Helló Mindenki!
Tekintettel a fórumon elhangzottakra,mindjárt melbe is nyomtam a fickót azzal a kérdéssel,hogy "na és meddig bírja a moci???"
Természetesen jött a.....hát,....meg...,szóval tulajdonképpen még csak annyi a tapasztalat hogy működik. .. Én nem biztos hogy igényt tartanék ezután a + lóerőre. A fickó megjegyezte,hogy ..hát nem arra való a tuning hogy myomjuk mint süket az ólajtót!Csak akkor ha "szituációba" keveredünk!?
Ennyit a chippelésről!
A megalarmmal beszéltem,úgyanúgy ahogy a superchips angolban ők is 1 év ill.30000 mérföld garanciát adnak a dologra.A csippelés után van egy heted arra,hogy teszteld a javulást,és ha nem nyerte el a tetszésedet,a munkadíj levonása után visszakapod a pénzedet.150-be kerül a áfásan a mutatvány.Egyébként a superchips állítólag a világon az elsők között van a chiptuningolásban,a megalarm az ő programjaikat forgalmazza.A superchips a forgalombahozatal előtt sokáig teszteli a kocsikat,próbapadon ill.az utcán is.Szerintük a motort tuti nem károsítja különösebben a dolog,mivel a motorokat szerkezetileg 50-70-100% -al túlméretezik.A dolog alapjaiban a turbónyomás megnövelésére épül,(több levegő-több elégethető nafta-több teljesítmény)ehhez igazítják aztán hozzá a befecskendezési adatokat.Számomra szimpatikus a dolog,majd meglátjuk.
A gari elméleti szinten persze,hogy elveszik.De gondolom te sem rohannál a szervizbe,hogy elmondhassad nekik,hogy megcsippelték a kocsidat.Ha a gari alatt valami elromlana a gépen pl.fék,ablakemelő stb.a szerviz tuti nem a motort vizslatná előtte,hogy meg lett -e babrálva.Más kérdés,ha a motorral lenne gond.De akkor még mindig ott lenne a lehetőség a szervizbe menetel előtt a gyári értékek visszaállítására.
Holnap veszem át a gépet szombathelyen !!!
A csippelést egyelőre halasztom,jó lenne látni 1-2 gépet amik a csipp után vagy 100e km elmentek!
Más kérdés,hogy ilyent Magyarországon úgysem találsz,mivel ez a motor még ölég új!
Van esetleg referenciájuk? :) Csak mert ennyit még megérne a kaland, nekiállnék spórolni a fotózás helyett, csak kinyírni nem akarom az autót... Melyik városban végzik el ezt a könnyed műtétet?
én is az elakadásjelzőt használom a kommunikécióra. satuféknél meg úgyis látszik, hogy féklámpa ég és közben megy az elakadásjelző is.
fényszóróval kapcsolatban:
nekem volt bajom az állítás lehetőségével. Debrecen-Bp etap. 4 fő, tele csomagtartó. Ha csak egyesre vettem a fokozatot, akkor villogtak a pofámba egész úton, ha kettesre kapcsoltam a fényszórómagasságot akkor nem villogott senki, de majdnem árok lett a vége, mert én sem láttam előre eléggé... úgyhogy 1-es fokozat, napszemüveg és ujj a reflektoron :c)
amúgy én leszoktam arról, hogy ha valakinek erős a fényszórója, akkor rávillantok: rendszeresen nem jöttek rá arra, hogy azért villogok, mert a fényszórón állítani kellene. Szóval az erős fényszóró mellé még felcsapták a reflektort is, Anyám is csuklott (az övé is... :). Szóval a hatást el lehet képzelni...
A vészvillogó menet közbeni használata veszélyes lehet, mert a vészfékezést is azzal szokás jelezni...Ha az akciódat valaki ekként értelmezi az könnyen nyomhat egy satut, aztán meg már nehéz kidumálni, pláne ha kress is van.
A buszosok és kamionosok a köszöntést az index jobb-bal-jobb (persze lehet ballal is kezdeni :))irányba egy-egy villantással oldják meg.
Most már nem csinálnám meg, de évekkel ezelőtt
Jóapám Feliciájában kicseréltem a gyári 60/55W izzókat 100/90W-ra!
Siófok és Zamárdi-felső között van egy ighen hosszú szakasz.
Amikor kiértem siófokról, már 4-5km-ről villogtattak, hogy vegyem le a refit!
Miután vissza villantottam, már nem reklamált!
Annyit hozzá kell tennem, hogy JÓL volt beállítva a tompított!
