Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

IOA Creative Commons License 2003.11.21 0 0 4900
Imre, leellenőriztem. A dízeles hang alapjáraton nálam is jelentkezik, és elindulás után még hangosabb. Akkor lennék meglepve, ha nem így lenne.
Más: apám cége Astrákat üzemeltet nagy számban. Átlag öt kocsiból egy közel egy liter olajat elfogyaszt 1000 km-en, a többi tízezer alatt sem eszik meg egy litert. A szervíz nem foglalkozik vele, azt modják benne van a tűrésben.
Előzmény: iMre (4898)
iMre Creative Commons License 2003.11.21 0 0 4899
Ez az a problema amin eleg sokat lovagoltam mielott megvasaroltam volna az 1,4/8v Thaliat. Hasonlo (ismetlem, csak hasonlo) motorral szerelik fel az uj Daciakat, es igen gyakori a dizeles hang naluk, viszont ez az esetek 90%-ban csak hideg inditaskor hallatszik 10-20 masodpercig. A problema az, amit FIFTY is leirt, az olaj visszafolyik es joforman szarazon indul a motor.
A nagy gond ezeknel a Daciaknal -ugyanugy mint az emlitett Warburgnal is-, hogy ez a kopogas mar a kovetkezmeny, mar a meghibasodas jele :( , gyuruzessel, motorcserevel oldhato meg, hogy megint jo legyen. A Daciaknal nagyon altalanos volt a jelenseg, fu-fa, nem hozzaerto ember is siman hallotta, szerintem itt mar reg kifurkesztuk volna, ha errol van szo.
Mindenesetre egy kis gyanu azert csak maradt bennem - ezert hasznalok Purolator olajszrot meg Magnatec olajat (ami allitolag "felragad" a kenesi feluletek falara), es gyakrabban cserelem, 7500km.
Vegul, kovetkezteteskent eddigi tapasztalataimbol, az 1,4/8v Thaliaknal hideginditaskor a kenes ugyanolyan jo mint mas autoknal, tehat nem ez valtja ki a dizeles hangot.
Előzmény: FIFTY (4895)
iMre Creative Commons License 2003.11.21 0 0 4898
Nalam is letezik ez a jelenseg, amikor Boszi problemai kezdodtek akkor is emlitettem neki, de valoszinu nala mas lehet (fordulatszam ingadozas, motor leallt).
Egyertelmu, hogy a kapcsoloszekrenybol jon, de en elkonyveltem ugy, hogy ott bent egy csomo fogaskerek, nehany tengely forog ha a kuplungot felengedem es ez annak a zaja.
Igen, ezt lehet dizeles hangnak is minositeni, de szerintem nem annyira hangos ahogy ok leirjak - lapmanal korulnez az ember, hol a kamion mellette. Ettol fuggetlenul, dizels hangu markatarsak ellenorizzetek le ezt a varianst is.
Előzmény: atesz99 (4892)
harrypoti Creative Commons License 2003.11.21 0 0 4897
Az olajszűrő márkája: Purolator (4556-as hozzászólás)
Előzmény: FIFTY (4895)
attila.huszar Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4896
Hi FIFTY!

Nekem is volt néhány autóm életem során, túl a 100.000 km-en, de pont azért vettem új autót, hogy az ilyen szétkopásból eredő hibákról ne halljak néhány évig. Úgy gondoltam naívan, hogy min. a 30.000-es átvizsgálásig a szervíz közelébe sem kell mennem. Ezt már csak azért is mertem remélni, mert az előző Citroen BX-em, -ami már túl volt a tíz éves koron-, is elment 10.000 km-t két meghibásodás közt. Ehhez képest a 3 hónapos autótól nem ezt vártam. Persze bizakodva nézek a keddi szervíz elé, de hogy őszinte legyek néhány fórumtag történetei miatt ez a bizakodás nagyon gyenge lábakon áll.

Azért kösz a tippet, de remélem nem lesz igazad.

Üdv,

Atesz

Előzmény: FIFTY (4895)
FIFTY Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4895
Üdv Boszi&Atti!

Van (még) nekem egy jó öreg 1,3 Wartbim; túl a 150 ezer km-n. Egy ideje indítás után egy darabig elég hangosan csattog. A "szakvélemény" szerint a szeleptőkék állás közben már eleresztik az olajat, s amíg fel nem töltődnek újból>> csattognak rendesen.
Nem lehet valami hasonló nyűgje a Thalitoknak??

Valamelyik topictárs írt egy pipec olajszűrőről; amelyiknek tökéletes a visszacsapó szelepe. Hátha...

Előzmény: boszi70 (4886)
rema.com Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4894
Sziasztok!

