Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fatfighter Creative Commons License 2003.10.19 0 0 4300
Hello thaliások!

Már régóta akarok egy thalia-fabia összehasonlító tesztet írni csak úgy a magam amatőr módján!Most van egy kis időm úgyhogy hozzá is kezdek.
A dolgok előzménye,hogy volt egy 1.4-es thaliám,még akkor vettem amikor elkezdték árulni és (gondolom ebből kifolyólag-mármint,hogy új volt még a tipus) volt alkalmam megtapasztalni minden gyermekbetegségét.Azt,hogy azóta ezeket kijavították-e nem tudom.Aztán egy szervízlátogatás utáni éjjelen ellopták a kicsikét,megvallom nem fájt volna érte a szivem ha lett volna casco rajta.De nem volt így egy nagy érvágás volt számomra.
Valamivel járni kell ezért úgy döntöttem,hogy befizetek egy egyszerű fapados skoda fabia eco-ra (1.2-es 3 hengeres motorral)...Aztán később a nejem lenyúlta a kicsikét és én megvettem a magam fabiaját egy 1.2 es 12szelepes kombit.
Ennek a két autónak a tulajdonságait fogom össze hasonlítani az első generációs thalia-nál tapasztalt "borzalmakkal".

Nagyon boldogan vettem át a thaliát,életem első új autóját.Az első hónapban nem is volt semmi gondom vele.A második hónapban (átlagos használat mellett)a váltó elfelejtette az 1,2,4,5 és hátramenet sebességeket.Egyszeűen csak hármasba lehetett betenni a váltót.A legbosszantóbb az volt,hogy néha magától megjavult,hogy aztán a legváratlanabb pillanatokban jöjjön elő újra a hiba.
A szervízben a szerelő ment vele egy kört és közölte,hogy semmi baja a váltónak és akkor valóban nem is volt...Aztán a sokadik elakadás után bevittem és közöltem,hogy keressék meg a hibát mert ez így nem mehet tovább.Néhány napi keresgélés után a szerelő urak(újpesti baumgartner) közölték,hogy nem volt annak semmi baja,ők ugyan meghúztak minden csavart a váltón de az nem lehetett a baj...Érdekes módon onnantól kezdve megfelelően működött a váltó.Szándékosan nem írom,hogy jól mert a fabia váltójához képest csak egy vacak akadozós szerkezet volt de akkor még nem tudtam összehasonlítani csak az előző szocialista csodáimmal-abba a képbe pedig bele illett!
Ismét néhány nyugis hét következett amikor is egyszercsak(szerencsére a lakhelyemhez közel)leállt a jó török szerkezet(pontosabban nem indult be újra)...
Nem idult,se kép se hang.
Kihívtam az ingyenes renault assistance szolgáltatás-t nyújtó szervízkocsit.Helyette 2óra mulva jött egy autóklub-os sárga corsa és a szaki úgy indtott,hogy ő bizony 2800ft kiszállási díjat kér!No comment.
Átnézte a verdát és közölte,hogy az indításgátló chip-je (ami a kulcsban van)mondta fel a szolgálatot.A legegyszerűbb megoldást választottuk és elvitt haza a pótkulcsért.A poén a dologban,hogy ha a lányom nem töri el a vállát akkor éppen valahol horvátországban nyaraltunk volna és nem vagyok biztos benne,hogy vittem volna pótkulcsot...
Aztán irány a szervíz.A kulcs csere 4 hét,addig járhatok a pótkulccsal és imádkozhatok,hogy abban nem romlik el a chip.
Hamarosan ért a következő meglepetés,autópályán haladva 130körül levállt a szélvédő körüli gumicsík és szépen repkedett a kocsi mellett...
A szervízben volt pofájuk közölni,hogy ez a gumicsik gyárilag nincsen rögzítve és ez bizony előfordulhat néha,ha zavar akkor ragasztassam be egy karosszériásnál.Ennyi.
A fellengzősen hologramm-szürkének nevezett metál fényezés eközben szépen elkezdett foltokban felpattogzani a kocsin.Ezt már fel sem vettem,legalább gurult a verda.
Még nem volt fél éves az autó amikor a légzsák hibáját jelezte egy kis lámpa,a relét kellett cserélni és alig 1 hónap alatt megvoltak vele:(
Szintén kellemes volt amikor a csomagtér ajtó zárja nem volt hajlandó kinyílni.A rendőr nem nagyon értékelte a mesémet,hogy az irataim a csomagtartóban vannak a táskámban.Egy autósegélyes 3ezer ft-ért megoldotta a problémát véglegesen...Volt még az ajtó kilincs rendszeres beakadása és a duda elnémulása...Aztán az autó ellopásával megszüntek ezek a hibák.
Csak casco lett volna rajta...
A motorja elég jól húzott és 8 liter között fogyasztott.A rugózása borzalmasan billegős volt főleg nagy tempónál,már amikor mertem vele 100 felett menni mert nem féltem,hogy elhagyom a szélvédőt.A csomagtér elég nagy volt de borzalmasan rosszul pakolható a szűk nyílás miatt.
Arról már nem bocsátkozom feltételezésekbe,hogy miért a nagyszervíz utánni éjszakán vitték el a ház elől.Úgyis mindegy.
Talán feltünt,hogy a skodákról nem nagyon írtam.Egyrészt azért mert ez egy thalia topic másrészt pedig nincs mit,minden flottul működik.Hiba nem volt, a fogyasztás kedvező(5.5-7l) a váltó és a motor remek és a lényeg,hogy a lassan egy év alatt egyik fabia sem romlott el egyszer sem!Ez talán elvárható egy 3.3 és egy 2 milliós új autótól.De elvárható lett volna a 2.7 milliós thaliától is!
Sajnálom ha megbántottam a thalia tulajok érzéseit és remélem,hogy ez már nem jellemző a típusra.Az ismerősöm 1.5éves clio-ja például gond nélkül üzemel...
Na hello

