Hogy törjön le a kezem, amikor 4 helyett 5 millert írtam :)))
Bent jártam, de rohantam is tovább, csak leadtam a felszerelést. Éjjelre még van egy vendégszállítás, addig szerintem alszom egyet :)) Nem megy el a Kangoo? (mondjuk néztem a szigeten, volt ott egy, de az nem lehet, mert RXE felirat volt az oldalán és nem dCi :)
A magány limóval és a grandtourral csak az a bajom, hogy azokat is a törökök rakják össze, az illesztési hibák ott is megvannak.
5 misiért nehogymá'...
A Thalia-nál még csakcsak, ezért is kerül annyiba, mint amennyibe. De 5 milláért kapni olyan autót is, amire gyártás közben "ferde szemmel néznek"...
Dénes, motorcsere (100 LE dCi), fékcsere, audio rendszer.
A maradék? Ha marad még elég pénz, akkor páromnak is egy Renault :))
Belelóg a kezem a bilibe, felébredtem...
Mellesleg, amióta a szerelő megerősítette azt a gyanúmat, hogy Dénes is egy 80 lovas dCi motort birtokol és csak az elekrtonikával van lefojtva, nagyon gondolkodom, hogy bele kéne rakatni a 80 lovas elektronikáját (vagy mijét :))
1. a kisautókhoz:
Akinek van lóvéja, mint az állat, az nem vesz Thaliát, hanem mondjuk BMWt. (csak példa volt)
Relatív, hogy ronda vagy nem...
Először elzárkóztam attól, hogy Tháliát vegyek.
Peugeot 206-ot szerettem volna. Nem bánom, hogy nem az lett! Biztos, hogy nem férnénk el benne!
Ja, megláttam közelről ebben a döglesztő kék rohájában és beleszerettem! :)))
2. az olajról:
Lentebb volt egy "vita" hogy 5W vagy 10W legyen az olaj!
Aki Szibériába, Norvégiába, esetleg Kanadába kíván utazni télen -20°C alatti hőmérsékletben, az észre fogja venni a különbséget az 5W és a 10W között!
Aki extrém körülmények között a déli sarkon szeretné tesztelni az autóját, az tegye mindenképpen 0W olajjal, mert az -35°C körül is jól bírja!!
Az 5W olaj kinematikai viszkozitása 100°Con megegyezik a 10W olajéval.
Az 5W CCS viszkozitása (indító szivattyúzhatóság) 6600/-30°C
A 10W
7000/-25°C
Én 5W40-es olajat fogok a gépbe tenni.
Tehetnék 0W40est is, ugyanannyiba kerül, de szerintem felesleges! :)
Két Thaliát. :-))) Egyébként egyetemes emberi vonás, hogy minél többször találkozol valamivel, annál jobban tetszik. Ma már nekem is kifejezetten tetszik a kocsim. :)
Más: szerviz telefonált, gyújtótrafót cseréltek. Egy gyújtótrafó tönkremehet csak úgy, egy év, 13000 km után? Jövő héten megyek síelni, és ha egy hegyi szerpentinen száll el...? Remélem, ez nem valami Boszi / Diesel-történet kezdete... :~(
A következő autóvásárlásomkor komolyan el fogok gondolkodni, hogy biztos érdemes-e legalább 1/2 - 1 millával többet fizetni azért, hogy új kocsi legyen a fenekem alatt, ha ennyire nem számít...
Na jó! Tudok komoly is lenni: Tényleg nem vennék más tipust, csak is Thalicskát, és ráadásul ismét extrák nélkül venném meg. (rádió nélkül, központi zár nélkül, klima nélkül, stb) Miért nem kell extra nekem? Kevesebb a hibalehetőség (bár a kényelem is). És miért maradnék a Natinál? Eddig még nem ültem jobb kocsiba! Most sajnáltok? Nekem a Ford, Citroén, Fiat, Wolswagen nem tetszett jobban!
Thaliát. A többit elinnám:))
Na a félreséget hülyetéve, nekem ma már nagyon tetszik - más, ilyen értelemben békénhagyott autókat meg kifejezetten "rondának" találok, ez egy ilyen dolog.
Nem baj, csak had' fikázzák a Thalicskákat! Mi ugyis tudjuk, hogy a legszebb, legjobb, legaranyosabb kocsi. Akik viszont a fikázó irásokat olvassák, legalább lemondanak arról, hogy ellopják tőlünk! Ez is valami!
MOst olyat írok, hogy az első Thalin meg fogtok kövezni.
Szóval a Thalia nem a formatervezés csúcsmodellje. Vannak az autón csinos részek, és nagyon értelmes megoldások, de vannak hibái is, és nem a legszebb autó. Persze vannak csúnyábbak is! Nekem azért van Thalia-m, mert azért a pénzért, amim volt, ez volt a legracionálisabb választás. És a több ezer Thalia tulajdonos legalább 80 %-a is ezért vett ilyen autót. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy valaki csak a formája miatt vett volna Thalia-t. Szóval kényszerűségből lett Thalia-m. (Az autókeresés egy időpillanatában határozottan kijelentettem, hogy bármit, csak Thalia-t ne!) De "lakva" lehet valakit, vagy valamit megismerni. Szeretem az autómat a jó tulajdonságaiért, amik a motor (1.5 dCi), a csomagtartó és a kormányról vezérelhető rádió. Meg szerintem kényelmes, meg jól megy. És alig fogyaszt.
