Dizeles hang téma
Pontosítani szeretnék, a hang ami jön:
-kattogó
-nem hideg motornál, inkább meleg motornál hallható
-szerintem ez független jelenség a korábbi motorleállásos balhétól.
-1,4/8V motor
Szivesen meghallgatnám olyan márkatárs motorjának a hangját, aki nem tapasztalja, csak az összehasonlítás kedvéért. Még nem láttam,hallottam másik Thaliat "működés" közben.
Szia Laja!
Úgy, hogy hozzá sem érek a kormányhoz? És lehetőleg egyenesben van a kocsi? Egyébként én is gondoltam erre mivel a szervizben most cseréltek vmit a szervóban, mert folyt belőle az olaj, de az is lehet, hogy a tücsöktelenítést úgy oldották meg a másik szervizben, hogy megolajozták, és azt vélték felfedezni emitt.
Ma kapott egy jó pontot a Thalika. Valami barom úgy ment el mellettem balról, hogy vitte volna a bal tükrött, de kíválóan működött a tükör előre hajlása.
Azért vettünk többen dízelt, mert annál fel sem tűnik a "dízeles" hang :-)))
Egyébként lassan elérem a 30.000 km-t, két apró hibát leszámítva probléma nélkül ( egyik sem befolyásolta a menetbiztonságot ).
Átlagfogyasztás 4,9l/100 km.
Idezet a Megane forumrol, Hodhaver hozzaszolasabol:
"Az RH-nal disztarcsa akcio van, mar 3200-tol lehet gyarit venni (ez biztos 14"-os). "
Teljesen tajekozatlan vagyok a disztarcsak araban, ez vajon egy darabra ertendo vagy egy szetre, mert ha az utobbi akkor tenyleg jo ajanlat.
(ma forumos napom van :)
Imre, leellenőriztem. A dízeles hang alapjáraton nálam is jelentkezik, és elindulás után még hangosabb. Akkor lennék meglepve, ha nem így lenne.
Más: apám cége Astrákat üzemeltet nagy számban. Átlag öt kocsiból egy közel egy liter olajat elfogyaszt 1000 km-en, a többi tízezer alatt sem eszik meg egy litert. A szervíz nem foglalkozik vele, azt modják benne van a tűrésben.
Ez az a problema amin eleg sokat lovagoltam mielott megvasaroltam volna az 1,4/8v Thaliat. Hasonlo (ismetlem, csak hasonlo) motorral szerelik fel az uj Daciakat, es igen gyakori a dizeles hang naluk, viszont ez az esetek 90%-ban csak hideg inditaskor hallatszik 10-20 masodpercig. A problema az, amit FIFTY is leirt, az olaj visszafolyik es joforman szarazon indul a motor.
A nagy gond ezeknel a Daciaknal -ugyanugy mint az emlitett Warburgnal is-, hogy ez a kopogas mar a kovetkezmeny, mar a meghibasodas jele :( , gyuruzessel, motorcserevel oldhato meg, hogy megint jo legyen. A Daciaknal nagyon altalanos volt a jelenseg, fu-fa, nem hozzaerto ember is siman hallotta, szerintem itt mar reg kifurkesztuk volna, ha errol van szo.
Mindenesetre egy kis gyanu azert csak maradt bennem - ezert hasznalok Purolator olajszrot meg Magnatec olajat (ami allitolag "felragad" a kenesi feluletek falara), es gyakrabban cserelem, 7500km.
Vegul, kovetkezteteskent eddigi tapasztalataimbol, az 1,4/8v Thaliaknal hideginditaskor a kenes ugyanolyan jo mint mas autoknal, tehat nem ez valtja ki a dizeles hangot.
Nalam is letezik ez a jelenseg, amikor Boszi problemai kezdodtek akkor is emlitettem neki, de valoszinu nala mas lehet (fordulatszam ingadozas, motor leallt).
Egyertelmu, hogy a kapcsoloszekrenybol jon, de en elkonyveltem ugy, hogy ott bent egy csomo fogaskerek, nehany tengely forog ha a kuplungot felengedem es ez annak a zaja.
Igen, ezt lehet dizeles hangnak is minositeni, de szerintem nem annyira hangos ahogy ok leirjak - lapmanal korulnez az ember, hol a kamion mellette. Ettol fuggetlenul, dizels hangu markatarsak ellenorizzetek le ezt a varianst is.
