Hát igen! Engem is csak az ára tartott vissza. Volt szerencsénk 3 évig élvezni egy Scenicet, (sajnos leammortizálódott 250.000 km-rel.)Csak ajánlani tudom. Mi nagyon szerettük. Ezért is maradtunk a Renault-nál, bár kellet vagy fél év mire beletörödtem, hogy ez azért mégse Scenic.
Azért mondottam, hogy a tuning nem csak a motort kell hogy érintse.
Kiváncsi leszek a 100LE-s dCi motorra, főleg a Renault Scenicben. Mert ha esetleg cserélni kell autót és lesz miből, akkor egy olyat szeretnék.
Szerintem a 100 ló alá már kell fék, illendő lenne odatenni 4 tárcsaféket. Mert az ok, hogy megy mint az állat, de néha meg is kell állni :))
OFF
Munkahelyi sztori: cégautó, PUG 406, 2.0 benzies, olyan állapotban, ahogy egy cégautó szokott lenni...
Valaki megszólalt: nem is gondoltam volna, hogy ilyen csendes ez a HDI motor... Az illető kicsit megakadt, amikor elárulták neki, hogy nem dízel, hanem benzines, csak szét van hajtva :))
ON
Szóval a taxisok szerintem nem tízpontosak, lehet, hogy a sima hamarabb szétment volna a lábai alatt. A HDI és a dCi között szerintem nem annyira sok a különbség, mindkettő közösnyomócsőves turbódiesel motor. A 406-ban egy kétliteres 110 lovas motor van, ami strapabíróbb, mint a mi kis 1.5-ösünk.
A 100 LE-s Renault mocit lehet, hogy nemcsak elektronika és befecskendezésnyomás szinten upgrade-lják, hanem lehet, hogy motorblokk szinten is, ezért ezt nem tekinteném kiindulópontnak.
Abban viszont igazad van, hogy ha széttapossa valaki a motort, akkor mindegy, hogy tuning, vagy gyári a cucc. Szerintem a mi kis 65LE-sünket két nap alatt bármelyikünk tönkre tudná vágni!
"a rönyó is kihoz hamarost egy 100 pacist"
Na itt van az oszlásnak indult fehérje elhantolva. Mert; ki a bánat tudja, hogy milyen változtatásokat eszközöltek, milyen anyagokat használtak... Ne feledjük; 100 Le = Gyári (!) tunning, nem chip !
Nagyon picit vitatkozom Veled annyiban(és erről már beszéltünk), hogy a 65LE-s és a 80LE-s motor gyakorlatilag megegyezik, némi elektronyika az eltérés. Ami azt jelenti, hogy a gyári 80LE-re és a gyári nemtomén hány Nm.-re fel lehet húzni a 65LE-s motort, mert a 80-ra (és még egy kicsit) van méretezve. Ez az én véleményem, nem kérdeztem utána a Renault-nál,de logikusnak hangzik a fentebb leírtak fényében. Abban egyetértünk, hogy a tuning csökkentheti a motor élettartalmát (főleg, ha ész nélkül csinálják), de én úgy gondolom, hogy a 80LE-s élettartama az alap és a 65-ös tovább bírja, ha értitek mire gondolok.
Egy tuningnál érdemes a fékekre, a futóműre is odafigyelni. Inkább itt lehetnek problémák, meg esetleg az erőátvitelnél, mert a 80LE-s motor a Clio-ban van és ki tudja, hogy azon milyen fékeket és váltót használnak.
Továbbra sem kaptam meg... Az oldalt kitöltöm, elküldi, megkapom. (Több levelezőprogival is kipróbáltam (Outlook Express és The Bat!) és viszi.
Próbáld meg úgy légyszives, hogy csak az adatokat küldöd el, de nem az oldalról, hanem simán e-mailben a paradoxx@paradoxx.hu e-mail címre.
Köszi!
Tuning ügyben: elvileg az viseli meg a motort, ha folyamatosan kihasználod ezt a többletet. Már pedig mi a francért költenék majd' 200e forintot, ha nem használhatom? Akkor már a gyári upgrade hamarabb befigyel...
Szétment a taxis motorja? Hát,őszintén én is félek 1 kicsit a dologtól! Ami nekem mellette,szól hogy ebből a mociból a rönyó is kihoz hamarost egy 100 pacist,és gondolom a blokk ua.marad! A főnököm 406-ját 110-ről 136 -ra nyomták fel,most 240e van benne,és a gép tökéletes.De hát az hdi,ez meg dci,és még senki nem tudja,hogy hosszútávon ez mit bír ki igazán!Nem mindegy,hogy a tuning után hogyan használod ki a + erőt! Tehát,ha szerintem folyton a maxon tekered,akkor biztos hogy nem bírja soká!
Vagy esetleg nem mind1,hogy ki csinálja?
Csak telefonon beszéltem velük,a számuk 1/208-4715. Asszem a 150 már áfás ár volt.Állítólag chiptuningot inkább ott kell csináltatni,ahol már tapasztaltak a dologban,nem noném cégeknél garázsban! Az angol lap nekem elég meggyőző volt.
