na vazze...
...most kaptam meg a hitel cég második ajándékcsomagját amit a rohadtlelkű euroárfolyamemelők generáltak: három hónapnyi árfolyamkülönbség: 8000 forint.
még 239 volt a juró mikor vettem és balfaszul juró alapon hiteleztem, ez 10% plusz havonta...
Előre szólok; hogy én nem 5 liter alatti normávaljárok ; általában 5,2 -5,4 az átlagfogyim. Autópályán általában 130- 140 között lépek; ezt már előadtam többször Eger - Siófok viszonylatban oda, vissza.A leghajtósabb etap egy Kál - Debrecen (120 km)út volt végig 150-s tempóval.(késésben voltam)
Benzin/dizel vitához.
Több, mint egy éve megvan a dCi Thalink; metem vele mintegy 22.000km-t; de még mindíg élmény beülni és brrrrrrrrrrrrrrrrr !
Kissé ijesztően fejeződött be a mai napom a Thalival. (1.4-16V). Csak reménykedem, hogy nem kezdődik meg az én pokoljárásom is úgy mint Boszinak.
Szóval állok a lámpánál, nem volt mellettem senki és mégis az az érzésem volt, minhta egy dízel kisteherautó állna mellettem. Olyan dízeles csörgő motorhang...Leállítom a motort, megszűnik.
Hoppá, ez az én autóm hangja, ami mellesleg augusztus végi darab, mindössze 2858 km-rel.
Basszus ezt nem hiszem el, holnap mehetek szervízbe, pedig pont azért vettem új autót, mert nem vagyok egy nagy szakértő és nem szerettem volna kifogni egy agyongyötört használt autót.
Ez viszont még nem minden, bosszankodok hazafelé, mikor is parkolás közben fékezésnél sikitó hang jön a hátsó fék felől. De nem úgy ahogy a fékbetétek nyikorognak, hanem ahogy nyomom a fékpedált, olyan hangot ad, amikor valamilyen sipolós gumi gyerekjátékot nyom össze az ember, amíg nyomom a pedált, sipol még akkor is, ha az autó egyébként álló helyzetben van. Azt hiszem ez kicsit sok lesz nekem mára. Van valaki, akinek voltak hasonló tapasztalatai, mert mint régi topic olvasó nem emlékszem ilyen fékes sztorira. Motor kopogás mintha lett volna, de már régen. Csak reménykedem, hogy nem szívom meg nagyon, mert ahogy mostanában a cikkeket olvasom itt kezdek kicsit félni :-(
Először én is gondolkodtam a 8V és a 16V között. Akkor 125.000 Ft. volt a 2 között a különbség. Mivel kaptam 100.000 Ft. közalk. kedvezményt, így + 25.000 Ft-ban van a 16V - ha így vesszük !! Bekapcsolt légkondinál azt hiszem jól jön az a + 23 LE. /+ előzésnél /
"úgy vettem meg, hogy akkor ültem benne elöször..."
nos én sokat üldögéltem - a bemutatóautóban: izgultam ám, hogy milyen lehet, ha (lada szamara után) az ember élete első új autójába száll be!
persze hogy örül az ember. Én ma is nagyon örülök, sőt büszke is vagyok rá.
mondom ezt annak tudatában, hogy a lehetséges variációk (1.4 8V, 1.416V 1.6, dci) közül a LEGROSSZABBAT: a 1.48V-t választottam! igen a legrosszabb: azt hitem ,a nagyobb lóerejű 16V motor többet fogyaszt. de nem. kevesebbet.
DE ÉN?!
ÉN többet fogyasztok a gyengébb motorral. a dci még kevesebbet fogyasztana de az meg ... na hagyjuk....
ha valaki szeretne 8V-t venni annak szólnék, hogy a legutóbbi rekordom: 400 km város alatt 11,3 liter /100 km ...
(persze 90-nel országuton 5.6 is lett már!)
és befejezésül egy kérdés: dci-s kollegákhoz. mi a hosszú távon tartható max végsebessége a dci-nek?
