Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tschangow Creative Commons License 2004.12.07 0 0 884
fajlagos fogyasztásminimum tudtommal épp a nyomatékcsúcsnál van, vajon miért? hüje kérdés :)))
avantage Creative Commons License 2004.12.07 0 0 883
Veletlenul boktem ide, hat kiraly topic mondhatom! :)

230-cal biztos lehet nyugodtan(!) autozni valahol, de nem Magyarorszagon, nem Nemetorszagban es nem kozuton barhol Europaban.
Persze van hetvegen kihalt autobahn, ez legyen kivetel a szabaly alol.
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 882
Igen, a nyomatéki maximumnál a legnagyobb a gyorsulás. a fogyasztás persze nem itt a legkisebb, pontosabban az ettől nem függ. Az NSX-nél például 3000-es fordulatnál van a fogyasztás minimuma (teljesítményre számolva), de gondolom ez nem releváns a számodra (sajnos az én számomra sem). :-)))

Sajnos, ha nyomod a motornak, akkor fogyaszt is, ez olyan dolog, amit nem lehet megkerülni. Szerintem nyomd neki, mert ha nem nyomod, akkor sem fogsz tovább élni, viszont legalább élvezni fogod ezt a kis időt. :-))))
Előzmény: jester0926 (881)
jester0926 Creative Commons License 2004.12.07 0 0 881
Sziasztok!

Kíváncsi vagyok, hogy a nyomaték- és teljesítménymaximum mit is jelent pontosan. Pl. nyomatkémaximumról ugrik a legkönnyebben? Itt a legkisebb a fogyasztás stb.
Másik kérdés: benzines kocsival (1.3) hogy érdemes hajtani (milyen ford. szám. tartományban)
hogy dinamikusan menjen a kocsi, de egy benyakutat ne kelljen magam utáni húzni? :)
A fogyasztással van valamilyen kapcsolatban a teljesítmény, meg nyomatékcsúcs? Ha igen, mi az összefüggés?

Kösz: Jester
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 880
Igen, de tudod nem mindenki olyan tökéletes, mint te. :-)
Előzmény: tcaoe (878)
Tiensin Creative Commons License 2004.12.07 0 0 879

Hát azé nálunk itt fünn a hegyeen, kicsit nehézkes lehet :F

Persze, az előzni tudást a többletteljesítmény sem helyettesiti, de megkönnyítheti. A vészhelyzetekből való menekülést úgyszintén

Előzmény: tcaoe (878)
tcaoe Creative Commons License 2004.12.07 0 0 878
Duma, tudni kell előzni.
Ennyi.
Előzmény: Tiensin (877)
Tiensin Creative Commons License 2004.12.07 0 0 877

Ezzel tökéletesen egyetértek.

Sokan nem is tudják ,hogy nem csak nevetséges egy ilyen 1.1 meg hasonlo motorok, hanem életveszélyesek is..

Főleg előzésnél és vészhelyzeteknél jön jól a rugalmasság és az a plusz pár paci ami még előcsalható(engem is mentett már meg, nem is olyan rég)...

 

Előzmény: HondaVuk (876)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 876
Szerintem nincs erős motor. A mohó bírvágy mindig elkapja az embert és mindig többet akar. :-)))

Amúgy tényleg érdekes, hogy meg lehet szokni a nagy teljesítményt is. Előbb-utóbb hozzá szoksz és akkor már nem tűnik annyira erősnek.

Arra a kérdésre már könnyebb válaszolni, hogy az egyes kategóriákban mi az a minimál teljesítmény, amivel már ki lehet békülni és az autó kellemesen autózható (de még messze nem erős). Ez az, ami alatt nem illene az adott autót gyártani.