KorI:hála istennek eddig nem volt vele semmi,csak magassugárzó beépítés miatt kellett szerelőhöz vinni:)))) Egyébként kb 3200 km van benne.

Üdv:rema.com

Előzmény: KorI (4884)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4893
boszi a fordulatszám-emelkedésnél nem lehet, hogy a szervó kavar be?
Előzmény: boszi70 (4887)
atesz99 Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4892
Üdv.

A dieseles hanghoz szeretnék hozzászólni. Szerintem próbáljátok ki azt hogy kinyomjátok a kuplungot...ha eltűnik a hang akkor bizony ez nyomcsapágy(kinyomócsapágy)
Nekem is volt egy időszak amikor hallottam és zavart de kb egy fél éve furcsa mód nem nagyon hallom.

Atesz99

tefi Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4891
http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=64169

"A vétlen Volkswagen motortere az ütközéstől lángra lobbant, utasai épp hogy ki bírtak menekülni az égő járműből."

Bocsi,hogy idemásoltam, de korábban aggódtunk azon, hogy vmelyik autópályánkon 1 Thaliás márkatársunk a szalagkorlátnak ütközött, majd kigyulladt az autója.
Úgy látszik 1 ütközésnél bármilyen autóval előfordulhat,hogy kigyullad a motortér. Hiába van benzint elzáró ketyere, elég 1 kis mennyiség is és lángra lobban -a motortér + tele van műanyaggal, ami igen jól ég.
Vigyázzunk magunkra és családunkra !!!

aplad Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4890
Üdv Attila!
Én is kiváncsi vagyok, mit fog a szerviz mondani a hangokra.Jöv? héten lehet én is meglátogatom öket, meghallom mit mondanak.Egyéb problémám nincs,a fékek remekül müködnek.
Sok sikert!
Előzmény: attila.huszar (4889)
attila.huszar Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4889
Szia Boszi!

Kedden 10.00-re viszem a Thalit Budakalászra a szelephang miatt. Majd értesítelek benneteket a fejleményről, mellesleg a listám a következő:

1. Motor melegen, alapjáraton csörög, kattog(dieseles hang)
2. Állóhelyzetben fékpedált erősen benyomva és hirtelen felengedvel tompa kopogó hang a hátsó futómű felől.
3. Fékpedált felengedve nyikorgó hang a hátsó futómű felől. (csak néhány megtett km. után jelentkezik)
4. Kipufogógáz szag az utastérben
5. Hátsó ülés jobb oldala lóg. (támlarögzítõ zárszerkezet nem rögzít)

Ez azért nem semmi egy három hónapos autónál.
Pedig úgy tetszik még mindig...

Üdv,
Atesz

Előzmény: boszi70 (4886)
Kápé Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4888
Sziasztok!

Köszi a hozzászólásokat!
Szerintem van értelme a különbségtételnek a benzines és dieseles között, de ez nem feltétlenül az ár –ennél a kocsinál az tényleg nem nagy különbség- sokkal inkábba használati mód az ami a benzines felé hajthat valakit.

Üdv : Kápé

Előzmény: rema.com (4882)
boszi70 Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4887
Szia Kápé!

Ha segít vmit néhány személyes vélemény egy pár dél-alföldi márkaszervizről, mivel volt szerencsém őket kipróbálni össz.kb.16 alkalommal
Makó:
Mivel itt vettem az autót evidens volt, hogy eleinte hozzájuk vittem. Nagyon segítőkészek, szinte azonnal fogadnak, ott állhatsz az autó mellet, a hülye kérdésekre készségesen válaszolnak. Az apróbb hibákat kijavították, meghallgatják a véleményedet, van idejük próbautra menni veled, az autó átadása sem csak a kulcs átadásával jár, elmondják, mit találtak (sokszor semmit). Sokan Szegedről is áthordják az autót, és most bővitik a szervizt, ez jelent vmit.
Hódmezővásárhely:
Itt is készségesek,a hozzáállásukkal semmi baj, itt már kell néhány nap, hogy fogadjanak. Szakmailag megítélni őket nem tudom, de az jelent vmit, hogy 2 napig volt náluk az autó, nem csináltak vele semmit, és onnan hoztam el amikor menet közben leállt a motor.
Szeged:
Hát igen. Őket sokan nem ajánlják, igazából nem tudom miért. Nekünk korábban már volt Renaultunk oda hordtuk, és nem volt rossz tapasztalatunk. Összeségében ők voltak azok akik a motor leállás után megtalálták a hibát, és javították, tehát számomra eddig ők tudtak felmutatni kézzelfogható eredményt. Itt már nagyvárosibb a hozzáállás.(lehet, hogy ezért nem szeretik?)
Összeségében a fő problémát sehol sem orvosolták (lsd.korábbi hozzászólásaim), de legalább azóta nem állt le.

