Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4870
vannak erre utaló jelek?:)

kori, biza ez is számít. de hát végülis ez minden egyéb előzésre elmondható (nem lenne rossz duma traffipax esetén sem: "biztos úr, én csak a holtteret akartam csökkenteni") :)

Előzmény: lakivili (4866)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4869
A forrás: http://www.totalcar.hu/kresz/

IV. rész: A járműközlekedésre vonatkozó szabályok

2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkezõ autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni!!

Előzmény: Alexfux (4868)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4868
Ja, az előzés az így megy, ahogy leírtad. De mi a helyzet akkor, amikor én Fehérvárnál rámegyek az M7-re és szabályosan a jobbratarts alapján 130 km. megengedett sebességgel haladva közeledem Pest felé. Majd a Velencei tónál, ami kb 20 km-re van Fehérvártól, utolérek egy, a középső sávban haladó Ladát. Én a szélsőben, ő a középsőben. Nem is vagyunk egymáshoz képest forgalmi kapcsolatban. Amit Te leírtál az előzésröl, az csak akkor igaz, ha ugyanabban a sávban haladtok. Mi a véleményed a fenti forgalmi helyzetről?
Előzmény: wartburger (4863)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4867
érdekes kérdés hogy milyen sebességel tegyük meg ezt:
ugyebár te a holtterében mész, és az itt eltöltött időt úgy csökkentheted, ha gyorsabban hajtasz!...
Előzmény: Laja73 (4865)
lakivili Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4866
Szasztok!
A Laja73 által 4800 alatt bemutatott dCi nem a dieselüberalles-é? :)
Előzmény: Laja73 (4818)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4865
tegyük hozzá, hogy autópályán a belső sávban tötyörgőket jobbról előzni még mindig jobb (mindenféle szempontból) , mit a seggébemászni

ha ilyen a szitu, jó nagy ívben kell kielőzni, persze viszonylag kicsi sebességkülönbséggel

KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4864
köszönjük wartburger értékes idézeteit,

mindenesetre kiemelném mégegyszer: MÉG HA SZABAD IS jobbsávban gyorsabban haladni lakott területen belül (ez ilyenkor ugyebár nem is előzés, hanem párh. közl.)
AKKOR IS CSAK AKKKOR, ha biztos vagy benne hogy a balra levő kikerülendő jármű nem fog elédvágni! és ebben csak akkor lehetsz biztos, ha már megelőzted... :( az emberek nem mindig figyelik a jobb tükröt (ha egyátalán van nekik (1200lada és tsai)
k

Előzmény: wartburger (4863)
wartburger Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4863
Jobb ha tudod, hogye szabálytalan és életveszélyes jobbról előzni, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is! Jobbról előzni párhuzamos közlekedésre alkalmas úton csak lakott területen belül lehet!

KRESZ az előzésről:

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról (!) kell végrehajtani.

(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.

(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.

üdv

Előzmény: Alexfux (4855)
LekiPapi Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4862

Szerencsére csak hátulról belecsúsztak (én meg tudtam állni, a mögöttem jövő 6-8 autó már nem :), így megúsztam a hátsó lökhárító cseréjével, amit az ellenfél biztosítója fizetett. Sajnos azonban - a márkaszervíz ellenére - a fényezésen van 1-2 hiba (benyomódás, durva szemcse), így az alapos nézelődő észreveszi a javítást. Még szerencse, hogy nem nekem kellett fizetni, mert majd' 120 eFt lett volna ez a kis javítgatás.

LP

Előzmény: KorI (4861)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4861
hi nálam a renyóban aláírt hitelszerződés (amit az elbírálás után az átvételkor kaptam vissza szinté önindigós : de azén példányom össze van illesztve 5 oldal szerződésszöveggel.

az összetört kocsi helyett vettél újat?
K

Előzmény: LekiPapi (4860)
LekiPapi Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4860

Szia Korl!

