"Ha otthon teszed fel az összeszerelt kerekeidet nincs pl kicentrírozva nincs leellenőrizve az állapota nincs a keréknyomásod beállítva,és még szórakozhatsz a kerékkulccsal és a emelővel is." Nos, ha otthon cserélek kereket és nem "szakszervizben" végeztetem el ezt a bonyolult feladatot, akkor mindig le van ellenőrizve a gumi és a felni állapota, a keréknyomás, sőt, a kerék által eltakart részek, mint pl. a kerékjárat, a futómű és a fék egyes alkatrészei és nem egy olyan valaki által aki soha nem fog abban az autóban utazni, hanem általam, akinek azon az élete is múlhat adott esetben. Hidd el, többet látok, mint egy unott szerelő.
Arról nem beszélve, hogy bármikor megtehetem, este, reggel, hétvégén vagy ünnepnapon - akár naponta többször is - és nem kell rohannom, hogy odaérjek nyitvatartási időben vagy éppen várjak míg sorra kerülök.
Nekem megér ennyit.
A bontott felnikről még annyit, hogy nagyon meg kell nézni, én most kb 10 -12 darabból választottam ki azt a négyet amit végül megvettem, mindez bő 3/4 órát tartott (szemrevételezni, végigtapogatni, meghallgatni) és még annyi garanciát is kaptam, hogy a kereskedő maga mondta: a gumi felszerelése előtt pörgettessem meg a centrírozó gépen, ha valamelyik ütne vagy esetleg más gond lenne vele, vigyem vissza és kicseréli...
ma uj kerekeket kapott a járgány, NOKIAN WR szereléssel, 4 uj szeleppel 71500 ért. az Autó-2 ADAC-teszttáblázatában az élvonalban van, de darabja nem 22000, mint a goodyearnak, hanem csak 16000.
a gumiátrakást végigszemlélve tényleg nem lehet vmi nagy öröm a guminak ahogy azt le kell szedni!!
persze az is igaz, hogy az eddigi defektjeimet sosem a le-felszerelésből hanem vmi kib.szott nagy éles tárgyból kifolyólag szenvedtem el!
Sziasztok! Bocsika hogy más témában kérek segitséget, nekem van a thalia index gondom.Ha valaki tudna abban segiteni, hogy lehet leszedni a kormányburkolatot,és esetleg még a kormánykapcsolot kivenni. Köszi előre is.
Húúúú mp 12? Anno fater 10-en sokéves Audijára vettem olyan, de életem egyik nagy baklövésének tartom...még a szétkopott michelin mxt is 100x jobb volt mint az a SZAR!
Kész életveszély!
A fel-leszerelés az árt a guminak, nem beszélve a felniről. Hét szezon alatt egy garnitúra felni pontosan kétszer annyi ütéést kap/darab, mint két garnitúra, így ha azt mondom, hogy két garnitúra felni élettartama minimum kétszer akkora (ha a szerelgetésből származó károsodást nem számítjuk), mint egy garnitúráé, akkor nem tévedek túl nagyot.
Azt meg ne gondold, hogy a szervízt választók centírozás, és nyomásellenőrzés nélkül tetetik fel a gumikat. Lehet, hogy meglepő, de még szelepeket is szoktam cserélni minden szezonban.
szvsz nem a szerelés árának a spórolásáról van szó, hanem eccerűjen nem jó a guminak ha eccer már fel volt fújva, hogy nyomás nélkül álljon egy egész telet, károsítja szövetszerkezetet. szvsz.
Hali mindenkinek!
Látom nagyon el vagytok foglalva a felni vásárlás gyötrelmeivel.Egyvalamit tartsatok szem elött,mégpedig azt,hogyha például vesztek négy darab új felnit az ugye kb 40000.HUF,négy darab szerelés-centrírozás 3000.HUF tehát majdnem 7 azaz hét szezon ide-oda szerelgetése kifutja ebből a 40000.Forintból.Ha otthon teszed fel az összeszerelt kerekeidet nincs pl kicentrírozva nincs leellenőrizve az állapota nincs a keréknyomásod beállítva,és még szórakozhatsz a kerékkulccsal és a emelővel is.Ha mindezt szervizben végezteted minimum 1500.HUF/4db.Nem is beszélve arról ha van nyolc lemezfelnid abból négy mindíg valahol csak pihen.A könnyüfém más tészta de azokat is célszerü minden szezon elején ellenöríztetni.
