyári gumik, akkor talan jönnek az uj felnik is esetleg alufelni. van valakinek valami jó alufelnis tippje?
és mikor rakassam fel a téli gumikat szerinetetek?
Az említett árkategóriába tartozó gumik között már nem nagyon van bóvli. Jómagam egy garnitúra Kleber téligumiszettel rendelkezem; ezt anno (2002.10.hó) 25.000-ért adták, új felnivel együtt.
Jobban fut rajta az autó, mint a gyári (és nyári) goodyear gumikon.
Akinek a munkájához is kell a kocsi, tehát mennie kell, ha esik, hafúj; annak a téligumi NÉLKŰLÖZHETETLEN!
hmm-hmm, itten elbizonytalaníccsátok az embört
de jó lesz nekem a benzines, végülis a fogyasztása annak sem rossz
mondjuk úgy egy hetvenessel beljebb vagytok éves szinten, asszem...de ha elfogy a benzin, én leinthetem az első autót, hogy adjon kölcsön 1-2 litert, míg nektek várakozni kell, bibibí...:))
Kedvenc tíz hónapos dCi Thalicsunk túl van a húszezer km-en; s most produkálta a második 5 l/100 km alatti fogyasztást. 730 km átlagában 4,68 l volt a fogyi. (Nyugodt ráérős -sztráda néküli- autózás, csak kevés légkondi)
Én is ezen gondolkodtam ! Újjabban nem vesz senki Thalit ? Vagy nem tudja,hogy van ilyen fórum, vagy nincs net hozzáférése ? Javasolni kéne a kereskedőknek vagy a R.Hungáriának,hogy a szervizkönyvebe írja bele a fórum címét. Jelenleg kint 30 fok meleg van. Ez látszik + rajtam ? Én spec. azért nem írok, mert nincs semmi probléma a géppel, + vagyok vele elégedve stb. /letöröltem a nyálat az arcomról /. Lassan ideje lesz beszerezni a téligumikat. A felnit már beszereztem már csak a gumi akciókra várok. További jó Thalicskázást kívánok mindenkinek.
Egy Renyó szervízes ismerős szerint a korábbi olajcsere kidobott pénz! A dCi motorokból már vannak (Clióban)100.000 km feletti darabok; gond nélkül. Ez a szervízforduló az olajmennyiség és az igénybevétel alapján is biztonságos,
Ja, mégy egy infó! A 29.500 - 30.500 közötti óraállásnál MINDENKÉPPEN - tehát , akkor is ha magánszorgalombólmeg korában már cseréltél - meg kell csinálni az olajcserét a jótállás (szavatosság)és az assistance jogok megőrzéséhez!
iMre !
Neked is jó ismerőseid vannak !!
Ha az én ismerősöm ilyet csinálna - hááááát, lehet,hogy őt is kéne vinni "karosszériáshoz". Mit várjon akkor az ember az ellenségeitől? Nem tudom mit akart azzal az ütéssel modellezni ? A tolvajoknak nem hinném,hogy ez a módszere,hogy előbb behorpasztjuk a gép tetejét, aztán elkötjük. A magnó stb. tolvaj sem ütögeti a kocsit. Sajnos ez az okoskodás már nem segit rajtad.
A korabbi 10 ill. 15k km-es szervizciklusok CSAK a markakereskedok szempontjabol voltak fontosak, hiszen nekik ebbol van a fo beveteleuk!
Nem tudom, hogy figyeltetek-e, hogy nalunk meg mindig 12 honap volt a kotelezo garancia es atlag 15k km a szerviz intervallum, amikor mar tolunk nyugatabbra ez 24 ho. ill. 20-30k km volt!
Ok elobb jutottak oda, hogy az emberek akkor fognak toluk autot venni, ha vmi ok is nyujtanak es nem csak a csillagaszati szervizszamlat!
A 30.000km boven realis, csak az zavarja az embert, hogy ilyen sok lett!
Az anyagiakon tul:
Ha megnezitek egy negyobb igenybevetelu (pl mezogazdasagi gep (kombajn, traktor)) olajcsere periodusat megdobbenve tapasztalhatjatok, hogy nem speci 0W meg 5W olajokat toltve is 500 uzemora korul van evtizedek ota (Ne az MTZ-re gondoljatok)!
Ha kicsit matematikazunk, akkor egy szemelyautot (atlagos hasznalatban) 60km/h atlagsebeggel hasznalunk
30000km / 60km/h =500h
tehat a 30000km NORMALIS HASZNALATBAN, es nem agynhajtva boven realis!