Meglepődve olvastam, hogy mennyi papírt kaptál a credittől. Amikor én vettem a kocsit - igaz már egy éve - csak két lapot postáztak vissza: az egyiken a törlesztés ütemezése volt, a másik pedig a márkakereskedésben kitöltött lap 124., alig olvasható, önindigós példánya. Abból csak az derült ki, hogy az eredetileg kért euró alapú kölcsönt bejelölését "banki módon", egyszerűen átsatírozták és átírták forint alapura (akkor még nagyon erős volt a forint, így a javítással a bank járt jól). Se szignó, se semmi, csak úgy, még a THM-ről sem tájékoztattak, pedig szerintem az kötelező. Így a mai napig nem tudom mekkora kamatot fizetek. Két hetes volt a kocsi, amikor összetörték, azt kellett intézni, így a dolog elsikkadt, pedig meg lehett volna piszkálni.

Előzmény: KorI (4852)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4859
a renault-tali képeit sikerült már valakinek meglelnie?
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4858
aha, értem, tehát ez kimondottan erre az esetre szól. mondjuk még így is furcsa nekem, mi az, hogy lemondok a jogaimról?! ebben a szemét magyar jogrendszerben amúgy sem érsz semmit a jogaiddal, de ha eleve le is mondasz róluk...mindenki be van biztosítva: bűnözők, csalók, fantomcégek, multik, biztosítók, bankok - ki maradt ki? az egyszerű polgár. neki no chance.
Előzmény: KorI (4856)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4857
alxfux! vissza a kresztanfolyamra!!!! lakott területen kivül autópálkyán NINCS párhozamos közlekedés!!!!!

(de he mégis lenne akkor én megyek vissza a tanf,-ra :)))

ÖREGMACI:
kösz a beszámolót, igazad van a billegést illetően. asszem magamba szállok, és megkedvelem a 140 et!
:)

Előzmény: Alexfux (4855)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4856
köülcsönszerződés részlet:

V. számú melléklet
Opciós szerződés

(ebben van arról szó, hogy a hitelező hogyan kaphatja meg a kocsi tulajdonjogát, ha valami gebasz van. miután leírja, hogy különösebb papírmunka nélkül átírja az autót a saját nevére /ehhez már nem is kell a te aláírásod!/ ezt írja:)

...

12. Megtámadási jog. Adós a jelen Opciós Szerződés aláírásával kifejezetten és visszavonhatatlanul lemond a PTK. 375. § (3) bekezdése , valamint a Ptk. 236. §-a által biztosított jogáról mentesülési ill megtámadási jogáról.

....

és ez csak 1 a többi hasonló közül

tanulság: az adós szolgája a hitelezőnek,tehát: soha ne vegyél fel hitelt!

Előzmény: Laja73 (4853)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4855
"igen, be kell hogy valljam, ebben igazad van, a z emberiség még nem érett meg a 150-160-ra... "

Hát nem tudom! Én heti átlagban 800-1000 km-t vezetek. Nincs olyan hét, hogy valamelyik autópályá ne kelljen végigmennem. A magyar autópályákat szerintem jó minőségűnek lehet mondani, ahol bátran lehet menni 160-val. A kölekedők pedig egyre figyelmesebbek és egyre jobb autókat vezetnek. Már ritkán jön be eléd egy trabanladaskoda rettenet és ha látják, hogy gyorsabb vagy, akkor lehúzódnak. Persze van mit javítani, mert sok embernek csak a belső sávba szól a jogsija és a háromsávos M7-en is mindenki a középső sávban kölekedik. Mókás, amikor a 100-al menő Suzukis mellett elviharzok a jobb szélső sávban 140-vel, ami nem szabálytalan, mert párhuzamos közlekedésről van szó.. De szerintem azért az autóutakon javulás kezdődött meg. Bár én inkább csak hétköznap vezetek, amikor a sok hétvégi autós otthon ül.
Bp-ről már nem lehet elmondani, hogy javulna a helyzet. Sajnos sok az olyan ember, aki azt hiszi, hogy mindent megtehet, rá nem vonatkoznak a szabályok. De ez ellen csak a rendőrség tehetne, aki viszont nincs a helyzet magaslatán sajnos.

