Ma hallottam egy tetokarpit zorges "megoldast", majd leestem a szekrol a kacagastol: ceges Thalia, a sofort nem erdekli annyira, hogy elvigye a szervizbe (foleg, hogy nalunk -Romania- a zorgesek nem garancialis dolgok mert az ut minosegerol ok nem tehetnek), esetleg hogy sajat maga megjavitsa, viszont hosszu uton zavarja igy befeszit egy 2 literes Coca-Colas palackot a fejtamasz es a tetokarpit koze ... es a zorges mar meg is szunt. Nem lattam a megoldast "mukodes" kozben, csak erdeklodtem tole, hogy mikent van az auto (1,4 8V, kb. masfel eves, 50.000km, ceges uzemmod), ezen a zorgesen kivul egyszer volt soron kivul szervizben mert a csomagtarto kozponti zara meghibasodott.
Úgy látszik, az egyik korábbi hozzászólásomban elkiabáltam magam (5925)!
Nem, hogy megszűnt volna a tetőkárpitom nyekergése, de most már folyamatos és IDEGESÍTŐ. Semmilyen próbálkozásom sem hatásos. Tök síma úton is nyekeg. Megőrülök!!!
Van valakinek megoldása, tippje...?
Legalább egy kölcsön gyökköszörű? Hardtop-kabriót csinálok belőle. Akkor legalább tavasszal és ősszel nem kell hallgatnom.
Most úgy is az ilyen típusok szakítanak (l. Mégane CC)
KORMORAN SNOWPRO T = 15.830 - 15%
MATADOR MP58 T = 12.850 - 5%
DAYTON DW500 T = 17.060 - 20%
EUROTEC SNOWWOLF T =14.550 - 15%
Csak az olcsóbbakból. Hogy ezekből mit vagy hajlandó feltenni, az már az ÖN dolga. Hajrá !!!
"...Azért van némi eltérés. Dieseléből alig bírtam kimászni, az enyémből meg lelépek :)..."
Na ezért szeretnék egyterűt magam alá. Öreg vagyok légtornásznak. Meg a 188 cm és a 112kg (nem izom :-)) feltételez bizonyos térfogatot és a Thalia mégiscsak egy kis autó. Bezzeg a nálam lévő Picasso-ból szinte kiesek.
"...Mindenesetre nagyot csalódtam a Renaultban, nem igazán egy jó hozzáállás, ha leértékelik a saját autóikat így...."
Szerintem márkakereskedő függő, hogy mennyiért számítja be a használt kocsit. Az igazat megvallva szerintem jogos egy kis árrés érvényesítése, de amit lentebb elbeszéltél, az rablás fényes nappal. Dobd ide a márkakereskedő nevét és majd jól elkerüljük. Azonkívül próbálkozz másnál is. Ha lehet menj le vidékre, mert szerintem azok korrektebbek, mint a pestiek.
Annyi az! Most van nálam egy kétezres HDI Xsara Picasso, amin an fed,kompjuter és autópályán 140-150-es tempónál 8-9 lityi a fogyasztása a köztudottan takarékos autónak. Országúton meg 4,5 és 6 között domborzati viszonyoktól függően. Így jön ki a 7.2 átlagfogyi.
Én csak azért gondoltam, hogy nem kapja meg, mert a Cliospace és a thalicska gyakorlatilag egymás konkurensei lennének, de az is lehet, hogy a raktáron levő "régi" Clio cuccokat fogják belepakolni, ami csak jót tehet neki :))
Hááát, igen jelentős a különbség szerintem.
Az első, hogy a kissebbnél az alacsony fokozatok hamarabb lepörögnek, nem lehet kihuzatni a sebességeket rendesen( illetve lehet, de csak a hangja nő), sokkal gyorsabban kell váltani.Nagyobb, illetve van erőteljesebb gyorsulásérzet a hirtelen lepadlózásnál, illetve 80-100 környéki előzésnél ritkábban kell visszaváltani, hamarabb, és jobban meglódul. Az egyik kinti, asszem angol oldal szerint több Clio-t mértek, és ott max. 85 LE-t, és max 195 Nm-t írtak, tehát még ez is lehet változó.
Ugye a fontosabb különbségek a turbonyomás 2 tizeddel magasabb, változó geometriáju a turbo, és van intercooler. A többi elvileg ugyanaz, nem hiszem hogy más lenne a váltó, bár gyanakodtam rá, mert teljesen más érzés, és máshogyan kell váltani. Nekem a 65 lovasnál nem bírja annyira a gyors váltásokat.
Az am írta pár hete,hogy a thalicska aug.környékén ráncfelvarrást kap,meg egyidejűleg a
80 lovas dci-t.Elképzelhető,mert most már van 100 lovas is,és általában a legújabb nem kerül csak bele a thaliba.
Dinamikában nagyon nagy a különbség a 65 meg a 80 lovas közt?
Régen nem voltam, lesz néhány hozzáfűzni valóm.
Előzetesben, nekem Clio-m van 82 lovas, a cégnél 65 pacisat vezetek, persze mind a kettő dízel.
A fogyasztásról: 65 lovanál 5,4 körül van folyamatosan klímával, vagy nélküle városban is, meg autópályán 130-160 között is.
A 82 pacisnál nekünk egyszer volt kerek 6 lityi a fogyasztás 2002 nyarán, amikor még a körúton jártunk dolgozni, és ezerrel ment a klíma, de azóta még nem tudtam 5,6 fölé vinni, pedig a lámpánál gyorsulgatni szoktam, és van hogy odalépek neki rendesen. Országúti rekord tavaly szeptemberben volt amikor egy hétig a balaton-felvidéket jártuk normál 60-100 között, és 3,9-re jött ki, asszem 970km-nél tankoltam, de az autópály olyan 4,2-4,5 körül szokott kijönni.Csak Aralt tankoltam bele, mindíg ugyanazon a kúton, mióta megszűnt OMv-t kap mind a kettő. A céges simát, a saját Start dízelt.
