Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
'93-as mongoose játszik ebben a topikban ? Bár már én is kicseréltem rajta sok mindent, de az eredeti alkatrészek nagyrésze is megvannak (shimano exage, A20 alkatrészek, cantilever fékek...)
itt is volna. a neten láttam a váz hasonlóságát, ugyan ilyen jellegzetességei vannak szinte az összes régi általam látott modellnek. a hátsó villa, a trosszok a kormány rúd. azt már ugye irtam hogy a vázon kívűl már minden volt cserélve de még most is über. egybként más hosonló felépitésü vázat nem találtam.
Szevasztok. Arra "hogy csak találgatni lehet", arra én is rájöttem, de a lényeg hogy felveszi a versenyt még a maiakkal (szerintem).Eszemben sincs lecserélni, ujabban azon filózok hogy vennék 3-iknak egy országutit, másik topic-ban azt mondták megéri a próbát. Kicsit azért félek,mert nincs tapasztalatom ilyen tipusu vassal jólenne ha irna valaki akinek mindkettö van.
Csak találgatni lehet, hogy eredetileg milyen márka is ez. Korai montiknál előfordult ez a hátsóvilla típus. Sokan használtak ilyet, például a Heavy tools is. De rengeteg kisebb nevű cég is. Igy akármi lehet. :) Az a lényeg, hogy jó, meg, hogy gurul.
Egyébként az öreg alig éri el az 5 kilót,szinte minden alu-ból van rajta.
Fel ujjitottam költöttem is rá egykicsit,de erredetinek már csak váz,a hajtókarok meg az alu fékek maradtak meg, és még igy is übereli a másik bringámat amit 2008-ban épitettem,ugyan is az talán 12 kiló körül van és sarat dagasztok vele.
Az öreggel az aszfaktra megyek csak,de ott néha megtesz 90-120 km-t is...ja! Én kárpátalján élek itt van kilométerböl meg hegyekböl is elég.
További jónapot.
Az igazság az, hogy nem emlékszem a márkára,amint emlitettem 11 éve 2000-ben kaptam a 16-ik szülinapomra, eléggé le volt zuzva ugyhogy, a bátyám átfestette nekem meg kipofozta.
Képet nembiztos hogy tudok küldeni mert mobilról nyomom a netet,de körül irhatom milyen,hátha rájössz. A váznak van némi jellegzetesége,pl: a hátsó villája ugy jön ki a vázból mintha egy elsö villa lenne oda hegesztve,a váltó trosz pedig felülröl megy végig az egész vázon a hátsó váltóig, a fékkarok a kormányon egyben voltak a váltó kapcsolókkal de már le kellett vágnom öket mert megszakadtak és nem tudtam olyanokat beszerezni. Mind két régi kerekét kis fémkarokkal lehetett kivenni a helyükröl, 2009-ben vettem alá két uj kereket is. A kormány tartó rud talán 15cm lehet és majdnem vizszintes pozicióban áll, a kormány pedig egybe öntött szarvas és aluminium.
Röviden ennyi.
Szewasztok
Nekem is van egy hasonló öreg kincsem, az enyém 94-es kibocsátásu alivio szettel, 11 éve kaptam,és a mai napig nyomom alá a kilométereket.
2009-ben kicsit fel ujjitottam,azotta mint az óra.
(Van mellette másik is de az öreg jobbm)
Visszaemlékezve a Mountain Bike születésére, egy pár nevet illik megemlíteni akik ott voltak a kezdeteknél: Joe Breeze, Tom Ritchey, és Gary Fisher. Mike Sinyard nevét is érdemes kiemelni, mert az ő általa alapított Specialized volt az a cég, ami az első mountain bike-nak tekinthető kerékpárokat piacra dobta. Ezek pedig a legendás Stumpjumper-ek voltak.
Az úttörő 80-as évek után a 90-es években csúcspontjához érkezik a MTB őrület. A két évtized alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül a hegyi kerékpár (mtb). Ez időszak alatt számtalan újításnak és kudarcba fulladt kisérletnek lehettünk tanúi. Számtalan kis gyártó cég, manufaktúra emelkedett fel vagy tűnt el a sülyesztőben. Kultikus márkák születtek: Fat Chance, Yeti, Rocky Mountain, Specialized, Trek, GT, Klein, Heavy Tools, Merlin, Manitou, Ritchey, Gary Fisher, Kona, Parkpree, Breezer, Cannondale, Marin, stb....!