Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nagya2 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4217
Hi RBag!
Nálam nem fordult elő, de én javaslom nézd meg az első szélvédő sarkát, ahol a két csík találkozik, ott úgy van összecsúsztatva, ha ott kiakad akkor tud fütyülni( mind a függőleges, mind a vizszintes csík csúsztatható), majd nézd végig a gumitömítéseket nincsenek-e berepedve!
Üdv Nagya!
Előzmény: RBag (4213)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4216
hali,

érdekes, ez az ablaklehúzós dolog is mutatja, milyen jó, ha tapasztalatcserélünk, én erre nem is gondoltam volna

melyik kereskedő ajánlotta neked a fórumot?

Előzmény: Zseb_TV (4212)
Daltan Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4215
Shellrol csak annyit, h a Lanosomnal hasonlo jelensegeim voltak. Mindig ugyanott (Shell) tankoltam 95-ost, s egy ido utan az altalad leirt problemak jelentkeztek. Assisstance ki, bacsi megnezte, majd elso kerdese az volt, h a Shellnel tankolok-e? Nem is azt kerdezte, h hol, hanem rogton igy. :) Igenlo valaszom utan tanacsolta, h hagyjam teljesen kiurulni a tankot, majd menjek valami mas szinpatikus benzinkuthoz, tankoljak meg, rakjak melle injektortisztitot, s eljek boldogan. E sorozat vegigvitele ota semmi hasonlo gond nem volt a jarmuvemmel.

Mas: Elmeletileg ma erkezik meg a Thaliam csaknem ket het csuszas utan. Vajh bizhatok? :)

Előzmény: szacsek (4210)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4214
Hi!

Akkor jól értem, végülis az üzemanyag volt a ludas?

az utolsó 15 oldalt gyorsan el is olvastam

hehh, nekem az egész 9 oldal:)
most tartok a 950. hsz-nál:)

Előzmény: szacsek (4210)
RBag Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4213
Üdv,
másfél hónapos Thalia 1,4 16v tulajdonosaként csatlakozom a társasághoz.
A kocsi szuper, két probléma akadt, az egyikre egyelőre nincsen megoldás, és kíváncsi vagyok a véleményetekre, vagy bármi javaslatra. A megoldott probléma egy kis gumikütyü volt a jobb hátsó ajtóban.
A megoldatlan: 60-70 tempótól a jobb első ajtó felső sarkában elkezd fütyörészni a szél... onnantól már csak erősödik. Vásárlási helyre vissza, onnan elküldtek a XI. kerbe, hogy ez lakatosmeló, amit csak ott tudnak. Ott kulcselkérés, valami állítgatás (?), aztán kulcs vissza (5 percben).
A fütyülés egyelőre maradt, tehát még visszamegyek majd a XI. ker-be.

De addig is: valakinél jelentkezett-e hasonló gond, és mi volt a megoldás?

Zseb_TV Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4212
"Csak ma találtam meg ezt a topicot,"

Nekem maga a kereskedő ajánlotta … ☺
Így tuti hogy nem csak mi, mezei tulajdonosok olvassuk a topikot.
Ehhez képest semmi belső infoval nem villog senki……… ;-(

Előzmény: szacsek (4210)
Zseb_TV Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4211
Sziasztok Thaliások

Régóta olvasom a fórumot de most először ragadok billentyűzetet.
A fater dCi Thaliaját ez év augusztusában vettük és meg vagyunk vele
elégedve. A választásban nagyot dobot a latba eme fórum is…….
Nem beszélve a 3 milla alatti nagy csomagteres alacsony fogyasztású
(ezért lett dízel) új autó kedvező részletre nem sok van a piacon ;-)

Thaliát nemrég vittem vissza garis szervizbe mert a baloldali elektromos
ablakemelő nem működőt. (csak egy kábel lecsúszót a kapcsolóról)
-Kérdeztem a ha már úgy is hozzányúlnak az ablakhoz nem kötnék e át,
hogy gyújtás nélkül is működjön?
Azt a választ kaptam hogy bekötni betudják de nem ajánlják mert ha egy
csavarhúzóval kicsit kifeszítik az ajtót kívülről egy kemény dróttal benyúlva
simán leeresztik az ablakot …….. (ezért nem kértem)
-Így egy elektronika, ami X idő múlva leveszi a feszt. az lehet a megoldás…

-A pillanatnyi átlagfogyasztás mérő utólagos beépítésére azt a választ kaptam,
hogy nem lehetséges (vagy nem akartak velem bajlódni……)
Megoldások érdekelnének a pillanatnyi átlagfogyasztás mérésre, mert szerintem
ott lehetne rögtön lemérni, hogy melyik vezetési stílus mit eredményez.