Előzmény: KorI (4852)
ÖregMackó Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4854
A minap hirtelen beértem egy lassító autót a pályát és csak úgy tudtam elkerülni a találkozót hogy bevágtam a belsőbe 120-nál és majdnem korlát lett belőle. Amit az alacsony építésű széles Ford Escorttal lazán meg tudtam csinálni a Thália majdnem felbillenéssel honorálta. 160-nál valószínűleg borulás lett volna belőle. Egy barátom egy vaddisznót ütött el az M3-ason csak 130-nál. Nem is tudja hogy került oda. Azóta tolókocsit vezet. Szerintem a Thália még ha tudja is a 170-et nem erre van kitalálva. Magas és lágy rugózású és még keskeny is. Ne adj Isten hogy hirtelen manőverezni kelljen nagyobb sebességnél.
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4853
Hi Kori,

Még mielőtt bárki félreértené, eszem ágában sincs minősíteni embereket aszerint, hogy mennyivel mennek. Attól, hogy valaki 160-nal nyomja, de érzi az autót, az sokkal kevésbé veszélyes, mint egy szabályosan, de hülyén vezető másik.
A többség sajnos az utóbbi.

a birósági fellebbezésről is lemondattak minket

Pontosan miről is van szó?

Előzmény: KorI (4852)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4852
hi laja,

igen, be kell hogy valljam, ebben igazad van, a z emberiség még nem érett meg a 150-160-ra...

én is cak azért mentem 160 nal mert éjszaka volt, és üres volt a pálya: de "tömegbe érve" én is visszalassítottam 140-re.
mellesleg én vagyok az a vezetö, aki nem megy 110 zel sem az autóúton, tehát inkább a biztonságot szeretem: ezért is vettem ABS t a kocsiba.

de a multkor pl. konvolyban haladtam haverokkal ausztriába: ha akkor nem tudok 160nal menni akkor bizony otthagytak volna...

ha váltanék kocsit, biztosan jobbban szétnéznék a dieselek között, de mivel most vettem ezt(8V) nem ugrálok, csak figyelek...
:)

egyéb: olvasta már valaki a reny-kredit szerződésének 5lapos aprobetűs rendelkezéseit? eléggé ki vagyunk szolgáltatva, az biztos. nemcsak 5 évig vételi joga van a banknak, de bármikor ellenőrizheti a kocsit, nem adahtod kölcsön ismerősnek, csak családtagnak, ha 1 napot késel azonnal elveheti ÉS RÁADÁSUL: a birósági fellebbezésről is lemondattak minket. szóval aki adós: az ki van szolgáltatva az biztos.
+ egy érdekesség: ha -ne adj'Isten- elhunysz, az örökösnek azonnal ki kell fizetnie az egész tartozást, különben viszlát...

előtörlesztéssel még ki lehet váltani : de akkor 3-5 százalékkal többet fizetsz!

ez van...

Előzmény: Laja73 (4847)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4851
azért ne keseredj el, sok sikert!
nem tudom, milyenek szervízesek (gondolom sok tapasztalatod még nem volt), hajlamosak megsértődni az első határozott szónál, de a topic tapasztalatai alapján érdemes előrevetíteni a dolgot, hogy amennyiben nem sikerül gyorsan és megnyugtatóan orvosolni a problémát, jogaidat érvényesítve elállsz a vételtől
Előzmény: attila.huszar (4849)
IOA Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4850
A dízel motornak kisebb a fordulatszám tartománya, ami a végsebesség tekintetében jelent elsősorban korlátot. Ezt szokták orvosolni hatsebességes váltó alkalmazásával. A Megane-ok nagyobbik dízelmotorjához már ezt adják, a motor fordulatszáma 160-as tempónál 3000 körüli...
Előzmény: v__tibor (4845)
attila.huszar Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4849
Hi Eleven26!

Kedden tízre kaptam időpontot a R. Budakalász szervízébe a dízel hang meg a fék kopogás miatt.
Ez azért nem semmi, még 3000 sincs az autóban, de kopog, nyikorog a fék, csörög a motor. Érdemes volt új autót venni.

Majd értesítelek az eredményről.

Üdv,

Atesz

Előzmény: Laja73 (4847)
Eleven26 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4848
Hali

A diesel hang nekem is jon a motorbol (1.4 16V). Mar tavaly is felfigyeltem ra ilyentajban, mikor kezdett lehulni a kinti homerseklet, nyaron mintha nem lett volna annyira feltuno. Nekem csak akkor csinalja ha mar jol bemelegedett a motor, mondjuk ugy 30-40km utan. Ha megallok egy lampanal en is mindig keresem a teherautot, de nincs sehol.
Ha valakinek sikerult kideritenie a problema okat legyen szives irja ide be. Thx.

