Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4877
És a rohadt köcsög szemét bunkó állatok meg megúszták!!! Az ilyeneket elfogásuk után odaadnám a sérültek családja férfitagjainak és azok barátainak egy órácskára, majd a maradékukat közszemlére tenném!! De nem lehet, mert nekik is vannak jogaik!! A kurva annyukat!!

Huhh... elnézést!!

Előzmény: Laja73 (4876)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4876
ÖregMackó Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4875
Azzal, hogy a lassabb jármű a középső sávban halad és nem tér vissza a jobb sávba azzal már szabálysértést követ el. De ha esetleg akkor tér vissza amikor mellette vagy, ad abszurdum még azt is mondhatja, hogy ő előzött téged és te nem hagytad vissza menni, ami ugye már őt menti. Az élet produkál néha ennél furcsább történeteket is jobb az ilyeneket kivédhetővé tenni, tehát inkább balról előzni.
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4874
Hidd el, hogy én is óvatosan duhajkodom. Pedig régebben a Győr belváros Pest belváros megvolt háromnegyed óra alatt főműsoridőben. Igaz, hogy kevesebb autó volt, a rendőrök Ladákkal jártak és a traffipaxon is Szmena-8 volt a fotoapparát. Azon meg csak egy emosódott csíkot hagytam, ha lefotóztak. De azóta öregedtem, komolyodtam és én is sok balesetet láttam.
Előzmény: wartburger (4873)
wartburger Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4873
Hát én óvatos duhaj vagyok, én bizony ilyenkor bemegyek a belső sávba, nem a "seggébe mászva" és legfeljebb villantok rá egyet ha nem kapcsol. Egy hónapban 5-6ezer km-t megyek mindenféle úton, és sajna már túl sok balesetet láttam.
Előzmény: Alexfux (4868)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4872
Biztos ugye semmiben nem lehetsz, de természetesen ésszel kell mindent csinálni. Azért buta dolog lenne, ha az Üllői úton nem mehetnék a szélső sávban, miközben a középsőben áll a forgalom. Az ilyen közhelyeket, mit hogy "körültekintően", meg "figyelmesen" azért nem használom, mert szerintem ezeket nem kell hangoztatni, hanem természetesnek kell(ene) venni. Én törekszem rá.
Előzmény: KorI (4864)
boszi70 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4871
Szia Atesz!
Nem is tudom, hogy elkeserítselek, de reménykedjünk hogy nem lesz olyan komoly a probléma. Sajnos nálam is kb.így kezdődőtt. 2000 km-nél a motor hangja megváltozott, és a műszerfalon kijelzett a környezetvédelmi lápa. Szervizben csak a lambda-szonda hibát javították(?), azóta a hang változatlan. Szerintük a motor hangja tökéletes. Ha ilyen lett volna az 1.km-től nekem sem tünne fel, de így zavar. Sajnos kb.16 szerviz után beletörödtem, és a helyzetbe is. Most már csak az a lényeg, hogy ne kerüljek életveszélyes helyzetbe, és guruljon, a többi nem érdekel. Amint lehet lecserélem- ja és addig is próbálom megszeretni, hátha ez segít, mivel az utolsó 1 hetes szerviz után, már a szervizesek is csak ezt tudták ajánlani, mert nem tudtak vele mit csinálni. Ha nálad megoldodik a baj szívesen venném, ha leírnád, hátha tanulunk vmit.
Ha megnyugtat volt szerencsém a sok szerviz miatt 2 Twingot is vezetni. Azt tapasztaltam, hogy azonos motorral és felszereltséggel, de mégis 2 különböző autó volt. Tehát levontam a következtetést, szerintem a Thaliak sem egyformák. És például az egyik Twingo (pedig csak 100 km volt benne) ugyanúgy kattogott, zakatolt a motorja, mint a Thalimnak. Lehet, hogy tényleg ilyen?
Előzmény: attila.huszar (4849)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4870
vannak erre utaló jelek?:)

kori, biza ez is számít. de hát végülis ez minden egyéb előzésre elmondható (nem lenne rossz duma traffipax esetén sem: "biztos úr, én csak a holtteret akartam csökkenteni") :)

Előzmény: lakivili (4866)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4869
A forrás: http://www.totalcar.hu/kresz/

IV. rész: A járműközlekedésre vonatkozó szabályok

2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkezõ autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni!!

