száguldozás? ugyan...nem kimondottan a nyolcszelepes vásárlói köre. nekem is pont a nyugis stílusom miatt volt elég az alapmotor, a különbözet inkább menjen a biztonságra, kényelemre. de azt mondom így utólag, részletfizetés esetén badarság nem dízelt venni - hacsak nincs valakinek kimondottan ellenérzése.
nekem nincs. a 8 éves lelakott dízel astrám után is kapkodtak...én csak azt nem értem, miért nincs több dízel az utakon. kimutatták, hogy magyarországon az emberek nagy többsége egy kategóriával drágább autót vesz, mint amilyet megengedhetne magának. ebb?l pedig az is következik, hogy senki nem pengeti ki lazán az üzemanyagra valót, tehát a logika szerint sok dízel kéne, hogy rohangáljon az utakon
Nem cserélték ki, mertmivelhogy nem azt a kapcsolót hozták, amit megrendeltünk. Így csakcsupán az egyszerűbb zsírzós műveletet alkalmaztuk, míg + nem jön a jó alkatrész.
Jó is volt, vagy 3 napig sem. Most várunk.
Igenis tessék zokogni. Vagy van sok pézed, akkor ne. Ezt a témát is jól átrágtuk annak idején. Ha valaki megrögzött benzines; bizony viselnie kell a következményeit. A száguldozás pénzbe kerül és elsősorban nem a rendőrök miatt.
Fél évembe került, míg ennél a drágaságnál kikötöttem . Minden leendő vevőnek tudom ajánlani, hogy kb. mennyi km.-t mennek/év, majd a gyári fogyasztási adatokat figyelembe véve nyugodtan lehet szorozgatni. Ideális esetben,- ha részletre vásárolsz -az üzemanyagban simán bejön az a különbözet, amit a részleteknél az olajos miatt többletként törlesztesz. Merhogyugye itt arról szól a dolog, - amit előszeretettel felejtenek el a dolgozók -hogy egyszer ugyan pár száz rugóval többet perkálsz, viszont utána minden tankoláskor ezressel, ezresekkel kevesebbet. No arról ne is beszéljünk, ha valaki jó emberek által "olcsó" olajhoz bír jutni.
Szia zsuga666!
Koszonet a tudositaser, ugy latom nem lesz ebbol otthoni tucsokirtas.
A magnos dolgot elfelejtem egy idore, most sokkal nagyobb gondom van. Az auto normalisan garazsban alszik ejszaka, a mult heten viszont egy hetet kint volt a szabad eg alatt, es egy fel veder viz jott be valahol a vezeto labahoz. Mivel tavaly telen, mas esos idoben nem tortent hasonlo, ket dologra tippelek: vagy az augusztusban kicserelt szelvedo nincs jol beragasztva vagy a szeptemberben beszerelt riaszto egyik kabelenel folyt be a viz. Inkabb a masodikra tippelek, beneztem a muszerfal ala es latom a lyukat ahol a szirena kabele bejon. Ez a lyuk abba a reszbe megy ahol a szelvedomoso tartalya van, ahol termeszetesen jon megy a viz ha esik az eso. Kedvezotlen esetben (domboldalon parkolni, auto orraval fel + torencialis eso) ott folyhat be a viz.
Summa summarum, holnap lesz idom foglalkozni a dologgal, visszamegyek a riasztoshoz, kiszedjuk uleseket, padlokarpitot, mindent ... vizescsovet az autora kivulrol es megnezzuk hol jon be a viz. Nem kivanom senkinek ezt a munkat, a padlokarpit sok helyen van rogzitve, alatta egy 2cm vastag szigetelo szivacs, minden lucskosra azva; ez a hideg ido meg ratesz egy lapattal.
1,4 8V újabb fogyasztás: 8,13 (full város
dugókkal + 1 SzFehérvár oda-vissza 130 km/h), sokszor légkondi. Lámpa 488-nál villant először. Egy beosztás alig 50 km (a tank végén ez persze nő). Amúgy néha érthetetlenül áll a mutató, most pld. 54 km volt benne, de már a második és a harmadik pont között (egyenes talaj), aztán hirtelen vissza az első elé.