Udv

Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4847
hát ez a végsebesség nálam nem oszt, nem szoroz, én németországban sem megyek 130 felett
valahogy úgy érzem, a 150-160-ra még nem érett meg az emberiség, illetve az infrastruktúra
nagya2 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4846
Hi mindenki!!
Én egyszer próbáltam ki a végsebességet ÓRA szerint 175Km/h. 160-ig elég virgoncan gyorsult utána már nyögve-nyelössen, de azért felküzdötte magát 175-ig.Azt, hogy ilyenkor mit pörög nemtom mert csak autentiqe+ nincs fordmérőm.De ha 80-nál 2000f/min akkor 160-nál 4000f/min a leszabályzás ha jól emlékszem 4500-4800f/min A végsebességnél nem leszabályzott, hanem elfogyott az erő. Mikor viszzaálltam 110-re az asszony megjegyezte:mivan megálltunk?
Üdv Nagya
Előzmény: KorI (4844)
v__tibor Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4845
"szóval a magas végsebesség azért a benzines mellett szól"

ez egy családi autó, aki 150 felett akar autózni, az ne tegye be maga mellé a kis családot

"tudjátok esetleg a 100 lovas clio-dci végsebességét?"

tipp: a 80-as úgy rémlik, megy 180-at, ha az áttételen nem változtattak, a 100-as lazán megy ennyit

Előzmény: KorI (4844)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4844
hát it is mondjak erre a végsebeességre?

a minap felmentem pestre 160nal autópályán 5000 fordulatnál. átlagfogyi 8,9 liter (ebben 100-as tempójú autóut is van)

ha nem hallottam volna a menetzajt, biztos lelassítottam volna (városi forgalomban 4500-at már visítónak találom).

egyszer a M1-en hátszélben lejtőn 180-t is produkáltam , ekkor azonban már szupeszónikus hang jött a motortérből.

szóval a magas végsebesség azért a benzines mellett szól.

tudjátok esetleg a 100 lovas clio-dci végsebességét?

Előzmény: Alexfux (4842)
nagya2 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4843
Hi Pferco!!!!
Nekem is eur alapu a hitel 72hó/1750000 huf hitel=kb36000huf/hó-ra hozták ki ez tavaly 34-35000huf volt áprilisban megugrott 38000huf azótalassan csökken legutóbb 36300huf volt ez nagyon függ az euró árfolyamtól(minden reggel azzal kezdem,hogy vizuálom az árfolyamot)ja eza hitel rönyo credit-es.Már én is bámon, hogy nem CHf alaput vetten fel,szerény számításaim alapján havi 1000huf-ot megtakarítanák.
A DCi fogyasztáshoz én úgy számolom, hogy minden 100km-en 500-600 forintot spórolok.
Nekem megéri:-)))
Üdv Nagya
Előzmény: pferco (4839)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.18 0 0 4842
" mi a hosszú távon tartható max végsebessége a dci-nek?"
Autópályán a 140 simán tartható és kényelmesen belemegy a 150-be, de nekem egy forgalmi szituációból való meneküléskor (több kicsit lassabban haladó autó elöttem és sokkal gyorsabban jövő mögöttem) sikerült 160-ra felnyomnom. Azt már sem az autó, sem a feleségem nem szerette.

Thalia-t először akkor vezettem, amikor elindult a forgalmazása és tesztvezetéssel lehetett nyerni egyet. Természetesen nem nyertem, de akkor kipróbáltam az autót. Ha jól emlékszem egy 8 szelepes 1.4-es volt a tesztelhető kocsiszekrényszerkezet.

Életem legjobb fogyasztása egy benzines 1.3-mas Suzukival volt, amikor 5.5-öt sikerült fogyasztani.

Előzmény: KorI (4834)
attila.huszar Creative Commons License 2003.11.18 0 0 4841
Szia Boszi70!

Talán olvastad kettővel lejjebb, hogy nálam is elkezdődött a dízel hang. Ugyan nálam még nincs más előjel, de azért látva a te példádat rendesen aggódni kezdtem. Konkrétan szeretném megkérdezni, hogy a sok egyéb hiba mellet amit a Te Thalid produkált (leáll, nem indul, ingadozik a fordszám.) a dízeles motorhangot sikerült a szervíznek helyrehoznia, mert erről a későbbi cikkeidben nem írtál?

Köszi,

Atesz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!