Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cápaFeri Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7095

Ne vedd alapnak amit írok, nem ez az előírás, de én így használom.

Elöljáróban annyit, hogy egyedül, két személlyel, -ill. + egy gyerkőc hátul- utazunk. Csomitartó üres, ill. néha bevásárlás, ami 10-25 kg-t nyomhat max.

Elöl nyári papucsokba amik gyári méretűek aluval: 2,4 bar, a 2,1 előírtat kevésnek láttam bennük. Hátul mivel kevés a súly 1,9-2,0. Ha négy-öt személlyel utazunk valahova, akkor hátra 2,2-2,3-t rakok. Általában havonta ellenőrzöm, illetve hosszabb út előtt. (Ez alól kivétel volt életem első defektje utáni időszak, amit a friss UG7-es 200 km-t futott télikkel szedtem össze. No utána mindig laposnak láttam azt a gumit, futkoztam a kútra, hátha nem jól csinálták meg! :-) )

Téli gumikba, amik gyári acélfelniken 185/60R15 általában elöl 2,3, hátra 1,9. Ha tartósan jeges, havas útak várhatóak akkor elöl leengedem 2,1-re, ill. hátul megintcsak súlyfüggő.

 

Előzmény: ooz1 (7091)
Stocz Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7094
A guminyomást hivatalosan illik hetente ellenőrizni.
Mondjuk ezt én sem tartom be, de azért havonta egyszer, ill. nagy hőmérsékletváltozáskor, vagy hosszabb út/autópálya előtt ezt mindenképpen megteszem.
A nyomást "hidegen", azaz akkor kell ellenőrizni, amikor még alig gurultál az autóval (max. 2-3 km).
Én mindíg 2,2-re pumpálom.
Ezzel a fenti módszerrel teljesen mindegy, hogy mekkora a külső hőmérséklet, a gumi nyomása alkalmazkodik hozzá.

Persze van, aki nyáron puhábbra nyomja a gumit, mert az jobban melegszik-legyen helye tágulni.
Viszont autópályára, nagy terhelésre (család a motyóval) meg pont jobban kellene fújni. (Ha puhábbra fújod a gumit akkor a gumi fala az úttal érintkezve sokkal nagyobb alakváltozást szenved el, ezáltal több hő keletkezik, azaz jobban melegszik a gumi. Na itt legyél okos, és találd ki, hogy melyik szempontot milyen mértékben alkalmazd)
Ezt örökké számolgatni/állítgatni - na azt nem.
Inkább marad a fenti módszer.

Mondjuk az is igaz, hogy én nem hajtom a gépet pályán sem 150-nel, ha benne ülnek azok, akik nekem nagyon fontosak.
És azért azt is tudni kell, hogy a nagy meleg a gépet is jobban megviseli. 150 Km/h, sok súly + légkondi, hogy jobban érezzük magunkat: ez mind-mind plussz teher a kocsinak.
"Neki" is melege van, még ha ez nem is látszik meg rajta.
Előzmény: ooz1 (7091)
Stocz Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7093
Sajnálom, hogy így jártál.
Én úgy tudtam (sőt láttam is), hogy a Kudlimannék végzik a fényezést is.
Lehet, hogy amikor túl sok a meló, akkor kiadják ezt a fázist bérbe?
Anyós kocsija (mint amint azt írtam) tökéletes lett, nincs árnyalat eltérés, belecsiszolás, stb. Rendesen, telibe volt fújva az elem (pedig ott a hátsó sárvédő eleme előre nyúlik az első szélvédőig).
Egy kis por volt benne, de ez természetes, ha a munka után nem takarítják ki.
Egy külső-belső takarítás megvan 3-4 e. Ft-ból, ha nem Te csinálod. Ezt meg bőven fedezi az árkülönbözet.

Én egyébként a rádiót sosem hagyom benne egyik helyen sem a kocsiban, ahol úgy kell otthagyni a gépet, hogy nem maradok vele. Jobb megelőzni az ilyen fajta kisértéseket.
Elég egy idióta segéd az ehez hasonló gondokhoz.
Amikor hosszabb munkára otthagyom a gépet (bárhol), akkor nem csak a rádiót, hanem mindent kipakolok belőle. Ezzel sok problémát meg lehet spórolni.

Még egyszer sajnálom, hogy így jártál, a hivatkozást leveszem a honlapról.
Mondjuk én ettől legközelebb is oda viszem a saját gépeket.

Üdv: Stocz
Előzmény: LacettiLaczy (7087)
Komis Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7092

Szia!

