Megnéztem a használtauto.hu-n 2,5M alatt nincs DCi 2002-es sem, benzines 16V 2,3M max 8V 2,1M max. Akárhogy nézem ez 400eFt különbség. Ráadásul az idő teltével a különbség egyre nő, mert dízelnek sokkal kisebb az avulása mint a benzinesé.
szerintem semmi baja nem lehet - bár igazából nem pontosan értem, mit is akarsz megszakítani, mert ha megszakítod a gyújtást, akkor a kijelzők sem világítanak, szóval nem valószínű, hogy ráindítasz
Lehet hogy nem ennek a forumnak a témája, ezért előre elnézést kérek, de hátha tudja valaki hogy okozhat-e bajt az hogy egy rejtett kapcsoloval megszakitom az AC +12v-ját, és esetleg Én magam felejtem el inditozás előtt visszakapcsolni. Azért kérdezem mert az auto elmult 2 éves, és eddig az indxen, csomagtartozáron, garanciában egy vizpumpán kivül, nem volt baja, becsületesen szolgál és nem akarom Én elrontani. Egyébként 8 szelepes, es 30.000km-re az átlagfogyasztás 7,2 lett teljesen vegyes használat mellett 70% BP 30% M7 130-as tempó és nagyon sok klima télen nyáron. Mégegyszer elnézést!!
Ez igaz, mivel pécsi vagyok és többségében valóban lakott területen kívüli út van benne -viszont őszig szinte mindig légkondival -a kánikula ha még emlékeztek rá!!!
Itt azért nincsenek órákig tartó dugók - illetve most vannak a belvárosban útépítés miatt, de nem járok még a közelébe sem.
Thaliában a dízel a 8V-nél csak 10%-kal kerül többe, más típusnál ez 25-30%. Ezért nincs olyan kis éves futás, aminél a benzines jobban térülne
van benne valami, de azért a kettő nem egyenesen arányos, az elsőből nem következik a második! az a negyedmillió mégiscsak negyedmillió forint, vagyis tizenötezer kilométerre elegendő üzemanyag!
Thaliában a dízel a 8V-nél csak 10%-kal kerül többe, más típusnál ez 25-30%. Ezért nincs olyan kis éves futás, aminél a benzines jobban térülne. Kipróbáltam évi 5000km-nél is olcsóbb a dízel. Aki meg ennél is kevesebbet megy az minek vesz autót.
Én városi fogyasztással számoltam, te biztos, hogy jobbára országúton/vidéki városban jársz. Benzinesnél a városi 7,5 még kevés is. A dízelnél az országúti fogyasztás 4,5 körül van.
Üdvözöllek a dCi-s Thalisok (és a topic) soraiban. Kívánom, hogy Te is az ELÉGEDETT márkatársak számát gyarapítsd!Balesetmentes örömködést az új autóval! A CD dílerek bizton jelentkezni fognak a topicban, ha lesz új árújuk.
Üdvözlet mindenkinek!
szeretnék csatlakozni a társasághoz mivel egy Dci thália gazdája lettem.Régebbi hozzászólásokban olvastam bizonyos CD tárakról és ilyet keresnék.
tud valaki segiteni hogy hol lehetne találni?
előre is köszönöm!
hogy tudsz ugy kozlekedni, hogy nem hagyod 2500 fole
Hali Imi, nagyon nehezen!:)) Szörnyű, olyan érzésem van, mintha egy 70 éves apóka lennék, aki kalapban, nagykabátban vezet:ĐĐ
De muszáj kipróbálnom így egy telitankot, hogy lássam, mennyire számít a stílus. Ha fél litert, akkor elfelejtem:)
ez normalis egy ilyen motornal
nem vagyok ebben biztos! én hajtottam pár hónapig 1500-as 323-as mazdát, 6,6 literre mint a beton, úgy beállt a fogyasztása - és nem gyenge motor!
Laja, a tied ugye benzines ... hogy tudsz ugy kozlekedni, hogy nem hagyod 2500 fole :)). En joforman nem hagyom 2500 fordulat ala, es ezt teszem az itthoni (kolozsvari), szamomra nyugalmas forgalomban. Amikor Budapesten voltam azt hiszem gyakrabban volt 3000 folott mint alatt, eszrevetelem szerint nalatok a soforok jobban gyorsitanak es nagyobbakat fekeznek.
Nekem tavaly telen 10 korul volt a varosi fogyasztasom, szerintem ez normalis egy ilyen motornal, ilyen sulyu autonal(1050kg = Opel Vectra suly ha jol tudom), az automata szivatoval meg a rovid tavokon valo kozlekedessel.
