Szia!
Hogy indokolt-e ilyen futásteljesítménynél cserélni az olajat azt nem tudom, de ha azt kéritek a szervizben, hogy cseréljék ki, akkor azt ők meg fogják csinálni. Ha úgy szeretnétek, akkor hetente. Ennek a nem kevés anyagi vonzata viszont titeket terhel.
Inkább az szokott gondot okozni, ha a szerviz próbálja rátukmálni a gyanútlan ügyfélre az egyébként fölösleges cserét, aztán esetleg csak a számlán látszik a művelet, az olajon nem. :(
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
Olajfolyásos kollégák, csak szólnék, hogy a mi döci Clionknál is volt 3600 km-nél egy olyan jelenség, hogy szembenállva az autóval, bal oldalon alul olajosak voltak a lemezek.Először azt hittem hogy halucináltam, de mikor nem hagyott nyugodni, hogy ha látok valamit az van, és inkább röhögjenek ki, de bevittem Fót-ra. Ott felemelték, majd jó 15-20 percig nézték, tanakodtak, és kiderült hogy az első főtengely szimmeringet kicsit beljebb nyomták a kelleténél, és már találkoztak pár ilyen hibával. Szimmeringcsere, olajcsere, és vezérmű szíj csere, mivel az is kapott kicsit az olajból, és ugye az nem egészséges. Ebben az esetben a motorolajból fogyott úgy 2 deci, gyanús volt hogy a műszerfal kijelzőjén induláskor csak 2 kocka világított.
Szerintem próbáljátok ezt is körüljárni, mielőtt nagyobb baj lesz.
Tavaly augusztus óta van egy dízel Tháliánk. Régóta olvasom ezt a fórumot, de még nem kellett kérdeztem.
Most viszont tanácstalan vagyok. Tudom, hogy az első olajcseréről már volt szó, de arról nem találtam semmit, hogy mi van akkor, ha azt mondják a szervízben, hogy 6500 Km túl korai egy olajcseréhez és várjunk vele 15000 Km-ig. Szerintük felesleges korábban cserélni az olajat, mert úgy is hamar fekete lesz, és csak összezavarjuk a szerviz ciklust. Én mondjuk, kicseréltetném így is, de a szüleimé a kocsi.
Szia!
Szerintem ne hagyd annyiban, és főleg ne higgy abban, ha gond lesz vele, akkor is segítenek. Tapasztalat, hogy később úgyis letagadnak mindent. A minap is egy szervizessel kipróbáltuk az autót, és nálam is jelentkezett az a furcsa kattogó hang amiről már korábban fórumoltunk, erre ő azt válaszolta hogy hallja, de ez még tűréshatáron belül van. Kérdem, kinek? A szervóban amit akarnak cserélni, az a nyomásszabályozó gomba, nálam már 2X cserélték, de akkor is folyt. Úgyhogy csere után is figyeld intenzíven! A végén a szervószivattyút kicserélték, és azt mondták a szervizesek, hogy nem folyik. Bár én már azt sem hiszem.
Voltam ma szervizben ket okbol:
(auto: Thalia II, 2002 dec, 19.000km, 1,4/8v)
1. dieseles hang uzemmeleg allapotban a sebessegvaltobol. Valasz: elismertek, hogy a hang nem normalis. Meg 5-6 Clional hallottak ilyet, konkret megoldast sajnos meg nem tudnak a problemara; egyik autonak lecsereltek az olajat a kapcsoloszekrenyben de nem hasznalt. Szerintuk semmi esetre sincs szo egy sulyos hibarol, nyugodtan hasznalhatom igy. Mielott a garancia lejar hivatalos felmerest fogok kerni a helyzetrol es utolag ha valami elromlik akkor -remelem- lesz mire alapozni. Elmeletileg a fenti magyarazat nem elfogadtato a szerviz reszerol, de nincs kedvem most hagyni, hogy az en automon kiserletezzenek.