Kis autók (Polo, C3, Punto, Jazz): 75 ló
Kompakt (Golf, C4, 147, Civic): 100 ló
Alsó közép (3-as BMW, 406, 156, Accord): 125 ló
Felső közép (5-ös BMW, 607-es, 166-os, Camry): 150 ló
Felső kategória (A6/A8, E/S merci, Legend): 180 ló

A kategóriákról lehet vitatkozni, például az 5-ös BMW lehet, hogy inkább felső kategóriás, stb, de azért gondolom látszik, hogy mire gondolok. Az értékek is körülbelüliek, de alattuk már egyéni véleményezést igényel. A váltó variálásával lehet némileg játszani, ez is okoz némi szórást.
Előzmény: pumukli3 (875)
pumukli3 Creative Commons License 2004.12.07 0 0 875

Mindenekelőtt egy hülye kérdés:

az erős motor kinek mit jelent?

HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 874
Korrekt. ZolikA helyettem is válaszolt. Kinek a pap, kinek a paplan. Te azt nem érted, hogy minek jók a hegyezett motorok, én meg azt nem értem és pazarlásnak tartom, ha 50-60 lóerő/liter teljesítményű motorokat tart valaki jónak. Más az ízlésünk.

Ja, és nekem sincs bajom a BMW-vel. Ha német autót kellene vennem, akkor azt vennék. És nyomott is már le BMW, Fish ellen mentem egyszer. Neki 235 lovas gépe volt, nekem a lenti. Nyilván a kuplung miatt nyomott le. :-)))
Előzmény: ZolikA (868)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 873
"Akkora benne a nyomaték(halmozott nyomaték,tehát annyi nyomaték van már alacsony fordulaton is),hogy ha nem lenne 250korlát,akkor 270-280 körül lehetne menni."

Nem akarok kötözködni, de a végsebesség az tipikusan a teljesítménytől függ. Ebben mindenki egyetért, ez nem vitaalap.

Persze elkefélt váltóáttétel esetén ez nem igaz, de feltesszük, hogy az autó tervezésénél (illetve a tuning során) korrektül végezték a dolgukat.
Előzmény: Törölt nick (864)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 872
"Amivel olyan hajjde nagyot lépsz a lámpánál,azzal autópályán akkor tollak/léplek le a "lomha" sokkal nehezebb automata dögömmel amikor csak akarlak:)"

Ez ugye nem feltétlenül igaz. Függ a légellenállástól, a teljesítménytől, meg az esetleges egyéb veszteségektől. Ja, és mielőtt elfelejtem, természetesen a kuplungtól is! :-)))) Ha a te "lomha dögöd" mondjuk 200 lovas, akkor egy EVO-t akkor sem fogsz lenyomni az autópályán, ha tunig kuplungod van. :-)) Ha viszont 350 lovas a lomha dögöd, akkor könnyen lehet, hogy te nyernél. Na, persze csak akkor, ha az EVO-ban nem verseny kuplung van! :-))

Bocsi a sok basztatásért, de mit tegyek, olyan jól esik! :-)))
Előzmény: Törölt nick (859)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 871
Emlékeim szerint én mentem ZolikA ellen egy Alfa meetingen és lenyomott, pedig én egy kb. 1250 kilós 200 lovas géppel mentem. Biztos a kuplung miatt. :-))))
Előzmény: Törölt nick (859)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 870
"A tárcsában egy fia lóerő nem lakik,lényegtelennek tűnik az eddigi (abszurd) viták alapján.Pedig nagyon is lényeges,pont rövid távú gyorsításnál és állórajtnál."

Persze, hogy a gyorsulás (mondjuk a negyed mérföld) nem csak a teljesítményen múlik. De ilyet senki sem mondott. Nyilván, ha virsli gumikkal mész egy 300 lovas autóval, akkor lenyomhat egy 200 lovas jó gumikkal. Az is számít, ha az egyik elsőkerekes, a másik meg összkerekes. Ha a sofőrnek 1 másodperc kell egy váltáshoz, akkor is győzhet a lényegesen gyengébb autó. Sőt, a pillanatnyi forma is döntő lehet.

