Mivel gyarapodik a család, egy 5 éves Clio2-őt cserélnék be egy Thalia Primara. Sajnos a költségvetés nem teszi lehetővé más Renault típus vásárálását. :( A mostani járgánnyal nagyon elégedett vagyok (1.2 8v, RL). A nagy csomagtartó viszont csábít... 1.4 8v-s motor van a Primában. Jelentős fogyasztásnövekedésre számíthatok? Ez egy régi motorkonstrukció, igaz?
na erre kiváncsi leszek a thalin majd meghallgatom. nekem is ilyen koncepcióm van, de az én álmom az, hogy a rádió bemenetére direkte rákössem az mp3 lejáccót, ez menne is csak még valahogy rá kell venni a fejegységet, hogy "hallgassa" is azt a bementeét:)
Egy tipp azoknak, akik cd-táron vagy mp3 lejátszón törik a fejüket:
Ma volt szerencsém hosszas tipródás után (30-35e-ért cd-tár, +börtön) meghoztam a döntést, és nem nézek oda a kábelekre :) 26ezerből kijött egy mp3-at is lejátszó discman, egy kazetta-adapter, egy táp (szivargyújtóról), 2 db újraírható cd lemez.
Én az átvétel előtt nem sokkal leülnék a helyi alkusszal és ajánlatot kérnék. Ha nem stimmel, akkor az átvétel napjára odarángatnám a nekem szimpatikus biztosító jómunkásemberét.
(Gyakorlati síkra térve nekem a helyi alkusz kötött, kötelező az Európánál, casco az AXA- Coloniából Uniqává fajult biztosítónál.
Másik mise:
Tényleg jelentkezzen az, aki jönne, mert közeleg a feb. 7, és nem könnyű a szervezés...
Szia FIFTY!
Ez jó hír, én is így teszek majd, ha lehet. Már ki is néztem a biztosítót, kötelezője és casco-ja is az egyik legkedvezőbb. Ja és szerencsére nem noname. :-)
Én anno kinyomtattam a "netes" programmal kiválasztott ajánlatot; és azt adtam le a kereskedőnek.Ők általában nem a biztosítókkal, hanem egy alkuszcéggel vannak kapcsolatban; oda kötik, ahova kéred.
KIVÉTELEK:
-kérték, kötelező+casco legyen egy biztosítónál
-ha hitelt veszel fel, a bank a kis "noname" biztosítókat elutasíthatja
Egy jó tanács mindenkinek!
Nem éppen témába illő, de szerintem bárkinek jól jöhet. Ha szervizben jár az autótok feltétlenül kérjetek róla papírt, és ne csak a beadásról, hanem az átvételről is. Eddig amikor kértem mindig azt mondták, ne aggódjak, ha szükségem van rá bármikor kiadják, hisz megvan a rendszeren minden. Ennek ellenére a minap vagy 1 órámba telt, mire sikerül összeszedniük 3 db-ot! Ettől nállam is több van, pedig tudom, hogy nem adtak mindig! Ja és azt állították, hogy max,5 alkalommal voltam náluk. Nincsenek feljezeve a cserék stb. káosz. Most, hogy szükségem lenne rá már nem annyira segítőkészek! És az RH sem válaszol a levelemre :(. Vizsgálják az ügyet?
Üdv!
Bár rengeteg hozzászólást olvastam már (bele is fájdult a fejem), de a vásárlással kapcsolatban lenne még egy kérdésem. A Tháliámat február elejére ígéri a kereskedő, hogy átvehetem (remélem a 3 hetes csúszást nem fogják kihasználni). Telefonon említette, hogy kötelező + casco biztosítást is tudok náluk helyben intézni (3-4 biztosítót említett). Mi a teendőm akkor, ha az általuk ajánlottak közül egyik sem szimpatikus? Nézetgettem a neten az egyes bizt.társaságok ajánlatait és horrorisztikus különbségek vannak közöttük árban és szolgáltatásban is! A kocsit ugye addig nem hozhatom el, amíg nincs rá kötelező kötve. Hogyan "vihetek" én biztosítót a vásárláshoz? És ha már itt tartunk: Nektek kik közül lehetett válogatni? Azok közül választottatok, vagy "vittetek"? Van még egy kis időm, ezért szeretném kicsit körbejárni a témát. Persze ha nagyon macerás, akkor a felajánlottak közül a legkedvezőbbet fogom választani...
Köszi!
Most vitatkoznék veled, mert én is így gondolkodtam, mint Te de mégis vettem 4db S3-at és rájöttem, hogy összehasonlíthatatlanul jobb, mint egy MP58, vagy egy Polaris2. Azok sem rosszak, pláne ebben a kategóriában, de a Sava anyagát tekintve top és jobb, mint az ezt megelőző modellek. No persze a Corollámon lévő UG6 jobb egy picit :), de a Suzukinkon lévő Polaris2 egy csótány.