Előzmény: Alexfux (4868)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4868
Ja, az előzés az így megy, ahogy leírtad. De mi a helyzet akkor, amikor én Fehérvárnál rámegyek az M7-re és szabályosan a jobbratarts alapján 130 km. megengedett sebességgel haladva közeledem Pest felé. Majd a Velencei tónál, ami kb 20 km-re van Fehérvártól, utolérek egy, a középső sávban haladó Ladát. Én a szélsőben, ő a középsőben. Nem is vagyunk egymáshoz képest forgalmi kapcsolatban. Amit Te leírtál az előzésröl, az csak akkor igaz, ha ugyanabban a sávban haladtok. Mi a véleményed a fenti forgalmi helyzetről?
Előzmény: wartburger (4863)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4867
érdekes kérdés hogy milyen sebességel tegyük meg ezt:
ugyebár te a holtterében mész, és az itt eltöltött időt úgy csökkentheted, ha gyorsabban hajtasz!...
Előzmény: Laja73 (4865)
lakivili Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4866
Szasztok!
A Laja73 által 4800 alatt bemutatott dCi nem a dieselüberalles-é? :)
Előzmény: Laja73 (4818)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4865
tegyük hozzá, hogy autópályán a belső sávban tötyörgőket jobbról előzni még mindig jobb (mindenféle szempontból) , mit a seggébemászni

ha ilyen a szitu, jó nagy ívben kell kielőzni, persze viszonylag kicsi sebességkülönbséggel

KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4864
köszönjük wartburger értékes idézeteit,

mindenesetre kiemelném mégegyszer: MÉG HA SZABAD IS jobbsávban gyorsabban haladni lakott területen belül (ez ilyenkor ugyebár nem is előzés, hanem párh. közl.)
AKKOR IS CSAK AKKKOR, ha biztos vagy benne hogy a balra levő kikerülendő jármű nem fog elédvágni! és ebben csak akkor lehetsz biztos, ha már megelőzted... :( az emberek nem mindig figyelik a jobb tükröt (ha egyátalán van nekik (1200lada és tsai)
k

Előzmény: wartburger (4863)
wartburger Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4863
Jobb ha tudod, hogye szabálytalan és életveszélyes jobbról előzni, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is! Jobbról előzni párhuzamos közlekedésre alkalmas úton csak lakott területen belül lehet!

KRESZ az előzésről:

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról (!) kell végrehajtani.

(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.

(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.

üdv

Előzmény: Alexfux (4855)
LekiPapi Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4862

Szerencsére csak hátulról belecsúsztak (én meg tudtam állni, a mögöttem jövő 6-8 autó már nem :), így megúsztam a hátsó lökhárító cseréjével, amit az ellenfél biztosítója fizetett. Sajnos azonban - a márkaszervíz ellenére - a fényezésen van 1-2 hiba (benyomódás, durva szemcse), így az alapos nézelődő észreveszi a javítást. Még szerencse, hogy nem nekem kellett fizetni, mert majd' 120 eFt lett volna ez a kis javítgatás.

LP

Előzmény: KorI (4861)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4861
hi nálam a renyóban aláírt hitelszerződés (amit az elbírálás után az átvételkor kaptam vissza szinté önindigós : de azén példányom össze van illesztve 5 oldal szerződésszöveggel.

az összetört kocsi helyett vettél újat?
K

Előzmény: LekiPapi (4860)
LekiPapi Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4860

Szia Korl!

Meglepődve olvastam, hogy mennyi papírt kaptál a credittől. Amikor én vettem a kocsit - igaz már egy éve - csak két lapot postáztak vissza: az egyiken a törlesztés ütemezése volt, a másik pedig a márkakereskedésben kitöltött lap 124., alig olvasható, önindigós példánya. Abból csak az derült ki, hogy az eredetileg kért euró alapú kölcsönt bejelölését "banki módon", egyszerűen átsatírozták és átírták forint alapura (akkor még nagyon erős volt a forint, így a javítással a bank járt jól). Se szignó, se semmi, csak úgy, még a THM-ről sem tájékoztattak, pedig szerintem az kötelező. Így a mai napig nem tudom mekkora kamatot fizetek. Két hetes volt a kocsi, amikor összetörték, azt kellett intézni, így a dolog elsikkadt, pedig meg lehett volna piszkálni.