Kedves RICS!
Pontosan nem tudom mi a kérdés a Matador MP12-vel kapcsolatban de az biztos,hogy nem téli gumi, söt nem is négyévszakos,viszont nyárinak is elég gyenge.Én még a haragosaimnak sem ajánlanám.
Nem akarom bő lére ereszteni a dolgokat, de két hónapi latolgatás, utánajárás, méricskélés és rengeteg konzultáció után jutottam az elhatározásra, hogy kimaratom a felniket. Ezek megvoltak, ha eladom és veszek helyette másikat, kb 60000.-Ft ráfizetés lett volna.
Egyébként nem berhelés, a gyár szintén ezt csinálja, 0-ról fúrja a megfelelő méretre, betétezés nincs! A Renault nem volt hajlandó fizetni ezért a típusért.
Különben én azokat ítélem el, akik pl. kifordított felnivel járnak, utcai gyorsulási versenyen vesznek részt, meg egyéb jópofaságokat csinálnak. Arról, hogy nem a kerékcsavarok, hanem központi furat tartja az autót, csak annyit, hogy nézzétek meg a kisPolskit, a Moszkvicsot, az Opelt.... nem jön ki semmi a lyukon! Egyébként meg miért lenne kúpos a kerékcsavar illetve kerékanya, miért akkora nyomatékkal kell meghúzni, mint amekkorával, miért lehet könnyen le és felszerelni a kereket anyák nélkül...
Persze mindenben az új a legjobb ( általában ), de ha a vadi új felnivel belemész egy remek kis kátyúba akkor egyből kaphatsz egy jó kis hajszálrepedést, azt akkor is annyi.
Tény, hogy kifoghatsz egy ilyet is használtan, de épp ezért nem kerül annyiba mint az új.
Esély meg annyi van rá mint...
Meg mindenki a maga cuccát akarja eladni.
Remélem nincs harag. :-))))))))
Itt mindenki csak a Thaliájáról kommunikál!?
Hát mi van a katonasággal, a csajokkal, stb.??? :))
Apropó: van hölgy Thaliásunk a fórumon?
Jelentem: semmi bajom a kocsival, már 1050 km van benne.
Most beszéltem a bátyámmal (Marso abroncsnagykeres), oszt megdöbbentett, hogy egy új felni 10 rongy, de asszondta, hogy ezzel nem érdemes takarékoskodni, mert a bontottakban lehet akár egy hajszál repedés is, oszt akko' annyi...
Na szasztok!
"A csavarok szerepe a rögzítés és nem a teherviselés!!!" Azért ez nem ennyire egyszerű, de abban maximálisan egyetértek, hogy a felnivel való barkácsolást én sem tartom jó ötletnek. Amit ezen esetleg spórol az ember azt adott esetben nagyon sokkal súlyosbítva veszítheti el.
HA VALAKI ILYEN "NAGYA'N" FONTOS INFÓT TESZ KÖZZÉ nem lehet szükszavú.
Egy 150 - 180 Km/h körül guruló szekér futóművén a berhelés ÉLETVESZÉLYES lehet!!!!!!!!!!!!!
Nálam az egyéb azt jelenti, hogy téli-nyári cserénél nam kell feleslegesen masszírozni a gumikat, hanem a komplett kereket cserélem. Nem fizetek a gumisnak minden cserekor. Egyenletesebben és szebben fut, mint bármilyen préselt lemez.