JÉÉÉÉ Creative Commons License 2003.10.19 0 0 4299
Szia mindenkinek!
Most vettem egy téli gumi garniturát (DAYTON)
a mutatvány nem került 40e forintba sem.
Sokáig gondolkodtam a márkán, még nem nagyon hallottam róla, de a BRIDGESTON álltal gyártott guma, amit a név miatt nem adnak drágábban (ezek szerint a nevet kell megfizetni)
Egyébként egy nagy Biatorbágyi raktábázison dolgozom, az oda járó gumi kereskedőktöl hallottam hogy "ha belépünk az UNIÓBA nem lehet két évesnél öregebb guma az autókon".
Ha ez igaz akkor nem nagyon érdemes méregdrága gumikat venni a Thalicsra, mert ugyis cserélni kell öket.
Jó utat mindenkinek.

U.i. Már alig várom a havat, nagyon kiváncsi vagyok,hogy muzsikál a Gyönyörűség:-)

Előzmény: szafe2 (4288)
pferco Creative Commons License 2003.10.18 0 0 4298
próbáld nyitott ablaknál, vagy ha az egyik ajtó nyitva van, itt már annyira jó a szigetelés, hogy beszorúl a légnyomás:)
Előzmény: xhaci (4296)
pferco Creative Commons License 2003.10.18 0 0 4297
hát igen, biztos ipari kémkedés folyik, szvsz a lyuk műanyag ára= égő, tehát égő:)
ferco

írtam a totalcarnak, kíváncsi vagyok válaszolnak-e? (hogy van-e még ilyen típus és mi ennek az oka?)

ferco

Előzmény: nagya2 (4291)
xhaci Creative Commons License 2003.10.18 0 0 4296
Sziasztok!

Én is újonc vagyok ezen a fórumon (ennél a márkánál, ennél a típusnál :-) (vásárlás okt 13 elhozva okt18)). Illetve hát apáméké az autó, én "csak" haszonélvezője lehetek. A kocsi egy dCi, hárs-metál, Prestige kivitel.

Gyapi: apám kapott tegnap, amikor elhozta egy helyes kis papírt, amiben kijelentik, hogy az első szervíz (15 000 km vagy 1 év) bármely hivatalos márkaszervízben ingyenes.

Amúgy a kocsit idáig még nem tudta kipróbálni, főleg hogy még le kell egyeztetni a biztosítóval, hogy "35 év alatt kizárva", mert ilyen feltételt apám nem engedélyezett volna, ha megkérdezték volna. Akkor már inkább pár Ft-tal több, hosszú utakon úgyis én szoktam többet vezetni. Mindenesetre egyvalami feltűnt, hogy a Ladáinkra emlékeztet az ajtó-csukás, úgymond "határozottan" kell meglökni azt az ajtót. A beépített zene nem rossz, csak kéne még egy CD-váltó, ha esetleg megint felmerül valahol pár eladó én szívesen vennék egyet.