 

Februárban 2,2 mind a négybe (én ezt szeretem). Májusban mikor ki akart szakadni a belem a rázkódástól szóltam a kutasnak, hogy fujja FEl 2,2re a gumikat, mert ráz, üt.

Kicsit nézett majd közölte, hogí inkább engedjük LE, mert 2,7t mér és az sok... Akkor jutott eszembe, hogy tél-nyár miegymás! Azóta is hideg 2,2 ami bejön nekem.

 

Üdv

Előzmény: ooz1 (7091)
ooz1 Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7091
Téma: légnyomás a gumikban
Válaszadás módja: érték beírása Bar-ban
Eredmény: táblázat, majd grafika ;-)

komolyra fordítva a szót: most hogy ilyen nagy melegek vannak, és az aszfalt is forróbb, ki mennyi nyomással közlekedik? az tudvalevő hogy a melegedéstől is megnő a nyomás, erre most még pluszban rájön a 50-60 fokos aszfalt is.
én mióta megvettem -február- egyszer sem állítottam se fel, se le a nyomást, ti hogy vagytok ezzel?
Komis Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7090

Az semmi! A fenti tankolás kb45L TESCO, kb35L Klub-Petrol....:-DDDDDDD

Jó mi? Márkás cuccot adok a Lacsinak! :-))

 

 

Előzmény: cápaFeri (7089)
cápaFeri Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7089

Hajrá Komis! :-)

Tul.képpen ugyenezeket mondhatom el...jövő időben. Még egy hónap és én is megyek nyaralni, több mint 1000 km lesz, mondjuk 7,5 nem lesz, mert tetőbox stb.:-)

De ha visszaérek 15000 lesz benne és ( LEKOPOGOM!!!!!!!! ) pech lámpa nélkül eddig!!! Amúgy beért a motor! Gyönyörűen tud szaladni!:-))

Visszatérve egy gondolat erejéig a fogyira: több ÖMV-s tankolás után megint elmerészkedtem MOL-ra. Hát csak megerősödött a gyanúm. ÖMV-vel 90%-ban városi használatban közel 700 km sárga lámpától sárga lámpáig (52 liter) MOL-lal ugyanez még 600 sincs és erőtlenebb jobban kell nyomni neki, főleg légkondival. Hmmmm

A jó.....naná, hogy van profit!!!!..Jól át vagyunk b....va!

 

Előzmény: Komis (7088)
Komis Creative Commons License 2007.07.23 0 0 7088

Üdv!

 

A nyaralást letudtam. A nyaralás elötti héten megkergettem a gépet. Volt minden autópálya 150-nel, autópálya 10-el(!!), Bp forgalom, vidék, vidéki város, jó idő, kánikula, rossz idő, szél, stb. összesen 1061,7km.

Ezek után a fogyimtól elállt a lélegzetem : 7,5L átlag. Most léptem át a 15000km határt és már nem igazán figyelek oda, hogy kiméljem..

Lehet, hogy beért a motor??

Minden esetre a fogyi tetszik, pláne úgy, hogy nincs pech lámpa :-)))

 

Szép napot mindenkinek!

LacettiLaczy Creative Commons License 2007.07.22 0 0 7087

Ja és az egyébb apróságok:

1 - ajtót kinyitva, belső peremnél bele van csiszolva a fényezésbe, kilátszik a vajszínű alapozó

2 - sárvédő feletti üveg gumijánál valami ragasztóanyag égtelenkedik

3 - ajtó üveg gumija csak az első pár centit volt kimaszkolva, utána szépen csillogó szürkés lett a gumi

4 - rádió memóriájából minden törölve, ill vagy 3-4 helyre Rádió1 elmentve (mondjuk ennyi legyen a legnagyobb bajom)

5 - ma mentem vele sötétben, s mit veszek észre? Fűtés & hűtés szabályzó tekerentyűk, ill nyomógombok max negyed fénnyel világítanak. -gondolom kiégett pár izzó

 

Apropó! A fényezést nem a Kudlimann úr csinálja, ő csak a kasztnis! Úgy viszi fényeztetni 2 utcával arrébb.

Az autóm belsejében fellelt kosz mennyiségéből pedig egyszerűen arra gondolok, hogy a munkafolyamatok alatt simán nyitva hagyták az ajtót, belesz..va abba, hogy koszos, poros lesz belülről. Vagy csak a kocsiból hallgattak rádiót, s ezért voltak nyitva az ajtók. Fa...om az ilyen kóklerekbe. Vihetem vissza nekik (23 km), buszozhatok haza, utána vissza, majd kocsival haza.

