A jogszabály értelmében van esélyem, de az csak a jogszabály. Én mindent megteszek az ügy érdekében ami a tények:
- a hiba kézzel fogható (szó szerint)
- a szerviz kijelentette: nem tudja megcsinálni, és ezt továbbitja az RH-hoz.
Szerintem eddig is türelmes voltam. Most már nem! Bár hall az ember rémtörténeteket ilyen, és hasonló ügyekkel. A részletekről folyamatosan beszámolok.
igen, engem is meglep néha az átlagsebességem (persze nekem kompjúter helyett marad a v=s/t)
pld. ha Gyuláról jövök, az egy elég hosszú út, és hiába megyek végig 100-zal az országúton, gondolván hogy az a néhány lassabb 50-es szakasz nem rontja le annyira, hát dehogynem:)
Sziasztok!
Köszönöm, hogy ennyire a szíveteken viselitek a sorsom. Sajnos már Vásárhelyet is megjárta, akkor a visszafele úton volt egy menetközbeni motorleállás, pedig 2 napig is ott volt az autó, és amikor beadtam produkálta a hibát. Mint már korábban írtam ezek után került Szegedre, mert az volt a legközelebbi szerviz ahova elszállította az Assistance. Tudom, hogy sokan nincsenek jó véleménnyel az itteni szervizről, de azóta legalább ilyen duva leállás nem volt az autóval(kop-kop-kop). De a többi problémával nem foglalkoztak, vagyis a legutóbb azt mondták "ettől többet nem tudnak kihozni az autóból", tehát törödjek bele, hogy sz.ar. Mint már korábban írtam, hogy lassan 8 hónapja mást sem csinálok csak szerviz ide, szerviz oda. Mostmár besokaltam. Szerintem nincs értelme húzni tovább, és a garancia is lejár februárban (nekem még 1 év járt). Azt már megmondani sem tudom, hogy hányszor vittem szervizbe, de közelit inkább a 20-hoz. Türesmes vagyok?
Én már csak a cserébe látom a megoldást, és ettől nem tágítok! Próbáltam eladni az autót, de jelenleg olyan állapotban van, hogy bárki bele ül egy próbaútra rögtön érzi a bajt, és menekül, főleg ha meglátja, hogy a szervizkönybe voltak olyan okosak a szegedi szervizesek, hogy beleirták, hogy a motor leáll... ne is folytasam. Én se vennék meg egy ilyen autót. Arról nem beszélve, hogy nekem eszem ágában sem volt eladni jó pár évig, akkor miért én bukjak rajta több százeztet!
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam.
Lehet, hogy hó/jég/sár felrakódás van az első sárvédőkben és ehhez surlódik a gumi.(fékezéskor orra "bukik" a kocsi). Nekem a múltkoriban erősebb kanyarokban kezdett nyüszíteni az első gumi; de egy gyors mosás megoldotta a gondot!
Nekem a Baumgartnernél Mol-t tettek bele, kérdésemre azt válaszolták, hogy csak ez van nekik.
Azt hiszem ez 5W-40-es.
Így volt 4 liter olaj ára 12800 Ft, boltban nézegettem elötte olajokat, Castrol volt a legszimpatikusabb 11000-ért igaz 0W-40-es.
Így inkább ráhagytam a szervízre, nem volt kedvem az esetleges pofavágásokat elnézni a vitt olajért cserébe. (Tudom, hogy nem lenne joguk elutasítani)
Apropó egy kérdés, Authentiq és Authentiq Pluszos márkatársak, nektek működik a belső világítás kikapcsolás késleltető, mert nekem nem és a szervízben azt mondták, ha nem működik akkor nincs benne és nem is lehet bekapcsolni. Aranyos...
Mellesleg a neten található leírások szerint benne kéne legyen.
Apróság persze de kényelmes, hogy beszállás után nem a sötétben kell kotorászni.
Mindíg kapcsolgatni a belső lámpát meg lusta vagyok... :-))))
Most fejeztem be egy 1500 Km-es körutat az országban egy Fiat Multipla-val (jó autó!), amiben kb. 800 Km autópálya volt és a maradéknak csak az egyharmada város. Az átlagsebesség a fedélzeti kompjuter szerint viszont csak 78 Km/h volt. Nem szoktam lassan menni, a pályán 140-160, országúton 100-120, ezért meglepő egy kicsit a 78.
