Csak így reggel gyorsan....
Ahol szerelték az autómba a risztót, ott kérdeztem rá az ablak felhúzásra! Nekem meglepetés volt mikor említették, + 12.000 Ft környékén a riasztóhoz tartozik egy kis doboz ami elvégzi a műveletet a központ zár és a riasztó élesedése közti max 30 másodpercben! Az én paraszti elméletem szerint azért csak ennyi idő alatt mert utána, hogy ne legyen semmi gond az ablakemelő motor esetleges leéégésével, utána nem is kap áramot és a rövid idő alatt meg nem tud tönkre menni!!!!
hol csinálják meg neked a távirányítós ablakkapcslót? Rh-ban?
és... mi biztosítja, hogy nem fog az ablakfelhuzás során bekapcsolva hagyva a felfele mozgató motor!? ti: ha kézzel nyomod a kapcsolót: az nem áll meg a próbálkozással (berreg vmi motor) amig nyomom ergo: nincs érzékelöje, hoigy most már be van csukva, ne forogjon a motor... vagy iolyet is beszerelnek vele?!?!?!
LAJA73!!!!
sikerült kideríteni az égő katalizátorlámpa okát?!??! a szervizkönyv szerint rögtön be kell vinni a szervizbe ilyenkor az autót!!!
"A gyujtas nelkul mukodo elablakrol van valami hir?"
Hát, úgy tűnik, hogy tényleg nem egyszerű. Azt mondta a haver, hogy ha direktbe bekötné, akkor sok más dolog is kapna áramot és az nem lenne egészséges. Ezért azt a megoldást választottam, hogy a távírányítóval fogom csukni az ablakot, de ez kb. 7000 HUF-ba fog fájni nekem. De utána viszont állat-király lesz! Megnyomom a távirányító gombját és az ablak felmegy és az ajtó bezár! Mint a nagyoknál!!
Beszerelték a gyári csipogókat előre. Valamivel jobban szól a rádió, de méginkább az az érzésem, hogy az egész hangszóró szettet el kellene dobni, venni valami rendeset és egy erőlködővel meghajtani. A 12 V-os csatlakozó nagyon király a csomagtérben, mindenkinek javaslom! Végre betehetem hátra az elektromos hűtőládát, nem csúfoskodik a hátsó ülésen egy-egy alkalommal. Kijavították a horpadást a hátsó ajtón, olyan mintha új lenne.
ülés: hát nekem is volt egy vádli görcsöm mire hozzászoktam (bár első saját autó volt, úgyhogy magához a folyamatos vezetéshez is hozzá kellett szokni:))
fogyasztás: nekem sose volt 8 liter meg e fölötti, bejáratosan sem (na, jó, eccer, volt egy céges kirándulás egerben, hegyre le-föl és a cég fizette a benyát, hát nem sajnáltam, 8,4 körülit nyomott a picike), de nem tudom lenyomni 7 alá (eccer volt 6,9) általában 7,3-7,6 között változik, legtöbbször BP, plusz egy kis szeged-bp, tehát max 200km van országúton tankonként.
hogy lehet lejjebb vinni? lehet? (1.4 16v)
rubrika: nekem is szokatlan volt a gyors tankolásra figyelmeztető lámpa és eleinte mindig hamar tankoltam, kb 500km-nél, de utánaszámoltam (ha 8-at enne az is 625km) és most már mindig 600fölé engedem (1,4 16v). amikor folyamatos lesz a világítás (kb piros vonás teteje, akkor még jó 100km van benne.
"Most olvastam az indexen, hogy minden harmadik Mo-n eladott Renault az Thalia."
Egész pontosan 9 hónap alatt 4.500 db-ot adtak el. A hétvégeket+ünnepeket is számolva 16,6 db minden nap !!! Hol vannak a többiek, miért nem irogatnak ide ? Lehet,hogy még örömködnek az gépnek és majd utána jönnek ?
A magam részéről azt fontolgatom, hogy a gázpedál rugóját ki kellene cserélni egy erősebbre. Azt vettem észre magamon, hogy állandóan begörbítve tartom a talpamat a cipőben annak érdekében, hogy a pedált finoman tudjam kezelni.
Sziasztok!
Hétvégén belepakoltam az akkor 5 napos autóba 500 km-t, és én is folyamatosan figyeltem a benzintank állapotát (mármint a mutatót). Megnyugtattatok, hogy lejjebb fog menni, mert a 8 l/100 km kicsit tulzás lenne.
Amúgy az 1.0 Suzi után nagyon kafa ótó, végre ez ötösben is gyorsul.