Előzmény: Gyap (4292)
pferco Creative Commons License 2003.10.18 0 0 4295
hát fizetnem nekem is kellett, én is kiakadtam, de szerintem arra építenek, hogy úgyse reklamálsz a rönónál, és kipengeted azt a 4-5 rugót. az furcsa ha a kesztyűtartó műanyagot ki kellett fizetned, mert az bizony gari:) nekem is ment simán. illetve a többi garis csere is, de a számlát (ami a rönónak megy) alig írtam alá elkapták az orro elől.

nézesd meg azt a híres c oszlop-tető toldás festését, nekem is reped, tavasszal csináltatom.

illetve hordj egy papírlapot a kocsiban és jegyzetelj, mire a szervízbe érsz csak add le a listát, ha elfelejted akkor már késő:(
ferco

Előzmény: FIFTY (4294)
FIFTY Creative Commons License 2003.10.18 0 0 4294
Üdv 2×s Thalitárs !!!

Szerintem az "ingyenest" úgy kell érteni, hogy most még nem nagyon vágnak meg! Jómagam anno alig ötezer pénzből megúsztam, ebben benne volt a kesztyűtartó fedél műanyag "madzagjának" cseréje is!

KÉRDÉS MINDENKIHEZ!

Rövidest egy évesek leszünk és lejár a gari! Mit kellene alaposan körbenézni a kapuzárás előtt!

A topicon felemlegetett gyakori hibák közül nálam az említet műanyag kütyü szakadása jelentkezett.

A motortartó bakok hibájának mik a TÜNETEI ????

Előzmény: Gyap (4292)
psl Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4293
Szia

én megane-os vagyok, csak olvasgatlak Titeket :))
Szóval: ez a 15e km az assistance átvizsgálásod lenne?
Sajnos a rönyó elég sűrűn vátoztatgatta az ingyenes-nem ingyenes dolgaid. Ha nem lenne Neked ingyenes, akkor is nagyon sok a 8-10e Huf. Ennek a díja 4-5e Huf volt több klubtársnak ill. nekem is, tehát ez az általános (Békési, rönyó ház) Itt is találsz még infót: www.meganeklub.hu

Remélem tudtam valamit segíteni.

Előzmény: Gyap (4292)
Gyap Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4292
Üdv Mindenkinek!!

Szép lassan közeledünnk a 15.000-ik km felé! Ennek okán felkerestem a szervízt, mikor jelentsem be az autót, mit néznek meg stb.stb...!
Mindent szépen és rendesen el is mondtak, igaz megütötte az utolsó mondatok egyike a fülemet, miszerint 8-10000 Ft körül meg is fogom úszni ezt a kis atrakciót!!!!! Én úgy emlékeztem, mikor vettem a kocsikat, mind a benzines mind a dízeles változatnál a fent említett atrakció ingyenes!!! Lehet el kell kezdenem azt a bizonyos agyi gondokra ható gyógyszert szednem????? Kiváncsi vagyok a véleményetekre!

Balesetmentes THALICSKÁZÁST Mindenkinek!

Üdv: Gyapi

nagya2 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4291
Hi Mindenki!!!
Elmeséltem egy Opel Astrás barátomnak, hogy sporólnak a csigazabálók a hátsó ködlámpável.Erre föl őbenne is fölhorgadt a gyanúper, hogy a káposztások is így sporólnak, és lőn világosság no nem a lámpában, hanem csak a foglalatban, merthogy se luk, se égő, azért ez ÉGŐ!!!!
Üdv Mindenkinek
Nagya!!!
szafe2 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4290
nem, nem nagyon vagyok gaz-fek ember
egyszeruen csak sokat jarok kanyargos videken es imadom a nagysebessegu forszirozott kanyarvetelt, ez meg inkabb autopalyas varosi gumi, nagyon nem toleralja hogy kereszben erkezem a kanyarba, meg sodrodok... jovo nyaron potenzat akarok kiprobalni, aszondjak az okosok az jo, bar en nagyon puhanak talalom melegben, egy havernak az van a passatjan ugyanis
Előzmény: nagya2 (4289)
nagya2 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4289
Hi Szafe2!
2 BIT-es gázpedál???
Nagya!
Előzmény: szafe2 (4288)
szafe2 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4288
most nem a kotekedes miatt csak neked akarok segiteni.

most azt irtad hogy, goodyear GT2-t volt, az egy eleg alap gumi, valoszinuleg most is azt fogsz kapni, nemhiszem hogy a teligumi dragabb lenne. namost a felniket, gumit, disztarcsat is nyugodtan eladhatod, tehat lehetsz attol meg csalo. nemhiszem hogy a biztositot ez nagyon erdekelne, neki a szamla a lenyeg, meg a rendorsegi jegyzokonyv, nem millios tetel hogy nagyon foglalkoznanak vele.
masik dolog, hogy a Renault johogy lebeszel teged a cserereol, szerinted kinek akar majd eladni teli gumit? lehet nem kell neki a plusz bevetel.