Most van benne kb. 2000 km.
Ami hiba előjött: 120-nál már zavaró süvítés a bal ablakból. Anyósülés előtt a padlókárpit ragasztása elvált (ez már régen, csak most jutott eszembe)
Olvasom továbbra is a régi hozzászólásokat, hát most már valaki mondjon valami rosszat is a dízelekre:), mert sírni tudnék az ilyen 3,7-4,2 l/km-es tapasztalatokon...
Lehet, hoyg a neved a bosszankodásból lett rövidítve??
Sajnos biológiai rendszerekben (pl. ember) előfordulhat javíthatatlan állapot; node műszaki cikkben a garancia alatt?? Ha nem tudják a tücsköt kivenni, cseréljék ki a tücsökházat!!
Ne tarts gonosznak; de valahányszor a sztoriaidat olvasom, csak remélni tudom hogy Te vagy kivételesen peches; nem Én vagyok kivételesen mázlista.
Zsuga666!
Neked kicserélték a tücsköt? Ok. lett? Mert nekem azt mondták, hogy ezen nem tudnak sajnos változtatni, tehát megbarátkoztam a kisállattal, de azért szívesen továbbadnám akinek hiányzik.
iMre!
Köszi, hogy értékeled női mivoltomban a műszaki hozzáállásom, de megsúgom kényszerből álltam már kb.összesen 12-15 órát a kicsim mellet (ebből 3 órát az út mellet - lerobbant!), mert csereautót eddig még nem ajánlotak fel, és a szervíz 30 km-re van az otthontól, és férjuram sem vállal állandó furikázást. Egyébként 1 előnye van, már lassan egész szakszerűen ki tudom magam fejezni a következő látogatáskor
JÉÉÉ!
Nekem is furcsán rázkodik a kipufogó,de tudd(?) én vagyok az akinek vmi nem stimmel a motorral, de folyamatban van a szervíz. Szerintem vmi a fordulatszám szabályózóval van, legalábbis nálam, és ezért egyenletlenül jár a motor, és ez miatt rázkódik.
Remélem mindenkinek válaszoltam. A többieknek jó hógólyózást, pihenést stb.!
Én is most jöttem a légkulcsostól; nem volt kedvem sk cserélni a kerekeket. A saját Thali-tárcsáimat nem láttam, viszont azt én is kiszúrtam, hogy az előttem cipőt váltó WW Ventonak fele akkora tárcsája van, mint a jó öreg 1,3 Wartbinknak.
én is most vittem téligumit rakatni: (még mielött leesett volna ez a 35 cm hó itt Sopronban!!!) és nekem fel se tünt, bár lehet, hogy nem is figyeltem, hogy mekkora a féktárcsa. lehet hogy a nagyság csak a hütés miatt kell: ti. a nagyobb tömegü autó fékezéséhez jobben kell szoritani a tárcsát és így több hő keletkezik: jobb, ha nagyobb a hütöfelület... hm? nem hinném, hogy emiatt "rosszabbul fogna" a fékünk.
ja: egyébként most sikerült elöször a júniusban vásárolt autót valódi téli körülmények között kipróbálni: A nokian téligumikkal nagy élvezet a hóban krosszozni és persze az ABS is klassz!
Szia zsuga666
Ha dűlűre jutottál nyugodtan irj, majd összehozzuk. Én most cseréltettem le a nyári cipőcskéket a gépsárkányról, és megdöbbentem!!!
Nem tudom ki hogy van vele, de én úgy képzeltem hogy nagyobb a féktárcsa. Amit láttam az akár egy P126-nak is a becsületére válna, ekkorka tárcsát ekkora autóban még nem láttam mintha nem az ő mérete lene. A gumisnál bent állt a Renault másik furcsa hátu találmánya (Velt Stratis) ahhoz képest a Thalicska tárcsái, dobja kiscsoportosnak tünt. Ettől még az autó fékje mindíg tökéletes, de nem akartam hinni a szememnek. Lehet hogy az ijen "butításokért" kerül ennibe a kis drága...