Már nagyon bánom, hogy nem a Gyulaihoz vittem. Ez így nekem többe kerül...

 

Ui.: Lökhárító telibe lett fújva, sárvédő szerintem nem.

 

Előzmény: Stocz (7085)
captainb Creative Commons License 2007.07.22 0 0 7086

45/16, marangon zr(?). már megpróbálták ellopni. persz lehet h a felni miatt. ahol lakom a házig kb 800 métert murván kell megtenni, elég nagy darabok is vannak benne. nem túl jó. a téli szett árába meg bele sem merek gondolni... a szomszéd buszsofőr is figyelmeztetett h nagyon vigyázzak tt velük.

másfelöl meg cseszett jól néz ki velük a gép.

 

Előzmény: Bobby_la_cetti (7084)
Stocz Creative Commons License 2007.07.22 0 0 7085
Szevasztok!

Visszajöttem, utólag válaszolok az időközben felmerült dolgokra.
1- Cápa Feri: kösz, igen csak kicsikre megyek (a harcsát már nem erőltetem, a Cápát meg pláne!)

2 - ooz1: kösz a figyelmet, javítottam.

3 - Novi: Tiszatóra, a többi a kérdésed felvetésekor még nyitott téma volt. Nagy eredmény nem született, áradt a folyó (Tisza, nem a tó), rengeteg ukrán és magyar szemetet hozott+iszonyú meleg volt. Eredmény: kis balinok légyre, villantóra, kis harcsa, vegyes keszeg csontira.

4 - LacettiLaczy: Sajnálom, hogy nem voltál teljesen elégedett a munkával. A takarítás nem az erősségük, mint ahogy a legtöbb, olcsóbban dolgozó műhelynek sem. A szín eltérése már más dolog. Nekem ilyen gondom még nem volt velük. Hol van eltérés az árnyalatban? A sárvédő és az ajtó között? A képen csak a lökhárító üt el, de mint írtad azt is telibe fújták (és ez a fajta eltérés sajna gyárilag is megvan).
Most olvasom tovább a topicot. Létezik, hogy nem fújta telibe az elemet? Ezt nem is merem elhinni.

5 - Cápa Feri: Halacska! Metálnál nem fújnak ám bele a szomszédos elembe. pont azért, mert csak egész elemet szabad fényezni. Az urat egyébként azért mertem ajánlani, mert az általuk kilakatolt és fényezett autók több év után sem kezdtek el kivirágozni. A jó minőség szakszervízben sem garantált. A nem megfelelő munkáért meg itt is lehet reklamálni. Mondjuk az biztos, hogy 2x is meggondolja magát az ember az újabb autó-nélkülözés és utazgatás okán.

Üdv: Stocz
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.07.21 0 0 7084

Miért bánod a 205-öst? Ez 205/45/16 vagy 205/40/17?

 

Kínáltak nekem most 17" gurulókat, nagyon gondolkodom a cserén..

 

Előzmény: captainb (7082)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.07.21 0 0 7083
Hát tényleg, én azt hittem ez csak árnyék-fény határvonal..
Előzmény: LacettiLaczy (7078)
captainb Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7082
A sárfogót csak márkakereskedésben lehet?  Iinduláskor megfigyeltem egy halk nyikkanó hangot valahonnan hátulról. Nem tudom azonosítani, van ötlet? Egyébként sport csomagos az autó, de már bánom a 205-ös gumikat. Meg mindenki túráztatja nekem a motort a piros lámpánál. Én mondjuk beleszerettem. Bár a 19* éves 323-t megsirattam, amikor kiszálltam belőle. Nem valószínű, hogyezt 3 év után vissza akarnám adni. 5 fős a család és teljesen kényelmesen elmentünk nyaralni vele. Minden befért, még a legkisebb járókája és babakocsija is.
Előzmény: 95LE (7081)
95LE Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7081

Szia!