Nekem is volt néhány autóm életem során, túl a 100.000 km-en, de pont azért vettem új autót, hogy az ilyen szétkopásból eredő hibákról ne halljak néhány évig. Úgy gondoltam naívan, hogy min. a 30.000-es átvizsgálásig a szervíz közelébe sem kell mennem. Ezt már csak azért is mertem remélni, mert az előző Citroen BX-em, -ami már túl volt a tíz éves koron-, is elment 10.000 km-t két meghibásodás közt. Ehhez képest a 3 hónapos autótól nem ezt vártam. Persze bizakodva nézek a keddi szervíz elé, de hogy őszinte legyek néhány fórumtag történetei miatt ez a bizakodás nagyon gyenge lábakon áll.
Van (még) nekem egy jó öreg 1,3 Wartbim; túl a 150 ezer km-n. Egy ideje indítás után egy darabig elég hangosan csattog. A "szakvélemény" szerint a szeleptőkék állás közben már eleresztik az olajat, s amíg fel nem töltődnek újból>> csattognak rendesen.
Nem lehet valami hasonló nyűgje a Thalitoknak??
Valamelyik topictárs írt egy pipec olajszűrőről; amelyiknek tökéletes a visszacsapó szelepe. Hátha...
A dieseles hanghoz szeretnék hozzászólni. Szerintem próbáljátok ki azt hogy kinyomjátok a kuplungot...ha eltűnik a hang akkor bizony ez nyomcsapágy(kinyomócsapágy)
Nekem is volt egy időszak amikor hallottam és zavart de kb egy fél éve furcsa mód nem nagyon hallom.
"A vétlen Volkswagen motortere az ütközéstől lángra lobbant, utasai épp hogy ki bírtak menekülni az égő járműből."
Bocsi,hogy idemásoltam, de korábban aggódtunk azon, hogy vmelyik autópályánkon 1 Thaliás márkatársunk a szalagkorlátnak ütközött, majd kigyulladt az autója.
Úgy látszik 1 ütközésnél bármilyen autóval előfordulhat,hogy kigyullad a motortér. Hiába van benzint elzáró ketyere, elég 1 kis mennyiség is és lángra lobban -a motortér + tele van műanyaggal, ami igen jól ég.
Vigyázzunk magunkra és családunkra !!!
Üdv Attila!
Én is kiváncsi vagyok, mit fog a szerviz mondani a hangokra.Jöv? héten lehet én is meglátogatom öket, meghallom mit mondanak.Egyéb problémám nincs,a fékek remekül müködnek.
Sok sikert!
Kedden 10.00-re viszem a Thalit Budakalászra a szelephang miatt. Majd értesítelek benneteket a fejleményről, mellesleg a listám a következő:
1. Motor melegen, alapjáraton csörög, kattog(dieseles hang)
2. Állóhelyzetben fékpedált erősen benyomva és hirtelen felengedvel tompa kopogó hang a hátsó futómű felől.
3. Fékpedált felengedve nyikorgó hang a hátsó futómű felől. (csak néhány megtett km. után jelentkezik)
4. Kipufogógáz szag az utastérben
5. Hátsó ülés jobb oldala lóg. (támlarögzítõ zárszerkezet nem rögzít)
Ez azért nem semmi egy három hónapos autónál.
Pedig úgy tetszik még mindig...
Köszi a hozzászólásokat!
Szerintem van értelme a különbségtételnek a benzines és dieseles között, de ez nem feltétlenül az ár –ennél a kocsinál az tényleg nem nagy különbség- sokkal inkábba használati mód az ami a benzines felé hajthat valakit.
Ha segít vmit néhány személyes vélemény egy pár dél-alföldi márkaszervizről, mivel volt szerencsém őket kipróbálni össz.kb.16 alkalommal
Makó:
Mivel itt vettem az autót evidens volt, hogy eleinte hozzájuk vittem. Nagyon segítőkészek, szinte azonnal fogadnak, ott állhatsz az autó mellet, a hülye kérdésekre készségesen válaszolnak. Az apróbb hibákat kijavították, meghallgatják a véleményedet, van idejük próbautra menni veled, az autó átadása sem csak a kulcs átadásával jár, elmondják, mit találtak (sokszor semmit). Sokan Szegedről is áthordják az autót, és most bővitik a szervizt, ez jelent vmit.
Hódmezővásárhely:
Itt is készségesek,a hozzáállásukkal semmi baj, itt már kell néhány nap, hogy fogadjanak. Szakmailag megítélni őket nem tudom, de az jelent vmit, hogy 2 napig volt náluk az autó, nem csináltak vele semmit, és onnan hoztam el amikor menet közben leállt a motor.
Szeged:
Hát igen. Őket sokan nem ajánlják, igazából nem tudom miért. Nekünk korábban már volt Renaultunk oda hordtuk, és nem volt rossz tapasztalatunk. Összeségében ők voltak azok akik a motor leállás után megtalálták a hibát, és javították, tehát számomra eddig ők tudtak felmutatni kézzelfogható eredményt. Itt már nagyvárosibb a hozzáállás.(lehet, hogy ezért nem szeretik?)