Az újévben eddig hallgattam, de folyamatosan olvastalak Titeket!
A téli óvszer felrakásának az idején volt egy hozzászólás, hogy fékezéskor surlódó hangot hallatt az ótó. Én még november közepén feltetettem az téligumikat, minden OK volt, s most, hogy hidegebb lett, fékezéskor, alacsonyabb sebesség tartományban hallom a surlódó hangot.
Mit tanácsoltok?
Sulinetes Jesszus meghozta a fényképezőt (Canon A60), Mezőtúr-Tokaj útvonalon szivesen fotózok (nem zsaru vagyok... ;)).
Üdv: lakivili
Azt javallották a hozzáértők, hogy ne Szegedre hurcibáld javíttatni az autód, hanem Hódmezővásárhelyre. Nem emlékszem, hogy ott jártál é már és persze korántsem biztos, hogy ott végre kielégítenének. :-))) De próba...
Ha valakinek még segít: Szegeden és környékén járgány fotózás megoldható (Minolta Dimage Z1). Utóbbi időben csak fórumfigyelésre jutott energia, örülök, hogy gyarapodik a taglétszám.
Szponzorálási üggyel kapcsolatban beszéltem a Renault Békési Vecsési vezetőjével.Az elgondolás tetszet neki.Igéretett tett,hogy gondolkodik a dolgon és jelentkezik telefonon.
1 éves szervizelésen voltam náluk minden kifogástalanul zajlott tudom ajánlani mindenkinek akinek közelbe van.
Hogy mivel pótolják, az nem az én dolgom, az én felelőségemre pedig nyugodtan töltsék bele amit hozok.
Ha nem lenne a kötelező szervíz, már benne is lenne az olaj, de így most kétszer kell tölteni (hordó-flakon, flakon-motor).
Nekem megfelel
Az autogyartoknak, szervizeknek nincs joguk megszabni, hogy milyen markaju olajat hasznaljunk, csak azt, hogy milyen karakterisztikaknak megfelelot; a garanciat sem kothetik az olaj markajahoz. Mindezek mellett a szervizben mondhatjak azt, hogy csak az o olajukat toltik be, ha tetszik jo, ha nem akkor fel is ut le is ut.
Ha jol emlekszem, a Thaliam (1,4 8V) konyveben 5W-40 es 15W-40 kozotti intervallumot javasoljak (elcsodalkoztam, hogy a 15W-40t is elturne), en Castrol GTX5 SAE 10W-40 API SL-t vittem a szervizbe es azt toltottek bele. Viszont maniakusken 7.500 kilometerenken lecserelem ... ilyen tempoban anyagilag nem eri meg a full szintetikus.
Cáfollak!
Az autóm első cseréjét Siófokon csinálták.
Ott elfet töltögetnek!
Mohácson tuti Shell.
Viktor
Ja, a másik:
Nemtom ki írta, de a "kitöltött" motorolajat szerintetek mivel pótolják?????
Még vmi: Nem hiszem, hogy nagyon fognak örülni a noname flakonoknak, bármilyen f*sza olaj van benne!!!!!
-Én mindig jelen szeretnék majd lenni az
-olajcseréknél,mert az ördög nem alszik.
Igazad van, de nem fogsz semmit látni, csak azt, hogy leveszi a szűrőt, leengedi az olajat, tölt 2dl-t a szűrőbe, felteszi és feltölti a gépet.
Amúgy nem rossz, ha ott vagy ez tény!
Én is ott leszek! :)
-Szombathelyen állítólag vmi 10-40-es shell td
-olajat használnak.Érdekes ,hogyímiért nem a
-rönós elfet nyomják!Egyenlőre nem tudom,hogy
-bele engedjem -e tenni vagy vigyek én olajat
Nem kell a 10W40-es, de amikor bejelentkezel kérdezd meg, hogy milyen az olaj.
Shell megy bele, mert a Shell fizetett a legtöbbet, hogy az Ő olajukat használják.