Nekem egy gondom van összesen: nem elég hosszú az ülés, nem támasztja alá a jobb combomat, hétfőre szinte izom lázam volt, ui. tartanom kellet izomból az egész alsó-lábszáramat, mert különben 150-nel mentem volna, ha ráengedem a pedálra. Próbáltam hátratolni, emelni, süllyeszteni, stb. az ülést de még mindig nem OK (nagyon hozzászoktam a Suzukihoz?)Ja, a térdem sem OK teljesen(keresztszalag+porc sérülés... de gyönyörű gól volt!:)), januárban műtetem.
Tudtok valami jó tanácsot adni ezzel kapcsolatban.
A páraeltávolítást belső keringtetéssel kell a klímával, ugye?
Sziasztok!
Nem szeretnék túl sokáig untatni senkit a fogyasztással, de a könyv szerinti módszer nálam teljesen bevált. Igaz hogy én nem mentem 120 km/h
fölé, és nem pörgettem tovább 3600-3700-nál.Igaz hogy még csak 2000-km van benne, de a ketdeti 8,5 literről már lement 7 literre. Igaz hogy nem nagyon kell már használni a klímát(sajnos), és főleg Érd és Biatorbágy közti 20 kilómétert teszem meg napjában többször. Én úgy vettem észre hogy egy rublika kb. 65-70 kilóméterre elég.
Na sziasztok jó Thalicskázást mindenkinek.
Hát, sajnos a 3500 helyett most már 3700 volt kb 50 kilométeren át, mert erről nem tájékoztak külön, én meg úgy gondoltam, a 120 ötösben nem vészes (ha már a könyv is 130-at ír). Amúgy nagyon vigyázok, sosem mentem 3500 fölé ezen kívül.
Lehet, hogy ennek utánanézek Renault-nál, legalább más ne szívjon vele!
Ami azt illeti, dCi-nél külön leírták, mi a helyzet, ott egyébként még szigorúbb a dolog! A 16 szelepesnek meg szerintem ugyanaz az áttétje, mint a mi 8v-sünknek.
Nem tudom a benzines kollégák miért hallgatnak; nekem (olajkályhás)nagyon a lelkemre kötötték, hogy a bejáratási időszak fordulatszám előírásait BE KELL TARTANI. A motor a km-ek előrehaladtával lett egyre hatékonyabb, erősebb.
Hi Laja73 !
Ez nekem is feltünt "anno",hogy ellentmondás van a fordulat és a végsebesség között.Bár lehet,hogy a 3 motor közül /1.4, 1.416V. 1.5Dci/ valamelyiknél belefér ez a tartomány ! Bejáratás alatt beiktattam 1 rég nem látott távoli rokon meglátogatását és rögtön lett 600 km benne. A többit + "kiböjtöltem". Mivel távol lakom az autópályáktól /Pécs/ most sem megyek jobban 130-nál - átlag 100-120 között.
Jó választás! Valamivel kevesebbért vettem tavaly, de ez is korrekt. Mostanában indulnak a zakciók. Lobbizok még a Daytonért, egy-két jellemzője itt látható: http://www.gumibolt.hu/dayton/teli/dayton.htm
valaki esetleg a behjáratós-ügyben? bár már lassan mindegy, elérem a kilométert. csak közben megnéztem a könyvet is, ott még szebb, aszondja: "nem menjen 130-nál gyorsabban, a legnagyobb fordulat pedig 3000-3500 között legyen"
na most ha 120km/h = 3750 rpm, akkor nem tudom, ezt hogyan lehet tartani, hatosban?:)
Az biztos, hogy utánajárok majd alaposan, mert ez tényleg bizalmi munka - minimum olyan hely kell amire van valami referencia. Nem mondom, hogy az ár nem számít, de a bizalom fontosabb. Megaztán, ha nem a szemem előtt akarják csinálni, akkor nem csinálják sehogy.
Az enyém is idén áprilisi 1,4 16V.
Az utolsó tankolásig megtettem 4541 km-t és tankoltam 307,8 l benzint. Ez 6,77 l-es átlag. Egész nyáron légkondival. Minden tankolást felírok dl-re /Excel-be/. Ebbe volt autópálya is, de a többség lkt. kívül. A gázpedál még nem ért hozzá ez idő alatt a padlóhoz !! Minden lámpa + kereszteződés előtt lassítás motorfékkel. Minél előbb felkapcsolás 5-ikbe. Ennyi !!
Szerintem be fog állni a gép egy egészséges 6,5 körülre. Nekem megtette!
