Pontosan nem tudom, de gyere át a Meganosokhoz keresd Bigyba-t. Ő tud valami megoldást, azt hiszem valami új kábelköteg kel, és akkor tudja vezérelni a gyári kormánykapcsoló.
hát a kormányről működtetést szvsz el lehet felejteni utólagos beszereléseknél. pár hónapja volt a metróban egy VDO márkájú mp3-cd rádió (mint köztudott ez a márka van benne pici kedvencünkben is). akkor megkérdeztem egy szagértőt a totalcarrol, és azt mondta, hogy hiába egy típus, ügyes szoftveres dolgokkal a távirányító akadájoztatva lesz, nem valószínű, hogy együtt működne vele.
Azért teljesen nem hiszek neki, ha valakinek esetleg volna ilyenje akkor szívesen kipróbálnám.
illetve a nagy buktató, amit eddig semilyen speckóból nem tudtam kiolvasni: milyen bitrátáig hajlandó játszani az mp3 lejátszó (mert pl én mindent elég magas rátával VBR módban kódolok, ez lehet szűk keresztmetszet, de újra beszerezni a cd-ket és újra kódolni egy lejátszó kedvéért?????
akinek van internete és számítógépe CD íróval, az már régen rájött, hogy az autóba való zenehallgatáshoz az mp3 az ideális.
1 cd re ráfér mp3-ból 5 normál album. otthon annyit másolsz (természetesen csak a saját célra megvásárolt eredeti CD munkamásolatára gondolok:)
ammenyit csak akarsz.
tehát az mp3 jobb.
a kérdés már csak az, hogy mp3 lejátszót veszel cdtárral, vagy amit nemrég láttam: autóba való mp3 winchestert. ezek a kütyük nem nagyobbak mint a cdváltó, több giga zene fér rájuk (majd' 100 óra zene) és USB kábellel töltheted fel a számítógépedről.
természetesen a kormányról müködtethetőnek kell lennie ennek is.
na de most akkor melyiket szerezzük be, ez a kérdés!...
8V thaliát nyomatok 11000km óta. klimás a pici és leginkább városban hajtom. átlagfogyi: 8,45
kérdezd ki a 16V-sek fogyastását is, érdemes (a dci-seket is!) :)
ciao
Kori
Apósom valamelyik nagy-nagy bevásárlóközpontban vett egy cd-lejátszó discmant (mp3-at nem tud), ami kifejezetten autóhoz készült. Az ára valahol4-5 ezer környékén volt.
A lényege, hogy kapsz hozzá egy szivargyújtós hálózato kábelt, és a discmanbe bele van építve egy mini rádióadó. A frekit egy kis tekerentyűvel tudod állítani. Szóval elindítás után nincs más dolgod, mint az autó saját rádióját a kiválasztott (lehetőleg szabad) frekire hangolni, a discmanen meg megnyomni a "transmitter" feliratú gombot...a rádió 1-3 méteres körzetén nem lehet hallani különbséget a minőségben más a normál rádióadókhoz képest.
Anno a 2003. június 22-i Thalálka
(http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27574220
http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27575009)
beharangozóját feltetettem velük és látható is volt. Szerintem most is felteszik, ha kéred.
Remélem a jelentkezők listája hamarosan bővülni fog (pl. Boszival mint szervezővel, s a többi szegedi és más aktívizálódó érdeklődővel, stb.).
Mivel gyarapodik a család, egy 5 éves Clio2-őt cserélnék be egy Thalia Primara. Sajnos a költségvetés nem teszi lehetővé más Renault típus vásárálását. :( A mostani járgánnyal nagyon elégedett vagyok (1.2 8v, RL). A nagy csomagtartó viszont csábít... 1.4 8v-s motor van a Primában. Jelentős fogyasztásnövekedésre számíthatok? Ez egy régi motorkonstrukció, igaz?
na erre kiváncsi leszek a thalin majd meghallgatom. nekem is ilyen koncepcióm van, de az én álmom az, hogy a rádió bemenetére direkte rákössem az mp3 lejáccót, ez menne is csak még valahogy rá kell venni a fejegységet, hogy "hallgassa" is azt a bementeét:)
Egy tipp azoknak, akik cd-táron vagy mp3 lejátszón törik a fejüket:
Ma volt szerencsém hosszas tipródás után (30-35e-ért cd-tár, +börtön) meghoztam a döntést, és nem nézek oda a kábelekre :) 26ezerből kijött egy mp3-at is lejátszó discman, egy kazetta-adapter, egy táp (szivargyújtóról), 2 db újraírható cd lemez.
Én az átvétel előtt nem sokkal leülnék a helyi alkusszal és ajánlatot kérnék. Ha nem stimmel, akkor az átvétel napjára odarángatnám a nekem szimpatikus biztosító jómunkásemberét.
(Gyakorlati síkra térve nekem a helyi alkusz kötött, kötelező az Európánál, casco az AXA- Coloniából Uniqává fajult biztosítónál.
Másik mise:
Tényleg jelentkezzen az, aki jönne, mert közeleg a feb. 7, és nem könnyű a szervezés...
Szia FIFTY!