Gumi: a zöld oldal szerintem a www.abroncskerhaz.hu lehetett, de linkelni nem tudok. Ha Semperitet veszel, vagy más Continental csoport bélit, akkor nézzd meg a www.pneus-expert.hu oldalon a teljes garanciára vonatkozó írást ,mert kis ráfordítással sok pénzt lehet megspórolni, mivel a padkázásra is vonatkozik, meg a kátyúkra, nem csak az anyaghibákra. Cserében be kell menni asszem 10000 km-ként.
Bár szerintem a semperit nem a legjobb választás, ismerős gumis (családtag) sokat szidta, illetve nem igazán ajánlotta a pontos kifejezés. Nekünk már a második tél óta Barum Polaris van az autón, és tökéletesen meg vagyunk vele elégedve, illetve ha pótolni kell, sokkal olcsóbban megtehetem.
Nagy eséllyel a Thalicskák nem fogják megkapni az erősebb dízeleket, és ahogy láttam az új clio terveket, nem tudom mennyi esélye lesz a fentmaradásra sajna:( Október körül ugyanis a Cliospace nevű egyterüféleség fog kijönni, gondolom kis családok számára, 1.4, 1,6 benzinesekkel, és az 1,5 82 lovas dízellel ha jól tudom, de lehet hogy lesz 100-as is ,de arról még nem szól a fáma.
Szia Über !
Sajnos csak ma reggel láttam, hogy keresed a gumilelőhelyet, ami zöld és egyébként a GUMIPORTAL.hu névre hallgat (asszem). Ha jót akarsz magadnak, csak akkor nézed meg, ha a következő gumád is megaggya magát. :-))))))
Azért van némi eltérés. Dieseléből alig bírtam kimászni, az enyémből meg lelépek :)
72cm-es TV dobozostól, meg rengeteg csomag simán. Igaz az már előrehajtott űléssel. Mindenesetre nagyot csalódtam a Renaultban, nem igazán egy jó hozzáállás, ha leértékelik a saját autóikat így.
Azért a Thalia-ban is magas az üléspozíció, legalábbis nekem az volt az érzésem, mintha szekérre ültem volna először. De nem rossz, igazán kényelmes. Szóval én is nézegetem a Kangoo-t, kell a nagy csomagtartó, főleg ha jól pakolható, mert a Thalia csomagtartójának (és a legtöbb limuzinnak) az a baja, hogy nem igazán lehet jól pakolni. Sok kis csomag még elfér, de a nagyokkal már gond van.
Tökéletes.
Átlagban 5-5,5 literes fogyasztás, a max eddig télen, 10 km utakat megtéve 6,3.
Hibalista: Szervokormány szivattyújának reléje beégett. ( 4.000,- Ft )
Jól gyorsul, jó a kilátás a kocsiból ( magasan ülsz, ezt nagyon fogom hiányolni) rettenet mit beletudsz pakolni, hatalmas csomagtér, kényelmes, stb. A fej feletti rakodópolc király, sajnos könyöktámasz nem kapható hozzá, ezt kicsit sajnálom. Hátul ugyan nem ültem, de ott is kényelmes nagy tér, hosszú távú utazásnál sem fáradnak el akik ott vannak. Magas az autó, nem kell félni, hogy leér az alja járdára felállásnál, vagy mondjuk egy fepe-hupás földútnál. Mit mondjak még? :)
Köszönöm, hogy bizalmadba avattál!! :-)
Így már érthető. Reméltem, hogy nem a Kangoo-val van bajod. Én azt hallottam, hogy jó kis autó az. Mik a tapasztalataid?
Alexfux:
Házat vásárolnék éppen, és így szerettem volna némi pénzt felszabadítani, mert hitelt nem tudok eleget kapni, lévén vállalkozó vagyok, minimálnér stb. Igy meg új autó befizet, 10%-al, és a többit fizet havonta. Diesel marad, mert telek 125 kilométerre, ráadásul ház Pest környékén vasz, tehát sok kilométert fogok beletenni. Legolcsóbb megoldás dieselben a Thalia...
Ma voltam gumiszervízben. A felni túléli, de inkább elrakom a pótkeréknek. Viszont a gumi két helyen is kilyukadt.
A móka a következő: sehol nem lehet kapni ilyen gumit, ha mégis, akkor nagyon drágán (22,5e, ezért már jobbat is kapok.)
(Semperit Wintergrip, 175/65 R14 82T. Aki tud ilyenről, kérem dobjon meg egy e-maillel. Köszi!)
Volt egy zöld színű weblap autógumikkal kapcsolatban, de nem találom a hozzászólások között... Valaki pls linkelje be, életet ment :)
Mellesleg a mocsadékok valamikor betemették a kátyút, mert ma már nem volt ott...
Találkozót támogatom :) A kérdőívet a weblapon módosítom, ill. az új tagok is felkerülnek.
Korábban már írtam, hogy furcsa fémes zörgést hallok. A kőbányai Baumgartner után a fóti Békésihez vittem el a kocsit még 6-án.
Tapasztalataim nagyon kedvezőek: a munkafelvevő udvarias és türelmes volt. Felajánlotta, hogy kivisznek a vasútállomásra. Erre egy másik dolgozó azt mondta, hogy visz egy csereautót Budára, menjek vele. Így a vasút helyett egy 1.4 16 V 5 ajtós Megannal utaztam az Árpád hídig.
Állítólag a katalizátor hővédő lemeze zörgött. Egy hétig csend volt, utána megint elkezdte, bár a korábbinál jóval csendesebben.