Kérések:
-Tháliába passzoló csomagtér tálcát tud valaki olcsóbban mint a gyári ?!
-Tetőcsomagtartón a két gyári keresztszálat a fater kevesli és valami
„hagyományos” megoldású csomagtartót szeretne ehhez is a segítségeteket
kérném.

Űdv és kösz előre is az infokat.

szacsek Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4210
Tisztelt Márkatársak!

Csak ma találtam meg ezt a topicot, az utolsó 15 oldalt gyorsan el is olvastam.
Szeretném megosztani tapasztalataimat Veletek.
2001. júniusában vettem át egy 16 szelepest. Jelenleg 46000 km van benne.
2 hónap után meghalt az egyik tompított izzóm, 2 hétre rá a másik. Csere Tungsramra, azóta működik, állandó bekapcsolás mellett.
Gari lejárta előtt ki kellett cseréltetni az egyik első hangszórót.
1 év után eltörött a kesztyűtartó műa. pántja.
2 hete kiégett a bal hátsó helyzetjelzőm.
Most cseréltem ablaktörlő lapátokat.
Ez idáig OK, de most jön a java!
2001. telén hazafelé a ferihegyi gyorsforgalmin elkezdett az autó rángatni. 300 méter után abbahagyta. Másnap ugyanott ugyanaz. Egy héten keresztül minden nap, utána már máshol is csinálta. Irány a szervíz (Váci út), computer felrak, sehol semmi, minden OK. Hazafelé ugyanaz a hiba. Másnap szintén szervíz, megint semmi, viszont kicserélték az összes gyertyámat trafóstól, hátha az volt a bibis. Két nap múlva hazafelé rángatás megint, Kispestnél vészvillogóval ki, motor leáll. Assistance szerelője nem érti miért csattog az egész, trélert hív(Péntek este). Autó hazavisz, hétfő reggel saját lábon, hiba nélkül szervízbe Vecsésre. Hiba nincs (mentek vele vagy 80 km-t).
Két napig működött rendesen, utána a Krisztina téren leállt. 200m-re cégem mélygarázsa, az út tartott kb fél órát. Másnap reggel trélerrel irány a Váci úti szervíz. (Garázsból a trélerre utána le saját lábon) Ismét semmi hiba. 150 km megtétele után kiadták az autót, nem találtak semmit. A munkafelvevő tanácsolta, hogy tegyek a tankba injektortisztítót és tankoljak máshol. Addig Shell Vecsés, W-Power 95 mindig! azóta AGIP. A hiba többet nem jelentkezett! (Előtte 5 éven keresztül tankoltam ugynezt, ugyanott Vectrába, 0 hiba)
Amit írtatok fogyasztási adatokat, csak meg tudom erősíteni, nagyon meg vagyok elégedve a kis jószággal!
Vezetési stílusomról csak annyit, hogy szeretem kihasználni az autó tulajdonságait, sokszor I-II-V. Néha max fordulatnál letilt.

Bocs a hosszú levélért!

Üdv: Szabó Zoli

Laja73 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4209
nincs valami letölthető szoftver erre?:)))

amúgy meg nekem az a bizonyos pillanatnyi fogyasztásmérő nem is nagyon kéne, így is állandóan a mutatót vizsgálom, mintha attól kevesebbet fogyasztana...már azon is gondolkodtam, ki kéne iktatni, és csak a kút-ikont meghagyni

