Kedves Laja73!
Ma kiábrándultam. Az autómat (1,4, 16V, oasis), 2003 áprilisában vettem, azóta 15.000 km-t tettem bele. Apróbb problémákat leszámítva nagyon meg voltam vele elégedve. Tegnap aztán tankoltam, és a 12 lit/100 km-s fogyasztást már nem fogadtam mosolyogva, de betudtam annak, hogy a munkahelyem 7 km-re van a lakásomtól, nem melegszik fel a motor, stb. (Budapest, VIII-XIV ker.)
De ma reggel már el sem indult, ki kellett hívni a sárga angyalt. Megkérdezte, nem mentem-e tegnap néhány m-t hideg motorral. Erre elmondtam, hogy de igen, mivel rossz helyen parkoltam, így este átálltam néhány autóval arrébb. Ez szerinte hiba volt, mert (nem tudom pontosan idézni, nőből vagyok) "teleszívta magát benzinnel, és eltömődött az üzemanyag befecskendező, ha át akarok állni, máskor mennjek inkább egy néhány 100 m-s kört". És elindította. Ti jártatok már így?
Más. Nektek nem okoz gondot a fórum elérése? Ma 40 percnyi toszakodás után tudtam belépni a fórumba.
Mivel nem hagyott nyugodni, hogy sehol nem találtam a régi sziluettes reklámot, így levettem egy oldalképet a Renault honlapról és körberajzoltam :))
Linkelni nem tudok (mármint számítástechnikailag :)) ezért elküldtem Diesel kollegának, hogy próbálja publikussá tenni. Ha tetszik (de ha nem akkor is) innen esetleg el lehet indulni, hogy hogyan is fessen majd az egyenmatrica :)
Teljesen egyetértek zsugával. A kormányciripelés és a csomagtartózár kerregése típushiba - ezt a szerviz is megerősítette - de ezek könnyen javíthatók. Nálam mindkét hibát gyorsan elhárították a Baumgartnernél.
Zörgés: főnököm Saab 9-5-ese is megszólal néha, pedig az más kategória.
A "H" betűs matrica ügyében annyit szeretnék jelezni, hogy (bár most nem néztem utána) én úgy emlékszem, a hivatalos országjelzés elég meghatározott méretű, formájú és az adattartalma is kötött. Nem lehet benne reklám, meg semmi olyasmi. Fehér, ovális alapon a betű(k) és passz. Tehát, még amiben a címer és a piros-fehér-zöld sávok vannak, az sem elfogadható. Így a klubos "H" betűs matrica mellé adott esetben joggal kérheti a hatóság a hivatalos matricát is feltenni.
Sajnos azt a régi reklámokból ismert sziluettet nem sikerült megtalálnom sehol, de a sárga (rönyó szín!) alapon a felirat és valami kis ábra verzió nekem teljesen jó lenne.
Szafe2!
RT és egyebek tekintetében ne ragozzuk - én (és itt többen) birtokában vagyok(vagyunk) a tudásnak, Te meg találgatsz. Továbbképzés igény szerint magánban...
ne veszekedjetek:)
tegnap kinéztem magamnak az IEB bartókbéla úti fiókját, ami hétfőn végre 6-ig van, de amikor 5:28-kor odaértem, a pénztár már bezárt
na majd ma
éreztem, hogy nem úszom meg...
azért, mert a benzinkutak nagy többsége magánkézben van. még a nagy név ellenére is előfordulhat, hogy bele...nak a gázolajba.
nem sz**rágás, szimpla megszívás, ennyi.
kifizetted volna a javítást? kedves egészségedre. én ennyire nem állok jól. ha ennyire vígan tele lennék pénzel, azt ugye sejted, hogy inkább az 5 milliós kategóriából választottam volna...
bocsáss meg nekem, hogy nem értelek meg, pedig hatalmas zseni vagy...
Olyan matricara gondoltam pl mint a EU-s H alul pici betukkel www.thaliaklub.hu
Ez nem jelenti, hogy mar klubtag az illeto.
En a szorolapokat pl sokszor olvasatlanul dobom ki, de egy matrican csak szemet szur egyszer a felirat, nem?
nem ertem hogy ha valaki szar gazolajat tankol es tonkremegy a befecskendezo szelep, akkor miert varja el hogy a Renault meltanyossagbol cserelje?
masik valoban elirtam 1.4RT helyett 1.4RN, mer taszem RT nincs is de ezen ne vesszunk ossze.
amugy en mar reg kifizettem volna a javitast, nem gurcolnek itt a garanciaval, ha ennyire nem akarjak megadni, vagy keresnek mas szervizet, mert vannak jo szervizek, garancialis idon belul, meg barmelyik szerviz javit az orszagban.
Hélo !!!
