fogyasztás: 1,4v16 most kb18ezer a számláló, 610km (100 budapest reggeli és esti csúcsok, 100km kisváros, 100km pálya 130-160-nal, maradék országút 90-120 előzgetéssel) 42 liter, azaz 7,1 l/100km
:)
nekem jó ez:)
ferco
most tartok az 1925-dik hozzászólásnál, mit mondjak, vagy 20 (de ez erős ráhagyás) thalicskás lehetett akkor a topikon, közülük akkor már háromnak lopták el...azért ez erős
Természetesen nem. Ez az egyik véglet. A másik pld. a taxisok. De pld. a tiétek sem annyira kevés, a duplája már határeset, ott már két év alatt nagyjából bejön az ára, tehát ott már a dízel felé billen a mérleg.
Mindenképpen közelíteni akarják a benzinéhez, erősen környezetszennyező mivolta miatt - más kérdés, hogy meg merik-e lépni. Gyakorlatilag a teljes közúti fuvarozás (+hajók +dízelmozdonyok) érintett.
Nekem a központi kijelzőben van az órám. Ott a bal oldali gomb nyomkodásával emelkedik az óra , a jobb oldalival a perc -tök egyszerü. Neked hol van ?
Más:
Benzin-Díesel téma.
Én/Mi/ évi 6-7.000 km-t autózom. Gondolom nem egyhamar térülne + a dízel ?
Én havi 2000-et megyek szerintem, semmi különös, meló, anyósék, anyámék, 3 gyerek ideoda, stb. Mostani állás szerint a benzin 8 liter felett árban pont a duplája a dízel 4,x-ének. Ez pedig az én esetemben majdnem húszezer forint havonta! A negyedmilliós különbözetre eső törlesztőrészlet szerintem ennek a töredéke. Aszondják, kicsi az 1,5-ös motor a dízelnek, de ez szerintem csak részben igaz.
Egy dologban bízom, hogy nálam ez a 8 liter később 6-7 literre kijön. És ha a dízelekre meghozzák az új szabályozást, az bizony megemelheti a gázolaj árát, vagy egyéb módon, de ráterhelődik az autósra. Meglátjuk.
Szamolgattam egy kicsit, hogy hogyis van ez a sporolas a dizel javara a fogyasztasban a benzinessel szemben. A gyari fogyasztasi adatokat vettem, illetve az aktualis arlistabol vettem a kulonbseget.
Egy diesel 260 eFt-vel tobbe kerul, ha hitel van akkor ez ugyebar tobb. Egy atlagos emberke szerintem nem megy tobbet 15000 km-nel evente. Igy ha jol szamoltam akkor evente 90 akarhany ezret takarit meg ezen. Vegso kovetkeztetes, hogy ugy kb 3 ev utan jon be a kulonbseg, aki hosszutavra gondolkodik annak megeri. Ez csak Thaliara van igy, a tobbi autonal sokkal nagyobb az arkulonbseg a diesel es a benzines kozott.
Mindenkinek jo vezetest
Ui: mar Sopronban sincs ho
régen ez termosztát-problémát jelentett, hogy aztán a mai világba' ez mi, azt nem tudom
nekem ma rakták be az új lambdaszondát (háromszor voltam emiatt már szervízben), kíváncsi vagyok, megszűnt-e ezzel a gondom
Szia Fifty!
A nevem nem a bosszankodásból van, mert alapvetően egy optimista típus vagyok, inkább boszorkány mivoltomra utal. Egyébként nem gondoltam, hogy a kiskocsim is ennyit fog bosszantani, de elég rakoncátlan. A probléma egyébként, hogy nem mindeig problémázik, sőt ahogy közelítünk a szervíz felé egyre jobban működik, és természetesen nem produkálja a hibát. A múlt héten már állandósulni látszott a probléma, de tegnap már hol csinálta hol nem. Szerintem ezért, mert holnapra be van jelentve szervízbe újfent. Egyébként írtam már mi a hiba?