Előzmény: KorI (4852)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4859
a renault-tali képeit sikerült már valakinek meglelnie?
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4858
aha, értem, tehát ez kimondottan erre az esetre szól. mondjuk még így is furcsa nekem, mi az, hogy lemondok a jogaimról?! ebben a szemét magyar jogrendszerben amúgy sem érsz semmit a jogaiddal, de ha eleve le is mondasz róluk...mindenki be van biztosítva: bűnözők, csalók, fantomcégek, multik, biztosítók, bankok - ki maradt ki? az egyszerű polgár. neki no chance.
Előzmény: KorI (4856)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4857
alxfux! vissza a kresztanfolyamra!!!! lakott területen kivül autópálkyán NINCS párhozamos közlekedés!!!!!

(de he mégis lenne akkor én megyek vissza a tanf,-ra :)))

ÖREGMACI:
kösz a beszámolót, igazad van a billegést illetően. asszem magamba szállok, és megkedvelem a 140 et!
:)

Előzmény: Alexfux (4855)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4856
köülcsönszerződés részlet:

V. számú melléklet
Opciós szerződés

(ebben van arról szó, hogy a hitelező hogyan kaphatja meg a kocsi tulajdonjogát, ha valami gebasz van. miután leírja, hogy különösebb papírmunka nélkül átírja az autót a saját nevére /ehhez már nem is kell a te aláírásod!/ ezt írja:)

...

12. Megtámadási jog. Adós a jelen Opciós Szerződés aláírásával kifejezetten és visszavonhatatlanul lemond a PTK. 375. § (3) bekezdése , valamint a Ptk. 236. §-a által biztosított jogáról mentesülési ill megtámadási jogáról.

....

és ez csak 1 a többi hasonló közül

tanulság: az adós szolgája a hitelezőnek,tehát: soha ne vegyél fel hitelt!

Előzmény: Laja73 (4853)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4855
"igen, be kell hogy valljam, ebben igazad van, a z emberiség még nem érett meg a 150-160-ra... "

Hát nem tudom! Én heti átlagban 800-1000 km-t vezetek. Nincs olyan hét, hogy valamelyik autópályá ne kelljen végigmennem. A magyar autópályákat szerintem jó minőségűnek lehet mondani, ahol bátran lehet menni 160-val. A kölekedők pedig egyre figyelmesebbek és egyre jobb autókat vezetnek. Már ritkán jön be eléd egy trabanladaskoda rettenet és ha látják, hogy gyorsabb vagy, akkor lehúzódnak. Persze van mit javítani, mert sok embernek csak a belső sávba szól a jogsija és a háromsávos M7-en is mindenki a középső sávban kölekedik. Mókás, amikor a 100-al menő Suzukis mellett elviharzok a jobb szélső sávban 140-vel, ami nem szabálytalan, mert párhuzamos közlekedésről van szó.. De szerintem azért az autóutakon javulás kezdődött meg. Bár én inkább csak hétköznap vezetek, amikor a sok hétvégi autós otthon ül.
Bp-ről már nem lehet elmondani, hogy javulna a helyzet. Sajnos sok az olyan ember, aki azt hiszi, hogy mindent megtehet, rá nem vonatkoznak a szabályok. De ez ellen csak a rendőrség tehetne, aki viszont nincs a helyzet magaslatán sajnos.