szerintem hivd fel a biztositot, vagy hat nekem vegulis mind1 ez csak egy otlet volt.

norbos:

szerintem is igazad van, kar ezt a temat igy tulragozni, meg tul ovatoskodni. nekem pl. a vezetesi stilusom es a futas alapjan a nyarigumi (Cont. EcoContact EP) 2 szezont birt ki, utanna kuka. teligumi sem hiszem hogy tul sokat kibirna, namost az a 2-3 leszedes feltetel, nemhiszem hogy nagyon artana neki. ugyanilyen rigolya a hajszalrepedes, inkabb attol feljetek a hasznalt felninel, hogy ut vagy 3mm-t azmeg 140-nel mar frankon mozgatja a kormanyt szervon keresztul is. sokkal hamarabb reped a felni ha legkulcsal jol meghuzzak, mint attol hogy telibevag valaki egy katyut.

Előzmény: zsuga666 (4286)
nagya2 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4287
Hi Norbos!
Nekem a felsőt vágta gajra a szerelői hülyeség.
Gariban cserélték, ott álltam mellette, és nem engedtem mégegyszer ugyanazt a hülyeséget megcsinálni( két leffentyü levágása ).
Azóta JÓ!!!!
Üdv Nagya!
Előzmény: norbos (4285)
zsuga666 Creative Commons License 2003.10.17 0 0 4286
Nem kérhetsz téli gumit, mert a biztosító ótomatikli feljlent, hogymivelhogy nem-e vagy-e biztosítási csaló önrablásilag. Rönyónál javallották, hogy ne tegyem. Egyébkéntileg náluk csak téli guma volt, így Kalászról, vagy honnan hozattak nyárit.
Előzmény: szafe2 (4283)
norbos Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4285
Ki tud valaki valami okosságot mondani dCi motortartó bak ügyben,melyik ment tönkre? Mert nekem a legalsó motorkitámasztó kotyog,és a szervizben nem sok hajlandóságot mutattak a cserére,ehelyett a szerelö hajlítgatni akarta nekem az autó alján lévő felfüggesztést.Valamennyit igazított a bakon de ez sajnos nem segített. Kinek cserélték már?
norbos Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4284
Hali mindenkinek!
Látom nagyon megbolygattam a fórumot ezzel a felni témával.Ha valaki fel akar csapni gumiszakértőnek csak tessék!Mindenki nagyon nagy okosságokat mondott.Elmondom,hogy abszolut nem károsodik a gumi sem a szerelésről sem pedig attól,hogy nincs felnire szerelve.Kilenc éve vagyok gumis és nálam azóta nem ment tönkre gumi a szereléstől. A másik pedig az,hogy én csak annyit mondtam,hogy nem feltétlenül szükséges plusz négy felnit tartogatni a garázsban,csak javaslat volt,és ráadásul magam ellen beszélek mert nekem jobb lenne minden hozzám betérő autósnak lemezfelnit eladni.
Előzmény: kukucs33 (4274)
szafe2 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4283
miert nem rendezed ugy hogy mar teligumival kapd az uj kerekeket?
megoldanad a teligumi problemat, tavasszal majd raersz cserelni nyarigumit. szerintem
Előzmény: zsuga666 (4280)
claudius25 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4282
Szia!

Legyel felkeszulve: a bajuszkapcsolo nekem gariba ment tonkre, es 33E volt az anyagar, amibe kerult. Persze nem kellett kifizetni, de kicsit ledobbentett.

zsolti

Előzmény: 1.4v8 (4281)
1.4v8 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4281
Hali zsuga666

Megköszönném, az elektromos szaki számát, mert szivesbben fizetnék egy hozzáértő szerelőnek, aki csak azt cserélteti ki amit kell, de azt viszont kicseréli!!! A //márkaszerviz//-ek viszont ha megtudják hogy nem garis az auto, akkor vérszemet kapnak, hogy még szavatosságra is csillagászati legyen az ár.