Itt most elvi kérdésekről vitáztunk, azaz arról, hogy egy autónak melyik fontosabb paramétere, melyik mond többet róla: az, ha megadják a maximális nyomatékát vagy pedig az, ha megadják a maximális teljesítményét. Meg arról, hogy a gyorsulást (negyed vagy nyolcadmérföldet vagy a 0-100-at) melyik befolyásolja jobban.

Ez nem a "Gyakorlati tanácsok gyorsulási versenyekre készülőknek" topic. :-)))
Előzmény: Törölt nick (849)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.07 0 0 869
"Nem szeretem, ha a kocsi motorja amit vezetek gyorsan pörög magas fordulatokon, gyorsan lepörögnek a fokozatok, de mégsem megy az autó. Olyan erőtlennek érzem a kocsit. Sportos hangok, de semmi szufla."

Ez könnyen lehetséges, bár a "gyorsan lepörögnek a fokozatok" ellentmondásban áll a többivel. Ennek oka ugyanis az, hogy gyenge a motor a kocsihoz képest. Nem a magas fordulatszámtól megy a kocsi, hanem a magas teljesítménytől. Ha egy literes moci van egy 1 tonnás autóban és a motor elpörög 8000-ig, attól még nem fog jól gyorsulni, hiszen kb. 100 lóerőd van.

"Ezzel szemben szeretem, ha az autó mégha kicsit lomhának is tűnik, de érzem, hogy van benne erő, ami fokozatosan előbújik. Úgy is mondhatnám, hogy nem egy pörgős, de erős motor dohog a kocsiban."

Igen, valóban ezt hívják nyomatékos motornak. Semmi gond nincs azzal, ha ezt szereted, ez tisztán stílus kérdése. Csak jó tudni, hogy a maximális gyorsulás meghatározóan a teljesítménytől függ.
Előzmény: F2004 (837)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 868

Én is feltehetek egy ilyen kérdést ? Minek a 5 liter vagy a 3,5 ? Sokat fogyaszt és nem megy csak autópályán ha órákat kell menni ? Én nem megyek órákat autópályán pláne azért mert nincs kedvem 20 litert tankolni 100 kilóméterenként meg nincs kedvem 100 ezreket otthagyni a kasszánál ami az ilyen tempót pontozza és értékeli egy fotóval . A városban fogyasszon 15 litert és akkor még nem is léptem rá ?

 

Ez hülye hozzáálás , hogy mi az értelme ? Neked nincs értelme , nekem meg van . Spec nem a gyorsulás , hanem maga az ha odalépek neki akkor hátbavág elindul és nincs aki kövessen . Ha meg megcsinálom a futóművet akkor szintén nem fog egy autózás során egy 2 tonnás vas akár egy szerpentinen leautózni legyen alatta bármilyen futómű , meg eleve nem olyan élvezetes egy olyannal kanyarogni mint egy fele súlyuval .

 

Azonkívül kevesebb a kötelező .

 

Amugy én meg butaságnak tartom azt amikor azt hiszik erős az autójuk mert van benne valami böszme motor de valójában nem tud semmi extrát és hitetlenül próbálják bebizonyitani akár 10-szer egymás után, hogy ők biza most elrontottak valami és 11-edszerre biztos lenyomnak . Nem egy ilyen tapasztalatom van én meg csak ügyesen vigyorgok aztán hagyom had menjenek .

 

Nekem ez jutott, másnak más . Nem mondom , hogy nem értelek meg mert nekem is tetszenek a bömösök és hogy egy autó nagy kényelmes és tekintélytparancsoló és nem kell vele erölködni amikor 200 felett megyek . Én ezt is meg tudom érteni . Lehet én vagyok a sok oldalú vagy a telhetetlen , nem tom !:-)))))

Előzmény: Törölt nick (866)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.07 0 0 867

Ja,a versenybenyát meg a nitrót kihagytam..utóbbi már kicsit több pénzz.