Előzmény: KorI (4852)
ÖregMackó Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4854
A minap hirtelen beértem egy lassító autót a pályát és csak úgy tudtam elkerülni a találkozót hogy bevágtam a belsőbe 120-nál és majdnem korlát lett belőle. Amit az alacsony építésű széles Ford Escorttal lazán meg tudtam csinálni a Thália majdnem felbillenéssel honorálta. 160-nál valószínűleg borulás lett volna belőle. Egy barátom egy vaddisznót ütött el az M3-ason csak 130-nál. Nem is tudja hogy került oda. Azóta tolókocsit vezet. Szerintem a Thália még ha tudja is a 170-et nem erre van kitalálva. Magas és lágy rugózású és még keskeny is. Ne adj Isten hogy hirtelen manőverezni kelljen nagyobb sebességnél.
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4853
Hi Kori,

Még mielőtt bárki félreértené, eszem ágában sincs minősíteni embereket aszerint, hogy mennyivel mennek. Attól, hogy valaki 160-nal nyomja, de érzi az autót, az sokkal kevésbé veszélyes, mint egy szabályosan, de hülyén vezető másik.
A többség sajnos az utóbbi.

a birósági fellebbezésről is lemondattak minket

Pontosan miről is van szó?

Előzmény: KorI (4852)
KorI Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4852
hi laja,

igen, be kell hogy valljam, ebben igazad van, a z emberiség még nem érett meg a 150-160-ra...

én is cak azért mentem 160 nal mert éjszaka volt, és üres volt a pálya: de "tömegbe érve" én is visszalassítottam 140-re.
mellesleg én vagyok az a vezetö, aki nem megy 110 zel sem az autóúton, tehát inkább a biztonságot szeretem: ezért is vettem ABS t a kocsiba.

de a multkor pl. konvolyban haladtam haverokkal ausztriába: ha akkor nem tudok 160nal menni akkor bizony otthagytak volna...

ha váltanék kocsit, biztosan jobbban szétnéznék a dieselek között, de mivel most vettem ezt(8V) nem ugrálok, csak figyelek...
:)

egyéb: olvasta már valaki a reny-kredit szerződésének 5lapos aprobetűs rendelkezéseit? eléggé ki vagyunk szolgáltatva, az biztos. nemcsak 5 évig vételi joga van a banknak, de bármikor ellenőrizheti a kocsit, nem adahtod kölcsön ismerősnek, csak családtagnak, ha 1 napot késel azonnal elveheti ÉS RÁADÁSUL: a birósági fellebbezésről is lemondattak minket. szóval aki adós: az ki van szolgáltatva az biztos.
+ egy érdekesség: ha -ne adj'Isten- elhunysz, az örökösnek azonnal ki kell fizetnie az egész tartozást, különben viszlát...

előtörlesztéssel még ki lehet váltani : de akkor 3-5 százalékkal többet fizetsz!

ez van...

Előzmény: Laja73 (4847)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4851
azért ne keseredj el, sok sikert!
nem tudom, milyenek szervízesek (gondolom sok tapasztalatod még nem volt), hajlamosak megsértődni az első határozott szónál, de a topic tapasztalatai alapján érdemes előrevetíteni a dolgot, hogy amennyiben nem sikerül gyorsan és megnyugtatóan orvosolni a problémát, jogaidat érvényesítve elállsz a vételtől
Előzmény: attila.huszar (4849)
IOA Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4850
A dízel motornak kisebb a fordulatszám tartománya, ami a végsebesség tekintetében jelent elsősorban korlátot. Ezt szokták orvosolni hatsebességes váltó alkalmazásával. A Megane-ok nagyobbik dízelmotorjához már ezt adják, a motor fordulatszáma 160-as tempónál 3000 körüli...
Előzmény: v__tibor (4845)
attila.huszar Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4849
Hi Eleven26!

Kedden tízre kaptam időpontot a R. Budakalász szervízébe a dízel hang meg a fék kopogás miatt.
Ez azért nem semmi, még 3000 sincs az autóban, de kopog, nyikorog a fék, csörög a motor. Érdemes volt új autót venni.

Majd értesítelek az eredményről.

Üdv,

Atesz

Előzmény: Laja73 (4847)
Eleven26 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4848
Hali

A diesel hang nekem is jon a motorbol (1.4 16V). Mar tavaly is felfigyeltem ra ilyentajban, mikor kezdett lehulni a kinti homerseklet, nyaron mintha nem lett volna annyira feltuno. Nekem csak akkor csinalja ha mar jol bemelegedett a motor, mondjuk ugy 30-40km utan. Ha megallok egy lampanal en is mindig keresem a teherautot, de nincs sehol.
Ha valakinek sikerult kideritenie a problema okat legyen szives irja ide be. Thx.

Udv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!