Amikor vettem a dCi-t jól körüljártam a lehetőségeket. Az alapvető volt hogy dizel kell mert a fenntartását csak annak tudtam megoldani. Ugyanilyen felszereltségű dizel autó pl. Opel Astrában 4,7 millió lett volna. 4 tagú család két gyerekkel, sok csomag mind a Thália felé mutatott. Ehhez jött egy kis ismeretség a márkakereskedőnél és már meg is volt az autó. Havi 2000 km-rel benzines 7 literrel 32900 Ft, dizel 5 literrel 21000 Ft. Ez ugyebár havi 11 ezer spórolás. Ha lenne egy olyan 150-es dizel „forrásom” még jobb lenne a helyzet. Remélem a szervizt nem kell sűrűn látogatnom és a dízel üa. ára nem változik meg drasztikusan. Nagyobbik lányom kicsit nyöszörög a hátsó ülés szűkösségén, de nekem ez nem nagy ár, rádiót fel és már nem is hallom. Csak még annyit, hogy úgy vettem meg az autót, hogy akkor ültem Tháliába először mikor elhoztam.
Nekem mindenképpen a dízel érte volna meg, inkább csak a pontosság kedvéért számolgatok (meg hátha más ez alapján könnyebben dönt, én annak idején kérdeztem a fórumot, mit érdemes venni, bár inkább elolvastam volna a korábbi hozzászólásokat...)
Hali!Nekem 1.5 dCi van és nagyon nem bántam meg, hogy ezt választottam. Az egész család nagyon szereti. Én úgy gondolom, hogy a diesel olyan "luxus" ami idővel megtérül. Ilyen alapon a 16V 125Eft-ja is nagyon lassan térülne meg egy klímáról nem is beszélve az amortizáció pedig minden alkatrészre érvényes. Tény az, hogy a 1.5 dCi thalia-nak ebben az árban nincs vetélytársa.
(Nem kell számolgatnom a fogyasztást mert tudom, hogy 10Ft/km alatt tudok maradni, ami kb. 4.7 átlag.)
nincs mese, végig kell olvasni a topic hozzászólásait (én most tartok 3700-nál, nem ma kezdtem:)), hisz azt csak te tudod, konkrétan mi érdekel
általában véve mindenki dícséri, harmincból kb 1-2 ember mondott olyat, hogy megbánta - de ők is csak azért, mert kifogtak egy-egy rossz szervízt/autót
reményeim szerint csinálok majd egy weboldalt, ahova kiteszem a topic hordalékát, csak ahhoz segítség is kell majd
Üdvözlök mindenkit! Szeptemberben vásároltam meg Renault Thalia 1.4 16v "Prestige" felszereltségű autómat. Amennyiben megosztanátok tapasztalataitokat a Thalia-ról szívesen olvasnám. Köszönöm.
Nekem szerencsém volt, mert készpénzért tudtam megvenni a Thalia-t. A döntésnél amit figyelembe vettem, az asszony kivánságain felül (:-)), az előző autóval egy év alatt futott km. és a költségek voltak. Mi 27000 km.et autóztunk össze nem egész egy év alatt. Összehasonlítva az akkori üzemanyag árakat és az elözö Fabia és a Thalia fogyasztása közti különbséget, egy év alatt majd 120 000 HUF megtakarítást érhetünk el. A költekező felelősségbiztösítás pedig ua. Tehát nem volt kérdés. hogy melyik legyen. A továbblépés lesz érdekes, mert én a Thalia után egy nagyobb autót fogok akarni két-három év múlva. Az meg többe fog kerülni, nagyobb motor lesz benne és a kfb. is több lesz.
Megnéztem a tűzoltóságos oldalt és egy traumatológus sebészorvos nyilatlozata jutott az eszenbe az Autós Magazinből. Azt mondta, hogy amikor azt olvassuk, hogy "súlyos sérülés", akkor az ember megnyugszik, hogy jól van, megúszta a polgár, nem halt bele. De arról már nincs szó, hogy mit is jelent a "súlyos sérülés" és arról meg főleg, hogy mi lett a a palival fél évvel a baleset után. Pl. csak egy lába, keze stb. maradt, vagy komoly belső sérülései miatt nem tud teljes életet élni. Mert kevesen épülnek fel 100%-osan. Néha jobb a papírjaguár, mert nem kell szenvedni esetleg életünk végéig. ÉS sajnos nem csak rajtunk múlik a dolog. Mert mit csinálunk, ha jön a román Dacia-s szemben az M1-en, mint a hétvégén?
