Én még meglátom, mert "kicsit" olcsóbban veszem az olajat, mit más, ezért az enyémbe valszeg ARAL SAE 0W40es Super Tronic ugrik bele.
De nem szükséges ilyen drága olajat tenni a Thaliákba.
Ajánlom a keveset futott autókba kb 100.000km-ig
0W, 5W 40 ill 50 olajokat
Ez felett szerintem érdemesebb egy 10W olajat venni.
Gondolom a Forumozók többsége az előző kategóriába tartozik, így:
ARAL Super Tronic 0W40 cca 4900Ft/l
ARAL High Tronic 5W40 cca 3800Ft/l
ARAL High Tronic 5W50 cca 3900Ft/l
ARAL Basic Tronic 10W40 cca 2600Ft/l
Ennyit tudtam segíteni!
A benzinekről meg csak annyit, hogy az ARAL már 1992-től használta azokat az adalékokat, amiket most a Shell Vpower stb fantázianeveken árul 3x 4x forintokkal többért...
A múltkor kicsit berágtam ez egyik Shelles csákóra... azóta nem igen tankolok Shell kútnál, csak Gyrosért meg matricáért megyek be! :)
Beálltam a kúthoz erre a srác már ugrott is, hogy tankol, de én udvariasan (ahogy szoktam) hárítottam, hogy majd én.
Levettem a zöld 95-ös pisztolyt, mire a srác kioktatóan közölte, hogy "A másikat akartad!"
Nem nagyon értettem, erre ő felvilágosított, hogy a "kéket akartad!", mondtam neki, hogy nekem jó a sima is. A válasz igazán meglepővolt:
"Akkor tankolj egyből gázolajat!!"
Nem kívántam felvilágosítani az ürgét, hogy munkakörömből kifolyólag kicsit többet értek a kenő- és üzemanyagokhoz, mint ő...
Én mindig jelen szeretnék majd lenni az olajcseréknél,mert az ördög nem alszik.Szombathelyen állítólag vmi 10-40-es shell td olajat használnak.Érdekes ,hogyímiért nem a rönós elfet nyomják!Egyenlőre nem tudom,hogy bele engedjem -e tenni vagy vigyek én olajat.A múltkor oberwartban a forstingernél láttam valami castrol 10-40 -es félszint.td olajat literenként 15 Eur-ért,valami új termék lehet,mert itthon még nincs belőle. Über: nem tudod esetleg,hogy mennyi olaj megy bele szűrővel pontosan? A könyv valami 5 liter körül írkál,az azért túl sok nem?
Az olajjal nem lesz gond, csak a kiszereléssel.
Van ismeretségem az egyik Opel szervízben. Ott Castrollal foglalkoznak. Innen fogok olajat venni, de nekik csak hordóban van (ennyire pedig még nem nagy étvágyú a kocsi), ezért "kitöltenek" nekem egy keveset. (5W-40 Castrol TXT)
Nem tudom, hogy mennyire nyűgösek, az eddig 1 olajcserénél én hülye rájuk bíztam. A jótállást végképp nem tudom ezügyben. Szerintem nem veszhet el, hacsak nem valami nagyon elvetemült olajat viszel be...
Az olajat a szervíz cserélte ki. Szerintem jobb, ha nem tudom mi van benne... Úgyhogy most 45e.nél megint csere. Valószínűleg BP fog belekerülni, ha nem én viszek saját olajat...
Az elf a TOTAL-é, tehát elvileg hasonló nálunk is bárhol beszerezhető.
Szerintem nem is baj, ha mondjuk másik cégét teszik bele ;)
Tudom, Neked dízeles. A tiéd milyen fajta?
Van egy olyan gyanúm amúgy, hogy a gyárilag javasolt elf motorolajat az autó akkor látta, amikor a törökök összerakták. A szervízben meg olyat raknak bele, amilyet jónak látnak, vagy akivel szerződésük van.
30000-es olajcsere periódusnál tényleg nem lehet az olajjal viccelni! Kár,hogy az olajoknál nem csinálnak független összehasonlító teszteket!Most a mínuszokban ténylegesen érzem,hogy a motorban lévő nem tudom milyen gyári olaj,hidegen milyen sűrű.(reggel hideg motorral motorfékkel a közeli lejtőn sokkal jobban fog motorféküzemben,mint ha meleg motorral megyek le rajta)Biztos nem 5w-s van benne!
Érdeklődnék esetleg tudtok e Szeged környékén olyan boltot ahol árúlnak ilyen autóra húzható a karoszériát védő autópizsamát. Garázs nélkül maradtam télire és nem lenne rossz egy ilyen !
ki tudja nekem leírni, hogy lehet a külsö hőmérséklet szenzorát a lehető legkisebb bontással eljutattni a cocpitből a bal első tükör alsó részébe (+ vezetékvezetés)
Úgy látom, nagyon egyformán gondolkodunk!
