djc válasz erre | adatok | e-mail 2001-08-22 15:38:01 (242)
Sziasztok!
Azt észrevettétek-e már, hogy a műszerfal világos- és sötétszürke bevonata nagyon könnyen kopik (alatta szép fehér színű a műanyag...)? Vagy netalán csak nekem ilyen??
Amúgy én sem nagyon értem, hogyan lehet produkálni a 8-10 literes fogyasztast! Az enyém a kissebbik motorral (1.4 8v) van szerelve, de 7 liter feletti fogyasztást még nem sikerült produkálnom. Most voltunk vele Horvátországban, ott ugye nem túl kifizetődő száguldozni, ami a fogysztáson is meglátszott, 5.5-5.8 litert mértem. Itthon vegyes használatban (volt benne város is meg autópálya is 140-150-nel) sem nagyon ment 6.5 felé (egyébként nem vagyok túlzottan kíméletes vezető).
ez most már engem nagyon izgat. úgy látom, mégsem olyan veszélyes ez a 8 szelep fogyasztás szempontjából - de most akkor vagy beáll a miénk is, vagy valami nem stimmel. talán összefügg a hibajelzéssel, de lehet, hogy nem.
el kéne mennie együtt egy 'éhes' meg egy 'gazdaságos' üzemű thaliásnak egy hosszabb útra, vezetőcserével.
R5TL válasz erre | adatok | e-mail 2001-03-18 21:12:04 (95)
Minden autóra igaz, hogy a vezetési stílustól nagyban függ a fogyasztás. Főleg ilyen viszonylag kis motoroknál. Papíron majdnem uannyi a két 1.4-es motor fogyasztása, a 16 szelepes picit kevesebb, de gyak. uannyi (5.6/8.8/6.8 vs 5.2/8.8/6.5 orszút/város/vegyes). S tényleg leginkább azon múlik, hogy vezetik őket. Az én Cliom legutóbb is 6.6-ot fogyasztott (vegyes úton, 1.6-os motorral), tehát tényleg ki lehet jönni elvileg 6.5-ből...
Mellesleg nekem a kereskedő azt mondta, amikor elhoztam tőle az autót, hogy készüljek fel 10 literes fogyasztásra. Szerinte kb. 400-500 km-t lehet menni egy tank benzinnel, én 630-650-et szoktam menni 43 literrel. Mit csinálok rosszul? :-)))
S igen, uaz a motor van a Clioban és a Thaliaban.
Milyen furcsa! Az ember azt gondolná, a Renault brand többet érdemel, ráadásul a 10 év assistance meg egyéb garanciák mellett pont a legegyszerűbbnek tűnő dolgok nem mennek?
Az az alapvető probléma, hogy a legtöbb szervizben nem értenek semmiféle elektronikához és alapvetően nem ismerik a motor stb. működését. Ők egyszerű sima autószerelők: szétszedem, kicserélem, összerakom, megy. Ha nem megy akkor jön a probléma.
W
Sajna nem. Viszont adnak hozzá egy infra távirányitót, amit én szét fogok buherálni és rákötöm a kormánytávirányitóra. Mert engem is zavar és infra nekem nem kell. De a minőség messze kárpótol.
Szerviz: Mondjuk ha velem és a maszek Thalicskámmal játszanák el a leirtakat a szervizben, már sok minden lett volna ott: asztalborogatás, fogyasztóvédelem stb. Egy nagy autóparkkal rendelkező cég a legjobb fejőstehén egy szerviznek, az van olyan hülye, hogy fizet mint a katonatiszt.
Szia Nandi77. Köszi a választ. Nem tudod pontossan mit cseréltek benne ki, hogy tudjam mondani a szervízbe, mert viszonylag közel lakom Hmvhely-hez, és akkor átviszem, mert még garanciális az enyém is.
Szia iMre! Elolvastam a 1912-es hozzászolást. Egy kicsit meglepődtem, mert az én autón is pont olyan mint a tied ( 1.4 8V (75 LE)Expression 2003.11.havi), és valószínű egy a probléma. Mi a megoldás? Tegnap is bevittem a szervízbe, de szétszedték, megnézték, és azt mondták, hogy ez ilyen. Egyébként tényleg segítőkészek voltak, de ez a problémát nem oldja meg. Köszi a segítséged!