Azt ajánlom, hogy sárfogókat mind a 4-et vedd és tedd fel rá mert az apró kavicsokkal képes meggórni saját magát. A szett kb 5E-Ft ennyit megér, hogy a fényezést megóvd.
Sok sikert és balesetmentes KM-eket!
Előzmény: captainb (7070)
cápaFeri Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7080
Még valami...a kasztnizásra max akkor adhatnál ötöst, ha saját szemeddel látod, hogy mindent előírás szerinti sorrendben és minőségi anyaggal kezeltek le. Nem attól jó egy kasztnizás, ha nincs benne púp, nem törik meg a fény az elemen, hanem ha két év után sem veri ki belülről a ragya, vagyis megkapott minden szükséges alapozást, szórókittet, a lemez megfelelően meg lett tisztítva, stb.
cápaFeri Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7079

Látszik biz, de nem akarlak elkeseríteni. Amúgy nem értem, miért spórolt vele, ha már addig lefújta. Elemet telibe illik fújni metálnál, átfedéssel a szomszédos elemekbe 15-25 cm-t. Persze az alku az alku, de ha belevesszük, hogy a belsejét takaríttathatod alaposan, mert a finom por mindenhova beül, na meg az utómunka. Hát nem tom'. Én lehet egy új autónál nem spóroltam volna azt a 20 rugót, de cserébe kifogástalan munkát fogadtam volna el.

Ha javasolhatom, akkor políroztasd át az autót, mert a színeltérés kisebb lehet, ha a régi fényezésből ki van polírozva az "érés", a szenny, amit nem tudsz lemosni idővel.

Nem metálfény előző autómon vettem észre, hogy ha tiszta egy autó, attól még koszos az! (Meghúztam a fehér autóval egy zöld kaput, végig három elemen. Éppen csak annyit, hogy a kapu színe rajt maradt. Meg nem mondom, milyen anyag volt, (LB, vagy nitrohigító), de valami közönséges mezei, úgy kaptam a fényezőktől a cégnél. Hát át kellett dörzsölni az egész oldalát, hogy legalább egyforma legyen azon az oldalon!  

Előzmény: LacettiLaczy (7078)
LacettiLaczy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7078
A 7073-as beírásban levő képen látszik az! A hiányzó dísztárcsa fölött nézd!
Előzmény: Bobby_la_cetti (7077)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7077
Hali Laczy,

szép lett! A színek valóban összeérnek, ezt én is hallottam, de a képen nem látszik a színeltérés. Talán idővel egy színes-pasztás összepolírozás is segthet. (de én nem értek hozzá, ez csak saját vélemény)
Előzmény: LacettiLaczy (7072)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7076

Hali,

 

légy üdvözölve a csapatban! (C:

 

Ahogy Feri is mondja, ezzel a típussal incs több problépma, mint bármelyiknél.

(azt le se írom, hogy nekem mennyi problémám nincs vele, nehogy elkiabáljak valamit! Eddig csak az öröm része volt..)

 

Remélem neked is sok örömet fog szerezni, sztem igazán szerethető kis kocsi.

 

 

 

Előzmény: captainb (7070)
Secretknight Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7075

Sziasztok,

hazajöttünk a nyaralásból és....rengeteg tötymörgés után elkezdett torpangatni,rángatni.Eddig örültem hogy enyém autó alig,megcsak 2x...mostmeg elég makacsul,vagy 2 héten keresztül :( Hívtam a szervízt -szigorúan érdeklődő hangnemben- ,mondom mi az ábra,említettem kormolódást szelepbeégést,végül szelepcserét.A válasz: biztos hogy nem az a baj,hanem valami elektromos zavar.Aztán ahogy beszélgettünk azt mondja,jól kikell pörgetni,megjáratni "kikormolni".Mondom neki 'akkor nem egyről beszélünk?",szelepkormolódás ,beégés.Erre már nem tudott mit mondani,csak azt hogy vigyem be ha ugy érzem...(check-lámpa nincs)

Nem vittem.Itt Írta valaki hogy 50-60ezret ment ugy hogy néha STPlerakódásgátló adalékot  rakott nagyobb töménységben a benzinbe.

Talán ugy néz ki beválik,tegnap már nem rángatott.5000-ként rakok bele egy flakonnal(250ml) azt meglátjuk.

 

Előzmény: cápaFeri (7071)
LacettiLaczy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7074

Na még egy bónuszkép. :-)  Igaz, nem a javított oldaláról.

Nekem tetsziiik.

Apropó, egy gyors kérdés: Nemtudja valaki, hogy hol lehet ugyanilyen dísztárcsát venni? Nekem sajnos már csak 3 van, a 4.et lelopták. 

LacettiLaczy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7073

Az eredményt Ti is láthatjátok. Kasztnizásra nyugodt szívvel 5-öst adok, a fényezésre... Hmm... Világosabb lett. :-( Bár munkatársaim, akik látták, azt mondták, hogy ne aggódjak, idővel ugyanolyan színű lesz. Na én ebben nem hiszek.