TAKACS ÚR !!!
"a legprofibbnak.ők 150-et mondtak"
Azonnal mond +, hogy ezt hogy csinálják! Rádzsaveckáltam az Angol honlapra és ott 511 GBP~190 000 huf !!!
Szia Diesel!
Ismét kitöltöttem a regisztrációs oldalt, remélem hogy ez már elment.
Lehet hogy egy kicsit béna vagyok, de nálam még mindíg a fagyasztott pizza a technika csúcsa:-)
"Még mindig tuning.
A ketyerét Győrben a WRC 2007 Kft. (06-36-519-164)forgalmazza. Az ára 185 000 +Áfa. Egy hétre kaució ellenében beszerelik és ki lehet próbálni. Ha nem tetszik, akkor eszköz-pénz visszacsere.
A gyártó egy osztrák cég. További infok itt: http://www.pbox-motortuning.com/.
A katalógusban csak Clio volt az 1.5-ös dCi és 1.9 dTi motorokkal. Visszahív a győri cég vezetője és akkor megkérdezem tőle a Thalia-t."
Ez 1 cigarettás doboz nagyságú bigyó, aminek két végét lehet dugdosni ide-oda. Szerelés nélküli tunning. NEM láccik, ha elviszed a szervízbe, hogy bármit is csináltál, ill nem gyári módon használtad.
Ez ALEX barátom felderítésének eredménye, de a körzetszám nem stimmel.
Jómagam nem kevéssé f..ok a túlzott tunningtól. Ha %-osan szemléled a különbséget, akkor a 65-88 között több, mint 35 %-os eltérés vagyon. Nem hiszem, hogy baromira használna 1 motor élettartamának +35% terhelés. T'od a súlyemelésnél sem a 180 kg a sok, hanem az a 0.5 amit még ráraknak.
Namég annyit, hogy mindenféle taxis legendák szerint, egyikük felgyógyíttatta Thalicskáját 100 lovasra. Ezután igen rövid ideig tudta csak használni, mert a motor NAGYON szétment.
Hát..?!
Nem rég fedeztem fel ezt topicot és meglepődve tapasztaltam hogy milyen jó csapat kezd itt kialakulni és kedvet kaptam hogy én is írjak ide.
2003 július 08 tól vagyok egy 1.4 8v Oasis hársmetál boldog tulaja, most tartok cca. 4500km nél és apróbb dolgoktól eltekintve elégedett vagyok a géppel ( pláne egy 120 -as Skoda után)))):
egyenlőre ennyit írok csak mert szeretnék visszalapozni hogy miről is volt szó az utóbbi időben ha valami értelmeset tudokírni akkor majd megis teszem
Törökország: megsúgom, hogy a németországban gyártott autók is a török vendégmunkások keze által rakódik össze. Nem a felszereléssel van a baj, a török gyár is megfelelt az ISO 9001 szabványnak (vagymi).
Rohadás: még nem lehet megállapítani, mert ahogy Boszi is mondta, fiatal típus ez még. De szerintem később sem fog (amúgy 12 év átrohadás elleni garancia, ha jól emlékszem, de ez csak halványan rémlik)
Az új autót teljesen hétköznapi használatra venném extra igények nélkül. Ebben az esetben Te leszel a leginkább megelégedve. Mert én túlságosan maximalista vagyok és még így is elégedett vagyok vele ezért a pénzért :)
Ha mégis a Thalia mellett döntesz, akkor várunk szeretettel a klubban is :))
Figyelj! Menj ki egy márkakereskedőhöz szaglászd körbe az autót, kérj mindenféle szóróanyagokat, olvasd el a neten fellelhető teszteket, majd olvasd el ezt a topicot. Azután dönts. Az én Thalia-m nem rohad. Zörög itt-ott, mint az kiskategóriás autók többsége. És mit jelent a "..baromi szarul vannak összerakva..."? Az igaz, hogy Törökországban gyártják, a Megane II. szedán változata melletti soron. Ott kint is a francia minőségellenőrzés alapján gyártanak. Sok rosszat nem csinálhatnak.
Szia!
Szerintem ha van időd olvasd végig a fórumot, megéri. Én már akkor fedeztem fel, amikor már megvettem az autóm, de valószínűleg nem tántorított volna el korábbi célomtól. Pedig ha elolvasod a hozzászólásaimat én vagyok az egyik abból a bizonyos meghibásodási százalékból. Nekem elég sok bajom volt a kocsival, de úgy tünik javítgatják. Ami a árat, és a felszereltéget illeti szerintem kategóriájában a legjobb, és összeségében nagyon kényelmes autó. Ha kifogod a fennmaradó jó %-ból egyet, akár sok örömöd is lehet benne, de azért próbálj ki más márkákat is, legalább az összehasonlítás kedvéért. A Thali is Renault, de azért nem Scenic! (ez az én szlogenem - korábban Scenicünk volt). Bár ha lecserélem valószínűleg nem választanám mégegyszer, a megbízhatatlansága miatt. Lsd! a korábbi sztoriaimat.