Hmm, akkor évi 30ezer kilométernél az 300*1,4 (mondjuk) az 420 liter, évi százezer forint? Havi nyolcezer? Hát ez elég sok, ennél sokkal kevesebb lett volna a havi törlesztőrészlet különbsége...
még a mosást kell valahogy kitapasztalnom...bedobáltam 600 forintot, de elég béna lett
asszem veszek hozzá egy kertesházat, és szépen ráérősen lemosom 1-2 sör mellett:)
valaki írta, hogy ötödikbe mihamarabb felpakolni - ez valóban így van? nekem néha az az érzésem, mintha kis nyomatéknál többet fogyasztana azáltal, hogy benyomom a gázpedált, de nem reagál rá egyből, csak ha jobban, vagy hosszabban nyomom
már ha érthető, amit mondani akarok:)
a 8V fogyastása tényleg nagyobb mint a 16V-é. ezzel sajnos én is csak az átvétel után szembesültem. a saját adataimat (8V: 8840 km 545 liter) összehasonlítva a 16v-s fórumos társakéval a külcsi kb 1.2-1.7 liter/100km
nekem is 8V van immár 5 hónapja: 6000 km van benne és a fogyasztása átlag 7,8
sokat megyek városban, klima is van de mostanában nem használom... a te 5,5 lityód nagyon jól hangzik. szerinted az enyimmel valami baj van?
PS: ha 95-tel megyek hosszú távon nekem is 5.7, de az elég visszafogott!
Szia Mindenkinek!
Wartburgertől kérdezném hogy az eredeti kezelőszervekkel is lehet irányítani az utólag beépített szerkezetet (Panasonic CD-MP3, vagy azt ki kellett kötni?
Pont most gondolkodtam a dolgon, hogy lecserélem a hangszórókat Mac Audióra (van egy kollégám, aki az engedményes ár minusz tíz százalékérttud hozni mindent)Az eredetiek elég gagyin szólnak, pedig nem bömböltetem. Azért ennyiért valami jobb VDO-t is betehettek volna:)
úúúú ez nagyon húzós! nekem majd szerdán kell vinnem újra, de így utólag elég furcsa volt a magyarázat, amit nekem adtak. bár én még hiszek, végülis láttam, amit a gép kiírt. még garanciás, szerdán megnézik, aztán meglátjuk. csak nehogy nekem valamit megbuheráljanak, hogy a probléma megmarad, de a lámpa véletlenül se gyulladhasson ki
a fogyasztásom is elég nagy azóta, bár sok viszonyítási alapom nincs, ez még csak a második telitank:)
Azt hiszem ez az autosok remalma, es az elektronikaval egyre jobban felszerelt kocsiknal ilyen elofordulhat. Aki valami reszletfizetesre vette a jarganyt egy hasonlo eset garancian kivul betette az ajtot ...
Mesélek egy történetet nektek:
Baumgartner Budaörsi úti szerviz. A cégemnél sok Renault van, Clio, Thalia, Megane, Laguna vegyesen, mind benzines. A főnökömnek Megane 1,4-16V van. Most kétéves az autó olyan 120ezer van benne. Kb. 80 ezer km-nél kigyulladt neki is a kis sárga szerviz lámpa. Annak rendje szerint elvitték a gépjárművesek a szervizbe, ahol szépen törölték a risztást, újra töltötték a komputert, hogy miért gyulladt ki nem keresték (javitás: 68eFt). A lámpa persze újra kigyulladt és most már néha rángatott is az autó (két-háromhengerrel ment) aztán megjavult. Az autót megint elvitték a szervizbe. Most azt mondták, hogy rosszak a gyújtótrafók, azt amúgy is szériában cserélik mert gyári hibásak! Kicserélték, komputert újrahúzták (javitás 132eFt). De az a mocsok lámpa megint kigyulladt, de most már a főnököm se foglalkozott vele. El is ment vele kb. 10000km-t gond nélkül, aztán együtt megyünk vidéken országúton, éppen egy kamiont előzünk és egyszercsak a motor megáll, a műszerek kialszanak. Óriási szerencsénkre senki nem jött szembe. A jelenség többször megismétlődött, a km számláló ilyenkor véletlenszerű értékre állt be (0-400000km). Autó irány a szerviz, tanakodnak, de nem tudják mi lehet. Akkor komputer csere stb. (javitás 220eFt). Egy hét múlva az autó ugyanezeket produkálta, irány a szerviz, kötelező 120ezres javitások, katalizátor csere (javitás 400eFt).