Előzmény: Kápé (4881)
boszi70 Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4886
Szia!
Ez már több mint érdekes! Van még vki akinek így 2ezer km körül előjött ez a jelenség? Nálam is pont így volt, de sajnos azóta sem tudtak rajta segíteni. Nekem azt mondták a szervizben, hogy a szelepek hangja, ez ilyen! Nálam még extraként rájön, hogy meleg motornál az alapjárat 750-1000 körül emelkedik és vissza, és ilyenkor a kattogás 1000 felé hangosodik 750 felé halkul, jó szórakozás hallgatni amikor állok egy lámpánál, és felettébb idegesítő, de mostmár inkább a zenét felerősítem, és akkor nem hallom. Az én autóm most 10 hónapos, és 6500 km van benne.
Előzmény: aplad (4878)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4885
Én ugyan szintén nem értek hozzá, de mintha a könyv azt írta volna, 'ha kigyullad, csökkentse a sebességet', tehát nem feltétlenül hibára utal, inkább egy bizonyos érték túllépésére. És igen, szerintem lehet az üzemanyag minősége is befolyásoló tényező.
De ha normál használat mellett is fel-felgyullad, akkor érdemes szervízbe vinni (aztán már, hogy ott lesz-e lövésük hozzá, az egy másik történet)
Előzmény: Kápé (4881)
KorI Creative Commons License 2003.11.20 0 0 4884
Hi rema!

te iskb akkor vetted a kocsit, mint én és szintén 8V.
megkérdezhetem, hogy nálad minden rendben van? nálam az egyest elég nehezen veszi be a váltó...

üdv. Kori

Előzmény: rema.com (4882)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4883
Igen, a matematika fontos dolog az autóvásárlásnál. Én azért örülök a dCi-nek, mert a kötelezője az 1.3-mas régi Suzukink kategóriája, a fogyasztása és az ehhez tartozó üzemanyagár meg jóval kevesebb. És hát amellett, hogy sokat megyek, nem kellett agyazni a kamatkülönbségeken. Csak azért vettem fel hitelt, hogy ne kelljen a kp.-t elkölteni és a betétkamatom alig kevesebb, mint a hitel kamata, így megérte. Tévedés ne essék nem vagyok gazdag, mert akkor a Laguna topicba írkálnék.
A következő autóval lesz bajom, mert ha Renault marad és meg tudom venni, akkor val.szeg egy Scenic lesz. Ott viszont már nem biztos, hogy megéri dieelt venni, mert sokkal magasabb a különbözet (az 1.5-ösnél nem veszélyes, de az 1.9-nél majd egymillió) és lehet, hogy azt már nem autózuk el. De emiatt majd két év múlva fog megfájdulni a fejem.
Előzmény: rema.com (4882)
rema.com Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4882
Sziasztok!

A benzin-diesel vitához:nekem személy szerint mivel hitelre vettem az autót a dci kb 400.000 forinttal került volna többe a kamatok miatt,ennyiből meg lehet venni kb 1700 liter benzint ,ami elég kb 20000 km-re.Én ennyit több mint két év alatt megyek,így hát diesel nekem nem éri meg,de elhiszem nektek,hogy egy nagyon jó kis motor a dci:)) 1.4 8V

Üdv:rema.com

Kápé Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4881
Kedves Márkatársak!
Régóta olvasom már a rovatot, azt gondoltam soha nem fogok írni. DE 1 év 3 hónap után van egy kis gondom. Thali Elize benzines. Kb egy hete kezdődött kisebb gyorsításokkor is fel - fel izzott a környezetvédelmi lámpám. Azóta figyelgetem. Ritkán fordul csak elő, mostanában már csak 100 felett gyorsításkor. 100 alatt soha.
Mi lehet ez?
Régebben olvastam a lambda szondás gondokról - ez az? Van egy leadás előtti kút a városban, lehet, hogy betankoltam valamit?
Sajna a közeli márkaszerviz nagyon gyenge, semmi bizodalmam hozzájuk. Valaki tud jót a Dél - Alföldön.... ?
Akik jobban értenek a vashoz kérem segítsenek!
aplad Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4880
Kissé nyakatekerten fogalmaztam az elöbb,de énbennem is felment a pumpa mint Alexfuxban,az elöbbi hozzászólásom végére még azt akartam irni, lehet a Skodában ül?k voltak közalkalmazottak.
Előzmény: Laja73 (4876)
aplad Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4879
Kiváncsi vagyok, hogy a két versenyzö fiatalok szülei(vagy esetleg a fiatalok) közalkalmazotti fizetésböl vették-e az autókat.
Előzmény: Laja73 (4876)
aplad Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4878
Hello márkatárs!
Nálam is jelentkezik egy érdekes klattyogás,irtam is már róla,én is akkor hallom erössebben ha már üzemi hömérsékleten van az autó.Ma meghalgattam kb. 15 km-ter menet után,elég erös szelephangot hallottam és az érdekes klattyogás ami valahonnan a motor aljábol jön.Az enyém is Augusztus végi(1.4/8V)kb 2500 van benne.Egyébként minden más jól müködik, a fogyasztással is megvagyok elégedve.Kiváncsi vagyok a szervizesek véleményére.
Előzmény: attila.huszar (4837)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4877
És a rohadt köcsög szemét bunkó állatok meg megúszták!!! Az ilyeneket elfogásuk után odaadnám a sérültek családja férfitagjainak és azok barátainak egy órácskára, majd a maradékukat közszemlére tenném!! De nem lehet, mert nekik is vannak jogaik!! A kurva annyukat!!