Ez jó hír, én is így teszek majd, ha lehet. Már ki is néztem a biztosítót, kötelezője és casco-ja is az egyik legkedvezőbb. Ja és szerencsére nem noname. :-)
Én anno kinyomtattam a "netes" programmal kiválasztott ajánlatot; és azt adtam le a kereskedőnek.Ők általában nem a biztosítókkal, hanem egy alkuszcéggel vannak kapcsolatban; oda kötik, ahova kéred.
KIVÉTELEK:
-kérték, kötelező+casco legyen egy biztosítónál
-ha hitelt veszel fel, a bank a kis "noname" biztosítókat elutasíthatja
Egy jó tanács mindenkinek!
Nem éppen témába illő, de szerintem bárkinek jól jöhet. Ha szervizben jár az autótok feltétlenül kérjetek róla papírt, és ne csak a beadásról, hanem az átvételről is. Eddig amikor kértem mindig azt mondták, ne aggódjak, ha szükségem van rá bármikor kiadják, hisz megvan a rendszeren minden. Ennek ellenére a minap vagy 1 órámba telt, mire sikerül összeszedniük 3 db-ot! Ettől nállam is több van, pedig tudom, hogy nem adtak mindig! Ja és azt állították, hogy max,5 alkalommal voltam náluk. Nincsenek feljezeve a cserék stb. káosz. Most, hogy szükségem lenne rá már nem annyira segítőkészek! És az RH sem válaszol a levelemre :(. Vizsgálják az ügyet?
Üdv!
Bár rengeteg hozzászólást olvastam már (bele is fájdult a fejem), de a vásárlással kapcsolatban lenne még egy kérdésem. A Tháliámat február elejére ígéri a kereskedő, hogy átvehetem (remélem a 3 hetes csúszást nem fogják kihasználni). Telefonon említette, hogy kötelező + casco biztosítást is tudok náluk helyben intézni (3-4 biztosítót említett). Mi a teendőm akkor, ha az általuk ajánlottak közül egyik sem szimpatikus? Nézetgettem a neten az egyes bizt.társaságok ajánlatait és horrorisztikus különbségek vannak közöttük árban és szolgáltatásban is! A kocsit ugye addig nem hozhatom el, amíg nincs rá kötelező kötve. Hogyan "vihetek" én biztosítót a vásárláshoz? És ha már itt tartunk: Nektek kik közül lehetett válogatni? Azok közül választottatok, vagy "vittetek"? Van még egy kis időm, ezért szeretném kicsit körbejárni a témát. Persze ha nagyon macerás, akkor a felajánlottak közül a legkedvezőbbet fogom választani...
Köszi!
Most vitatkoznék veled, mert én is így gondolkodtam, mint Te de mégis vettem 4db S3-at és rájöttem, hogy összehasonlíthatatlanul jobb, mint egy MP58, vagy egy Polaris2. Azok sem rosszak, pláne ebben a kategóriában, de a Sava anyagát tekintve top és jobb, mint az ezt megelőző modellek. No persze a Corollámon lévő UG6 jobb egy picit :), de a Suzukinkon lévő Polaris2 egy csótány.
185/60/14-ről beszélek.
Fogyasztás mégegyszer: nem lehet egyértelműen összehasonlítani! a dízelek megbízhatóan 5 körül vannak. Ha sok a vidék, ez legalább fél literrel kevesebb. Ugyanez nem mondható el a benzinesekről, elég csak a fórum csoda- vagy horrorfogyasztásait elolvasni (városban 6-7 liter vs. 11 liter).
Ha mindenképpen össze akarjuk hasonlítani, szerintem átlagban a 8 liter benzin 5 liter gázolajnak felel meg.
Nekem mostanában 7,5 a város. Ma megyünk Gyulára, úgyhogy lesz tán vidéki adat is hamarosan.
Volt amúgy dízelem, és a csúcs valóban nagyon érzékeny az üzemanyagra. Hevítőgyertyát is cseréltem.
Vitatkoznék én is veled. A Thalicskám átladfogyasztása 30.000 km-re vetítve 4,8L ( 1.5 dCi ). A fórumot visszanézve több 8v tulajdonos is azon kesereg, hogy jobb választás lett volna a 16v, mert az nem fogyasztana 8-9 litert.
Ezek a fogyasztási adatok vegyes használatra érvényesek, napi 20-60 km megtétele esetén.
A 8v 6,5 L-es fogyasztása olyan használatot feltételez, ami mellett a dCi 4-4,5 L-t fogyasztana.
Laja73!
A szervízigényről annyit, hogy a dCi szervízperiódusa is 30.000 km, és több meghibásodott gyújtótrafóról olvastam különböző fórumokban, mint izzítógyertyáról. Az üzemanyagellátó rendszer, így a porlasztócsúcs meghibásodási valószínűségét is nagyban befolyásolja a tankolt üzemanyag minősége.
Nem kötözködés képpen, de amilyen használati szokás mellett a 8V 6,5-öt fogyaszt, ott a dCi szvsz 5 alatt van. Vagy másképpen amilyen használati szokás mellett a dCi 5,5-öt fogyaszt, ott a 8V szvsz 8 körül van. Ennek tükrében a megtérülési km jóval kevesebb.