De ha már nitró,akkor hosszába fel a blokk tetejére akár egy öreg merci kompresszor,hogy még szebbet gányoljunk.Akkor olyan 2000 körül lehetne valami "alapüvöltést" elérni talán/alapjárat helyett/,de lehet hogy mindennel együtt egy estére 600le vagy felette lehetne a POWER.(másnap lángvágó)

 

Sokáig nagy gyorsulás fan voltam,voltak kint ilyen állatságok..injektoros zsigák dupla kerékkel,szárazjéggel hűtött td golf1 4x-es turbónyomással,meg olyan 2 ütemű trabi ami komoly 2literes autókat otthagyott.

Kérdés mindennek mi értelme? szerintem nem sok:)

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (866)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.07 0 0 866

735i az most van,tavasszal szinte biztos más lesz.De nem is ez a lényeg,hanem az elv.Az ilyen lóerőfaragó erőlködést mindig is butaságnak tartottam.Ha valaki erős autót akar,akkor vegyen erős autót.A turbónak is megvan a maga értelme,de csak bizonyos határig.

Ha gyorsulási versenyzésre lenne elég pénzem/időm akkor vennék egy lelakott váltóhibás 750et,átépíteném kéziváltóra,megkapná a legkisebb és legszélesebb hátsó kereket amit fel lehet rá barmolni,minden lényegtelen cuccot(klímát,szervokormányt is!!) kiszórnék belőle(kikönnyítés).Szétköszörülgetném csak ugy érzésre a vezértengelyt,kapna ehhez kályhacsövet meg chipet is,direktszűrőt meg 0w olajat.Talán arra a 300ra igy rámenne még 100 le,de nem vagyok benne  biztos.Alapjárat minek,lényeg a RACE.Akkor lenne végül sok munkával párszázezerért egy brutális állatságom,ami távolról sem nevezhető autónak,de valoszinű ferrari szintű dolgokat művelne a 400m-en.naés.

 

Előzmény: ZolikA (863)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 865

Na ebben nem nyitok vitát , igazad van . Tényleg soha nem fogom felvenni a versenyt egy 5 liters szívóval tartosságban az autópályán . Bár arra azért kiváncsi lennék mikor és hol lehet 230-al órákig folyamatosan autózni ! :-)))

 

Bár 200-at utazóban én is minden gond nélkül megtartom és ott még a csótánykámban is tudom élvezni a halk zenét csak nem úgy van az úton mint egy bömös .

 

Azért én egy 300 lovas 750-esre kiváncsi lennék mikor megy 280-at . Szerintem az is dajkamese , de ha van valakinek és nincs benne tiltás egyszer bemérhetné . Amugy ha jól meg van épitve egy turbós 2 liter körüli masina a 250-azzal is tarósan autózható max hamarabb kileheli a lelkét mint a nagy dög .

Előzmény: Törölt nick (864)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.07 0 0 864

naigen...max 300Ló..miaz,hurka..majd a tuning..meg a turbó..:)

megnézném ahogy tuninggal überelsz egy v12-est,és letörlöd a pályáról a 750et..:)

Akkora benne a nyomaték(halmozott nyomaték,tehát annyi nyomaték van már alacsony fordulaton is),hogy ha nem lenne 250korlát,akkor 270-280 körül lehetne menni.A szétturbózott csodák jellemzően váltóban már a 250hez is rövidek,felette pedig esélyük sincs.

Én 230nál szép csendben ülök és élvezem a halk zenét,és az elsuhanó tájat.Ezzel szemben a kollega sportkipufogó üvöltését a turbó sikítását és egyéb finom dolgokat kényszerül hallgatni,ahogy haldoklik az autó alatta.