2. eszrevettem, hogy a radiator bal felen (ha szembe allunk az autoval) van egy csatlakozo ami folyton olajos, ha letorlom akkor ujra ... Mint kiderult ott van a szervo rendszernek egy nyomasmero gombaja ami ereszt egy kicsit. Szervo folyadek nem fogyott egy cseppet sem, valoszinu csak nagyon kicsit szivarog. Ezt az alkatreszt rogton meg is rendeltek, jovo heten kicserelik.
Köszi az infót...mivel ez az első autónk amiben légzsák van nincsen benne tapasztalatom...de belegondolva logikusnak tűnik..mindenesetre megnyugodtunk...mégegyszer THNX.
Szerintetek 18e Ft egy olajcserére (5000km) sok? Esso 10w40-es félszintetikust tettek bele.
És tud valaki valamit arról, ha egy érzékelőt beteszek a tükörbe akkor automatikusan mutatja a hőfokot a kijelző? A szerviz szerint igen de....
(kevés ónos esőt)
Én a múlt héten láttam valamelyik német adón, hogy van olyan mp3 lejátszó ( nem adapter ) ahol az egész lejátszó kazetta formájú, így betehető az autórádió kazetta részébe.
Még nem sikerült felderítenem, hogy itthon is lehet-e kapni, bár gondolom csak idő kérdese, hogy megjelenjen.
Ha jól emlékszem 60 Euro volt az ára.
A fogyasztáshoz csak annyit, hogy nekem 1.4 8V-vel hétköznap melóhelyre és vissza ( 2 x 6 km Bpesti forgalom ) plusz hétvégén telek ( 2 x 60 km 100 km/h körüli utazósebesség, de ha kell előzök is :=)))) nyáron 6,5 l körüli a fogyasztás, most a legutolsó tankolásnál, mikor is kimaradt három hétvégi menés, télen 8,6 volt a fogyi. ( Lakotton ált. betartom a sebességet talán csak a Lágymányosi hídon megyek egy picit gyorsabban :=))) és nem gyorsítok lámpától lámpáig padlógázzal, minek ?
Légzsák: a visszajelző a gyujtás ráadása után normális, hogy egy darabig ég, hiszen ilyenkor ellenörzi a rendszer magát !
Tudnátok a Thalia biztonságáról néhány szót szólni, kerestem törésteszt eredményeket, de nem találtam. Furcsálom, mert az gondolom, hogy ebben a Renault mostanság igencsak ott van.
Előre is köszönöm szépen.
Most már biztos, hogy nem fogok menni, mert olyan vendégjárás lesz szombaton nálunk, hogy csak na! Vasárnap meg irány Sárvár az anyósomért, majd lendületből vissza, tehát meg lesz járatva a kisautó.
Nektek jó mulatást kívánok. Az M5-ön fehér Astra méri a sebességet menetből és a fizetőkapuknál is szoktak lenni rendőrök. Mondjuk én nem adnék ki 7000 HUF-öt az M5-ért, mert fájna a szívem. Bár ki tudja. Csökkenthetitek úgy a költséget, hogy egymás mögé álltok szorosan és az első fizet, a többi meg szorosan a nyomában átslisszol, ahogy ezt egy jóatcú próbálta velem előadni a múlt héten. Sajnos azonban a sorompó után egy centivel teljesen véletlenül lefulladtam és nem tudott a polgár átjönni. Kicsit ideges volt a faszi, de keressen magának más balekot, err én nem vagyok vevő. Ha nem tudja kifizetni a szolgáltatást, akkor menjen másfelé!
Miért kell a adapterkaziból kiszedni a mechanikát?
Hi Pferco !
"Még csak annyit, hogy azért nem vettem cd-váltót, mert nem ismerik
az rw-s lemezeket"
Ez csak azért izgalmas, mert jelenleg csak rw-s cd van a tárban. Ja; és szól is, mivel aztat hallgatom.
a mozgó alkatrészek kidobálása nálam is első volt a vásárlás után, de ez a fólia új dolog :)
lemegyek, megnézem, úgyis kell mennem dolgozni :) ha az enyém is fóliás, akkor tényleg érik az isten kategória :D
szvsz a helyzet az, hogy álló motornál NEM működnek a légzsákok, tehát kiírja hogy OFF:))
más, szeretnék valakit az Isten kategóriába sorolni, véget értek szenvedéseim a kazetta adapterrel, és ráadásul ingyenesen!!!
idézet jön:
huhh!!!!!!!!!
