Én tuti, hogy ARAL SUPER TRONIC-ot fogok beletölteni! Az 5W40 bőven jó a mi autóinkba.
Nincs még kikopva, hogy szükség legyen egy "vastagabb" (nagyobb viszkozítású) olajra!
Egyébként ez egy teljesen szintetikus olaj, aminek egyetlen hátránya van - az, ami minden szint. olajnak - kicsit drága.
A Fina-ról csak annyit, hogy Total-Finaelf a cég neve, tudtommal, amelyik ezeket gyártja és forgalmazza.
Az ARALról még annyit, hogy a MERCEDES is ezt használja az összes autójához!
Szerviz:
A Renault szervizben a 3 literes töltet helyett valahogyan 3,5l-t töltöttek bele az HiNTába...
Úgy döntöttem, hogy legközelebb viszem az olajat
Olcsóbb...
Teljesen szintetikus, emelt olajcsere ciklusú olajat.
A Castrol szerintem is,jó legalábbis mindenki javasolta,viszont elég drága.A régi dízel pözsőmban én Fina 15-40 es dízelolajat használtam,mert nem evett belőle,olcsó volt,meg a Fina valami nagyobb társaság talán Franciában vagy Belgában? Ami még nekem korábban bejött: Liqui-Moly vagy valami hasonló nevű.
Szia!
Nem a begépelésnél tűnik el, hanem amikor a fórumra akarom küldeni a szöveget. Ez már többször előfordul.
Nem egri vagyok, de lehet hogy attól még vki megátkozott.
Na végre utolértem magamat az elmaradással.
Hofi után szabadon csak azt kívánom mindenkinek, hogy boldog új.......
A hidegen indításból én is kiveszem reggelenként a részem, 2x izzítok, 6. fordulatra indul. Dermedésgátlónak, és tisztitónak javaslom a Tescoban kapható Castrol terméket 1800 huf körül van az ára és 500L gázolajhoz elegendő, nekem bevált(ritka kövér gáznál nem füstöl annyira)
További jó utat, jégmentes utat, vak rendört!!!!
Nagya
Szeretnék egy új "vitát" nyitni a motorolajokról, ugyanis Dyna most lesz 2 éves, ígyhát érik a transzfúzió!
Ahány olajos cég, annyi féle olaj.
Az 5W-30 illetve 5W-40-nel kacérkodom, de a márkáról nincs elképzelésem. (elf-TOTAL, ROWE, AGIP, MOL, OMW, SHELL)
Kinek milyewn tapasztalatai vannak, esetleg mit töltöttek már bele a szervízben (ez utóbbi mibe fájt)?
Remélem érdekes a téma, hiszen ez előbb-utóbb mindenkit érinteni fog.
Bevásárlóközpontokban (Tesco, Auchan, Cora, stb.)
ezek egyformák, jóesetben márkára van méretezve. De olcsó.
Vagy marad a márkakereskedő és a gyári sárvédő.
Üdv.
Tudna valaki ajánlani egy helyet ahol olcsón lehet sárvédő gumikat venni??
Legalább hátra szeretnék rakni. Régen még a KRESZ is előírta most meg....
Akkor nektek ezt nem csinálja a szervó? Lehet, hogy csak az én autómba szerelték ezt az exrtát? Én egyébként nem vagyok benne biztos, hogy a szervó csinálja. Lehet hogy hülyeség, de nekem az a gyanúm, hogy összefüggésbe van a motor egyenletlen járásával, vagy kormányösszekötő, vagy futómű.
Szia!
Én már NEM AKAROM szervizbe hordani. Azért vettem új autót, hogy ne kelljen, és kb. 8 hónapja csak ezt csinálom. Mostmár elegem van. Lassan átmehetek vmi depressziós fórumra, mert kivagyok teljesen.
És a fórum is sz..ozik! Nektek is?
Sziasztok!
Bocs, ha nagyon témán kívüli leszek, de szeretném tudni, hogy ti is tapasztaltátok-e már a szervónál, ha kormányoztok nem egyenletes, hanem szaggat, mert nekem korábban nem volt ilyen, és a szervizben volt képük azt mondani, hogy ne várjak csodát ez nem egy Scenic!(Ezzel azt akarták beetetni, hogy minden Thalia ilyen?) Ez rendben, csak akkor korábban miért nem csinálta, és azért majnem 3 milkós autó, ne csinálja! Ja, mellesleg azt mondták, hogy nem tudják megcsinálni.
Ma voltam riasztót és hangszórót szereltetni, és szintén ezt mondták.
(Példaként felhoztak egy két nappal ezelőtt behozott dCi Clio-t, ugyanezzel a problémával: négyből négy gyertya rossz volt...)
(És mellesleg tájékoztattak arról, hogy a gyári gyertya darabja 12000 HUF, míg az utángyártottból a 4 db kerül ennyibe. A kettő között pedig a csomagolás a különbség...)
Tagdíj: noki, Eleven26
megérkezett, köszi!
És utálom a fórum szerverét, mert vagy 10x próbáltam ezt feladni.
szerintem csínján kellene bánni ezekkel a józsibácsi féle tuningokkal. egy mai motor már egészen más, na meg ha rendesen be van állítva, nem lehet gond az indítás. én 3 telet végigcsináltam egy öreg dízelastrával, koszos porlasztófejjel, nem volt gond sose. a gyertyák legyenek jók.
benzinesnek meg mégúgysem kell adalék, ha minden okés rajta.
Gondolkodtam a téli inditás problémáján, és az jutott eszembe, hogy mikor még Ladám volt, mondták, hogy egy fél deci denaturált szeszt öntsek a benzinhez minden tankoláskor, és nem fog kicsapódni belőle a viz téli időszakban, és könnyebben fog indulni. Jelenleg a Natinál nem alkalmazok den.szeszt, mert még nem volt indokolt. De lehet, hogy előbb-utóbb szükséges lesz. Arra gondoltam, hogy nem kizárt, hogy a gázolajhoz is lehetne valami olyan adalékanyagot adni, mely az olaj merevedését gátolja (anti-viagra?) és megkönnyiti az inditást. Talán a szervizek tudnának ajánlani ilyesmit... egy telefont megér talán...
Laja73: Köszi! Jócskán visszaolvastam amúgy hobbiból. Én is az újpesti OMV-nél tankolok. :D Viszont a Fóbia kombim ugyanezeket a fogyikat hozza pedig 1200kg (automata klima/fűtés meg minden eszem-faszom van benne). Igaz, hogy benzinből. (1.2 12V) Cserébe nem csattog, fűt, és húzathatom 5500-ig! :D Persze a THALIA DÍZEL SZIMPI, nem véletlenül vagyok itt!!! :DDDDD
Kedves aircool !
Szeretettel köszöntelek körünkben. Mint minden ÚJ ember a hajón, Te is csak alsegédfedélzetmosóként funkcionálhatsz. Tehát; nyugodtan kezd el az elejétől. Hidd el hasznos. Ámbátor, ha nincs hozzá kedved; a gyári adatok nem hazudnak. Város, télen; 6 l-t nem éri el.
Nagyon egyszerü a válasz. Az egyiknél a bank viseli a Ft várható romlását, a másiknál tulajdonképpen Te. van egy normálisnak mondható 9 %-os kamat, de a rizikó a Tied, ha romlik a Ft. Napi árfolyamon kapod a csekket minden hónap akárhányadik napján, míg a másiknál a kezedbe nyomják a 72 db csekket, akármi történik, azt fizeted. ( persze elvileg, a kisbetüs részt is el kell olvasni)