Szóval:
Reggel induláskor 1.000-1.100 körüli a ford.szám. Megyek vele kb 10 km 50-130 km/h első lámpa megállás, alapjárat 1.100-1.500, mellékelve egy vezérmű felől jövö zakatolás, autó rázkódással, óvatos indulás nehogy lefulladjon, következő megállás 750-1.500 között ugrál a ford.szám mérő,(alapjáraton, és nem játszok a gázpadállal, míg várakozok!) az ehhez tartozó motor rángatás fordulattól függő erősséggel. Szerintem, ha már egyszer üzemi hőmérsékleten van nem egészséges, ha visszamegy magassabb fordulatra. És a szörnyű hogy NEM MINDIG CSINÁLJA! De holnap nem produkálja a szervízben, akkor.......! Tehát a legfőbb bajom ez. Amúgy a kocsi megy, sőt! Szerintem kényelmes, a gyerkőc is szereti, meleg van benne.
Tapasztaltátok, hogy a fordulatszám mérő úgy 3.500 és felette zajos?
Hát Laja, az az észrevételem, hogy 1re több az olajos az utakon. De, hogy miért nem látni többet az utakon, arra itt a kollégám példája, akinek u.ezt elmondtam, mint alant. Belátta, hogy így OK, főként anyeginilag, majd vett 1 db 8 szelepest. Tette ezt úgy, hogy kamionos ismeretsége által 150-ért juthatott volna olajhoz. Ja és egyik rokona is kameonos, aki, ha mindíg nem is, de gyakorta ingyen is hurcibálta volna neki. Na a kolléga, most örül, merthogy ebbe csak több ló szorult, mint előzőleg birtokolt Suzuki-jába. Apró po Ti, ahányan vagyunk, nem aggódtok amiatt, hogy száguldozni szerető, vezetni nem tudó, viszont feltűnően felelőtlen, valaha Suzuki-t vezetett autóstársaink közül milyen nagy számban üldögélnek belefele a Thaligába. Oszt + majd innentől minket utálunk.!?
száguldozás? ugyan...nem kimondottan a nyolcszelepes vásárlói köre. nekem is pont a nyugis stílusom miatt volt elég az alapmotor, a különbözet inkább menjen a biztonságra, kényelemre. de azt mondom így utólag, részletfizetés esetén badarság nem dízelt venni - hacsak nincs valakinek kimondottan ellenérzése.
nekem nincs. a 8 éves lelakott dízel astrám után is kapkodtak...én csak azt nem értem, miért nincs több dízel az utakon. kimutatták, hogy magyarországon az emberek nagy többsége egy kategóriával drágább autót vesz, mint amilyet megengedhetne magának. ebb?l pedig az is következik, hogy senki nem pengeti ki lazán az üzemanyagra valót, tehát a logika szerint sok dízel kéne, hogy rohangáljon az utakon
Nem cserélték ki, mertmivelhogy nem azt a kapcsolót hozták, amit megrendeltünk. Így csakcsupán az egyszerűbb zsírzós műveletet alkalmaztuk, míg + nem jön a jó alkatrész.
Jó is volt, vagy 3 napig sem. Most várunk.
Igenis tessék zokogni. Vagy van sok pézed, akkor ne. Ezt a témát is jól átrágtuk annak idején. Ha valaki megrögzött benzines; bizony viselnie kell a következményeit. A száguldozás pénzbe kerül és elsősorban nem a rendőrök miatt.
Fél évembe került, míg ennél a drágaságnál kikötöttem . Minden leendő vevőnek tudom ajánlani, hogy kb. mennyi km.-t mennek/év, majd a gyári fogyasztási adatokat figyelembe véve nyugodtan lehet szorozgatni. Ideális esetben,- ha részletre vásárolsz -az üzemanyagban simán bejön az a különbözet, amit a részleteknél az olajos miatt többletként törlesztesz. Merhogyugye itt arról szól a dolog, - amit előszeretettel felejtenek el a dolgozók -hogy egyszer ugyan pár száz rugóval többet perkálsz, viszont utána minden tankoláskor ezressel, ezresekkel kevesebbet. No arról ne is beszéljünk, ha valaki jó emberek által "olcsó" olajhoz bír jutni.
Szia zsuga666!
Koszonet a tudositaser, ugy latom nem lesz ebbol otthoni tucsokirtas.