Előzmény: iMre (4208)
iMre Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4208
Jo a Nissan-os lap top is, nekem egy Nissan szerviz fomernoke ismerosom es vele vegeztunk probakat. Foleg az erdekelt, hogy az injektorok mennyire tisztak/koszosak.
Előzmény: KorI (4188)
iMre Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4207
Kedves boszi70.
Nekem a Daciam produkalta a leirt hibat, akkoriban nagy titokban -nehogy a kozvelemeny tudomast szerezzen rola- gyuruztek, kicsereltek egy ket motort; en ennek lattan eladtam az autot, ugy kopogos motorral ahogy volt (az idopillanat is megfelelo volt, nagyon jol adtam el).
Sajnos nem tudtam megengedni magamnak, hogy dCi Thaliat vasaroljak, igy eleg alaposan utanajartam, hogy a Thaliaba szerelt 1,4/75LE motor valoban nem ugyanaz mint a Dacia SuperNova-ba szerelt ugyanolyan karaktarisztikaju motor. 10 honapja van meg az autom, minden reggel fulelek, hogy nem-e kopog es nem; szerintem a te dieseles hangod mas lehet. Ezen a forumon a kezdetektol kezdetektol fogva te vagy a masodik (az elso 1242 hozzaszolas) aki emliti, romaniai Thalia tulajok akik igencsak ismerik a sulyos kovetkezmenyu kopogast hasonloan nem panaszkodtak. Az annyira egyertelmu, hogy mar itt joval tobben felfigyeltek ra.
Valoszinu Nandi77 autojanal elofordult hiba jelentkezett nalad is.
Előzmény: boszi70 (4181)
Nandi77 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4206
Hi Boszi70!

Mi ott vetük a kocsit mikor kerestük már akkor nagyon segítőkészek voltak!A szervízben mikor csinálták/vizsgélták a kocsit mindig ott voltam s a tapasztalatom mindig tudták mit és miért csinálnak nem találgatak! állították/cserélték amit kellet vagy kértem! Szóval hívd fel őket s jelentkez be! Üdv : Nándi
Ui.: Hogy mit cseréltek nálam azt sajna nem tudom megmondani,de utánna visszatért normálisba a fogyasztásom 5,5l pedig Zadar - Szentes oda vissza véleményem a minél gyorsabb felkapcsolgatással lehet lenyomni a fogyasztást s akkor is nem a padló gáz padló fék kombináció hanem ésszel gyorsítani s lehetőleg motorfékkel fékeni amíg elhet!

Előzmény: boszi70 (4182)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4205
ugyan, van elég hely:)
teljesen igaz, én csak azért tettem így, hogy még jobban a saját stílusomra szabjam - feltételeztem, hogy nálad a kis szakaszok mérése speciálisan kedvező vagy kedvezőtlen fogyasztást eredményező vezetés után következett (persze ettől sokat nem változott az átlag, de talán jobban levetíthető lesz az enyémhez)

az én órám most 450-nél áll, már a pirosban, kíváncsi vagyok, mikor villan a lámpa
aztán megyek is tankolni, vajon mennyit...

Előzmény: KorI (4204)
KorI Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4204
nem akarom sokáig ragozni a témát, de az összes km osztva az összes literrel a legpontosabb átlag ami: 7.98 liter nagyrészt városi használat alapján.
kori
Előzmény: Laja73 (4201)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4203
ebből a szempontból egyértelmű
de én amúgy is szeretem a dízelt, ezzel viszont nincs mindenki így

valamit hallottam, hogy svájcban vagy az eu-ban lesz valami szabályozás, ami miatt rosszul járnak a dízelesek, csak már egyáltalán nem emlékszem a részletekre

Előzmény: nagya2 (4202)
nagya2 Creative Commons License 2003.10.13 0 0 4202
Hi Korl és kedves Mindenki!!!!
A fórumot olvasva egyre jobban erősödik a gyanúm, hogy a DCI-s Qasimódóra kiadott +250 000 Huf nagyon hamar visszajön. Legútóbbi mérés 1015km/45.3l ami cca:4,5l/100km.Az 1000km-ből 650-700km volt város!!!
Megfontolandó!!!!
Üdv Nagya!
Előzmény: KorI (4200)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4201
ja nem úgy értem, hogy a hosszú utakat hagytam benne, hanem azokat, amikor nem 50-100-200 km után mértél fogyasztást...természetesen ez a 400-valahány km-es szakasz városit is jelenthet
Előzmény: KorI (4200)
KorI Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4200
hm

na akkor el kellene mennem szervizbe?
igazság szerint a városi fogyasztást bizony 9 liter felett irja a renaultos kézikönyv...
szóval nem kelll csodálkozni talán. a hosszú távú 95kmh val pedig 5.6 ... nem hiszem hogy nagy baj lenne a kocsival