TE EGY ISTEN VAGY!!!!!!!
a hama-nak meg JBQA, levettem a fóliát és olyan dinamika és hangerő fogadott, hogy majd' kiestem a kocsiból, mindez 7-es hangerőn is. régebben max 40-esen volt a mp3 lejáccó, most 30-ra visszavettem.
NAGYON KÖSZÖNÖM!!!!!!
ferco
----- Original Message -----
From: "X.Y Y.X"
Hi!
...
Szóval, a kazetta adapterrel kapcsolatban:
Én tavaly vettem egy Hama-t, a Pana mp3-as lejátszómhoz.
Beraktam a magnóba, csörgött-csattogott és borzasztóan
tompán szólt.
Mérgemben bedobtam a fiók-ba.
Valaki írta a fórumon hogy ki kell belőle szedni minden mozgó
alkatrészt mert úgy is működik. Így is tettem, kipakoltam mindent és
valóban mükszik csörömpölés nélkül.
Nézegettem az adapter-ben lévő magnó fejet és azt tapasztaltam
hogy egy vékony alig észrevehető fólia van rajta!!!
Leszedtem, be a magnóba, ekkor jött a döbbenet!
Egészen szépen muzsikál, igaz a számok közötti szünetekben
búg egy kicsit, de nem vészes és csak nagy hangerőnél (20felett)
hallani igazán.
Szóval az mp3 hangja simán ütötte a rádió-ét.
Nézd meg te is mert szinte biztos hogy neked is fóliás, én is alig
vettem észre.
Még csak annyit, hogy azért nem vettem cd-váltót, mert nem ismerik
az rw-s lemezeket.
Igen, nekem is úgy tűnik. Két ÖMV? Húha :)) Én arra gondoltam, amelyik a lágymányosi híd felől egy külön lehajtó ágat kapott (ott lehet befordulni a Lurdy felé balra, emlékeim szerint. És akkor onnan egyenesen lehetne továbbmenni az M5-ös felé.
Az autópálya oda-vissza teljes hosszában 6860 Ft. (info)
Melyik legyen? Én inkább az autópályát részesítem előnyben, a régi ötösön féltem a tyúksz..os életem :))
Az eddigi jelentkezésekből úgy látom, hogy a pesti indulás csak bennünket érint.
Nekem jó a Lurdy-val szemben, csakhogy ott két OMV-kút is van -> Kérdés: a RH, vagy a Peugeot Central előttire gondoltál?
Mibe fáj mostanság az M5-ös használata? Legutóbbi tapasztalatom, hogy még egy tank benzin ára (hogy költené patikára, aki ezt elintézte!).
Amikor ráadom a gyújtást, kiírja, hogy AIRBAG OFF... Miután beindul a motor a kijelző elalszik.
Ezek szerint ez így normális? Én azt vártam, hogyha ON állásba kapcsolom, akkor indításkor az AIRBAG ON jelenne meg, majd aludna el a kiírás.
Akit érdekel a dolog, beállt a fogyasztás:
- város: 5,5 (csapatással együtt :))
- vidék: 4,7 (svájcisapka überalles :)
- autópálya: 6,2 (svájcisapka a kesztyűtartóban, gázpedál mélyen)
Megejtettük a 45ezres szervízlátogatást, ami csak átvizsgálás lett volna, de azért én javasoltam, hogy nagyszervíz legyen. Az eredmény:
- olaj + olajszűrő
- fékbetét (kb. 1-2000 km-re lett volna még elég, hangja is volt)
- sárfogó hátra, gyári, féláron (5500)
Ennek örömére ma pöccre indult, nem csörgött annyira, érezhetően jobban ment. És persze a szervízben ismét nagyon pozitív élmények értek :) (Nem, a végösszeg nem az volt :)))
Jó utat mindenkinek, és a Thalálkára tessék jelentkezni szorgalmasan :)