A magnos dolgot elfelejtem egy idore, most sokkal nagyobb gondom van. Az auto normalisan garazsban alszik ejszaka, a mult heten viszont egy hetet kint volt a szabad eg alatt, es egy fel veder viz jott be valahol a vezeto labahoz. Mivel tavaly telen, mas esos idoben nem tortent hasonlo, ket dologra tippelek: vagy az augusztusban kicserelt szelvedo nincs jol beragasztva vagy a szeptemberben beszerelt riaszto egyik kabelenel folyt be a viz. Inkabb a masodikra tippelek, beneztem a muszerfal ala es latom a lyukat ahol a szirena kabele bejon. Ez a lyuk abba a reszbe megy ahol a szelvedomoso tartalya van, ahol termeszetesen jon megy a viz ha esik az eso. Kedvezotlen esetben (domboldalon parkolni, auto orraval fel + torencialis eso) ott folyhat be a viz.
Summa summarum, holnap lesz idom foglalkozni a dologgal, visszamegyek a riasztoshoz, kiszedjuk uleseket, padlokarpitot, mindent ... vizescsovet az autora kivulrol es megnezzuk hol jon be a viz. Nem kivanom senkinek ezt a munkat, a padlokarpit sok helyen van rogzitve, alatta egy 2cm vastag szigetelo szivacs, minden lucskosra azva; ez a hideg ido meg ratesz egy lapattal.
1,4 8V újabb fogyasztás: 8,13 (full város
dugókkal + 1 SzFehérvár oda-vissza 130 km/h), sokszor légkondi. Lámpa 488-nál villant először. Egy beosztás alig 50 km (a tank végén ez persze nő). Amúgy néha érthetetlenül áll a mutató, most pld. 54 km volt benne, de már a második és a harmadik pont között (egyenes talaj), aztán hirtelen vissza az első elé.
Most van benne kb. 2000 km.
Ami hiba előjött: 120-nál már zavaró süvítés a bal ablakból. Anyósülés előtt a padlókárpit ragasztása elvált (ez már régen, csak most jutott eszembe)
Olvasom továbbra is a régi hozzászólásokat, hát most már valaki mondjon valami rosszat is a dízelekre:), mert sírni tudnék az ilyen 3,7-4,2 l/km-es tapasztalatokon...
Lehet, hoyg a neved a bosszankodásból lett rövidítve??
Sajnos biológiai rendszerekben (pl. ember) előfordulhat javíthatatlan állapot; node műszaki cikkben a garancia alatt?? Ha nem tudják a tücsköt kivenni, cseréljék ki a tücsökházat!!
Ne tarts gonosznak; de valahányszor a sztoriaidat olvasom, csak remélni tudom hogy Te vagy kivételesen peches; nem Én vagyok kivételesen mázlista.
Zsuga666!
Neked kicserélték a tücsköt? Ok. lett? Mert nekem azt mondták, hogy ezen nem tudnak sajnos változtatni, tehát megbarátkoztam a kisállattal, de azért szívesen továbbadnám akinek hiányzik.
iMre!
Köszi, hogy értékeled női mivoltomban a műszaki hozzáállásom, de megsúgom kényszerből álltam már kb.összesen 12-15 órát a kicsim mellet (ebből 3 órát az út mellet - lerobbant!), mert csereautót eddig még nem ajánlotak fel, és a szervíz 30 km-re van az otthontól, és férjuram sem vállal állandó furikázást. Egyébként 1 előnye van, már lassan egész szakszerűen ki tudom magam fejezni a következő látogatáskor
JÉÉÉ!
Nekem is furcsán rázkodik a kipufogó,de tudd(?) én vagyok az akinek vmi nem stimmel a motorral, de folyamatban van a szervíz. Szerintem vmi a fordulatszám szabályózóval van, legalábbis nálam, és ezért egyenletlenül jár a motor, és ez miatt rázkódik.
Remélem mindenkinek válaszoltam. A többieknek jó hógólyózást, pihenést stb.!
