Szörnyű és kellemetlen olvasni a problémákat, és főleg, hogy senki sem töri magát a megoldáson!!!!
OFF: Lassan szerintem a tv-sek új műsort nyithatnak a FÓRUM ÜGYVÉDJE címmel!!!
Sajnos a garancia és szavatosság fogalmával már nem vagyok annyira tisztában mint úgy 6-8 évvel ezelőtt, de pld a nagy háztartási gépeknél /tv, mosógép,hűtő stb../ ha 5 meghibásodás történt 1/2 év alatt és abból 3 fő alkatrész cserével járt akkor az illetőnek ki kellett cserélni a készülékét!!! Jó tudom most kocsikról beszélgetünk de nem létezik, hogy erre nincs valami törvényes megoldás!!!
ON: A dízel reggelente nekem is kicsit hangosan indul,de én betudom annak, hogy dízel, és az első pár méteren ha lassan felengedett kuplungal " gurulok" egy 10-15 métert ráng is 1-et a kocsi de én nem tulajdonítottam neki eddig semmit! Lehet nálatok is így kezdődött???
Sziasztok!
Előre jelzem, akinek elege van a panaszkodásaimból ne olvassa tovább, bár a történet érdekes.
Tegnap reménykedve vittem egy újabb szervízbe a kocsit ott hátha tudnak vmit csinálni végre vele. A kocsi a megérkezéskor produkálta a problémát (fordulatszám ugrál le-föl, a szervízes megnyugtatgat, hogy ők megcsinálják, hisz a probléma adott. Itt végre adnak csere autót :), reménykedés hatalmas. Ma reggel hívnak, hogy az autó kész, de nem találták a problémát, és a szmgép sem regisztrált semmit, vissza Szegedre, az autó megy, megállapítom, hogy tényleg jobb a Thalia, mint a csere Twingo. Du.indulás haza, gyerek hátul, semmi jel a problémára, és egyszercsak menet közben a MOTOR LEÁLL! Még szerencse, hogy nem értünk ki a kamionokkal teli főútra, és, hogy nem előzésben voltam. Bele sem merek gondolni. Telefon az assistance-nak,mivel nem indul újra a kocsi, jó 40 perc múlva ott vannak, gyerekkel szétfagyunk, assistance-s (Autóklub!?) írásban igazolja, hogy a probléma fenn áll valóban. Jelenleg bent áll a szegedi Renault szervíz udvarán, és talán holnap újra reménykedhetek. Félek, hogy ez továbbra is remény, de mostmár kijelentem, a kocsi életveszélyes! Bocs, nagyon mérges vagyok!!! Ennyi
A benzinkutas huncutsággal kapcsolatban továbbra is érvényes az, hogy messze el kell kergetni a személyzetet. "Köszönöm, megoldom." Ez a kulcsmondat.
Volt már, hogy naivitásból engedtem, hogy a kezelő tankoljon. Hiba. Naaagy hiba.
Úgy teletankolta, hogy egy porszem nem fért a tankba...
Szóval érdemes egyénileg. Nálam a kocsiban van egy pár "melóskesztyű", mivel rendszeresen folyik a gázolaj töltőpisztoly. Így legalább öltönyben is tankolhatok, nem leszek gázolajszagú :)
Dénes nevében is köszönöm :)
A munkafelvevőt nem rázta meg a probléma különösebben. Kicsit úgy éreztem, hogy hülyének vagyok nézve. Tehát a helyzet a következő:
- holnapra talán lesz valami
- csereautó nincs (bérelhetek egyet = ingyen dolgozom)
- mivel pesszimista vagyok, szerintem az lesz, hogy megy vissza a banknak. Talán egy év elteltével vmi pénzt adnak vissza. Csak annyit, hogy egy Toyotát kihozzak. Ha véletlen megmaradna az autó, akkor azt hiszem már sejtem, hogy kihez fogom hordani. Kis szalon, nem csilli-villi, ahogy észrevettem nem ezen múlik...
- nem élveztem a BKV-t... :)
Boszinak sok sikert kívánok a benzines Thalia-hoz, remélem az Ő gondjai megoldódnak hamarosan.
Néhány dízeles ismerős szerint ez a LÉTYÓ segít a porlasztócsúcsok minőségmegőrzésében, őrzi a fogyasztást...stb. Főleg azok esküsznek rá akik gyakran tankolnak kis (nagyon kis)kutacskákon.
BOSZI fedőnevű márkatársnőnk benzinessel kínlódik;Te a dCi-vel.Az benne van a pakliban, hogy valami elromlik; de hogy ne legyenek képesek megcsinálni?? Ez elképesztő, és IDEGESÍTŐ!
Nem létezik, hogy a rönyónak megérje "bóvliasítani" a tipust. Nem kizárt, hogy a szervíz (szerelő) a csótány, vagy teljesen dilettáns!
