Egy jó turót!!!Nekem működik akkor is, ha nem vagyok bekötve. BTW. ha gond lenne, akkor kellene valami visszajelzés, hogy legyen a műszerfalon.
Egyébként 2-3X nekem is bejelzett a kanyarkövető hibája. Utoljára tavaly. Menntünk Balcsira, s elkapott egy zuhéj. S egy szembejövő teherautó feldobta a vizet. Valami pillanatnyi zárlatot okozhatot. Jött a hibaüzenet, hogy AFS vagy mi a szösz nem jó. Félreálltam, s egy újraindítás után eltünt a hiba. A fényszórók azóta is működnek.
Tanulságul, figyelemfelhívásból ajánlom minden Passat tulajnak az alábbiakat!
2006-os 140 LE-s 2.0 PDTDI, BKP motor. Újonnan vettem magyarországi márkakereskedésben, kizárólag én használtam, a szükséges karbantartások mindig időben szakszerűen el lettek végezve.
70000 km környékén adta meg magát az egyik PD elem, szerencsémre - mivel még nem volt 7 éves - a márkaszervíz az összeset ingyen cserélte.
103000 km-nél jött dráma. MFD-n piros figyelmeztetés: nincs olajnyomás! Városi dugóban, belső sávból kikűzdöttem magam, félreálltam. Autómentő, szervíz, karter, balaszegység le, és előtünt a hiba okozója, egy kb. 7 centiméteres ceruza nagyságú hatszögletes tengely, ami az olajpumpát hajtja. Na erről a tengelyről kopott le a hatszög, megszűnt az olajpumpa hajtása, így az olajnyomás is.
A javítás sok százezer Ft. , mindez egy szinte filléres alkatrész, és szerintem a hibás konstrukció miatt.
Én is ezt mondom/írom! Velem is ez van. Tavaly nyáron +40 fokban alapjáraton pötyögtettem az autót, klíma ment. Nyomta be a forró levegőt. Így ment vagy 10 percig, semmi. Kicsikét nyomtam gázt, majd mint egy dugulást megszüntetve elkezdte nyomni a hideget.
Dupladigit klíma, és azt csinálja, hogy menni kell vele kb 10percet, és csak utána kezd el hűteni.
Voltam klímásnál és 525g helyett 410g van benne, azt mondta ezzel működnie kell és nem töltötte fel. Amikor a feltöltő gép csőve rajta volt és ki/be kapcsoltam a klímát, akkor a klíma töltő gépének valamit érzékelni kellett volna, de nem érzékelt semmit=nem jó a kompresszor. Fél óra nyüstölés után (egy helyben állt a kocsi, ment a klíma, tartottam a gázt nagyobb fordulaton), de semmi hideg nem jött. Azt mondta klíma kompresszort kell cserélni, meg h kb 150 ezer. Elindultam haza, az első kanyar után nyomta a hideget, előtte 30 percig semmi, de ha megyek, kanyarodok, fékezek akkor "megindul" a hűtés.
Minden nap munkából hazafelé, mindig ugyanabban a kanyarban indul meg a hűtés, a cégtől kb 8km, 10percre van ez a kanyar, és érdekes módon előtte a 8km-es szakaszon főúton jövök, végig 100-120-al, kb 2000-2200-as fordulaton, de nem hűt semmit, majd fékezek és lendületesen bekanyarodok egy derékszögű kanyarba és akkor kezd el hűteni. Biztos vagyok benne hogy a lendületes kanyarodástól indul meg a hideg (biztos hülyeség), de minden nap ez van... Nem tudom erre van e műszaki magyarázat. Vagy a 10 percig tartó magasabb fordulat után, ha csökken a fordulat attól indul meg a hűtés?
Az enyémen az M8-as csavaros kompresszor van, tehát elméletileg jó kell legyen, gyakorlatilag meg nem értem, hogy elveszem a gázt, fékezek, és miért a kanyar után kezd el hűteni, pont akkor amikor a motor fordulata alapjáraton van...
Egyébként nem tudom az enyémnek mi lehet a baja (vagy az elve micsoda). 1000-2000 fordulat között sokáig nem megy a klíma csak a meleg levegőt nyomja be. Aztán az agyában levő kapcsoló egyszer gondol egy merészet és elkezdi a hideget nyomni. Ezek után már "jó", de azért nem orkán erejű hideg levegőt fúj. Az egyik légkondis szerint beszart a kompresszor és amíg a nyomást nem állítja elő, addig nem megy a hideg. Ezt egyszerűen úgy mérte meg, hogy í klímacsőre rátett egy nyomásmérőt. Én meg már azon vagyok, hogy nincsen valami kapcsoló/szelep, ami a kompresszort kapcsolgatja? Vagy nem is tudom...
"Amugy a progik ncore-rol jottek, de meg el sem inditottam oket."