Alufelnit marattam ki, nem lemezt. A középső lyuk szerintem arra való, hogy a kerékcsapágy kiférjen, ha terhet viselne nem tudnád levenni egyszerűen, csak lehúzóval. Az alu egyébként legalább 1.5 cm vastag volt és kisebb ráhagyással marattam ki, mint a gyári.
Felniügyben nézegessétek a stop oldalán az aprónetet én is onnan vettem tavaly.
Megvételkor ha átnézed a felnit és nincs megnyomva, megütve akkor nem valószínű, hogy ne lehetne centrírozni. ( Ez azért mégsem lada felni :-) ).
Persze minden megtörténhet, de kicsi a valószínűsége.
Ha kell priviben tudok telszámot is küldeni.
Én is kérdeznék tőletek.
Lassan közeledek a 30 ezres szervízhez.
Van-e tapasztalatotok arról, hogy ha én viszem az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, akkor mennyire kelletlenkednek a "szakszervízekben" ?
Természetesen jó minőségű olajra és gyári szűrőkre gondoltam nem gagyira.
Igy könnyebben el tudom számolni számlára, mert nem az én nevemen van az autó.
Köszi !
Szia,
Szerintem nézz be egy közönséges autóvillanyászhoz... A régi szakik még értenek a szereléshez, a szaxervizesek csak találgatnak és cserélnek mint gép - mi meg fizetjük a kísérleteiket. :(
(Nagybátyámat ajánlanám, ha Hódmezővásárhelyi lennél esetleg...)
Sziasztok. Tudna valaki segiteni index temaban??
Ket eves a joszag /1.4 v8 RT/ eddig semmi hiba nem jelentkezett,szolgalt becsülettel,de most az
index szorakozik. Gyujtas nelkul, ha kulcsot elso
kattanasig forditom az index jelfogo allandoan gyorsan kattog, de kint a lampak nem villognak.
Ha gyujtast adok akkor is kattog, de ha az index
karral indexelek vagy veszvillogozok tokeletesen mukodik!!! A szakszervizben /renaultbudapest/ csillagaszati javitasi koltseggel riogattak. pl:
kormanykapcsolo csere,idexjelfogo csere, szamitogep ujraprogramozasa???. A relet meg csak ertem de tobbit nem nagyon. Egyebkent ojan 60 HUF
ezret akarnak kerni. Ha valaki tudna valamit tanacsolni megkosszonnem.
Hi Mindenkinek!!!!
A felnivel kapcsolatban én tavaly bontott felnit vettem (saját kezüleg szedtem le rönyó 21-ről)3000 huf/db. 2db-ot tudtam leszedni az autórol(olyan sz"r a gyári kerékkulcs).Idén szintén 2db-ot vettem 4500huf/db Bazáros hirdetés alapján(kiegyensulyozó padon megforgatva,nem üt).
Az Opel, Wolksvagen felnik osztóköre tényleg jó, de a középső illesztő lyuk(ami a teherviselő,ezért van pereme)kissebb. Az esztergálást azért nem tartom jó ötletnek, mert ezt a peremet megszünteti!!!!!!A csavarok szerepe a rögzítés és nem a teherviselés!!!
Bocs ha hosszú voltam.
Üdv Nagya
Ha ez megnyugtat, akkor nekünk 1.4 16 V fele országút, de még így is (sok tizeddel) 8 l felett van az átlag az április óta eltelt 13000 km-en. Igaz, hogy Szerencs u.- Füzesabony relációban 39 percet tud a kicsike, és (erre büszkébb vagyok) megodotta azt a problémát is, amikor két fellépésem között 2,5 óra idő volt. 1/2 6-kor jöttem le Szentesen a színpadról, és 8-kor már sminkeltek Győrben:o))) (A feleségem is kellett hozzá, Ő vezetett)
Szóval megy mint a bolond, bár a gyári végsebességnél leszabályoz, meg szélben imbolyog. De azért nagyon szeretem.
Falken gumit ők hozzák be, minden TÜV teszten ajánlott minősítést kapott, én ilyet vettem, felnivel együtt. Akciósan bruttó 110 körül van a 4 darab, felnistül.