Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Az Árpád Vezér ált. isk. megállóból eltűntek a menetrendek a városba vezető irányba. Hátha itt az illetékesek hamarabb észre veszik, és tudják pótolni.
Sokat nem hozott a konyhára, plusz ilyen hülye útvonalat egy kétéves se tud kitalálni. Én inkább adnék valami átalakítottam volna, de elnézve a "flottát" úgyis mindegy. Ott a 44-es és a 47Y. Úgysincs annyi vásárlója, mint a Kishegyesi útinak.
Olyan jó, hogy hétvégére kikapcsolták a lámpákat, mert így tényleg sokkal gyorsabban lehet haladni. pl: a 25y-os, mivel a Kishegyesin ki vannak kapcsolva alámpák, így pontosan közlekedett végig, amíg jöttem (Vincellér utca - Hold utca), szóval nem egy rövid távon. :-)
Jajj... Motorfékről hallottál már? Olyankor nincs befecskendezés, ergó üzemanyagot sem fogyaszt a busz (vagy max alapjáratit), hiába pörög a motor. Nem mellesleg ilyenkor a fékek is jobban kímélődnek, hiszen a motor (és a főként a retarder) lassítja a buszt. Így volt ez már a Voith váltóknál is, legfeljebb a dilettánsok nyomták ki üresbe, de ezzel éppen, hogy többet ártottak, mint használtak.
Nos, ahogy hallgatom a motor hangját, a legnagyobb problémát az jelentheti, hogy nincs "üresjárat" a váltóprogramban, a jármű lassulását "leköveti" a váltó visszaváltásokkal. Ilyenkor persze feleslegesen égeti a motor az üzemanyagot. Sokkal jobb megoldás lehetett volna, az ami az Ikarus-okban a Voith váltónál volt, hogy volt egy "szabadonfutó" rész, így a motor és a váltó? csak akkor volt összeköttetésben, ha gyorsított a jármű, egyébként a motor alapjáraton járt. (Bár úgy vettem észre, hogy ez a ZF Ecolife/Ecomat váltók tulajdonsága, mert az ARC-Ikarus is ugyanígy vált már).
Egyébként jó látni, hogy az itk próbál bennünket időutazásban is részesíteni. Ma jöttem haza az egyik szólóval, és jó volt hallani, hogy Csepel motor van benne. Pont olyan hangja volt, mint Pali bácsi Farosának Polgáron, bár igaz, amikor annak ilyen hangja volt, hengerfejes volt szegény... IRÓNIA OFF
Volt ma egy cikk a haon-on, ami kissé kiverte a biztosítékot nálam:
Kedves Csohány Andrea! Először is gratulálok, ennél a vállalatnál egyedül a kommunikáció működik úgy, ahogy elvárná az egész cégtől az ember. Minden sz*rt a szőnyeg alá tud söpörni, kivételes tehettség! Szóval a 3-4 perces késés nem igaz, mondhatnám azt is, hogy csúsztatás. Csúnyább szóval hazugság. A "gyorsjárat" 13 percet késett, de nem akartam felhánytorgatni, hisz ilyen útviszonyok mellett köszönet illeti a járművezetőket azért, hogy kockáztatják az életüket azért, hogy mi tudjunk közlekedni. A 13 nem tartozik sem a 3-4, sem az 5-8 perc késésbe sem...
Ami viszont inkább szomorú, hogy ma délelőtt a józsai járatok (34-36) 4-8 perccel HAMARABB indultak a megállókból a Rózsás Csárdánál. Ez az, ami nem fér bele a "pontos közlekedésbe", jópár utasnak okoztak kellemetlen sétát emiatt. A járatok hétvégén óránként járnak, így aki nem akart egy órát várni, annak kénytelen volt 25-40 perces sétát beütemeznie a napjába. Mindezt a dkv alkalmazottjainak hibájából...
És itt nem a járművezetőre gondolok, aki tette a dolgát, hanem arra, aki nem képes a menetrendeket normálisan megcsinálni. Ugyanis a kb. 20-22 perces menetidő a normális hétvégén, és nem a kiírt 29 perc...