Igen, mindig az adott pillanatot kell alapul venni. Nekünk akkor (2002. 06. hó) a különbség még a dCi-hez kapott 125 eHUF értékű ajándék ARAL chipkártyával is csökkent.
szerintem ki sem lehet számolni, mert amikor mi vettük, havonta változtak az árak százezres nagyságrendben (nem tudom, most hogyan van)
például a mi akciós 8V-nk abban a pillanatban 450ezerrel volt olcsóbb, mint a dCi
Összehasonlítani ugyanolyan felszereltséget érdemes: a dCi az Expression, az 1.4 16v pedig Dinamique (ami ma a benzinesen belül is 255 eHUF felár újáron az Exp.-zez képest), a futott km is sokat számít. Meg az is, hogy ki az eladó ...
... meg ez csak irányár, az eladási ár alku után lesz meg, ez pedig vérmérséklet és dörzsöltség függő.
Ha a mai árakat nézem, akkor az értékvesztés szinte ugyanaz:
dCi Expr. 2815000+65000(metál)=2880000 Ebből a kül: 2880000-2300000=550000 HUF
1.4 16v Din. 2945000+65000(metál)+80000(két oldallufi)=3090000 Ebből a kül: 3090000-2550000=540000 HUF
... és a benzines most fog menni 30000-es szervizre, meg 2002 nyarán volt egy áremelés is, ami megint a dCi-nek "kedvez" ...
ja értem! én azt sem tudtam, hogy már elektromos az AC pumpa, AC-re én simán az áramot értettem, ami persze DC:)
nem rossz ötlet így elsőre, a tolvaj úr gondolkodhat, mi lehet a probléma (sima gyújtásmegszakításnál egyből vágja)
Bocs rosszul irtam. Én az elektromos, benzinpumpára gondoltam, mert tudomásom szerint az 3,2 bar nyomásra nyomja benzinrendszert. Na most ugye gyujtás van, a pumpa nem pörög,(mivel a rejtettkapcsoloval megszakitom a pumpát) a befecskendező nyomásérzékelője nem érzékel nyomást, de a cumputer szerint a pumpának pörögni kéne, (mert ha kifogyna a tank a pumpa azért pörögne ) és inditozok, nem lessz-e ebből hibaüzenet amit csak a szervizbe tudnak kiütni a PC-ből?? Bocs annyira nem értek hozzá de ezzel is másodpercekkel megnövelem a tolvaj dolgát.
Megnéztem a használtauto.hu-n 2,5M alatt nincs DCi 2002-es sem, benzines 16V 2,3M max 8V 2,1M max. Akárhogy nézem ez 400eFt különbség. Ráadásul az idő teltével a különbség egyre nő, mert dízelnek sokkal kisebb az avulása mint a benzinesé.
szerintem semmi baja nem lehet - bár igazából nem pontosan értem, mit is akarsz megszakítani, mert ha megszakítod a gyújtást, akkor a kijelzők sem világítanak, szóval nem valószínű, hogy ráindítasz
Lehet hogy nem ennek a forumnak a témája, ezért előre elnézést kérek, de hátha tudja valaki hogy okozhat-e bajt az hogy egy rejtett kapcsoloval megszakitom az AC +12v-ját, és esetleg Én magam felejtem el inditozás előtt visszakapcsolni. Azért kérdezem mert az auto elmult 2 éves, és eddig az indxen, csomagtartozáron, garanciában egy vizpumpán kivül, nem volt baja, becsületesen szolgál és nem akarom Én elrontani. Egyébként 8 szelepes, es 30.000km-re az átlagfogyasztás 7,2 lett teljesen vegyes használat mellett 70% BP 30% M7 130-as tempó és nagyon sok klima télen nyáron. Mégegyszer elnézést!!
Ez igaz, mivel pécsi vagyok és többségében valóban lakott területen kívüli út van benne -viszont őszig szinte mindig légkondival -a kánikula ha még emlékeztek rá!!!
Itt azért nincsenek órákig tartó dugók - illetve most vannak a belvárosban útépítés miatt, de nem járok még a közelébe sem.