"hogy a thaliak ertekesitesekor adjanak egy ThaliaKlubbot nepszerusito szorolapot esetleg matricat."
Népszerűsítő lapot igen, matricát csak klubtagok viseljenek. Vagy nem !?
Takacs ÚR !
Ne f..... össze előre magunkat. Nyugodtan tekinthetjük a kormány ciripelését típushibának a különböző zárak időnkénti makrancoskodásával egyetemben, (bár ez utóbbi nálam nem jelentkezett) de a +tett 15 000 km alatt más problémám nem volt. Itt írtak lengedező gumicsíkról, itt ott zörgedező műanyagokról, de ez gariban orvosolható. Nem kell sápadni, csibnáltasd meg, ha jelentkezik. Tillik van 2 év TELJES körű garanciád. :-)Ja, ezt 100 000-ért még + is hosszabbíthatod további 2 évre. De erről konkrétat mástól, mert én lecsúsztam róla, így nem tudom pontosan mit is tartalmaz az ajánlat.
Tunningról 1-2 hete beszélgettünk. Nem talált eddig még senki elfogadható áron semmit. Ha találsz örömmel veszzük.
Szerintem nem kell túlbonyolitani az ügyet, mert akkor visszariadnak a szponzorok. (ha látják, hogy túl sok munkájuk van vele). Adjanak pénzt az egyszámlára, meg terjesszék a plakátunkat, és kalap.
Ja! Tegnap feladtam a tagdijat, piros utalványon. Üdv. és jó thalicskázást!
Nagyon ritkán írok a forumba.Inkább olvasgatok.
A THÁLIA igen is jó auto.Én már a másodikat hajtom.Igy kiprobálhattam az 1.4 8v és most az 1.4 16 v.Nem értem hogy lehetett egy a4 - es papirt tele írni hibával.A mostanit idén május 29-én vettem és 12 000 km van benne.Eddig semmi hibát nem észleltem.Az előző kocsinak csak a jobb oldali ajtókárpit szörgése volt.
Mindenkinek baleset mentes közlekedést.
A THÁLIA honlap nagyon szuper.
Ma küldöm a tagdíjat.
Üdv mindenkinek!
A mai napon vittem el a kicsikét (1.4 8V, Exp.) az 1 éves átvizsgálásra (km. óra: 9500-t mutatott). Tapasztalataim az alábbiakban foglalom össze.
A munkafelvételnél megkérdeztek van-e valamilyen probléma, én soroltam:
- szélvédő gumicsík integet, sajna ezt ebben a műhelyben nem tudják orvosolni, megkaptam a karosszéria üzem címét,
- tücsök a kormányban, ami néha előjön, munkalapra felvéve,
- jobb első ajtó kárpit néha ciripel, munkalapra felvéve,
- ajtó automatikus visszazáródás programozása, ezt megkérdezte kollégájától, majd munkalapra felvéve.
Kb. 5 perc és jött a szaki, hogy beviszi az autót, megkérdeztem, hogy mehetek-e vele, azt mondta, természetesen. Szval végig ott voltam az átvizsgálásnál, és a felsoroltakat kijavították.
A szervizben szerintem udvariasan, korrekten dolgoztak. Fizetni semmit nem kellett, mivel 1 éve a vásárláskor kaptam egy bónt, hogy az első átvizsgálás ingyenes.
Az automatikus visszazáródást a helyszínen ki is próbáltuk, 30 mp után lezár, ha nem nyitom az ajtót. A szaki azt mondta a csomagtartó nyitásra ez nem vonatkozik, mert azt nem érzékeli, de itthon ezt is kipróbáltam, és érzékeli a rendszer a csomagtartó nyitást is.
Innen átmentem a karosszériás üzembe (nem jelentkeztem be előre), a hibát elmondva kb. 10-15 perc múlva már bent volt a műhelyben a kocsi. Végül is nem ragasztották, hanem mindkét oldalon kicserélték a szélvédő gumicsíkokat, természetesen garanciában.
Igazán nem akarom reklámozni, de megemlítem, hogy mindezek Budapesten a Renault Baumgartner Budaőrsi és Kelenföldi úti telephelyein volt.
Állítólag a számítógép rögzített egy hibát: alacsony volt a nyomás az üzemanyagbefecskendezésnél.
"biztos ami biztos kicserélik ingyen"
amikor a csereautóra is igent mondtak, fél óráig köpni nyelni nem tudtam...
tiszítófolyadék pihen a csomitartóban, a szerelő tanácsára majd akkor öntöm be, ha 10 liter körül lesz az üzemanyag. (tele tanknál beöntve csak véd mindenféle bajoktól, erősebb koncentrációban pedig tisztítja a motort)talán a holnapi Szolnokra menetel után már lassan elfogy... :))
A doki szerint főleg azoknak szokták ezt adni, akik sejtik vagy biztosan tudják, hogy nem megfelelő gázolajat tankoltak...