Eddig nálam is a Castrol és az ARAL a két esélyes.
Igazatok van abban, hogy az 5W-30/40 drága, de fogyasztásban és legfőképp hidegindításkor és télen!!! behozza az árát. Egyébként emelt szervízciklusúakhoz (Thalicska) is ez a jó viszkozitás.
A 0W-xx már túl drága és nem is lehet kihasználni idehaza. Azt vegyék inkább azok akik még bíznak a V-POWER Racing/EVO 99 szemfényvesztő kutyulékokban. Az sem annyival jobb nafta, mint amennyivel drágább, de ez már egy másik téma...
Én tuti, hogy ARAL SUPER TRONIC-ot fogok beletölteni! Az 5W40 bőven jó a mi autóinkba.
Nincs még kikopva, hogy szükség legyen egy "vastagabb" (nagyobb viszkozítású) olajra!
Egyébként ez egy teljesen szintetikus olaj, aminek egyetlen hátránya van - az, ami minden szint. olajnak - kicsit drága.
A Fina-ról csak annyit, hogy Total-Finaelf a cég neve, tudtommal, amelyik ezeket gyártja és forgalmazza.
Az ARALról még annyit, hogy a MERCEDES is ezt használja az összes autójához!
Szerviz:
A Renault szervizben a 3 literes töltet helyett valahogyan 3,5l-t töltöttek bele az HiNTába...
Úgy döntöttem, hogy legközelebb viszem az olajat
Olcsóbb...
Teljesen szintetikus, emelt olajcsere ciklusú olajat.
A Castrol szerintem is,jó legalábbis mindenki javasolta,viszont elég drága.A régi dízel pözsőmban én Fina 15-40 es dízelolajat használtam,mert nem evett belőle,olcsó volt,meg a Fina valami nagyobb társaság talán Franciában vagy Belgában? Ami még nekem korábban bejött: Liqui-Moly vagy valami hasonló nevű.
Szia!
Nem a begépelésnél tűnik el, hanem amikor a fórumra akarom küldeni a szöveget. Ez már többször előfordul.
Nem egri vagyok, de lehet hogy attól még vki megátkozott.
Na végre utolértem magamat az elmaradással.
Hofi után szabadon csak azt kívánom mindenkinek, hogy boldog új.......
A hidegen indításból én is kiveszem reggelenként a részem, 2x izzítok, 6. fordulatra indul. Dermedésgátlónak, és tisztitónak javaslom a Tescoban kapható Castrol terméket 1800 huf körül van az ára és 500L gázolajhoz elegendő, nekem bevált(ritka kövér gáznál nem füstöl annyira)
További jó utat, jégmentes utat, vak rendört!!!!
Nagya
Szeretnék egy új "vitát" nyitni a motorolajokról, ugyanis Dyna most lesz 2 éves, ígyhát érik a transzfúzió!
Ahány olajos cég, annyi féle olaj.
Az 5W-30 illetve 5W-40-nel kacérkodom, de a márkáról nincs elképzelésem. (elf-TOTAL, ROWE, AGIP, MOL, OMW, SHELL)
Kinek milyewn tapasztalatai vannak, esetleg mit töltöttek már bele a szervízben (ez utóbbi mibe fájt)?
Remélem érdekes a téma, hiszen ez előbb-utóbb mindenkit érinteni fog.
Bevásárlóközpontokban (Tesco, Auchan, Cora, stb.)
ezek egyformák, jóesetben márkára van méretezve. De olcsó.
Vagy marad a márkakereskedő és a gyári sárvédő.
Üdv.
Tudna valaki ajánlani egy helyet ahol olcsón lehet sárvédő gumikat venni??
Legalább hátra szeretnék rakni. Régen még a KRESZ is előírta most meg....
Akkor nektek ezt nem csinálja a szervó? Lehet, hogy csak az én autómba szerelték ezt az exrtát? Én egyébként nem vagyok benne biztos, hogy a szervó csinálja. Lehet hogy hülyeség, de nekem az a gyanúm, hogy összefüggésbe van a motor egyenletlen járásával, vagy kormányösszekötő, vagy futómű.
Szia!
Én már NEM AKAROM szervizbe hordani. Azért vettem új autót, hogy ne kelljen, és kb. 8 hónapja csak ezt csinálom. Mostmár elegem van. Lassan átmehetek vmi depressziós fórumra, mert kivagyok teljesen.
És a fórum is sz..ozik! Nektek is?