Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Pár hónapja érdeklődtem a új buszok felől, amikor az első adag (SVE-k, SZS-k) forgalomba álltak, a régi Alfák/Volvók leállítása felől, akkor még nem nagyon volt információ, azóta eltelt pár hónap, mik kerültek végül leállításra pontosan, esetleg tudja valaki? A topikban nem nagyon láttam információt.
A hónapban 2x volt utam Debrecenbe, akkor direkt jegyzeteltem, mely Cíviseket látom forgalomban:
Emellett vegyesbuszok honlapjáról tájékozódok még, ott az van írva részletekben, hogy a következők lettek leállítva: LMG - 005, 008, 018, 028, 029, 034, 036, 046, 061, 083, 088, 100, 103, 104, 113, ezek vannak említve, meg még pár, amit nem látni, hogy melyek. Valamint kb. egy hónapja Hatvanba elkerült a LMG - 019, 030, 034, 035, 085. Illetve talán itt a fórumon olvastam valami olyasmit, hogy a reptérre is elvittek pár selejt szólót (?), már nem emlékszem pontosan.
Emiatt kérdezem, hogy valakinek esetleg van-e információja, hogy most épp mennyi jár, és melyek azok (a fent említetteken kívül), amik már kiestek? Valamint, hogy a leállítottak sorsáról lehet-e valamit tudni azóta (mennek donornak is belőlük, vagy azok is el lesznek adva, áthelyezve, stb.) ?
A másik kérdésem pedig az alattam kérdező felhasználó kapcsán a villamosokhoz kapcsolódik, onnan jutott eszembe:
- Az anno prototípus 500-as KCSV-nek mi lett a sorsa? Azt tudom, hogy vagy 6-8 éve nem közlekedik már, de utána mi lett vele (donor, bontás, állagmegőrzés, nosztalgia terv, stb.) ?
- Valamint a balesetes 509-ről ugye tudni, hogy bontásra került, de a maradék 9 db KCSV mind közlekedik még, vagy van még selejt az említetten kívül?
483 - üzemképtelen, nem terveznek vele semmit csinálni
484 - nosztalgiának kijelölt hatajtós bengáli, üzemképtelen, egyszer majd fel akarják újítani, de az nem mostanában lesz
486 - a külseje elég rossz állapotban van, de üzemképes, munkakocsi, főleg töretőnek használják télen
489 (491) - tízajtós nosztalgia kocsi
Mind a négy villamos műemléki védettséget élvez, tehát nem szabad sem megbontani őket, sem jelentős átalakítást végezni rajtuk.
A ziu trolit nem biztos, hogy selejtezték, valószínűleg azért került át a Déli sorra, hogy a salin legyen hely az eCitaroknak, majd megkérdezem (bár még a két felújított, flottaszínű Ziuval se nagyon foglalkoznak, úgyhogy nem csodálkoznék, ha a 9-305 záros határidőn belül a bontóban végezné).
Érdeklődöm, hogy a korábbi FVV állományból lett kijelölve nosztalgia példány? Ha igen, melyik? Hány db és melyek azok, amik még fizikai valójukban meg van a Dkv telepen? üzemképes közülük valamelyik?
Szerintem nem ördögtől való az enyhén eltérő színvariációk koncepciója, ha a dizájn egységes.
Az ismert konkurencia, az MAN is bevezetett egy apró jelzést az új Lion's City modelleken az elektromos hajtásra, ez pedig a fényszórók melletti vékony kék csík és összeérő fekete mező. (Az oldalablakon végighaladó tüske alakzatra viszont egyáltalán nem lett volna szükség.)
Alapvetően a szürke színnel nekem sincs bajom, csak a sárga-kék/zöld-kék csíkozás így egy elcseszett koncepció. Értem én, hogy "zöld busz", de azt nem így kellett volna kifejezni. Ha már ragaszkodunk az egységes flottához, akkor ugyanúgy kék-sárgának kellett volna lennie a csíknak, max az oldalára kerüljenek zöld levelek, villám vagy valami egyéb matrica.
Nem tudom, mi köze van ehhez Kecskemétnek, de szerintem az az ezüst alapvetően egy jó szín (nem véletlen, hogy az autóknál is ez az egyik legnépszerűbb), csak ez a kék-sárga meg kék-zöld csíkozás nem kellett volna rá, vagy legalább is nem így..
Annak, hogy követi az arculati koncepciót, speciel pont megfelel.
Az más kérdés, hogy az egész arculati koncepció elhibázott. Soha nem gondoltam volna, hogy a kecskeméti városvezetés nyolc évvel ezelőtti lustaságát egészen idáig, és ilyen változatos módon nyögi majd az egész ország...
Ha a szóló eCitaróról nincs infótok, talán megteszitek, hogy tesztelve az eCitaro csuklósát megnézitek: hányan ülnek / állnak fenn a matricán v. alumínium lapon.
És ha már beszélgetünk, tudja végre valaki, hogy tényleg 331kWh az eCitaróitok akkukapacitása és hogy hányan ülnek, illetve maximum hányan állnak az utastérben?
Nem nehéz lecke, az újság szerint az első hat megérkezett április 23.-án.