Összeségében a fő problémát sehol sem orvosolták (lsd.korábbi hozzászólásaim), de legalább azóta nem állt le.
Szia!
Ez már több mint érdekes! Van még vki akinek így 2ezer km körül előjött ez a jelenség? Nálam is pont így volt, de sajnos azóta sem tudtak rajta segíteni. Nekem azt mondták a szervizben, hogy a szelepek hangja, ez ilyen! Nálam még extraként rájön, hogy meleg motornál az alapjárat 750-1000 körül emelkedik és vissza, és ilyenkor a kattogás 1000 felé hangosodik 750 felé halkul, jó szórakozás hallgatni amikor állok egy lámpánál, és felettébb idegesítő, de mostmár inkább a zenét felerősítem, és akkor nem hallom. Az én autóm most 10 hónapos, és 6500 km van benne.
Én ugyan szintén nem értek hozzá, de mintha a könyv azt írta volna, 'ha kigyullad, csökkentse a sebességet', tehát nem feltétlenül hibára utal, inkább egy bizonyos érték túllépésére. És igen, szerintem lehet az üzemanyag minősége is befolyásoló tényező.
De ha normál használat mellett is fel-felgyullad, akkor érdemes szervízbe vinni (aztán már, hogy ott lesz-e lövésük hozzá, az egy másik történet)
Igen, a matematika fontos dolog az autóvásárlásnál. Én azért örülök a dCi-nek, mert a kötelezője az 1.3-mas régi Suzukink kategóriája, a fogyasztása és az ehhez tartozó üzemanyagár meg jóval kevesebb. És hát amellett, hogy sokat megyek, nem kellett agyazni a kamatkülönbségeken. Csak azért vettem fel hitelt, hogy ne kelljen a kp.-t elkölteni és a betétkamatom alig kevesebb, mint a hitel kamata, így megérte. Tévedés ne essék nem vagyok gazdag, mert akkor a Laguna topicba írkálnék.
A következő autóval lesz bajom, mert ha Renault marad és meg tudom venni, akkor val.szeg egy Scenic lesz. Ott viszont már nem biztos, hogy megéri dieelt venni, mert sokkal magasabb a különbözet (az 1.5-ösnél nem veszélyes, de az 1.9-nél majd egymillió) és lehet, hogy azt már nem autózuk el. De emiatt majd két év múlva fog megfájdulni a fejem.
A benzin-diesel vitához:nekem személy szerint mivel hitelre vettem az autót a dci kb 400.000 forinttal került volna többe a kamatok miatt,ennyiből meg lehet venni kb 1700 liter benzint ,ami elég kb 20000 km-re.Én ennyit több mint két év alatt megyek,így hát diesel nekem nem éri meg,de elhiszem nektek,hogy egy nagyon jó kis motor a dci:)) 1.4 8V
Kedves Márkatársak!
Régóta olvasom már a rovatot, azt gondoltam soha nem fogok írni. DE 1 év 3 hónap után van egy kis gondom. Thali Elize benzines. Kb egy hete kezdődött kisebb gyorsításokkor is fel - fel izzott a környezetvédelmi lámpám. Azóta figyelgetem. Ritkán fordul csak elő, mostanában már csak 100 felett gyorsításkor. 100 alatt soha.
Mi lehet ez?
Régebben olvastam a lambda szondás gondokról - ez az? Van egy leadás előtti kút a városban, lehet, hogy betankoltam valamit?
Sajna a közeli márkaszerviz nagyon gyenge, semmi bizodalmam hozzájuk. Valaki tud jót a Dél - Alföldön.... ?
Akik jobban értenek a vashoz kérem segítsenek!
Kissé nyakatekerten fogalmaztam az elöbb,de énbennem is felment a pumpa mint Alexfuxban,az elöbbi hozzászólásom végére még azt akartam irni, lehet a Skodában ül?k voltak közalkalmazottak.
Hello márkatárs!
Nálam is jelentkezik egy érdekes klattyogás,irtam is már róla,én is akkor hallom erössebben ha már üzemi hömérsékleten van az autó.Ma meghalgattam kb. 15 km-ter menet után,elég erös szelephangot hallottam és az érdekes klattyogás ami valahonnan a motor aljábol jön.Az enyém is Augusztus végi(1.4/8V)kb 2500 van benne.Egyébként minden más jól müködik, a fogyasztással is megvagyok elégedve.Kiváncsi vagyok a szervizesek véleményére.