185/60/14-ről beszélek.
Fogyasztás mégegyszer: nem lehet egyértelműen összehasonlítani! a dízelek megbízhatóan 5 körül vannak. Ha sok a vidék, ez legalább fél literrel kevesebb. Ugyanez nem mondható el a benzinesekről, elég csak a fórum csoda- vagy horrorfogyasztásait elolvasni (városban 6-7 liter vs. 11 liter).
Ha mindenképpen össze akarjuk hasonlítani, szerintem átlagban a 8 liter benzin 5 liter gázolajnak felel meg.
Nekem mostanában 7,5 a város. Ma megyünk Gyulára, úgyhogy lesz tán vidéki adat is hamarosan.
Volt amúgy dízelem, és a csúcs valóban nagyon érzékeny az üzemanyagra. Hevítőgyertyát is cseréltem.
Vitatkoznék én is veled. A Thalicskám átladfogyasztása 30.000 km-re vetítve 4,8L ( 1.5 dCi ). A fórumot visszanézve több 8v tulajdonos is azon kesereg, hogy jobb választás lett volna a 16v, mert az nem fogyasztana 8-9 litert.
Ezek a fogyasztási adatok vegyes használatra érvényesek, napi 20-60 km megtétele esetén.
A 8v 6,5 L-es fogyasztása olyan használatot feltételez, ami mellett a dCi 4-4,5 L-t fogyasztana.
Laja73!
A szervízigényről annyit, hogy a dCi szervízperiódusa is 30.000 km, és több meghibásodott gyújtótrafóról olvastam különböző fórumokban, mint izzítógyertyáról. Az üzemanyagellátó rendszer, így a porlasztócsúcs meghibásodási valószínűségét is nagyban befolyásolja a tankolt üzemanyag minősége.
Nem kötözködés képpen, de amilyen használati szokás mellett a 8V 6,5-öt fogyaszt, ott a dCi szvsz 5 alatt van. Vagy másképpen amilyen használati szokás mellett a dCi 5,5-öt fogyaszt, ott a 8V szvsz 8 körül van. Ennek tükrében a megtérülési km jóval kevesebb.
Egy ideig én is számolgattam, de rájöttem, hogy nincs sok értelme. Ki tudja kiszámolni előre, milyen gyakran kell porlasztócsúcsot cserélni? Benzinesnél egyszer sem:)
Olajat? Ott is a dízel érzékenyebb a problémára. De ha úgy alakul az év, hogy folyamatosan külföldre/vidékre jársz, akkor nagyot buksz a benzinen.
Magyarul, ez a 250 ezer lehet több is, meg kevesebb is. Inkább örüljön mindenki annak, amije van:), pár év múlva, amikor újra újat veszel, megint dönthetsz.
Ezeknél sokkal fontosabb, hogy milyen autót fogsz ki, hetente viszed szervízbe, vagy félévente. Na meg a balesetmentes közlekedés:)
Most szamolgattam, és arra jutottam, hogy
Egy dízel és egy 8V Thalia között 260.000 Ft a különbség.
Nagy többségében a 8V 6.5 litert fogyasz átlagban
a dCinél vegyük ezt 5.5-re.
benzin 253 /l
gázolaj 210 /l
ebből 100km a (csak fogyasztást nézve)
8V-nél 1530 Ft
dCi 1160 Ft
a differencia 370 Ft
260000/370=702.7
Tehát 70200km alatt spórolsz annyit, amennyivel többe kerül. Ettől kezdve már olcsóbb a dCi!
Én most tartok 40000-nél! :) (1.4 8V)
június 16-án volt benne 24000.
Nem lesz sok, szerintem még m,egy bele vagy 10000.
Eddig nagyon meg vagyunk vele elégedve!
A párom minden reggel megy vele dolgozni. Naponta szerintem max 20km! :(
Hétvégenként ki szoktam kormolni a gépet! :))
Ja, ha vki lát az úton egy őt éppen előző, vagy az autópályán éppen ő előz egy
NAGY KÉK-FEHÉR
ARAL
Minőség-ellenőrzés
Feliratú MB Sprintert,
az nyugodtan villantsa fel a vészvillogót, mert az CSAK és kizárólag én lehetek!
ne aggódj, biztosan jó
a célnak talán megfelel az enyém is, mert amúgy szerintem a leggagyibbat sikerült megvennem, dehát 8790,- volt darabja, nem hagyhattam ott:))
a nyárinál biztos, hogy jobb...
még a nevét sem tudom
Hi mindenkinek!!!!
Én 1 hónapja vettem Kormoran Snowpro gumikat, felrakással eggyütt 11000/db papir nélkül, havon, latyakon jól muzsikált,szárazon is OK.
A B oszlopi nyüszörgés,nyekergés idegesít engem is, és úgy veszem észre, hogy csak +5 fok alatt jön be, felette kussol.
Vak rendört, sok gumifát!!!!
Üdv Nagya