Mi lett volna, ha ezzel a reklamálós fószerrel megyek szembe?
Megáll és megpofoz? :)
Én még nem találkoztam olyan Tháliással, akinek magas lett volna a tompítottja, pedig én is allergiás vagyok rá!
MÁS:
Ha Thália megy előttetek és megelőzitek, vagy mögétek ér, villantsátok fel a vészvillogót 1-2 villantás erejéig!
(Mint a buszosok az indexet!) :)
Nekem szintén szép lassan dől hátra az ülés, ugyanígy volt az előző Ford Escortomban ebből úgy gondolom ez konstrukciós tulajdonság. Egy fehér pöttyöt tettem rá a tekerőre amikor jól be volt állítva és látszik hogy lassan rázós utakon megtett táv függvényében tekeredik hátra. Amikor a gyerek szól, hogy már nem fér el a hátam mögött akkor tekerek rajta néhányat.
Halvány fogalma sincs mire való az a tekerő, amit lámpamagasság- állítónak hívnak, főleg a buzukisoké és a táliásoké világítja az eget,előtte a trabantban és a skodában nem volt ilyen, ezért nem ismeri.
A buzukiknak vizont általában csak az egyik szokott új korában az égre világítani
Helló Mindenkinek!
Érdeklődtem én is egy kicsit a környezetemben a chip-tuning ügyében. Egy kis cég vezetője szerint a dci-nél 84 rugóért ÁFA nélkül megcsinálják a műveletet. A gép ekkor a 90 pacis állapotába kerül.-Nem tévedés! Állítólag az általuk használt chip ezt tudja.A memóriában nem marad nyoma a buherának.
most leszek egy éves ezzel a géppel, szerintetek el kell vinni kötelezőre? már nem emlékszem a rönyót meg nem volt időm felhívni. 22 ezren vagyok 15 ezernél cseréltünk olajat:)
másik: van két hibám(?), meg tudnátok nézni, hogy nektek is így van-e, és akkor ez csak alap, vagy csak nálam szar:
(1) az én ülésem folyton hátradől, vagyis nem látványosan, de pár napont mindig csavarok rajt előre és még mindig nem kenődtem fel a kormányra, ebből gondolom, hogy amit én nappal előre tekerek azt valaki éjszaka visszatekeri:)
(2) a lábfűtésnél van egy rácsozott felület középen, ha odarakom a kezemet akkor azt érzem, hogy nem a teljes rács felületen át fúj, hanem csak a felső felénél.
Megtudnátok ezt nézni mihamarabb, mert még pár napom van, hogy gariban megcsináltassam ezeket.
köszi,
ferkó
(ja előbb utóbb én is utalok majd:)) ha diesel-ubi küldenél egy privátot a számlaszámmal az sokat segítene a feledékenységemen:))
Alapvetően egyszerű és nagyon jó kis kocsi a Thali; de csomagtér világítás már az első trabantomban is volt (1974. Tehát valami prücök van!!! (izzó; kontakt)
Hali!
Úgy már jártam, hogy ha az üléstámla mögül akartam kikotorni valamit, akkor a fejem leárnyékolta a fényt, de azért az világított szorgalmasan...
A harmadik féklámpa alatt keresgélj, hacsak nem felszereltség függő ez az "extra", ott kellene lennie, talán csak az izzó égett ki.
Sziasztok!
Kicsit más....
Egy éves múlt a Thalicsom,
és eddig fel sem tűnt...
A csomagtartóban nincs világítás?!
A korai esték miatt tűnt fel, hogy nem látok?
Vagy szemorvos javasolt?
Nincs valami módszer, vagy valami?....
th.
Köszönöm a válaszokat a kérdésemre!
Nekem is közel ezek voltak a véleményeim.
Egyébként volt időm és átnéztem rengeteg hozzászólást (valamint teszteket és cikkeket a neten) és ezek is megerősítettek abban, hogy nem rossz választás a Thalia.
Már kétszer voltam a kereskedőnél és volt szerencsém kipróbálni egyet. Meglehetősen szimpatikus volt a Gk.
Azt hiszem, hogy az új autó vásárlás végeredménye egy RENAULT THALIA lesz !! (és ha minden jól alakul akkor a héten visszamegyek a kereskedésbe és megrendelem) :-)
Mit jelent, hogy leamortizálódott? Összetört, vagy bajai lettek? Ha kibír egy kocsi (megbízhatóan!) 5-7 évet különösebb probléma nélkül, akkor megéri még akkor is, ha 1-2 milkával többe kerül...