na jócakát

kori

Előzmény: Laja73 (4199)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4199
megnéztem jobban a táblázatot, kivettem belőle a rövidtávokat (x<300 km), így minden szakasz 7 liter fölött volt, átlagban 8,16-ot fogyasztottál
érdekes módon, nekem az első 950 km 6,8-ra jött ki, ebben volt 70 km autópálya és 400 km országút, többi város
most meg 9 felett lesz, full város
Laja73 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4198
no ezt örömmel hallom, hogy ön nagyjából ugyanolyan fogyasztást hozott ki mindkettőből, ezek szerint nem kell elkeseredni 8V esetén sem

ami a gyorsítást illeti, tehát itt is létezik valami ilyesmi?

Előzmény: pferco (4196)
pferco Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4197
ja, bizony:)
emlékszem még a jó öreg 1200-esünkre, a porlasztón volt egy külön gyorsító fúvóka, az erős gázadáskor szinte csurgatta a benzint a motorba, nem is beszélve a 2. torok kinyitásáról...
ingyen nincs energia, gyorsaság=pénz
Előzmény: Laja73 (4195)
pferco Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4196
szvsz jó felé indultál el amikor az üzemidővel számolgattál, hasznos következtetéseket lehet levonni.
nekem ez a második thalicskám (1. 1,4 8v, mostani 1,4 16v) és összesen kb50ezer km-t tettem meg velük. mind a kettővel azonos fogyasztást tudtam produkálni: 7-7,5 többnyire, csakhogy a mostaniban több erő van és jobban gyorsul, amit ki is használok:) tehát jobb a relatív fogyasztása.
A mostmár lassan 2,5 év talicskázás alatt sokmindent kipróbáltam, mert nekem is bolondériám a fogyasztás. A hamar felváltás bizony nem jó, mert nem az optimálsi fordulaton járatod a motort így nem az optimális teljesítményét adja le, tehát egy gyorsításhoz több energiát (benzin) használ fel. (ha kipróbálod hogy 50-nél 4-esben meg 5-ösben gyorsítasz egyet 70-ig akkor Te is érezni fogod a motoron a szenvedést. 5-ösbe csak akkor rakom fel ha várhatóan hosszabb ideig azonos sebességgel fogok haladni. az 5-ös nem gyorsításra való:)
A másik ami eszi a benzint a sebesség, 90-nél 5-ösben mintha visszafele pumpálta volna, nem akart fogyasztani, a mutató nem mozdult sokáig:) Autpálya kiló60 az meg rendesen eszi. Csak azt kell kiszámolnod, hogy amennyit időben nyersz az megéri-e neked a benzin árát. Nekem (bp-Szeged) 10 perc összidő növekedés (160 vs 140) levitte a fogyasztást jó pár tizeddel. nekem megérte.
Laja73 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4195
ja én is még annyit, hogy amennyiben van rásegítés, úgy tényleg nem ajánlatos túl hamar ötösbe rakni, mert akkor mélyre kell nyomni a pedált (ha csak nem akarsz 30 mp alatt gyorsulni 70-re, hogy az ifa is levillogjon:))
Előzmény: KorI (4193)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4194
hi Kori, megjött, köszi!
az az 5,2 nem néz ki rosszul, mindent?l függetlenül...városban sajna nagy a fogyasztás, de mégiscsak tovább tart egy tank benzin, külföldi/vidéki útnál viszont nem mindegy, egy nap alatt mennyi lóvé folyik ki

ami a hozzászólásban leírtakat illeti, úgynevezett gyorsító-rásegítés nincs benne? mert akkor azt azért nem lehet figyelmen kívül hagyni - nekem volt régen egy 323-as mazdám, az kegyetlen volt, minden pedállenyomásnál külön csövön fröcskölte be a bengát a karburátorba

Előzmény: KorI (4192)
KorI Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4193
ja
még annyit, hogy a gépórára lebontott fogyasztás azért lenne jobb, mert jobban tükrözné mindennpjaink lényeges kérdését: milyen gyakran kell telitölteni a gépet!
:)
KorI Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4192
hi laja! email elment!

vissza a 3500/115kmh -ra: ez természesen nem változhat: a fogaskerekek fogainak száma nem változik a bejáratás alatt (hacsak nem recsegteted a váltót !!! :)

én már lassan belenyugodtam a fogyasztási adatokba: kb 3 hónap kellett, hogy végre megértsem a fogyasztás/sebességfokozat/sebesség adatok kapcsolatát...