Ami a mende-mondákat illeti
- olyanok terjesztik akiknek soha nem ült benne (pl: korábban vki fapadosnak titulálta, pedig a francia konfort nagyon benne van)
- a német autókat is a török vendégmunkások szerelik össze
- honnan tudják, hogy rohad, mikor a legidősebb Thali sincs 3 éves? (legalább is így tudom)
Ez cak az én saját véleményem!
Sok sikert a választáshoz!
Hol kerül a chiptuning 180+áfába? Bár még csak péntek körül lesz meg a talicska,de erősen foglakoztat engem is a gondolat,hogy majd megcsináltatom.Kicsit körüljártam a témát,és egyenlőre a megalarm tűnik a legszimpibbnek és a legprofibbnak.ők 150-et mondtak.Az angol superchips programjaival dolgoznak,akik elég régóta űzik már ezt az ipart.Ajánlom a figyelmetekbe www.superchips.co.uk oldalt! Elég meggyőzőek az itt bemutatott grafikonok! (65 dci-nél tuning után 88le és 219nm !!!!!)
Nem is lehet sértődés, mert (amint azt már korábban is írtam) az enyém nem matrica terv, csak egy olyan elem amit a matricán -egyéb elemek mellett- esetleg fel lehet használni hozzáértő kezeknek!
Sziasztok !
Most szeretnék venni új autót és nagyon meggyőző a Thalia. DE hallottam róla rossz dolgokat:
"Törökországban gyártják és baromi szarul vannak összerakva és rohadnak."
Hangsúlyozom nincs semmi tapasztalatom a Tháliával csak annyi hogy tetszik. Ezért szertném a véleményeteket kérni róla.
Az új autót teljesen hétköznapi használatra venném extra igények nélkül.
Nemrég írtam, hogy a szerviz szerint a motortérből hallható zörgő hang a generátor szabadonfutócsapágyból jön. Mivel a zörgés egyre erősödött, bejelentkeztem a kőbányai Baumgartnerbe. Az alkatrészt előre megrendelték, este fél hatra elvittem, gondoltam hamar meglesz. Fél nyolckor vitték be a kocsit a műhelybe, aztán hamar kiderült, hogy amit rossznak hittek, az jó, valami más okozza a zörgést. Egész este nézték (a szerviz tízig működik) aztán másnap is. Mindent szétszedtek, ami ilyen hangot adhat, de minden szép és jó. Mikor értementem, nem hallottuk a hangot. A szervizes elmondta, hogy nem cseréltek semmit, javítani sem kellett, egyszerűen szétszedték, majd összerakták a lehetséges hibaforrásokat. Két napig nem volt zörgés, aztán megint előjött. Ugyanúgy, mint korábban, 1700-1800-as fordulatnál kezdődik, aztán megszűnik, majd újrakezdi. Azt hiszem felkeresem a többek által ajánlott fóti szervizt. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj?
Nem velem, hanem egy jóbarátom Clioján volt ugyanez a probléma 2002 évj. 1.4 16V.Használtan vette kb. 18e km-el az órában 2 hét múlva megadta magát az egyik trafó.Kicserélték, azóta nincs vele gond.
Úgy hallottam a renault valamelyik elektronikai beszállítója gyártott gyenge minőségben és az okozza a problémát.Azóta más a beszállító és ezzel nincs gond.Hasonló probléma előfordul Megane 1.4 16V -nél is.
nem fordult elo vkivel hogy kikeszult a gyujtastrafo???
Apu 1,5 eves Thaliajanal sajna eloszor kiment ketto db (azt csereltek), aztan fel ev mulva a masik ketto is(most csereltek). Most azon parazunk, hogy az agyatlanok a szervizben csak kettot csereltek, es ha amig rossz volt tonkrement a ket nemreg cserelt is, ujra szerviz lesz ...
nem olvastam vissza volt e ez mar itt tema, de ha vmi 5letet tudtok a gondra megkoszonom.
Amugy a hibajelenseg ugy nez ki, hogy nem megy az auto (olyan mintha 3hengerrel jarna, remeg ,kerrego hangon forog a motor...szoval tragedia)
udv. Feco
kelenföldi? neeeeeeee!!!!
na ott nem tudnak sarkimetált keverni, és a szélvédőmet is befestékezték, majd a tisztítás után karcos lett erőssen.
nagyon bunkó banda és nem ismerik el egykönnyen ha hibáznak (a szélvédőt is én karcoltam össze direkt...)
oda akkor se mennék többet ha az lenne az egyetlen.
Hát ne sértődjön meg senki; de nekem az eredeti két matrica terv jelenti a profi munkát; azok közül kellene választani a toldozgatás helyett!
Ma a kerepesi Auchan parkolójában találkoztam egy frusztrált márkatárs autójával (mellette parkoltam); a GYÖNYÖRŰ THALIA nevet a kocsi HÁTULJÁN Clio feliratra cserélte!
Borzalmas köd van a 3-son MINDENKIT SEGÍTSEN HAZA A MENTŐANGYALA!