24gyel vettem, 33k van benne, most már beállt a fogyasztása. 6,2 körül elmegy, de az nem autópálya tempó. A múlt hét végén végig autóztam az M7est. 3 személy+csomagok oda-vissza. Lefelé 140-150, vissza 160-180 (180 ahol lehetett, Fehérvár körül elég hosszú távon!) A mutató szemmel láthatólag SZALADT lefelé! A fogyasztás 33.55 lit. 400 km-en! 8.4 l/100km majdnem!
Ez sok, de a gépet kikormoltam! :)
A mostani fogyasztás már jobb lesz! Kb a negyede ment le és 200km körül van benne!
Az én fogyasztásaim olyan 6.2 - 6.3 körül kijönnek, mehetne lejjebb is, de az a tempó már idegesítene!
A lényeg az, hogy amikor lassítok, vagy lejtmenetben vagyok, akár 3.ig is visszatesze, mert olyankor fogja a motorfék és nem eszik semmit! Egészségesebb a pénztárcámnak! :)))
A párom is elleste a technikát, így nála is kevesebbet eszik városban.
Volt egy korábbi hozzászólás, hogy kéne vmi egyenszalag az antennára! Szerintem egy sötétkék jól nézne ki! (a királykék autómon! :) )
Na lehoztam Gyulára a kicsit, de van egy kérdésem: nekem azt mondták a kereskedőnél, hogy az első 1500 km-ig ne nagyon menjek háromezer-nemtudomhányszáz fordulat fölé - viszont a 120-as tempó az 3700 rpm
Most akkor hogyan is van ez, városi forgalomban kell megtennem az első 1500 kilométert, vagy a 3700 még belefér?
A fogyasztás szerintem nekem is magas lesz, ahogy a mutatót nézem (esik le gyorsan), bár a 0 után még jó sokat lehet menni vele, meglátjuk (ez az első telitank, kattanásig)
A sebességmérő mutatóm állandó sebességnél furcsán ugrik néha pár milimétert oda-vissza
Szolnokon akcióban 12 ezer egy-két száz-ért adják a Dayton 175/70R14 DW500 gumit. Ha szinpatikus a vásárló, fél áfáz-ni is lehet.
Itt tekintenthető meg a mintázata:
http://www.gumiaruhaz.hu/szemely/dayton/teli/teli.htm
Valaki árulja el nekem, hogy a Talicska fogyasztását hogyan lehet 7 lit./100 km alá vinni! Idén áprilisban vettem a drágát, jelenleg közel 12 e km van benne. Szinte minden útfajtát ill. vezetési stílust kipróbáltam (a nyugdíjas Osztrák turistától a vadállatig), de vegyes használat mellett a fogyasztása 8 és 10 lit. között van 100 km-en
Hali !
Vigyázz, hogykivel szerelteted a motortérzárat. Az a szépreményű polgár, aki a MUL-T-LOCK családi házas telephelyén a beszereléseket eszközli, ( így utólag )anyósomat sem kísérhetné a sarki közértig.
Én szerintem ezt fogok venni, mert faternek volt egy feliciája, amin csak elöl szoktuk lecserélni a papucsokat, a hátsó tengelyen pedig szépen muzsikáltak a gyári "4évszakosak"!
Én valszeg 4dbot veszek, mert a felicia után kipróbáltam mádör Clioját 4 téli Michelinnel! Nekem sírt a szám, hogy annó 3. éves egyetemistaként nem tudtam rendesen csúsztatni a farát a szekérnek úgy mint a felicián!
DE most már, mint "komoly" mérnökember :)))
másra is kell gondolnom! Kedvesem úgy néz ki, hogy többet fog járni a kicsikével, mint én és hát Ő nem a Balaton jegén járt a trabijával a téli szünetben, így nem várható el tőle, hogy minden csúszást megfelelően "reflexből" tudjon korrigálni!
Na, mesének vége!
A lényeg, hogy megyek és megpróbálok egyet alkudni a gumisnál! 50ért csak odaadják a 4et szerelve!
Tényleg, az árban benne van a szerelés vagy nincs?
Nálam legalábbis így lesz, ha lesz - csak azt kell még eldöntenem, hogy téligumi szett vagy lopáslassítás vigye el a spórolt pénzem - közlekedésbiztonság vs. vagyonbiztonság :(
most a valtozar az a Thalian is ugy mukodik, hogy beulok, kikapcsolom a riasztot, (ha van) kinyitom a motorteret, kiakasztom a valtobowdent, berakom 2.be beteszem a sajat immobilizert es viszem az autot? mert a Clio-nal igy van sajnos...