A fogyastás függ a percenként beinjektált benzintől. ez egyenlő a motor fordulatszámával.

most hasonlítsunk össze 2 esetet:

1.ha percenként 3000 fordulattal(beinjektálással) egyesben mész: egy óra alatt 25 km-t teszel meg.
ha száz kilométert tennél meg így: 4 órán keresztül kell hajtanod a járgányt percenkénti 3000 fordulattal (beinjektálással)

4óra*60 perc*3000 beinjektálás:

720 000 beinjektálás 100 kilométeren.

2.
ha percenként 3000 fordulattal(beinjektálással) ÖTÖSBEN mész: egy óra alatt kb 100 km t teszel meg.
száz kilométer megtételéhez persze igy csak egy órán át kell hajtanod a kocsit

1 óra*60perc*3000injektálás:

180 000 beinjektálás 100 km-en.

a kétféleképpen vizsgálhatjuk a fogyasztási adatokat:

KM-RE LEBONTVA a fogyasztás az első esetben négyszer akkora, mint a másik esetben (ugyanannyi km alatt az első esetben 720 000 beinjektálás történt mig a másodikban csak ennek a negyede 180 000 )

viszont ÓRÁRA LEBONTVA mindkét esetben UGYANANNYI volt a fogyasztás, hiszen az egy óra alatti befecskendezések száma 60 perc*3000 volt !!!

a fogyasztás ideális mértekgysége az gépóra/liter lenne (autókázással eltöltött idő/liter), ami persze nem csak az autó fogyasztását hanem a felhasználást is mutatná (nem sebességtől (autpálya vagy város) függően, hanem a vezetőre jellemző fordulatszámtartománytól függöen)!

persze mindez az okoskodás SAJNOS nem csökkenti a fogyastási adataimat! :(

csak még egyet: (bár tudom, hogy nagyon hosszúra nyújtottam) megpróbáltam a fentiek szerint városban is minél hamarabb 5-ösbe váltanni, 1800-2000 fordulatszámmal: a fogyi picit még több is lett! :(

ciao
KorI

Előzmény: Laja73 (4191)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 4191
cabeza
válasz erre | adatok | e-mail 2002-03-06 08:15:34 (712)
Hali!
5. 115km/h 3500?
Most az elején még tényleg ilyen, aztán lesz jobb. Már 120 és 130 km/h között fogja vinni a 3500.

na ezt nem értem, ez hogy változhat?

Laja73 Creative Commons License 2003.10.11 0 0 4190
ja, az excel érdekelne, kösz!
Előzmény: KorI (4188)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.11 0 0 4189
:)
úgy értem, hogy 2 autó, 2 sofőr - de egymásét vezetnék (így az emberi tényező kiiktatva, illetve megcserélve, az út végén tankolni és elemezni:))
Előzmény: KorI (4188)
KorI Creative Commons License 2003.10.11 0 0 4188
hali laja

hát persze lehet, hogy az lenne a megoldás, hogíy két soförrel utaztatni a thalicskát!?!?!!?

én probálkoztam mérni rövid távon 90-100zal (3000fordulat):
5.2 liter /100km

meg 140-150nel (4500fordulat):
9.44 liter /100km

utóbbi kissé elszomorított. persze a mérésekkor csak rövid távon tudtam mérni : ergo a töltöcsonkok hosszának/érzékenységének különbsége is belejátszhatott.

ha érdekel elküldöm emilban az eddigi 8000 km fogyasztás és tankolásadatait excel táblázatban...

ugy tudom IMRE számolt be agy szervizes próbautról, amikoris a szervizes beszzállt a lap-topjával a kocsiba, rádugta a csatlakozóra és a program mutatta az AKTUÁLIS FIGYASZTÁST!!!
nem mondom szívesen szereznék egy ilyen programot!! nincs véletlenül vkinek renaultos ismerőse!?!?

KORI

Előzmény: Laja73 (4187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!