De ha lenne pl. ötmillió forintom, akkor nem Thalia-t vennék. Ti mit vennétek a zsebetekben ennyi pénzzel?
Eddig az I-es Thalicskákon csak RT stb feliratot láttam, tegnap viszont olyan volt, hogy 1.4 16v, bár lehet, hogy ezt a típust korábban is így jelölték?
Más. Sípol a fékem.
Amit én vettem eredeti Renault, univerzális, ( Clio-tól Laguna-ig minden típusra jó ), mellékelve volt a dobozban egy felszerelési útmutató, a sárvédőcsavarhoz imbuszkulcs, plusz rögzítő műanyag dugó, mivel az eredetit roncsolás nélkül nehéz kivenni a helyéről. A felszerelés otthon kb. 3/4 óráig tartott.
Mint már leírtam, 11.000 Ft volt a komplett garnitúra előre+hátra.
Sajnos csak ritkán jutok olvasási lehetőséghez, ezért nem írok gyakran.
A sárfogó gumikhoz szólnék hozzá. Nekem hátra "Renault" feiratos, univerzális lapot szereltek a Pesti úton, kb. 6 ezer Ft volt (ebből a szerelés 500, annyit megért, hogy nem én lettem koszos).
Előre jó a Clió sárfogója (ezt azonban pl. Renault Házban nem tudta az értékesítő, azt mondta, hogy Thalicskához egyátalán nem létezik ilyen - jó kereskedő a lelkem). Azt én is 9400-ért vettem Budakalászon. Az eladó szerint egyszerű a felszerelése (amúgy tényleg), ám a sárvédőt rögzítő csavarnak - amit ki kell csavarni, majd a gumival együtt vissza - olyan a feje, hogy átlagos csvarhúzóval nem lehet kiszedni. Ezen jót is kuncogott a Renault Ház munkafelvevője, amikor a diesel csőcserével egybekötve kértem a felszerelését. A fizetéskor egy kicsit ledőbbentem: 3500 Ft köröl fizettem a két csavar és két dugó ki, majd gumival együtt vissza (úgy 10 perces) műveletért. Ennyiért már vehettem volna egy odavaló csavarhúzót, és az örök darab.
Különben az első gumi nagyon jól mutat, az oda van tervezve, a hátső kicsit csálén áll, de mindkettő hasznos.
Na, ma este a kocsi úgy döntött, sok neki az a 98 LE meg a 16 szelep, és -- legalábbis szerintem -- 12 szelepre, azaz 3 hengeres módra váltott. A tünetek: eléggé ronda motorhang, rázkódó motor, ingadozó alapjárat és harmatgyenge teljesítmény.
Kérdésem: rohanjak rögtön szakszervizbe (a gari nem egész 3 hete járt le; ilyen nincs), vagy előtte vegyek valahol gyertyát, és próbáljam házilagosan kicserélni, hátha az a baj? Ez esetben milyen gyertyát vegyek? Nekem semmit nem mondanak a rajta lévő számok...
Sziasztok!
Kissé megkésve és meg is törve, de mindenkinek boldog Újévet.
Azt hiszem sikerült negatív rekordot döntenem fogyasztásilag:12,4l/100 km. Most már tényleg nem halogathatom a szervíz-látogatást. Lassan 16.000 km van a kocsiban, és még mindig nem cseréltem benne olajat. Bűnösnek érzem magam, hogy ennyire elhanyagoltam Ioj-kát, de semmire nincs időm. Szegénykém már olyan koszos (kívül is, belül is), mint akinek nincs is gazdája. Ilyenkor még erősebben érzem a férjem hiányát, mennyivel jobb volt, amíg Ő törődött ezekkel a dolgokkal. Mellette soha nem kerülhetett volna ilyen állapotba szegénykém. Ja, és ellopták a jobb hátsó dísztárcsámat is! Iojka egyre jobban amortizálódik, pedig még csak 9 hónapos. Nagyon szégyellem magam.
A cikkel kapcsolatban:
igen, megint leszarozták az autóinkat. kár foglalkozni vele, én is tudnám fikázni a Winkler mazdáját, meg hogy mekkora állatság volt erre cserélni Golf II GTI-t...
a havi bérlettel kapcsolatban: mindennél jobban gyűlölöm a német, az olasz és az angol autókat. de akkor sem mondok ekkora baromságot, mert tudom, hogy ha muszáj, akkor zsigulival megyek, nem válogatok...
(nálam az autó a japánoknál és a svédeknél kezdődik... és persze a franciáknál folytatódik...)
Egy hónapja megszünt a távnyitás/csukás az egyik kulcsal. Nem gond! - Mondom magamat vígasztalandó. - Van másik! Azért kicseréltem a rossz kulcsban az elemet, (órásnál 600 HUF). A rossz kulcs rossz is maradt, nem segített az energia frissítés. :-(
Szétszedem, megvizslatom, hát letörött a mikrokapcsoló a helyéről.
Nem baj! Majd használom a másik kulcsot! Ha-ha...
Jó lesz az még örökké!
Ma az is nemcsukombeazajtót. Elemet már nem vettem, - ugyanis az előző újat ide pakoltam.
Itt is kitörött a helyéből a mikrokapcsoló. :-(((
No erre varjak gombot. Pontosaban forraszthatok mikrokapcsolót.