Ilyenkor egy ideig erőlködik,aztán inkább lassít...csak a legelszántabbak bírják ezt órákig.Ez olyan mint a motor:én a motoros  elől lehúzódok,ha látom,hogy 2kiló körül jön hátulról..de általában csak utoléri a többieket és nemsokára lassít.Vagyis pár perc mulva a nyugis 180ammal elmegyek mellettük.Nyilván.Ki képes egy motort órák hosszat 2kilóval megülni? ugyan.

 

Előzmény: ZolikA (861)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 863

735 i-d van ahogy olvasom , tehát tényleg esélytelen lenne bárhonnan ha gyorsulnánk ,150-től akár 5-öst is kapcsolhatnék , hogy kiméljem a motoromat ! :-))))

 

UI: már amennyire ilyenkor kimélve van .....

Előzmény: Törölt nick (860)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 862
Szerintem minden 50%-os teljesítmény növelésnél akár a negyedéri is csökkenhet az élettartam ha azt ugy használja az ember . Ha pedig alkalmanként akkor meg szinte semmit nem számít , mennyit tol bele az ember .
Előzmény: Törölt nick (859)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 861

Ha van kedved kiprobálhatjuk , de hallottad már azt , hogy a béjemvén kívül is van élet azaz autó ? Milyen is a masinád ? M-es nem lehet igy marad a 750 illetve a 850 a gyári legnagyobbakból és ha nem tuningos mondjuk alpina vagy bármi ilyen akkor max 300 ló és asszem hogy amig elérnéd a 250-et valószínű elötted lennék tavasszal meg ha minden jól megy akkor nagyon sokkal elötted lennék ! :-))))

 

 

Előzmény: Törölt nick (860)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.07 0 0 860

Persze,hogy viccelek.Ez afféle komoly vicc:)

Ja,160..13 mp alatt..az szép:)

és 160 után..ott mi van? pl ha jövök rád csak 180nal hátulrol? akkor?:))

Vagy te jössz rám,én meg 150nel csicsikálok épp belsőben,de aztán felébredek és padló..vajon milyen messze lennél amikorra elérem a korlátot (250)?:))

Pedig ez egy automata autó..és jó 400kilóval nehezebb is a tiednél.Tehát a 248Le-vel már most sokkal erősebb vagy...elvileg:)

 

Előzmény: ZolikA (853)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.07 0 0 859

ok,nem akarok mindenáron kötekedni....

vagyis nem irom,hogy nem hiszem el a mért 240Le teljesítményt,de kicsit furcsállom,na.

Az a 200ezerért még 100le kicsit meglepő.Főleg,ha nem ugy érik el,hogy közben a motor élettartama minimum felére csökken,a fogyasztása meg triplájára nő.

De nem is ebbe akarok a műszaki részletekig belemenni,csak azt szerettem volna érzékeltetni,hogy a teljesítmény (vagy nyomaték) és a gyorsulás mondjuk 400m-en vagy 0-100ra nem olyan szoros összefüggésbn van és nem ugy,ahogy eddig tárgyaltátok.

Ezenkivül lehet brutális végteljesítményű,iszonyu gyorsulásu gépeket faragni,akár egy estés változatban is(másnap lángvágó/roncstelep)..de ez nem autózás,hanem gyorsulási verseny.

Autózásról szólva viszont teljesen más a kívánatos.Amivel olyan hajjde nagyot lépsz a lámpánál,azzal autópályán akkor tollak/léplek le a "lomha" sokkal nehezebb automata dögömmel amikor csak akarlak:)

 

 

Előzmény: ZolikA (853)
Tschangow Creative Commons License 2004.12.07 0 0 858
sok ám! :DDD
Előzmény: ZolikA (857)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 857

Sok lenne ? :-))))))

Előzmény: Tschangow (856)
Tschangow Creative Commons License 2004.12.07 0 0 856
Biztos jó, mert sok a smiley! :DDDD
Előzmény: ZolikA (855)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.07 0 0 855
Hát ha vicc akkor jó a humora ! :-)))))))
Előzmény: Tschangow (854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!