Amúgy korrekt volt az úr. 50ben egyeztünk meg, annyit is fizettem. Ja és úgy, hogy a lökhárítómat telibe fújták. Mindkét sarkán volt némi horzsolás. (MÁr úgy vettem :-)  ) (Gyulainál ha telibe kértem volna a fújást, akkor az a 70ezren felül plussz egy 20as lett volna.) Kis negatívum még, hogy az autó belsejében csenti vastagon állt a por. Amikor megláttam, hát.... nyeltem egyet, de nem szóltam érte. Első utam rögtön rögtön a melóhelyemre vezettett, ahol alapos nagytakarításba kezdtem. Röviden enniy.

Előzmény: LacettiLaczy (7072)
LacettiLaczy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7072

Hy Lacsisok!

 

Ha emlékeztek, vagy 2 hete raktam fel ide képet a sérült Lacsimról. Nos azóta elkészült. A pilisszentiváni (általatok ajánlott) úr hozta rendbe. Íme:

 

cápaFeri Creative Commons License 2007.07.20 0 0 7071

Mire készülj fel? Különösebben semmire. Illetve annyira, hogy ezzel az autóval sincs nagyságrendileg több probléma, mint más márkákkal. Az enyém most volt egy éves, van benne 13000 km és a néha rángatózástól meg a kopogó kormánytól eltekintve különösebb problémám nincs. (még egy égőcsere sem volt!!!) A rángatózást némileg orvosolni lehet sportosabb vezetéssel (vagyis inkább a sok öreguras vezetést kell megszakítani olykor egy kis gyorsabb szakaszos használattal), valamint megfelelő minőségű benyát kell tenni bele, ami nem is tűnik sokszor olyan egyszerű feladatnak, ismerve a kutak 90%-át ahol pancsolnak. Ezt ki kell tapasztlani, nekem spec az egyik ÖMV kút jött be.

Kormánykopogásról annyit, hogy járó motornál van, szervoval összefüggő probléma, de legsúlyosabb esetben is "csak" az olajat eresztheti, aminek egyenes következménye a csere. Akit zavar, az előbb is megoldhatja ezt a cserét, de nincs info arról, hogy jobbat tennének bele. (halkan jegyzem meg, hogy szerintem erősen használat és útminőség függő ez, mert kátyusabb utakon járva hamarabb jelentkezhet a probléma, na meg ha rendszeresen végállásig van erőltetve a kormány, amit egyik autóban lévő szervo sem visel sokáig)

Mindent összevetve manapság szinte minden márkáról hallani, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások miatt lefojtott 16 szelepes motorok alacsony fordulaton erőtlenek, sokat esznek (még a suzuki is!:-)), típushibák vannak (pl.:opel astra-G és H kormányszervo detto) és már a toyota is csak reklámot tud csinálni arról, hogy nem romlik el!

Menniységi kereskedelem a XXI. századi trendi, ezért a pénzért jobbat nem kapsz.

Sok balesetmentes km-t!

Üdv!

 

Előzmény: captainb (7070)
captainb Creative Commons License 2007.07.19 0 0 7070
Sziasztok! Egy hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy Lacetti SW 1.6- nak. Már bele is ugrott 2600 km. Visszaolvastam kb. ezer hsz-t és picit megijedtem. Szelepcserék? Kormánymű hibák? Ez utóbbit mondta ugyan a kereskedő, de szerinte ezt már az újabbaknál megoldották. Mire készüljek fel?
Novi1 Creative Commons License 2007.07.16 0 0 7069

Eltünök egy hétre halakat riogatni.

off

merre, mivel, mire?

on

Novi  >;-))

Előzmény: Stocz (7066)
ooz1 Creative Commons License 2007.07.16 0 0 7068
ok, és ha visszajössz, akkor javítsd az adataidnál a weboldalt!
http://lacetti_klub.extra.hu error
http://lacetti-klub.extra.hu ok :)
Előzmény: Stocz (7066)
cápaFeri Creative Commons License 2007.07.16 0 0 7067

Jó kapást!

Remélem csak kisebb halakra mész! :-)

Előzmény: Stocz (7066)
Stocz Creative Commons License 2007.07.16 0 0 7066
Szevasztok!
Eltünök egy hétre halakat riogatni.
Addíg töltögessetek képeket a honlapra!
Vannak fent nagyon szépek, sok közűlük akár a gyári katalógusokba, prospektusokba is elmennének. Érdemes belelapozni.
Gábor nevű társunk fotói kimondott művészi alkotások.
De nem csak az övéi tetszenek.
Ezekből látszik, hogy a hosszú hibalista ellenére sokan bolondjai az autóiknak.
Sok örömet bennük mindenkinek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!