Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Azért ez a Józsa, ..., ..., ... elég igénytelen kivitelezés. Egy NEM debreceninek honnan kéne tudni, melyik irányba haladnak az említett viszonylatok?
Most kutatom át a gépemet egy régi fotó után, ahol még megállótérkép is volt a menetrendek alatt. Persze még a szolgáltatóváltás előtt. Össze nem lehet hasonlítani, mennyivel igényesebben volt akkor megszerkesztve egy-egy menetrend.
Ha felmentek a dkv.hu-ra, s rákattintottok valamelyik józsai járatra a városba befelé jövő irány az Árpád vezér Ált. Isk. megállóhelyre, akkor kiadja nektek már az összevont menetrendet. Így legalább jobban szemügyre tudjátok venni :-)
Mindegyik példa esetén teljesül az, hogy ugyanannyi a "hivatalos" menetidő?
Mert van arra példa (csak már nem tudom hol) hogy ugyanazon két megálló között különböző viszonylatnál különböző az eltérés.
Én egy olyat csináltam magamnak, hogy a 25/25y menetrendje összefésülve a tócóból a belváros felé. Aki a közös szakaszig megy (a Zsuszsi vonatig kb?), annak úgyis tökindegy melyik jön, és nem kellene két menetrendet bogarászni.
Tegnap -4 fok volt reggel, a buszon olyan fűtés volt, mintha legalább -40 fok lett volna kint. (Az nem számít, hogy a paraszt, izé utas a kinti hőmérséklethez alkalmazkodva felöltözik...)
Ma ellenben csak -1 fok volt, így átváltottak nyári üzemmódra, mert a tetőszellőző nyitva volt. Tudom, műszaki hiba volt, de ennek meg ellentmond az, hogy "műszaki hibás jármű nem hagyja el a garázst"...
Kicsit kontrasztosabb színeket javasolnék, egyébként oké a dolog. Bár a megállólista kissé "hülyén" néz ki így összevontan, de erre nincs jobb ötletem. Köszönjük a fáradozást az oldalnak, sokkal jobb, és áttekinthetőbb a DERKE menetrendje, mint a dkv-é.
Amit korábban belinkeltem, az a tervezett új felülete a menetrendes oldalunknak, ha ezzel kapcsolatban van észrevétel akkor várjuk, a színeken lehet módosítani, van belőlük 16 millió...
Ugyanezt kiválóan meg lehetne valósítani a Kishegyesi úttól kifelé a Vincellérig a 12-es, 22, 22Y, 25, 25Y-os. Itt amúgy is A2-es menetrendi hirdetmények vannak, így lehetne szélesebb a táblázat az A4-esnél.
De ugyanez az analógia a 19-es és a 30-as család esetében a Benzinkúttól Tócóskert térttől a Jégcsarnokig.
Vagy mondjam a 31, 32-est a Csemetétől a Doberdóig?
Ez oké, amit el is tudok fogadni, hogy ha a befele irányba az Árpád vezértől így van. De kifele bűn. Főleg úgy, ahogy mutattad a mintában. Az meg no comment, hogy ha a "tisztelt" utazóközönség nem képes 3 tábláról "összevadászni", hogy mikor, melyik járat közlekedik. Végülis ezzel "csak" a több utast szívatják, akik kimennek a városhatáron kívülre. (A buszok utasainak legalább fele ilyen.) Hidd el, Józsa nem kis település, hogy mindegy legyen, melyik buszra szállsz fel. Településen belül 700m-1km a megállók közötti távolság.
Nem a betűnagysággal van gondom, hanem a színmegvalósítással. Ami nekünk nem okozhat gondot (bár én határeset vagyok), pl. a rózsaszín és piros közti különbség, az nagyon sok embernek probléma (színtévesztők). Ezekre nem figyeltetek, azzal a megvalósítással, amit bemutattál példaként. Nézd meg újra, és láthatod, hogy a 35E, 36Y között nagyon pici a különbség, és a 36, 34 között is apró. Színtévesztőknek ezek ugyanolyan színek. (Tudom, mert egyik ügyfelem is ilyen problémával szenved, és a szoftveremben muszáj voltam módosítani a színeket - pedig ott sokkal nagyobb eltérések voltak.)
Átláthatatlan az egész táblázat így. Ha már összerakták egy táblába, úgy célszerűbb lett volna megoldani, hogy előbb a 34-es, majd 35-ös, végül a 36-os járatcsalád indulási időpontjai elválasztva jól láthatóan egymástól. Ha már spórolni akarnak...
Egy valamire egyébként jó a táblázat. Lehet látni, hogy mennyire nem egyenletesen vannak elosztva a járatok. :)
Nézd, alapvetően jó dolog, hogy végre kirakták az összevont mentrendet. Ezt mi már 2009. nyarán elkészítettük és átadtuk a DKV-nak, örülünk, hogy előkerült a fiókból. Kár, hogy a Józsa irányába nem oldották meg. Hasonlóan a 22/22Y és 24/24Y-nal is meg kellene csinálni.
Néhány extrém kivételtől eltekintve azokban a megállókban tényleg nincs szükség arra, hogy honnan jön a busz, hanem az a lényeg, hogy hová megy és nem öt különböző tábláról kell összeszednie az utasoknak, hogy mikor jön a legközelebbi busz.
A lényeg, hogy az érintett utasok jobban fognak tudni tájékozódni, még akkor is a motiváció a spórolás volt.
Egyáltalán nincs kisebb betűkkel, mint mondjuk egy 31-es hirdetményen, ahol kb. ugyanannyi járat van felsorolva.
Végülis "csak" kb. 10km a két járat végállomásainak távolsága...
Nem tudom, ki találta ki, de nem gondolt:
- gyengénlátókra,
- színtévesztőkre,
- idősekre
Ha már mindenáron össze akarják vonni a menetrendeket, akkor piros/kék/zöld, stb kontrasztos háttérszínekkel lesznek szívesek megcsinálni, mert így sz*rt se ér...
Spórolnak 100Ft-ot vele megállónként? Idióták ezek...
MÁS
'115 belső világítását illő lenne már 2 hét után megcsinálni, a teljes sötétség és az összes világítótest teljes fényerővel világít között váltakozik minden döccenő után a fényerő. Ez minden, csak nem egészséges...
"És meg van külön jelölve csillagokkal (vagy máshogy), hogy melyik viszonylatról van szó? Ha mind ugyanolyan szürke, honnan lehet tudni, melyik 34-es, és melyik 36-os?"
A szürkével jelölt a Nagyállomásig közlekedik a többi pedig az Segner térig.
És meg van külön jelölve csillagokkal (vagy máshogy), hogy melyik viszonylatról van szó? Ha mind ugyanolyan szürke, honnan lehet tudni, melyik 34-es, és melyik 36-os?
34/35/35Y/36 NAGYÁLLOMÁS - JÓZSA (a gyorsjáratokat nem tom, hogy említik-e ebben a sorban)
34A/35A/351/36A SEGNER TÉR - JÓZSA
Majd alatta kb. ugyanaz, mint a többi hirdetményben, megállók, indulási idők, útvonal stb. Csak ezek mind egységesen, az indulási idők külön színnel (fehér-szürke) jelölve.
Én így emlékszem rá, de én is csak buszból láttam.