szevasztok tegnap bécs előtt hazafelé a parkolóba ahogy leállok, kinyomtam a kuplungpedált aztán úgymaradt, játszottam a pedállal, aztán helyrejött, majd itthon megint kezdte, olaj nem fojt el, kérdésem, milyen szerkezet nyomja az olajat a kinyomószerkezetbe, mert szerintem ott van valami, vagy esetleg mással fordult ilyen elő?
Van egy opel vivaróm , hetek óta szervizbe járok vele és senki nem találja a híbát egy rakás dolgot kicseréltek és semmi, emelkedőnek felfele leál a motor van amikor kigyullad a piros stop jelzés és nem akar elindulni a napokban már nem is gyullad ki.
A hiba akkor jön elő ha 3 as ba meghuzatom vagy emelkedőn. Esetleg találkoztatok ilyen hibával. Aki tud kérem segítsen. Előre is köszönöm.
Nekem is volt hasonló gond a klímával, és a klíma kisnyomású / kék / feltöltőszelepét kellett kicserélni, mert engedte a gázt. Sima ömléskereső sprayyal is leellenőriztem , és kimutatta. Van egy nyomáskapcsoló a klímarendszerben ami nem megfelelő nyomáskor leállítja- letiltja a rendszert a kompresszor meghibásodása végett. 0,8 bar alatt nincsen működés.
A szelep úgy néz ki minta kerékben található tűszelep csak vastagabb.850 HUF volt+ a töltés, olaj, mdíj.
Az ülést kárpitoztasd, ne vegyél újat. A neten rengeteg ilyen szaki van.
Ha oldallégzsákos és kiveszed az ülést, a biztosítékát feltétlen vedd ki, nehogy aktiválódjon, és ki kelljen ütni a hibakódot a gépből.
A kupakot kicseréltük a rendszert 2bar nyomásra felpumpáltuk,ha a tartály,vagy valamelyik csőnél,csatlakozásnál folyna ez kimutatná,de sehol nem vettünk észre csepegést,ezt nagyon alaposan figyeltük.A ventillátor rendesen bekapcsol teljes hűtést ad ,de igazából a víz nem melegszik,valamitől túlnyomás keletkezik,mert a kupaknál erősen hallatszik a szelelés mikor megállok vele. Alapjáraton,lassabb tempónál,vagy araszolgatáskor nem fogy el a víz,csak ha 80 km sebesség fölött megyek.Szeretném tudni,hogy lehet teljesen bevizsgálni a hengerfej,tömítés épségét,vagy hibáját.
A kupakcserét a hiba kezdetekor megcsináltuk,de ugyanazt tapasztaltuk sajnos,valamiért túlnyomás keletkezik és ez okozza a problémát.Alapjáraton,araszoláskor lassabb tempónál nincs túlnyomás.
2005-ös 1,9 cdti Opel Vivaro Tour! A klíma működése közben nyöszörgő fémes hangot hallok néha és nem is a legtökéletesebben működik! Fel pörög a ventillátor a hűtönél egy pillanatra de egyből le is ál, majd ez ismétlődik! Tavaly összel lett nyomás ellenőrizve és feltöltve!!
A másik problémám a vezető üléssel lenne! A szívacs része teljesen tönkre kezd menni, porzik szét és több helyen is érezni már a vasat benne!
Az új ár az horror....
Tipp hogy valami bontott esetleg erre valami javítás megoldás??
Lehet, hogy láma dolog, de nem próbáltad kicserélni a tágulási tartály sapkáját?
Csak azért gondolom, mert van benne egy túlnyomás szelep, ami elvileg a fölösleges nyomást elengedi. Ha ez nem zár tökéletesen, lehet ez a hiba olka. (2. Golfomnál volt anno ugyanilyen.)
Elgyengült a szelep,rúgója, esetleg alákerült valami és szép lassan elenged.
Szerintem a motor bontását csak a legvégső esetben kellene feszegetni.
30 jobban hangzik..figyu érdekel a dolog..de nekem egy 2007-es passenger ii-m van ,
van valami kulonbség ?? étméro 27cm a tárcsának...de érdekelne a dolog..de nem értek hozzá, ez az igazság.szolj hagy tudnánk összehozni a dolgot.elore is ...
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra. Több mint egy éve vásároltunk egy 2003-as 2.5 dci RenaultTrafic kistehetautót,külsőre és motorikusan is nagyon jónak tünt.Elvégeztük rajta a szükséges olaj és szűrőcserét,sajnos a vezérműszíjat nem,ami 4 honap után elszakadt.Új szelepek,tömítések hengerfejsíkolás után elkészült és 10 hónapig semmi gond nem volt vele,ragyogóan ment a sem az olaj sem a viz nem fogyott belőle. Kb3 hónapja kezdett a víz kimenni a tartályból a kupak szelepnél,ami eleinte nem sok volt de egyre kezdett erősödni a vízfogyás,amit mindig utána kellett tölteni. Két hete szerencsére helyben tartózkodtam és alulról nagyon folyt a víz,ami a vízpumpa cseréjét tette szükségessé.Örültünk, hogy végre megvan a hiba mert a szerelő azt mondta,hogy ez is okozhatja a vízfolyást,sajnos nem szünt meg a hiba,újabb javaslatra ki lett mosva a hűtő mert állítólag ez is okozhatja a problémát,de sajnos ez sem oldotta meg a vízfolyást.Végeztünk nyomáspróbát álló és járó motorral is de ez sem segített. A hűtővizbe nem kavar bele olaj,a víz normális hőfokon van, még akkor is ha dugóban araszolgatni kell,a ventilátor bekapcsol rendesen,fűtés,klima van,ha 70, 80 km sebességgel megyek akkor nincs vízfolyás,csak ha nagyobb terhelést kap a motor.Már több szerelőnél érdeklődtem,hogy mi lehet a baj sajnos legtöbben a hengerfejre gyanakszanak,de senki nem állítja egyértelműen. Volt már ilyen meghibásodása valakinek? Vajon milyen hibalehetőség van még, ami ezt a problémát okozhatja, vagy mégiscsak végeztessük el a hengerfej javítást?