A találkozón, ha lesz, akkor megbeszélhetjük, hogy mi hogyan megy! :))
-A múltkor oberwartban a forstingernél láttam
-valami castrol 10-40 -es félszint.td olajat
-literenként 15 Eur-ért,valami új termék
-lehet,mert itthon még nincs belőle
Ez a te döntésed! :) Szerintem a CASTROL nagyon jó olaj! Az egyik legjobb!
Vmiért nem megy a német weblap, de ha meglesz, akkor megírom a töltetét!
Én még meglátom, mert "kicsit" olcsóbban veszem az olajat, mit más, ezért az enyémbe valszeg ARAL SAE 0W40es Super Tronic ugrik bele.
De nem szükséges ilyen drága olajat tenni a Thaliákba.
Ajánlom a keveset futott autókba kb 100.000km-ig
0W, 5W 40 ill 50 olajokat
Ez felett szerintem érdemesebb egy 10W olajat venni.
Gondolom a Forumozók többsége az előző kategóriába tartozik, így:
ARAL Super Tronic 0W40 cca 4900Ft/l
ARAL High Tronic 5W40 cca 3800Ft/l
ARAL High Tronic 5W50 cca 3900Ft/l
ARAL Basic Tronic 10W40 cca 2600Ft/l
Ennyit tudtam segíteni!
A benzinekről meg csak annyit, hogy az ARAL már 1992-től használta azokat az adalékokat, amiket most a Shell Vpower stb fantázianeveken árul 3x 4x forintokkal többért...
A múltkor kicsit berágtam ez egyik Shelles csákóra... azóta nem igen tankolok Shell kútnál, csak Gyrosért meg matricáért megyek be! :)
Beálltam a kúthoz erre a srác már ugrott is, hogy tankol, de én udvariasan (ahogy szoktam) hárítottam, hogy majd én.
Levettem a zöld 95-ös pisztolyt, mire a srác kioktatóan közölte, hogy "A másikat akartad!"
Nem nagyon értettem, erre ő felvilágosított, hogy a "kéket akartad!", mondtam neki, hogy nekem jó a sima is. A válasz igazán meglepővolt:
"Akkor tankolj egyből gázolajat!!"
Nem kívántam felvilágosítani az ürgét, hogy munkakörömből kifolyólag kicsit többet értek a kenő- és üzemanyagokhoz, mint ő...
Én mindig jelen szeretnék majd lenni az olajcseréknél,mert az ördög nem alszik.Szombathelyen állítólag vmi 10-40-es shell td olajat használnak.Érdekes ,hogyímiért nem a rönós elfet nyomják!Egyenlőre nem tudom,hogy bele engedjem -e tenni vagy vigyek én olajat.A múltkor oberwartban a forstingernél láttam valami castrol 10-40 -es félszint.td olajat literenként 15 Eur-ért,valami új termék lehet,mert itthon még nincs belőle. Über: nem tudod esetleg,hogy mennyi olaj megy bele szűrővel pontosan? A könyv valami 5 liter körül írkál,az azért túl sok nem?
Az olajjal nem lesz gond, csak a kiszereléssel.
Van ismeretségem az egyik Opel szervízben. Ott Castrollal foglalkoznak. Innen fogok olajat venni, de nekik csak hordóban van (ennyire pedig még nem nagy étvágyú a kocsi), ezért "kitöltenek" nekem egy keveset. (5W-40 Castrol TXT)
Nem tudom, hogy mennyire nyűgösek, az eddig 1 olajcserénél én hülye rájuk bíztam. A jótállást végképp nem tudom ezügyben. Szerintem nem veszhet el, hacsak nem valami nagyon elvetemült olajat viszel be...
Az olajat a szervíz cserélte ki. Szerintem jobb, ha nem tudom mi van benne... Úgyhogy most 45e.nél megint csere. Valószínűleg BP fog belekerülni, ha nem én viszek saját olajat...
Az elf a TOTAL-é, tehát elvileg hasonló nálunk is bárhol beszerezhető.
Szerintem nem is baj, ha mondjuk másik cégét teszik bele ;)
Tudom, Neked dízeles. A tiéd milyen fajta?