A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Kíváncsiságból, azért kértem még egy friss állásfoglalást a Porsche Hungáriától a témában:
"A Volkswagen AG, a gépkocsi gyártója szerint meghatározott karbantartási ciklus a következő: Olajcsere szerviz: a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy 30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be előbb Ellenőrző szerviz: a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól függően, hogy melyik következik be előbb Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz): először a 3. évnél, azután 2 évente
Az Ön gépkocsija a fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási ciklussal (QI6) rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző szerint válik szükségessé. A gépkocsi fedélzeti rendszere számos összetevő alapján a használat függvényében állapítja meg ennek idejét, ahogyan a kezelési útmutatóban olvasható.
Megemlítem, hogy gyártói információ alapján a motorolaj csere esedékessége min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik.
A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján az alábbi szabványoknak megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során.
Nekem Octavia2 van, azon a kézikönyvben leírtak szerint eljárva saját magam is nullázhatom a szerviz intervallum kjelzőt amivel automatikusan áttér az autó az 1 év/15 e km számolására.
Nézd meg, nálad mit ír a kézikönyv erről. Hátha nem szüntették meg ezt a lehetőséget a konszernnél.
A lenti válasz olyan állításokat tartalmaz melyek igazak. Csak nem teljesen írják le a valóságot tehát félrevezetőek. Ahogy én értelmezem az infóimat a témában, a 0W-20 olajjal rugalmas a csere periódus, 5W-30 olajjal meg fix.
Ennek értelmében viszont baj csak akkor lesz, ha 5W-30 olajat használva nem cseréled évente vagy 15e km után. Maga az olaj alkalmas a motorhoz, attól baja nem lesz, ha időben cserélteted.
Tehát akkor tekintsd úgy, hogy 1 éves fix perióduson van az autó és 1 év múlva cseréltesd le (vagy 15e km megtétele után, ha az 1 éven belül bekövetkezik be).
Ha ez nem nyugtat meg, akkor cseréltesd le 0W-20 olajra. Akkor maradhat rugalmas intervallumban.
Nálam az a helyzet, hogy nem én kértem bele 5w-30-t, sőt nem is szóltak hogy azt teszik bele. Csak utólag láttam a számlán. A szervizciklust pedig nem állították át 1évre. Engem ezért aggaszt egy kicsit.. És amikor rákérdeztem, akkor küldték a lenti hivatalos választ.
Nekem egyébként mindegy, hogy ki-mivel használja az autót, a gyári garit vsz kibírja 5-30 is, de utána nehogy az legyen, mint az 1,33 Toyota motorral, azoknál, akik spóroltak a 0-20 olajon, vagy az intervallumon.
Szuper, ez attól függ, hogy 30/24 vagy 15/12-re nullázzák-e a szervizintervallumot, 5-30-nál 30/24 nem alkalmazható. A gépkönyvben benne van, hogy max 1x és max 1l utántöltés lehetséges ezzel a fokozattal.
Sziasztok! Kértem én is a zalai VW Spirit-ből ajánlást, ezt kaptam:
"Az ön gépjárműve 5w30, és 0w20, 508 00, 504 00 VW specifikációnak megfelelő, ACEA C3 vagy API CJ-4 szabványnak megfelelő motorolajjal rendeltetésszerűen használható. A Volkswagen az adott, megfelelő VW- előírás szerinti, (fent megnevezett) motorolajok használatát ajánlja.
A következő szervizt, az infotainment rendszerben tudja ellenőrizni, amely a bemenő mért értékeket, mint az útszakasz, üzemanyag-fogyasztás, olajhőmérséklet és a részecskeszűrő terhelése, a vezérlőegység értékeli ki. Ennek a kiértékelésnek az eredménye a váltózó szervizintervallum-szervizkijelzés, amely megjeleníti az esedékes szervizidőpontot a gépkocsivezetőnek a szervizintervallum-kijelzőn."
A motorelektronika sw frissítése remek lett, semmi rángatás...ajánlom, hogy mielőbb látogassa meg a szervizt, akinek van ilyen gondja, gyári visszahívás van rá.
Ez pontosan így van, az 5-30 olaj is jó más autókba longlife olajként (pl az én volt Passat CC-mbe is 2.0CRTDI motorral), de az 1.5TSI csak 0-20-szal rugalmas.
Szia, én ezt abszolút elhiszem neked. Amit laikusként látok, hogy a szerviz 0W-30 olajat tesz az autómba, hitelesíti a hosszú üzemmódot és az olajat a gyártó is alkalmasnak minősíti.
Kíváncsiságból megnéztem a Castrol oldalát, ott EDGE 5W-30 LL típust hoz....
Akkor kezdjük előlről, ezt szerepel a Shell belinkelt oldalán, én értem félre?:
Maintenance intervalCapacity
20000 miles
24 months
4.3 litres
Notes
Preferred lubricant specification: When usage is not allowed, this is shown on an engine compartment information label
Alternative recommendations, Alternative lubricant specification: Oil of this quality may be used but fuel consumption and CO2 emissions will increase: Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 / Helix HX8 ECT 5W-30 / Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
Ezt most komolyan kéred vagy viccelsz? Nem tudom eldönteni.
Honnan tudnék én hozzáférni bármilyen "eredeti" szerviz dokumentációhoz. Én még csak azt sem tudhatom biztosan, hogy valóban azt teszik bele, ami a számlán szerepel. Csak azt tudom közvetíteni, amit a hivatalos márkaszerviz mond, illetve képvisel és megadja a long life autorizációt.
A számlán szereplő olaj teljesíti az 504.00 szabványt, illetve a gyártó olajkeresője hozza, mint használható olajat.
Igen, csak nem értem, mert a 0w-30 nem ebbe való, legalább is nem a rugalmas intervallumra, aki keveset fut vele, annak jobban megéri a hosszú intervallum. Mi évi 12-13e megyünk és a 30e/2év kb. 20e/20 hónapnál fog eljönni az intervallum kijelző mostani kalkulációja szerint. Ha nem 0-20 van benne, azt hiszem csak 15e/1év engednek futni
Hihi.. én még emlékszem a merkúros időkre.... 5-7 év volt mire megjött egy Zsiguli vagy egy Trabant :) 3 évesen új áron lehetett eladni.. Na, de ez itt OFF.
Én áprilisban veszem át ezt 1.5 150LE golf 7 variant és 7 DSG-vel nagyon kíváncsi leszek mennyi lesz a fogyasztása, nekem nagyon kicsi % ban lesz város mivel többnyire vidékre megyek majd vele.
Köszönöm az eddigi válaszokat, egy hét múlva talán már én is be tudok számolni fogyasztási adatokról. Ami még érdekelne, hogy van-e valakinek már nagyobb futása (mondjuk 100 ezer km vagy fölötte) 1.5 tsi-vel, illetve mit tapasztalt. Tudom, hogy alig 2 éves a motor, de valakinek összejön ez gyorsabban is...
Én egy 2005-ös 2-es octavia 1.6 mpi-ből ülök át, 345 ezer km-rel adom el (116 ezerrel vettem 7 éve), de gyakorlatilag semmi komolyabb baja nincs, ja és LPG-s. Nagyon szeretjük/tük (most vasárnap viszik el), lehet hogy még visszasírom...? (megbízhatóság, tartósság stb)
Igen, de ez az állapot nálam pl. a napi 60 perces úton összesen ca. 1/2 perc lehet... (Touran 1.5 TSi ACT 6 mauális váltó, 2019évjárat, Shell V-Power 95, 5W-30 olajjal)