Előzmény: zsuga666 (4279)
zsuga666 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4280
Na MOST arról, ami pill. leginkább foglalkoztat.
Nekem is volt 4 db jó acélfenim gt2-es gumikkal, de ez már a múlté. 15-én hajnalban valakiki takarékos üzemmódra állították a kályhámat. Rendesen alábakolták, (szerencsére) bazaltkocka+féltégla az összes kerék alá. Egy karc nincs rajta. Vitték a dísztárcsákat + a kerékcsavarokat is. Srácok ! Hogy én milyen boldog voltam !!! Vagyok is. 1. +van a drága. 2. milyen k... jó, hogy nem vettem alufelnit! Igaz, akkor már lett volna benne kerékőr is, mint ahogy ebben már lesz. Ja, szép, új Michelin gumikat kapok. Rendőrség 3,5 óra alatt volt kinn, utána 15 perc a jegyzőkönyv. Rönyó intézi az egészet. Üröm; 50 rugó önrész.
Az egész amiatt a sok idióta miatt van, (mint én :-))) ) aki téligumát akar felnistül.
Javaslat; kerékőr ! Jó minőségű, acélból való, mert az olcsó fajta kb 3x bírja el a használatot, a légkulcsot + még annyira sem kedveli.
A téligumáról viszont nem mondtam le, de igen hálás lennék, ha segítenétek olcsó pénzért felnihez jutni. Köszi.
Ja ! Ha valahol mostanság találkoztok eledó 4 kerékkel, üssétek szó nélkül. Nagyon.
zsuga666 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4279
Hali 1.4v8 !

Neked is tudok adni telefonszámot, ha nem akarsz mindenáron barkácsolni?!

Előzmény: 1.4v8 (4272)
zsuga666 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4278

Halihó !!!

Kűggyé nekem tel. számot, cserébe én is adok szerelő ajánlást. 06 30 3499903

Előzmény: Black11 (4250)
Laja73 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4277
hi kori,

a gumiátrakást végigszemlélve tényleg nem lehet vmi nagy öröm a guminak ahogy azt le kell szedni!!

nem mondom, én sem akartam gumi lenni még soha ilyenkor (különösen a nagy csattanás tetszik), de szerintem azért ez nem olyan vészes, egy 50-nel bevett kanyarban ennek a hatásnak a többszöröse is éri, nem?

Előzmény: KorI (4273)
szacsek Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4276
Egyetértek!!!
Előzmény: kukucs33 (4274)
kukucs33 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4275
Ja, centríroztatni meg bármikor elvihetem a kerekeket...
Előzmény: kukucs33 (4274)
kukucs33 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4274
"Ha otthon teszed fel az összeszerelt kerekeidet nincs pl kicentrírozva nincs leellenőrizve az állapota nincs a keréknyomásod beállítva,és még szórakozhatsz a kerékkulccsal és a emelővel is."
Nos, ha otthon cserélek kereket és nem "szakszervizben" végeztetem el ezt a bonyolult feladatot, akkor mindig le van ellenőrizve a gumi és a felni állapota, a keréknyomás, sőt, a kerék által eltakart részek, mint pl. a kerékjárat, a futómű és a fék egyes alkatrészei és nem egy olyan valaki által aki soha nem fog abban az autóban utazni, hanem általam, akinek azon az élete is múlhat adott esetben. Hidd el, többet látok, mint egy unott szerelő.
Arról nem beszélve, hogy bármikor megtehetem, este, reggel, hétvégén vagy ünnepnapon - akár naponta többször is - és nem kell rohannom, hogy odaérjek nyitvatartási időben vagy éppen várjak míg sorra kerülök.
Nekem megér ennyit.
A bontott felnikről még annyit, hogy nagyon meg kell nézni, én most kb 10 -12 darabból választottam ki azt a négyet amit végül megvettem, mindez bő 3/4 órát tartott (szemrevételezni, végigtapogatni, meghallgatni) és még annyi garanciát is kaptam, hogy a kereskedő maga mondta: a gumi felszerelése előtt pörgettessem meg a centrírozó gépen, ha valamelyik ütne vagy esetleg más gond lenne vele, vigyem vissza és kicseréli...
Előzmény: norbos (4267)
KorI Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4273
szasztok,

ma uj kerekeket kapott a járgány, NOKIAN WR szereléssel, 4 uj szeleppel 71500 ért. az Autó-2 ADAC-teszttáblázatában az élvonalban van, de darabja nem 22000, mint a goodyearnak, hanem csak 16000.
a gumiátrakást végigszemlélve tényleg nem lehet vmi nagy öröm a guminak ahogy azt le kell szedni!!
persze az is igaz, hogy az eddigi defektjeimet sosem a le-felszerelésből hanem vmi kib.szott nagy éles tárgyból kifolyólag szenvedtem el!

üdv: kornél

1.4v8 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4272
Sziasztok! Bocsika hogy más témában kérek segitséget, nekem van a thalia index gondom.Ha valaki tudna abban segiteni, hogy lehet leszedni a kormányburkolatot,és esetleg még a kormánykapcsolot kivenni. Köszi előre is.
topo Creative Commons License 2003.10.16 0 0 4271

Azért azt ne felejtsd el,hogy 4-5 év múlva a gumis nem annyit fog kérni a le-fel szerelésért mint most.
Előzmény: norbos (4267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!