Ettől még szeretem:-)))
Ami cicireg és középen van bigyó, ha leszedjük a kormányt;FORGÓCSATLAKOZÓ névre hallgat. Ha ezt ügyesen kicseréltetjük, akkor felmerül a kérdés, hogy meddig lesz jó? Mindenestre ez tücsköl.
A rádió gyújtás híján ki KELL,hogy kapcsoljon 20 perc múltán. A jelenség, hogy pillanatokra elhallgat, majd tovább szól; normális. Ilyenkor rákeres a valamely okból elmászott adóra. Ha kikapcsol, majd jó idő elteltével be és ezt véletlenszerűen csinálgatja, az nem normális=szervíz.
Most mar ha itt vagyok mint romaniai Thalia tulajdonos hozzaszolok: nem hinnem, hogy a Magyarorszagrol ellopott Thaliak nalunk (kulfoldon) kotnenek ki. Szerintem ezekbol a relativ olcso autokbol mindenhol sokat adnak el, szukseg van helyben az alkatreszekre es bent marad az orszagban - Magyarorszagon. Egy hataratkeles lopott Thaliaval vagy lopott Passattal ugyanakkora kockazat, viszont a nyereseguk eltero. Neha hallani hireket, hogy lebukot egy autotolvaj halozat talaltak nalul: 2 ML Mercit, 3 Passatot, 1BMW-t, ... soha nem fektetnek be nemzetkozi erofeszitest nepautokba.
Szamomra nagy megnyugvas, hogy nalunk az autolopas meg gyerekcipoben van, nincs olyan Romaniai ismerosom akinek valakinek itthon elloptak volna az autojat. Nagyon gyakori a feltores (magno, akku, potkerek, ...) de nem alakultak meg ki a profi autotolvajok. Erre egy pelda, hogy nalunk nem lehet beszereltetni mechanikus vedelmet az autoba, nincs igeny ra, senki sem forgalmazza.
Neha hallani, hogy egy-ket Dacia eltunt de megkerul az erdoszelen, kimentek autozni vele egyet.
Nekem nincs privát információm; de a biztosítóm bejelentette, hogy a Thaliát kivette a "kevésbé veszélyeztetett" csoportból. Ez természetesen CASCO díjemelést jelentett.
A Thalics romániai "karrierje" a keleti megyékben sajnos sok gondot fog okozni!
Elkértem egy rendőr ismerősömtől a lopási statisztikát,ami elég szomorú: Hajdú megyében augusztus óta 5 db autót loptak el, ebből 1 Renault 19-es, 4 db Thália...:( Ezek szerint ne sajnáljátok a védelemre a pénzt
Hello zsuga666. Gratulalok a sikeres kemkedeshez :).
A radio ki/bekapcsolodasa nalam is letezik, a 2594-es hozzaszolasban irtad, hogy Renaultos villanyszerelo ismeros ajanlotta, hogy ki kell cserelni a radiot amig meg van garancia. Meg nem csereltettem ki, az igazsag az, hogy nem olyan zavaro, mert csak gyujtas nelkul jelentkezik es keveset toltok az autoban vezetesen kivul.
Szia JÉÉÉÉ !
Hálásan köszönöm az ajánlatot, jövő héten nyer valszeg aktualitást. Jelentkezem. Ellen Berger a rádióra is reflektálok, reményeim szerint pénteken.
Drága IMRE !
A dolog ellesődött ! Tarts ki péntekig és jól megírom az izének a nevét, ami csereérett lett. Bár lehet, ez csak protekciós mivoltomnak köszönhető, hogy cserélnek és nem javítanak, zsíroznak.
Ha netán olajosod van; nem bes..ni. Típushiba. A csigaevők szemceruza vastagságú gyújtógyertyákat szuttyantottak a Thalicskába. Hajlamos NEM gyújtani; tessen cseréltetni.
Nekem nincs tücsköm a kormányban. Hogy lehet szerezni, be akarok lépni a klubba. :-)
A Thalia-val még semmilyen bajom sem volt (kopp-kopp-kopp), de pl. a Fabia elektronyikus tükörállító dzsojsztikját tartalmazó panel úgy kiszakadt a helyéről, mint annak a rendje. 10 ezer pénzet akartak elkérni a csere és javítás okán, tehát be lett ragasztva pillanat-ragasztóval a leadás elött.