Ha így számolom, nálam 1-2 év alatt bejön. Viszont, mivel részletre vettem, nem szabad figyelmen kívül hagyni az ugyanazért az autóért fizetett nagyobb törlesztőrészletet sem. Szóval mindent egybevetve az első két év alatt szerintem nincs nagy különbség - utána meg úgyis veszek egy dCi-t:))
Szerintem úgy reális a számitás, ha előbb kitalálod, hogy átlagosan mennyi km-t futsz majd évente. Utána kiszámolod, hogy mennyi árkülömbség van a benzines és disel kocsi között, majd azt számolod ki, hogy az olcsóbb gázolajjal és kevesebb fogyasztással hány év alatt térül vissza a kocsi árkülömbözete. Ha mondjuk ez 15 év, akkor nem buli a disel. Ha 4-5 év, akkor a disel a nyerő. Vagyis igazán az számit, hogy mennyi az éves átlagos futás.
nézd, én csak nem akartam elfogult lenni a sajátommal szemben, egyelőre csak város, 8 liter körül, szóval még a 7,5 is csalás egy kicsit:)
mostanában nem engedem 2500 fölé, mintha javulna, meglássuk az első telitankkal
Már Te vagy a 2-ik, aki a benzinesnél 7,5 l-es átlaggal számol. Ez honnan jött ?
A gépkönyv szerint 7,0 az átlag.
Nekem 5 ezer után 6,8. /1,4 16V/
Évi 10.000 km-t számolva minden + 0,5 l = cca 12.000 Ft. -évente, ami így a benzines hátrányára jön. Nem mintha ez olyan egetverő lenne csak úgy kérdezem .
a PMT függvényt nem ismerem, saját számításaim szerint 20%-os kamatlábnál a 125.000 forintra eső havi törlesztőrészlet (ami a táblázatban a két típus közötti árkülönbözet) kb. 3300 forint
mindenesetre el lehet vele játszani - a végeredmény mindenképpen szörnyű, az autó luxus:DDD
Persze, az az x-év összes költsége. Azért az évi 800 ezer körüli költség elég mellbevágó. A táblázatban pedig 8V-re is át lehet írni az árat, mindent lehet állítani, futamidőt, évi km-t stb-t.
üdv
Én is csináltam anno egy kis összehasonlítást a tényleges költségekre. Nagyon tanulságos, hogy a valóságban mi pénzbe kerül egy hónapra vetítve egy autó. És akkor még nem vettem be a költségek közé úgymint: atópályadíj, súlyadó, parkolási költség,stb.
Már kétszer belepöfögtem a fórumba - lényegtelen dolgokat - de most eljött az idő, hogy be is mutatkozzak kicsit. Az ok: átléptem a 10000 km.-t. Gyorsan le is kopogom, eddig semmi probléma nem jelentkezett, az autót június 24.-én vettem át (1.5 dCi Oázis kivitel) és azóta a 10 ekm fogyasztási átlaga 4,96. Érdről járok dolgozni kis budai kerülővel fel a Szabadsághegyre tehát kb. harmada a városi forgalom az utamnak. Eddigi autóim 1976 óta : 1500 Polski, Skoda 120L és Ford Escort 1,8 dizel. Mondanom sem kell amikor átültem a 15 éves Fordból a Tháliába a menyekben éreztem magam. Ez még ma is tart, csupa öröm és boldogság. Olvasom a fórumot június óta, kedvenc időtöltéseim egyike. Most csak azért írok (nem vagyok egy nagy levelező), hogy megerősítsem a leendő Thália tulajdonost abban, hogy a dizel nagyon jó választás. Nem szoktam nagyon hajtani, általában 110-120 a pálya szeretek nyugodtan autózni. (Az a baj hogy ezt a tempót szeretem a városban is)
Én még berendelőt átvizsgálásra nem kaptam, de kollégám aki 1,5 éves Tháliával rendelkezik már kapott.
vettem teszkóban vagy auchanban steck(?)lámpát, kb 800 forint, nekem jól jött korábban
aztán ha már a kütyüknél voltam, vettem egy ugyancsak szivargyújtóról működő teaforralót, hasonló árban, sznobizmus rulez:)
Ha terveid szerint kb. évi 10000 km-nél többet akarsz kocsikázni, akkor a dieselt érdemes venni. Ha úgy vagy mint én, hogy kb. évi 6000 km a futómennyiség, akkor a benzines gazdaságosabb. Extrákat az erszényedhez képest válassz, ha kell. De a Thália szerintem nagyon jó kocsi. Én ujra azt vennék, ha visszapörgetném az idő kerekét a jelen ismereteim megtartása mellett.
még mindig fogyasztás, csináltam egy excel táblázatot magamnak, hogy mennyibe van a thali egy hónapban, illetve mennyi lenne dCi esetén, de ha valakit érdekel:
a fehér mezők változtathatók: havonta átlagban megtett kilométerek, fogyasztás (a topik a referencia), üzemanyagár, törlesztőrészlet (nálam 10 önrészre van kiszámolva)
nem is olyan vészes, tán még az olajcserénk is ritkább, ami tovább csökkentheti a különbséget