Amikor kitalálták ezt a "remek" ötletet a szolgáltatóváltásról, akkor még szó se volt, hogy pont ők döntik be a forintot, valamint arról sem, hogy a gázolaj világpiaci ára ennyire emelkedik. Arról se volt szó, hogy ezek az ejuró 5-ös csodamasinák feneketlen gyomrukkal fogyasztási világrekordokra hajtanak. Elméletben minden szép és jó volt (lehetett is vele választást nyerni), csak a végén derül ki, hogy hoppá, nagyobb a kaka, mint azt tervezték...
Egy autóbuszra, és Zalaegerszeg összes szolgálati autójára termelik a metánt. De tervezik az autóbusz flotta bővítését metán üzemre, mert több metánt is elő tudnának állítani. Ha már 5 busz üzemanyagát képesek kvázi ingyen megtermelni, akkor is sokat tudnak megtakarítani. Igen, itt is lehetett volna megtakarítani ennyit. De felesleges ezen rágódni, ez a hajó már sajnos elment...
A hulladék és szennyívíz által kelettkezett metánt talán jól ki tudják használni Zalában egy autóbuszra vetítve. De szerinted 140 buszra ugyanígy ki tudnák? Egyértelműen nem!
Ha metánról beszélünk, akkor a kitermelt földgáz ami tartósan szóba jöhet, hiszen néhány évig nem kell jövedéki adót fizetni rá az EU döntése szerint. Így aztán hosszú távon is megérné...
Érthető így is. De az Alfa így is alulmarad a Solarishoz képest, és biztos más gyártókkal is.
A gázüzemet sosem késő újratelepíteni. Zalaegerszeg mintájára a szennyvízből is előállíthatnának metánt. Nagyobb híre lenne, mint ezeknek a gázolaj zabáló hibás buszoknak.
Ahogyan nem szokás egy korszerű (pl) Volvo kamiont egy IFA-hoz hasonlítani, ugyanúgy nem szerencsés egy szintén Volvo (vagy Alfa, vagy bármi más korszerű motorral felszerelt) buszt hasonlítani egy régi Ikarushoz.
A gázüzem viszont szerintem is jó lett volna. Szolgáltatóváltás helyett inkább a HV-t kellett volna presszionálni és egyben támogatni új gázüzemű kocsik beszerzésére. De a múlton már kár rágódni... :(
Én már arra is gondoltam, hogy a jobbra kanyarodó autók a Kistemplomot megkerülve juthanának ki a Piac utcára egy sávon, a másik sáv pedig maradhatna a parkoló autóké. Így a Széchenyiről a Kossuthra két sávon tudna áramlani a forgalom.
Szerintem nincs itt olyan túlzóan nagy fogyasztás, ami miatt érdemes lenne általánosítani. Néhány kocsi - ahogy hallom - valóban jócskán megeszi a magáét, de ez a kisebb részt teszi ki az állományban.
Persze, hogy ez is fontos, de eső után köpönyeg - érdeklődhettek volna a fogyasztásról, mielőtt ezeket a csotrogányokat megvették volna. A túlfogyasztás problémája már ismert volt, a BKV már azelőtt publikált róla, hogy Debrecenben megrendelték volna a buszokat.
Ott volt 5 liter körül. Nem tudni mit okozna, ha itt is normálisan be lennének állítva. Ha már 10 literrel kevesebbet enne egy busz 100km-en, az az összes buszra vetítve már elég sok megtakarítás lehetne.
Ma este az egyik villamos (azt hiszem az 501, de nem vagyok benne biztos), összetalálkozott egy autóval az Egyetem felé olyan 18 óra körül. Ezért a villamosközlekedést a következőképpen oldották meg: az Egyetem felé közlekedő villamos a Bem tér után található váltón átment a villamos a szembe jövő irányba, s majd csak a Gyógyfürdő után tért vissza. Így legalább nem kellett a buszos pótlás, s közben a villamos közlekedés is zavartalan volt, csak egy kicsit várni kellett, hogy a villamosok rákerüljenek az egyirányúsított szakaszra