Nem tudom, hogy egyről beszélünk-e, de:
- ha garanciális az autó, akkor ez sántít, mert szerintem meg kellene javítaniuk és pironkodva bocsánatot kérni
- ha nem garanciális az autó, akkor lehet méltányosságot kérni az RH-tól, hogy az ő terhükre javítsák meg az autót olyan hiba esetén, ami adott esetben nem miattad, és a kezelési mód miatt keletkezett, tehát gyárilag sz**.
Az utóbbi módon fog Dénes is új befecskendező szelepeket kapni január közepén.
Segítség!
Én már csak folyamatosan segítségért kiálltok, de...
Ma a szervizben, miután elmentünk közösen a szervizvezetővel demonstrálni a problémát, és sikerült elfogadtatnom a probléma tényét, némi tézisek felláítása (útegyenletlenség stb.stb.) után a következő választ kaptam:
" Az RH-nak (Ranault Hungária)írásban kell bejelenteni a problémát, és miután engedélyt!? kaptak, (vagy nem) javítják (vagy nem) a kormányműt, vagy a szervót (még ök sem tudják melyiket). Én, aki már megéltem egy jó pár szerviz magyarázatot, ilyet még senki sem mondott. Vagy le akarnak rázni?
"kötelezőben tényleg az Argosz a legjobb" Az lehet, hogy Neked, a te adataidat (életkor, lakóhely stb.)figyelembe véve az Argosz a legjobb, de ez általánosságban nem jelenthető ki. Nekem például magasan az Union a legjobb. Korábban az Európánál voltam, de kb. 10 ezerrel akartak emelni éves szinten, ráadásul úgy, hogy 2004-re jobb kategóriába kerültem.
na igen. de sokat nem tudsz tenni ellene.
én már teljesen hozzá vagyok szokva ahhoz, hogy nehezen engednek be egy besorolásnál (bár a Thalia-val könnyebb, valamiért kedvezőbben ítélik meg :)
de így is gyakran van az, hogy erőszakkal kell sávot váltani, mert direkt szivat valaki...
(persze velem is előfordul, hogy rosszabb napokon teljesen antiszociális leszek és utána végiggondolom, hogy ma egész nap olyan voltam, mint azok az autóstársak, akiket utálok...)
Tök mindegy milyen autód van, valaki valamiért akkor is belédköt...
Ha Thaliad/Suzukid van, reflexből megkínálnak azzal, hogy pancser vagy
Ha BMW-d vagy Mercid van, akkor is az első gondolata a másiknak az, hogy "na ez mennyit dolgozhatott ezért az autóért"
Nem jó dolog, ha szitokszóvá válik a "szuzukis". Oké, nekem is az a benyomásom néha, hogy a síneken csak audik/bmw-k vagy wagonr+-ok előznek, de ez már a társadalom hatása is lehet rám:)
És ha nagyon őszinték akarunk lenni, mi, thaliások is ugyanilyen megítélés alá kerülhetünk.
Mail ment a RH val kapcsolatban. Beszeltem az RH val. Ugy tunik menni fog, de szemelyesen kellene megtargyalni a szponzoralas reszleteit: domain reg, matricak, meg ilyesmi.
A szemelyes talalkat diesel_uberalles elvallalta, de addig ossze kellene gyujteni az otleteinket.
Pl.: ilyet, hogy a RH korlevelben adja ki, hogy a thaliak ertekesitesekor adjanak egy ThaliaKlubbot nepszerusito szorolapot esetleg matricat.
"...(szerintem) valahogy az auto meghatarozza a vezetot"
Akkor rólam mit gondolnál. Nekem már volt olyan napom, hogy egy Citroen C5-vel mentem haza, ott átültem a Thalia-ba és azzal mentem tovább. Munkámból adódóan ez elmúlt másfél évben megfordult a fenekem alatt a Suzuki WagonR+ -tól a fent említett C5-ig a magyar autókölcsönzői autópark keresztmetszete.
Nincs igazad! Arról van szó (és ezzel szembe kell néznünk), hogy a fizetőeszköz mennyisége határozza meg az autóvásárlást. Kevés olyan embert ismerek, aki egy Mercedesből ült át akár egy Suzukiba, akát egy Thaliaba. És láttam már olyan szerencsétlent, aki dögös japán, vagy német autót nem tud vezetni.
Amiben igazad van, az az, hogy a kispénzű, közepebb korú, nem annyira sportos emberek vesznek Suzuki vagy Thalia kategóriájú autókat. Tehát nem az autó határozza meg a vezetőt, hanem fordítva. És azután egyes felületes emberek megfordítják a szabályt.