Mint olajokkal foglalkozo gepeszmernok batran merem allitani, hogy ez az adat is tulbiztositott, tehat a novekvo atlagsebesseggel kozlekedo szemelykocsiknal is elegendo a 30000! Na, jo, ne az extrem tisztan autopalya tempora gondoltam!
Koszonom a tanacsot, sajnos a horpadas merete (2cm), helye pont azon a hataron van amit mar nem lehet kihuzni, de megis lathato szabad szemmel.
Megfigyelheto, hogy parhuzamosan az ajtok resevel (ajto es plafon kozotti res)ugy ket centire van a teton (termeszetesen kivulrol) egy finom hajlitas, valoszinu erosites szerepet jatsza.
Ez a hajlitas a szelvedo elott 2-3 centire veget er, a szelvedo korul mar tiszta egyenes/lapos a teto. Pont ott, a hajlitas vegen horpadt be. Ha a teto, motorhazfedo kozepen van egy horpadas azt siman kihuzzak a tappancsokkal, de ezt ...
A honap vegen lesz valami dolgom Budapesten, meg probalkozom ott is.
probaltad mar egy komolyabb karosszeriasnal? nekik lehet van ilyen vakumos tappancsuk, amivel frankon ki lehet huzatni a lemezt, ugy hogy a festes sem serul. szomszednak igy huztak ki a Xedos mocitetojet amikor raesett egy alma (nem vicc... )
Tegnap delutan szomoru dolog tortent az autoval. Visszavittem a riasztoshoz (ismeros), hogy meg allitson valamit a berendezesen, meg kellett utogetni az autot, hogy a shock szenzort tesztelje, utott egyet a tetejere okollel, a szelvedo bal felso sarka es a vezeto ajto ajto alkotta sarokba (pont a sarokba)... es behorpadt a lemez. Pedig a riasztoszerelo nem egy nehezfiu, finom munkara alakult keze van.
Tetokarpit le, 70%ban sikerult visszapattintani de igy is latszik egy kicsit. :(
Szerencsere a festeken nincs szemmel lathato serules.
Kovetkeztetes minden Thaliasnak (minden mai Renaultosnak?): nem szabad utogetni az autot mert vekony a lemez es baj lesz belole ...
szerintem jobban jarsz, ha keresel egy szelvedojavitot, furnak bele egy lyukat (nem atmenot) azt feltolti neked atlatszo anyaggal es felpolirozzak. frankon meg tudjak csinalni nehany ezresert, (3-6eft) ha el tudod szamolni akkor jo, ha nem, meg mindig jobban jarsz mintha cascora csinaltatnad, mert az csak cserere fizet szerintem. az onresszel nehany tizezer bukta. addig is ragaszd le egy darab celluxal, hogy ne menjen bele a kosz.
Igen a casco elvben használható. Bár én abból indulok ki, hogy amikor a transitra megkötöttem a cascot az állapotfelmérésnél gondosan felvették a szélvédőn már meglevő kavics okozta sérüléseket is. Persze csak feltételezés, de kb arra gondolok hogy a casco megkötése után keletkezett, kárrendezésre jogosult sérüléseket megkülönböztessék a casco megkötése előtti kárrendezésre nem jogosoltaktól, vagy mi. A lényeg, hogy a gyerek egy sematikus rajzon kb-ra bejelölte ezeket az apró retteneteket.
Sziasztok!
Ime a tapasztalatom hosszú út esetén: Mentem Miskolcról a Szajki tavakig (ez 370 km), és döngettem 140-el a sztrádán. Ahol pesze nem lehetett, pl. a 8-as úton, ott ugye szelidebben. Nos! A fogyasztásom igy 6,92-re emelkedett. Tanulság: az optimális sebesség valahol 100 km/óra körül van a kedvező fogyasztás szempontjából. Sajnos egy kis malőr is bejött: egy kavicsot kaptam a szélvédőre. Látótérben van, lencse nagyságú üvegsérülés. Szerintetek a Casco ilyenkor használható?
Üdv:kispipi
Ezek kulisza titkok, nincs honnan biztosra menjunk, arra gondoltam, hogy felesleges elvinni oket Becsbe, hogy aztan legyen mit visszahozni, meg minek bevinni/raktarozni oket olyan orszagba ahol nem is forgalmazzak.
En amikor atvettem (Bukarestben), akkor ott voltak a nagybajuszos torok trailer soforok a torok kamionokkal - mondjuk ez nem mervado mert Bukarest jo par szaz km-el kozelebb van az Oyak Renault-hoz mint Budapest.