A cég ahol dolgozom adta el a sajá autóit... de nem ez a durva! hanem, hogy 2 év alatt mentem vele 12eKm-t. és mégis szétesett alattam a kocsi. :( Ez egy FOS!
Egyenlőre úgy áll, hogy igen. BTW. ez a turbó már egy ideje ott lógott a fejem felett, mint Damoklész kardja. Nagyon váratlanul nem ért az eset. Viszont meglepően elhúzódik, míg megoldódik. S hát anyagi oldalát nézve sem örülök, hogy ennyi pénz elmegy a gépre. De viszont meg fogom csináltatni. S épp azért sem adom el!! :-)
Tényleg nem panaszkodtam eddig. De az idei év úgy látszik egy töréspont. Cseréltem már rajta nagyon sok mindent. Lengéscsillapítók stb. De most már sok benne a km. Igaz egy 8 éves autóban 340 ezer mennyire sok?! Mert ennek az órája nem tekert. De eddig ebben az évben 750 EUR volt az autó szervíze, s most jön egy 1050 EUR-ós turbó, s csak május eleje van. Kínai alkatrészeket nem szereltettem bele soha.
Nem sikerült a turbófelújítás. Az autónak jóval kevesebb az ereje. Kb. 2500 fordulat felett jünmeg az erő. Talán közelebb a 3000-hez. Nehezen lendül be a vas az elején. Vagy csak nagyon hozzávagyok szokva a 180 pacihoz.
A szerelő korrekt volt. Nem fizetteti meg a felújítást, mivel nem egy hibamentes autóval gurulok ki a szervízből. A felújított turbó visszekerül a felújító műhelyhez. Amióta fennt van a felújított turbó kb. 36 órája, már kétszer bekapcsolt a DPF (megjelent a kijelzőn). Azelőtt nem gyakran kapcsolt be - néha megemelkedett a fordulat.
Konkluzió: új turbó lesz bereszelve az autóba - 970 EUR plussz kéz lesz. Hát, elég nagy vesszőfutás ez a hét. Kedden érkezik a turbó.
A mai nap nekem is megjött... az ELM327-es cucc! valaki tud valami ütős cuccot ajánlani, ami jó és tényleg franyó, Mondjuk én a kiírt dolgokat is szívem szerint angolosítanám. Valami 5let erre (az enyém a kiskijelzős, ergo nem tudom a menüből állítani).
Nekem is a turbófelújítás után sípolt a kocsi, de amikor visszavittem azt mondták hogy tűreszelővel be kellett reszelni valamit meg letömíteni, és ha előjön megint akkor cserélni kell valami alu sz@rt, de nem emlékszem hogy mi az.
Egyébként nekem 30ezret bírt ki a turbó.
A másik passaton, 2001 AVF 7év és 300 ezer Km + tuning adta meg magát
Tudtam, hogy az autó kuplung hibás, olcsó is volt (saját cégem adta el). Én úgy saccoltam, hogy 100-150 lesz a kuplungozás. Majd jött a hidegvíz, hogy a kettőstömegű is elment benne... így lett a 2X szorzó a vásárlást követően. :)
Udv! 2008-as passatom van es olyat csin mikor raadom a kontaktot a muszerfabol jon valami hang mindha a ventilator motorhang lenne folyamatosan pozicionalna!?Viszont ha beinditom a motort akkor megszunik ez a hang! Ez normalis talalkozott mar valaki ilyen hibaval v mi a meglodas!?
Nettó 220.000 ft volt az új gyári turbó (nem felújított), valami turbós cégnél. Újat akartam, mert sokáig szeretném használni.
Balszerencsés voltam, mert a gyári új turbó sípolt (nem fütyült mint egy turbó, hanem sípolt).
Visszavittem a műhelybe, olyan hangja volt mintha egyik cső repedt volna meg. Ezt keresték kb 4x vittem vissza ezért, de nem találtak repedt csövet.
Ötödik alkalomra levették a turbót visszavitték a turbós céghez, akik bevizsgálták, majd azt mondták jó, nincs baja.
Hát ugyan azt csinálta továbbra is, majd 1 hétre rá megint leszerelték, megint vissza vitték, és ekkor már egy másik ember nézte meg a turbós cégnél, és kiderült hogy nem volt jó, ezért felújították!
Tehát a gyári új turbót 2 hetes korában fel kellett újítani, ami szépen, csendben tette a dolgát az elejébe, de ahogy jönnek a km-ek egyre hangosodik, most 5-ben is ha gyorsítok akkor hallani...
Az hogy a történetben ki kit vágott át nem tudom. A szerelő engem, vagy a turbósok a szerelőt, vagy egyik sem, vagy mindkettő, de így alakult, vagy nem tudom mi van, de én gyanítom egy sz@rt raktak bele, vagyis hogy olcsó alkatrészekkel újították fel.
Abba nem is mennék bele, hogy újat fizettem, de felújítottam van.....
Nem tudom mitévő legyek, 2 hete szóltam a szerelőmnek, hogy ez a helyzet és ő egyből azzal jött, hogy ez normális, és hogy kopásból adódóan van ez hogy hangosodik. Erre kérdeztem, hogy 12 ezer km után kopás????? Akkor 20 ezret megy el vagy mi???? Szerinte 80-90 ezret el kell mennie (CSAK??), és hogy mindig ezzel a turbós céggel dolgozik, de nem szokott gond lenni (gondolom nem is reklámozná, ha lenne sem....).
198 ezernél volt tengely törés. Kapott egy új turbót, majd azt kapásból felkellet újítani (hosszú a történet, de valami sípoló hangja volt 0 kilométeresen).
A felújított turbó tök jó volt, semmi hangja nem volt az elején, most járok 210 ezernél a felújított turbóval, de már kezd hangja lenni. Ezért parázok, mert nem szeretném megint hogy eltörjön, de elvileg minden rendben. Nem tudom vissza menjek-e reklamálni.
12.000km-t ment felújított turbómhoz csak annyit, hogy eleinte csendben tette a dolgát (ahogy kell egy új turbónak), de ahogy teltek a km-ek, egyre jobban hangosodik, most már simán lehet hallani amikor gyorsítok, hogy felpörög/ lelassul.
Tegnap voltam chiptuningosnál és megnézték mi van módosítva, amit értettem belőle, leegyszerűsítve 8%-al van a turbónyomás megemelve (0,15 barral), meg 12%-al a befecskendezés. Az értékek teljesen normális értékek között vannak, tehát biztos, hogy nem a rosszul megírt chip teszi tönkre a turbómat. Ő is így írta volna meg.
Szerintük egyszerűen rossz minőségű, középrészt raktak bele. A chipes tapasztalata alapján egy felújított turbó soha nem lesz olyan jó mint a gyári, mindig lesz hanga, és sok esetben később indul meg a kocsi, és csak a macera van vele.
Jah és egy fontos dolog, hogy turbótengely első sebességben vagy másodikba váltást követően szokott eltörni, ha nagyon toljuk neki. A többi sebességi fokozat között már lehet tolni neki, de első és második között tilos. Nem értettem meg mi ennek az oka, de ezt mondta. Nekem így törött el, mondjuk egyesben nem nyomtam oda (annyira), de amikor átraktam kettesbe akkor odaléptem neki és eltörött...