Én is most jöttem a légkulcsostól; nem volt kedvem sk cserélni a kerekeket. A saját Thali-tárcsáimat nem láttam, viszont azt én is kiszúrtam, hogy az előttem cipőt váltó WW Ventonak fele akkora tárcsája van, mint a jó öreg 1,3 Wartbinknak.
én is most vittem téligumit rakatni: (még mielött leesett volna ez a 35 cm hó itt Sopronban!!!) és nekem fel se tünt, bár lehet, hogy nem is figyeltem, hogy mekkora a féktárcsa. lehet hogy a nagyság csak a hütés miatt kell: ti. a nagyobb tömegü autó fékezéséhez jobben kell szoritani a tárcsát és így több hő keletkezik: jobb, ha nagyobb a hütöfelület... hm? nem hinném, hogy emiatt "rosszabbul fogna" a fékünk.
ja: egyébként most sikerült elöször a júniusban vásárolt autót valódi téli körülmények között kipróbálni: A nokian téligumikkal nagy élvezet a hóban krosszozni és persze az ABS is klassz!
Szia zsuga666
Ha dűlűre jutottál nyugodtan irj, majd összehozzuk. Én most cseréltettem le a nyári cipőcskéket a gépsárkányról, és megdöbbentem!!!
Nem tudom ki hogy van vele, de én úgy képzeltem hogy nagyobb a féktárcsa. Amit láttam az akár egy P126-nak is a becsületére válna, ekkorka tárcsát ekkora autóban még nem láttam mintha nem az ő mérete lene. A gumisnál bent állt a Renault másik furcsa hátu találmánya (Velt Stratis) ahhoz képest a Thalicska tárcsái, dobja kiscsoportosnak tünt. Ettől még az autó fékje mindíg tökéletes, de nem akartam hinni a szememnek. Lehet hogy az ijen "butításokért" kerül ennibe a kis drága...
Ettől még szeretem:-)))
Ami cicireg és középen van bigyó, ha leszedjük a kormányt;FORGÓCSATLAKOZÓ névre hallgat. Ha ezt ügyesen kicseréltetjük, akkor felmerül a kérdés, hogy meddig lesz jó? Mindenestre ez tücsköl.
A rádió gyújtás híján ki KELL,hogy kapcsoljon 20 perc múltán. A jelenség, hogy pillanatokra elhallgat, majd tovább szól; normális. Ilyenkor rákeres a valamely okból elmászott adóra. Ha kikapcsol, majd jó idő elteltével be és ezt véletlenszerűen csinálgatja, az nem normális=szervíz.
Most mar ha itt vagyok mint romaniai Thalia tulajdonos hozzaszolok: nem hinnem, hogy a Magyarorszagrol ellopott Thaliak nalunk (kulfoldon) kotnenek ki. Szerintem ezekbol a relativ olcso autokbol mindenhol sokat adnak el, szukseg van helyben az alkatreszekre es bent marad az orszagban - Magyarorszagon. Egy hataratkeles lopott Thaliaval vagy lopott Passattal ugyanakkora kockazat, viszont a nyereseguk eltero. Neha hallani hireket, hogy lebukot egy autotolvaj halozat talaltak nalul: 2 ML Mercit, 3 Passatot, 1BMW-t, ... soha nem fektetnek be nemzetkozi erofeszitest nepautokba.
Szamomra nagy megnyugvas, hogy nalunk az autolopas meg gyerekcipoben van, nincs olyan Romaniai ismerosom akinek valakinek itthon elloptak volna az autojat. Nagyon gyakori a feltores (magno, akku, potkerek, ...) de nem alakultak meg ki a profi autotolvajok. Erre egy pelda, hogy nalunk nem lehet beszereltetni mechanikus vedelmet az autoba, nincs igeny ra, senki sem forgalmazza.
Neha hallani, hogy egy-ket Dacia eltunt de megkerul az erdoszelen, kimentek autozni vele egyet.
Nekem nincs privát információm; de a biztosítóm bejelentette, hogy a Thaliát kivette a "kevésbé veszélyeztetett" csoportból. Ez természetesen CASCO díjemelést jelentett.
A Thalics romániai "karrierje" a keleti megyékben sajnos sok gondot fog okozni!