Off: Tegnap egy bezinkútnál alaposan bepaliztak! Fáradt aggyal leokéztam, hogy csúcstisztító adalék is kerüljön a tankba, és kipengettem érte 2 rongyot.Gyanakvó emberke lévén elkértem az üres göngyöleget; de csak otthon néztem bele. Csontszáraz volt az edényke belülről.............
hát elég sötét volt, annyit tudtam csak megállapítani, hogy közvetlenül a hangszóró doboza mellett vissza is megy a kalaptartó kárpitja és a lemez közé, majd oldalt egyesül a lámpakábelekkel
elöl semmit sem látam, talán holnap
Pontosan Laja, nem találom a kábeleket.Egyébként nagyon megvagyok elégedve az autóval,fogyasztás kiváló és minden egyéb(1.4,8V),igaz még csak 1800 km-ter van benne és a lábamat is még pehelysulyban tartom.
Valami ilyesmi lesz szerintem. Csak utálok fenyegetőzni azzal, hogy a médiában dolgozom, stb. Meg őket sem érdekli 10-20 ügyvéddel a hátuk mögött.
Visszasírom azokat az időket, amikor még 5.2-es fogyasztást mérhettem városban "diszkópatkány" vezetési stílussal... Mert most, ha rálehelek a gázpedálra, akkor sem úszom meg 6,5 alatt. Csereautót nem tudnak adni, mert vki a hétvégén lerongyolt egyet, és azóta nem tudtak szerezni másikat. Röhej. Azért megyek harmadszorra is ide, mert ők szúrtak el valamit, ők is csinálják meg.
(Mellesleg anno sokat szídtam a Suzukimat. Most visszagondolok, kevesebb bajom volt vele. Lehet, hogy túl sokat várok el? Vagy ez normális ilyenkor, ha munkaautó és a fél életemet benne töltöm?)
1-2 nap múlva kiderül, hogy mit sikerült elérni... :(
Ezzel a 7,2-vel szerintem magasan az átlag felett vagy, ez nem utalhat szintén valami hibára?
A szervíztől meg meg kell követelni vagy a hibák kijavítását, vagy egy nyilatkozatot, hogy garanciában foglalkoznak vele továbbra is, persze bizonyos határidővel, aztán csereautó/értékcsökkenés/valami, én ebben nem vagyok profi, de van itt a topikon 1-2 határozottabb egyén, ők talán tudnak konkrét tanácsot is adni.
Nem mindenki szeret keménykedni (én sem), de ha arról van szó, hogy mostantól az én zsebemre megy a játék, akkor mély levegő, és csak határozottan. Nekik amúgy sem jelent szinte semmilyen pluszköltséget, hozzáállás kérdése csupán.
Üdv.
Lenne egy kérésem.Nemrég vettem egy tháliát(alapgépet)+néhány extra,a keresked? ajándékba adott egy rádiósmagnót hozzá.Egy problémám van csak az els? ajtókba van hangszóró beszerelve,lehetséges a szerelése hátra is.A kábelezés megvan,de az els? ajtók után nem találom.Kösz a segitséget el?re is.
Már rég írtam a fórumba. Most szeretném megosztani a fogyasztást:
7,12L/100 km
(Mielőtt örülne mindenki, hozzátenném, hogy 1.5 dCi)
31-én lesz egy éves (tudomásom szerint ekkor jár le a garancia). Most van benne 35e km. 15e km óta nem tudják kijavítani a hibákat a tücsöktől kezdve a reggeli traktorhangig (a környéken a zöldséges-Merci tulajok megszavazták a közönségdíjat nekünk... :)
Szóval holnap szervízben lesz. Ha továbbra sem javul meg és vmi csoda folytán nem lesz garanciális az autó, akkor nem tudom mi lesz...
Bocs, hogy ezzel traktállak Titeket, csak engem már megvisel idegileg, hogy nem működik...
Téli guma, Dayton DW 500 ( Bridgestone csoport tagja ) 165/70 R14 = 96.. Ft, 175/65 R14 = 9990 Ft.
Szépséghibája, hogy csak oct. 31-ig. 1033 Vajda János u. 25. Tel.:387-2000.
Szerintem a felső holtpont jeladó meghibásodása nem ilyen tüneteket produkál. Jellemzően jeladó hibánál nem indul néha az autó. Én a hibák leírásából szinte biztosnak veszem a lamdaszonda hibáját. Már én is végig jártam ezt az utat. Nekem már (sajnos) nem garis az autóm. Szonda csere sem segítet, a végén magam vettem kézbe a dolgokat kiderült csak kontakthibás volt a csatlakozó. Ha garis az autó, akkor dolgozzanak vele a szervizben, de ha nem akkor érdemes a kontaktszprét kipróbálni. Sajnos nekem ez sem segítet, én a végén egyszerűen összeforrasztottam a vezetékeket. Ennek vagy másfél éve azóta nem volt hiba.
Örülök a "vegyük átlagosnak" javaslatodnak.
Eddig két alkalommal sikerült 4,5 körüli fogyit számolnom:
1)A kényelmes tavaszi sétakocsikázást követően, ekkor a gázpedált csak fújogattam.
2)Amikor a kutas segített tankolni, és másképp "értelmezte" a teletankot, mint én szoktam
Egyébként 22.000 km átlagában, tempós vezetés mellett, klímával: 5,0 - 5,3 között eszik a kicsike!
Nekem is egygombos az állítás.
Jobbra kell fordítani a gombot ( nem is érezni semmit olyan kicsit fordul ) és úgy nyomni.
Ekkor kezd el villogni az óra és utána a perckijelző.
Mikor villog akkor tudod a gomb nyomogatásával léptetni a számokat.