A javitás után az autó ugyanúgy rossz, balesetveszélyes, viszont a cég kiköltött 820ezer Ft-ot, a szerviz meg csak vonogatja a vállát.
Úgyhogy ne hagydd magad, igenis az a lámpa mutat valamit, ha nem találják miért világit adjanak egy nyilatkozatot, hogy nem kell vele foglalkozni! Ja és javaslom vidd másik szervizbe.
Szia Boszi 70! Ez a golnd nálam is előjött 13 hónapos korában én Vásárhelyen a Renault Fejesnél vettem ott is szervizeltetem megvagyok vele elégedve mivel nem Hmvhelyi vagyok ezért telefon a srácok kapásból megmondták hozzam be 10 perc és kész lesz! Így is volt. Mondjuk nálam először csak dieseles hangja lett majd egy-két nap múlva mert nem volt időm egyből átvinni a kicsikét szóval akkor már elindulni se nagyon akart csak kb minden 15-dik öninditózás járt sikerrel! Szóval átvittem s még garanciában kicseréltek valami motor fordulatszám ellenőrő kis izét azóta eltünt ez abaj s tényleg 10 perc volt a javítás 2 csavarki kábel lehúz újbe ennyi!
sajnos már este újra el?jött. miközben állt! mikor leállítottam, még semmi, majd amikor pár óra múlva beültem, már gyújtás után is égett folyamatosan, el sem kellett indítani. most fel kéne hívnom a szervízt, de aszonták, ha megint el?jön, tovább kell bennhagynom a kocsit, ez vajon mit jelent, akár egy napot is? ilyenkor van cserekocsi? fontos volna ma (mikor nem?) ugyanis az autó...
olvasgatom az automotor.hu 2001-es cikkét, és azt írja a nyolcszelepesr?l: "fogyasztása pedig jócskái meghaladja az erosebb változatét"
Hello boszi70.
Erdekel ez a dieseles hang, nehany kerdes:
- melyik benzinmotor van az autodban (75LE v. 98LE)
- mikor hallatszik a hang (reggel hideginditaskor rovid ideig vagy akkor (is?) amikor meleg?
- neha a kapcsoloszekreny zaja ijeszti meg az autotulajdonosokat, kinyomott kuplunggal is ugyanolyan a hang (ezzel el lehetne kuloniteni, hogy a gond -ha tenyleg az- a motobol van vagy a valtobol)?
- hany km.-t futott az auto, mikor volt olajcsere?
Miert erdekel a tema? Olvasd el az 1912-es hozzaszolasomat.
Hatha tobbet nem jon elo ...
Azert felhaboritanak tartom, hogy a Renault servizben ne ismerjek, milyen fordulatszam, homerseklet ertekeknel mer a lambdaszonda (en nem vagyok autoszerelo, de tudtommal a lambdaszonda mindig mer, jeleket kuld a szamitogephez es az ennek megfeleloen keveri a benzint a levegovel).
Hello
Nem a hangszorókkal van a baj! A gyári VDO gyártmányú rádió egy kalap sz.. Nekem is az volt benne, kvartyog dübörög, magasa egy csepp sincs. Ajánlom Panasonic CD-MP3 tunerjét (53ért láttam a Tescoban), meg fogsz döbbenni a különbségen! Nekem most az van.
Segítsetek! Mitől lett a 8 hónapos kocsimnak dieseles a hangja (egyébként nem diesel). A szervízben azt modták, hogy teljesen normális a hangja, de nem ilyen volt (lehet, hogy nem tünt fel nekik, hogy nem diesel a kocsi?). A szomszéd új diesel Megane-ja halkabb.
Ja és a fogyasztása horror. 10 felett van.
Tud valaki valamit mi volt a gond a nyáron kigyulladt Thaliaval?
Szegedi, illetve környéki Thaliasok jelentkezzetek!
Most jöttem vissza szervízből (láttam szegény felemelve:( ), azt mondják, egyelőre csak törölni tudták a kompjúter memóriájából a riasztást, valami ilyet írt ki, hogy a jobb hátsó kipufogó lambdaszondájának zónájában történt hibajelzés (bocs ha értelmetlen, ezekre a szavakra emlékszem).
Sajnos nem biztos, hogy ezzel meg van oldva, mert állítólag egy adott fordulatszámon és hőmérsékleten méri csak a kibocsátást, de azt ők sem tudják, mik ezek az értékek, hogy ellenőrizhessék.