Ezt meg sem hallottam! :P Én csak a legális, fizetős oldalakat preferálom! Mivé válna ez a világ, ha mindenki csak a torrentól szedné le az adatokat?!? Szóval ncore... majd akkor jól elkerülöm ezt az oldalt! :D
Egyelore semmi tapasztalatom nincs meg, tegnap delutan jott meg a kutyu, de semmi idom nem volt, ma talan lesz egy kicsi, hogy kiprobaljam... Amugy a progik ncore-rol jottek, de meg el sem inditottam oket. Teszteles utan majd irok roluk itt velemenyt! Ha kell vmelyik, mailban at tudom oket dobni.
Tudja valaki, hogy 3c passat kanyarkövető bixenon miért nem állíthat magasságot, meg felkapcsolás után miért nem teszteli a lámpát fel-le, ki-be, egyik napról a másikra.
Most cseréltettem kompresszort, egy felújítottat tett be a szerelő, újratöltéssel együtt 103 ezer forint volt.
A szerelő szerint a sólé az oka. Az egymásra illesztett felületeket lassan szét tudja feszíteni az oxidálódó alumínium. Nálam erre volt ideje, 12 telet látott.
Kicseréltettem az első lengéscsillapítókat perselyekkel és szillentekkel.
Illetve megszervizeltettem a klímát. Lemosták a hűtőt, s lefertőtlenítették a rendszert.
A klímakompresszoron tapasztaltunk furcsaságokat. Valami barna anyag jelent meg a kompresszor környékén. Állítólag belőle csordogál ki. Mi a túró az? Nem igazán értettem mikor magyarázták (nem magyarul ecsetelték, sajnos). Annyit mondtak, hogy készüljek, lehet hamarosan fel kell újítani a kompresszort.
Én amatőr vagyok, de amit tudok, az az, hogy a turbo elhalálozása a következmény. Hogy minek? A nem megfelelő olajnyomásnak, ami miatt nem kap elég olajat a turbo. Ezért van az, hogy megállapítja a szerelő, hogy szar a turbo és vetet rá egy másikat... aztán az is elhalálozik hamarosan.
Előzmény: Tavaly év elején vettem a kocsit 190ezerrel, és 198 ezernél tört el a turbó tengely (már nem a gyári turbó volt rajta). Amióta nálam volt, mindig volt hangja a turbónak, lehetett hallani az utastérben ülve, amikor felpörög vagy lelassul. Engem is és másokat is olyanra emlékeztetett mintha messze valahol szirénázna valami mentő, rendőr vagy tűzoltó. Sikító vagy rendellenes hangja nem volt, olajat nem ette, nem csepegett semmi.
Kapott egy új turbót (felújítani nem lehetett). 350 ezer volt mindenestől, olajcserével tisztítással (mindenhol turbólapát darabok). Amikor átvettem a kocsit meglepődtem, mert semmilyen turbó hang nem volt, és egy kicsit utána nézve azt is mondják, hogy egy új/jó turbónak nincs hangja, max ha leengedett ablakkal egy szűk utcában fülel az ember. Ilyen is volt, de most 210 ezernél tartok és szépen lassan oda jutottam, hogy harmadik, negyedikben gyorsítva is hallom az utastérben felhúzott ablaknál. kb 12 ezret mentem az új turbóval és már annyira kikopott, hogy hangja van??? És mi lesz ha 60-90 ezer lesz benne? Félek, hogy újból törés lesz, mert a múltkori is a semmiből jött, semmi előjel nem volt. Szerelő szerint kopik a középen lévő persely, és egyre nagyobb a tengely játéka ezért lesz egyre jobban hangos, de ez normális. Ilyen gyorsan? Alig mentem még vele...
Vigyázok rá mint a szemem fényére, beindításnál mindig jár a motor egy pár percet, utána nagyon finoman megyek kis fordulaton amíg be nem melegszik, meg minden leállítás előtt várok egy picit, hogy megálljon a turbó + ha gyorsabban mentem (főút, autópálya), akkor lehűtöm. Olajat 10 ezer km-ként cserélek.
Valami módosítva van (chip), mert egyik szerelő szerint ezek a kocsik nem mennek ennyire, másodikban teljesen egyenes kormánynál, teljesen tiszta úton az új pirelli p7-el is megkapar, 2000 fordulat felett. A régi turbóval már 1700-1800-nál nagyon megindult, mert el volt tekerve valami menetes szár a gyári értékhez képest. Most az újat gyári értéken hagyták, így 2200 tól indul meg igazán.
Számítógépre rakva, ha jól emlékszem a turbónyomás (álló helyben, nagy gázt adva) 1,6 bar volt, ha jól tudom ez normális érték.
Elmenjek egy chipeshez és nézessem meg mit és mennyit módosítottak rajta? Sokat akarok menni a kocsival, nem 1 évre vettem, és nem szeretnék évente turbót cserélni...
Én a "többiekről" szeretnék kérdezni 99-es 1.8 benzines modellem van. Nehezen veszi az egyest, kettest amíg be nem melegszik. Castrol gl 4+ os olaj cserét kapott és még is ugyan ez a problémám.
Hali. Kiváncsian várom, én is most szemeztem vele. Nem akarok én sufni tuningolni, mert nem is arra való, csak kivácsni vagyok hibakód kiolvasás, turbónyomás, menetadatok stb. mennyire működnek vele.