Huhh... elnézést!!

Előzmény: Laja73 (4876)
Laja73 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4876
ÖregMackó Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4875
Azzal, hogy a lassabb jármű a középső sávban halad és nem tér vissza a jobb sávba azzal már szabálysértést követ el. De ha esetleg akkor tér vissza amikor mellette vagy, ad abszurdum még azt is mondhatja, hogy ő előzött téged és te nem hagytad vissza menni, ami ugye már őt menti. Az élet produkál néha ennél furcsább történeteket is jobb az ilyeneket kivédhetővé tenni, tehát inkább balról előzni.
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4874
Hidd el, hogy én is óvatosan duhajkodom. Pedig régebben a Győr belváros Pest belváros megvolt háromnegyed óra alatt főműsoridőben. Igaz, hogy kevesebb autó volt, a rendőrök Ladákkal jártak és a traffipaxon is Szmena-8 volt a fotoapparát. Azon meg csak egy emosódott csíkot hagytam, ha lefotóztak. De azóta öregedtem, komolyodtam és én is sok balesetet láttam.
Előzmény: wartburger (4873)
wartburger Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4873
Hát én óvatos duhaj vagyok, én bizony ilyenkor bemegyek a belső sávba, nem a "seggébe mászva" és legfeljebb villantok rá egyet ha nem kapcsol. Egy hónapban 5-6ezer km-t megyek mindenféle úton, és sajna már túl sok balesetet láttam.
Előzmény: Alexfux (4868)
Alexfux Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4872
Biztos ugye semmiben nem lehetsz, de természetesen ésszel kell mindent csinálni. Azért buta dolog lenne, ha az Üllői úton nem mehetnék a szélső sávban, miközben a középsőben áll a forgalom. Az ilyen közhelyeket, mit hogy "körültekintően", meg "figyelmesen" azért nem használom, mert szerintem ezeket nem kell hangoztatni, hanem természetesnek kell(ene) venni. Én törekszem rá.
Előzmény: KorI (4864)
boszi70 Creative Commons License 2003.11.19 0 0 4871
Szia Atesz!
Nem is tudom, hogy elkeserítselek, de reménykedjünk hogy nem lesz olyan komoly a probléma. Sajnos nálam is kb.így kezdődőtt. 2000 km-nél a motor hangja megváltozott, és a műszerfalon kijelzett a környezetvédelmi lápa. Szervizben csak a lambda-szonda hibát javították(?), azóta a hang változatlan. Szerintük a motor hangja tökéletes. Ha ilyen lett volna az 1.km-től nekem sem tünne fel, de így zavar. Sajnos kb.16 szerviz után beletörödtem, és a helyzetbe is. Most már csak az a lényeg, hogy ne kerüljek életveszélyes helyzetbe, és guruljon, a többi nem érdekel. Amint lehet lecserélem- ja és addig is próbálom megszeretni, hátha ez segít, mivel az utolsó 1 hetes szerviz után, már a szervizesek is csak ezt tudták ajánlani, mert nem tudtak vele mit csinálni. Ha nálad megoldodik a baj szívesen venném, ha leírnád, hátha tanulunk vmit.
Ha megnyugtat volt szerencsém a sok szerviz miatt 2 Twingot is vezetni. Azt tapasztaltam, hogy azonos motorral és felszereltséggel, de mégis 2 különböző autó volt. Tehát levontam a következtetést, szerintem a Thaliak sem egyformák. És például az egyik Twingo (pedig csak 100 km volt benne) ugyanúgy kattogott, zakatolt a motorja, mint a Thalimnak. Lehet, hogy tényleg ilyen?
Előzmény: attila.huszar (4849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!