Nekem a téli gumiaim 175/70 R14-esek és Matadorok.
Du. szálltam ki egy 1.8-as Renault Lagunából, amit 50 Km-vel a számlálójánban kaptam meg és 970-vel adtam vissza a kölcsönzőnek. Kellemes autó a Laguna, bár ez a felszereltség erősen fapadosnak számít a kategóriájában. Az 1.8-as motor jól húzott, még így bejáratósan is és a fogyasztása is kimélő 8.2 volt vegyes, de inkább autópálya és országúti menetben. De a legjobban a könyöktámasz tetszett. Hatalmas méretű szekrény búvik meg az ember könyöke alatt és 12V-s csalatkozó is van benne. A Lagunából már volt szerencsém jó barátom 2 literes full extrás autójához is. De inkább a 2.2-es dCi-t próbálnám ki hosszútávon.
Nekem Május 5-től van full extrás Thali még nagyon kevés km-el és jó de a kormánytücsök megvan nekem is és az sajnos pocsék.Ezt leszámítva még hála istennek semmi gubanc nem volt vele.Ez sajnos várható volt hogy a gépzsír előbb utóbb kikopik onnan.
Ha valaki tud valami hatásosabbat írja már meg!!
mivel sok szervizbe megfordulunk. Hátha valakinek bejön valami megoldás. Persze ha én tudok feltétlenül megírom.
Új autó tulajdonosoknak:
Nekem azt tanácsolták mikor elhoztam az autót hogy kb.3500km-nél vigyem el és a bejáratós olajat lecserélik. Attól eltekintve hogy 15.000km-ről szól papír szerint az első megjelenés.Ez így volt szüleim Megane-ja esetében is.
A rádió nálam is figurázik, ha gyújtás nélkül hallgatom.
Először kb. öt perc után elkezdi felhangosítani magát; ha megpiszkálom a kormánykacsolót és beállaítom a kívánt hangerőt, akkor ezt többé már nem adja elő.Viszont 20-30perc elteltével(nem mértem, sacc)fogja magát és kikapcsol.
Mivel méndkét figurát következetesen előadja; lehet hogy ez valamiféle védőprojrkt!
Azt még nem tapasztaltam,hogy ki-be kapcsolgat. Azt viszont észrevettem,hogy ha nincs gyújtáson, akkor 1 idő után kikapcsol - vissza már nem!! - gondolom az akkut kimélik ezzel.
Szia zsuga666
Elnézést a reakcióidőért, de én csak ithonról tudok netezni, ha éppen a géphez férek:-))
Ha megírod az igényedet akkor hozatok a hozzánk járó kereskedőkkel. Egy kicsit lassabb a dolog mint ha boltban vennéd de ez a pár nap megér 8-10 ezer forintot.
Más. Nektek előfordult hogy a kipufogó felől érdekes rezonanciák halhatóak? Szerintem nem az alacsony fordulatszám a ludas a dologban.
Valamint mostanmában a gyári rádió is furcsán viselkedik. ha nem jár a motor a rádió ki-be kapcsolgatja magát. Nem nagyon zavar de egy kicsit fura.
Előre is köszi.
Nekem nemsokara egy eves a tucskom, nem voltam kiirtani mert csak ritkan szolal meg (mar elore tudom, hogy a varos melyik szakaszan fog ciripelni :).
Itt a topikban volt szo meg rola, ha jol emlekszem a kormanykozep - a haromszog alaku egyseg amit lenyomunk dudalaskor - valami muanyag fulekkel fogozik a kormany tobbi reszehez (ugy tudtam nem csavarokkal mert akkor a legzsak nem fog flfujodni) ahol viszont femmel talalkozik. A muanyag fulek femen tamaszkodnak ami vibralaskor tucsokhangot ad ki. Ott szoktak megzsirozni viszont a zsir elobb utobb szetkenodik es feltamad a tucsok.
Mindezeket csak olvastam, nem lattam sajat szememmel.
Boszi70 tiszteletre melto, hogy holgy letedre 2,5 orat az auto mellett toltottel a szervizben, hogy ennyire erdekelnek ezek a tehnikai kerdesek (dieseles hang, ...).