Ne aggódj! Az enyém már megint olyan koszos, mint a thali előtt, és lehet, hogy márciusig
ilyen marad. Ez a féltengely dolog engem is érdekel, mert amikor nálam is keresték a bajt gyanúsan túl sokat elmondta a szevizes, hogy a féltengely is okozhatja, sőt hallottam, hogy egy Thalianak féltengelytörése volt. Nem tudom, hogy ez egy új autónál mennyire jellemző, de biztos nem egészséges. Várjuk a fotót!
Az átvizsgálásra vonatkozóan meglepetten olvasom a 2003.06.24-én átvett Thalira az első revizió 6 hónap után esedékes, ezek szerint lekéstem mert 12 hónapról tudtam. Meg kell nekem is kérdeznem.
Fontosabb amiért írok!
Mint írtam 2003.06.24 az átvétel dátuma és ezek szerint most 7 és fél hónapos az autó. Ennek ellenére valamelyik nap kint fagyoskodtam a garázsba és motortető felelmelve általános szemrevételezést tartva még mindíg nem hiszem amit láttam de sajnos időm még nem volt fotót csinálni róla de elszörnyedve vettem észre, hogy az első féltengely tokja az a bizonyos cső amiben a féltengely forog olyan rozsdás hogy a méhtelep legeldugottab sarkában 50 éve heverő vasdarab fémtisztának látszik mellette. Mondom nem volt még időm lefényképezni és kinagyítva megnézni képernyőn - sajnos a szemem egyre többször megtréfál ha nincs elég fény - de kíváncsi lennék nálatok is ilyen a helyzet? Ha esetleg nem is vasból van hanem valamilyen rozsdaszínű anyagból vagy festve van rozsdaszínűre - amit jó viccnek tartanék - megnyugodnék. Az első futómű közepe is elég rozsdásnak tűnik. A 15 éves Escortom legrozsdásabb alkatrésze is újabbnak látszott mint ez a féltengelytok.
Reszketve várom a megerősítést vagy a megnyugtatást. Ha esetleg valamilyen edzéshiba vagy gyártási hiba miatt cserélni kellene nem sok jót remélnék.
Szépek az autók a Thalin az enyém most rettentően piszkos, szégyellem is magam miatta.
Köszi a jótanácsot, meg fogom fogadni. Nekem árgaranciát adtak az autóra, rá is van vésve a szerz?désre, van mellette egy pecsét is. Szóval remélem ezzel nem fognak átvágni.
Ma beszéltem telefonon a kereskedőmmel, és nagy meglepetésemre közölte, hogy beérkezett a kocsi a kereskedésbe! A regdíj miatt viszont már csak hétfőn tudubk szerződést aláírni, mert a rendszer annyira kiforratlan, hogy a rendszerüket is most állítják át az új adónemre. Mindegy, hétfőn délután meeting, utána még pár nap (szerintem lesz az több is) és átvehetem a kocsit! Nagy örömömben el is felejtkeztem az alkudozásról, de hétfőn jobb lesz azt személyesen intézni! :-))
Neked meg drukkolok, hogy minél előbb itt legyen a Thaligád!
Az alábbi leveleket kaptam a Renault Hungáriától:
"Köszönettel fogadtuk e-mail általi megkeresését! Tájékoztatjuk, hogy levelét illetékesség miatt Ügyfélszolgálati osztályunk kapta meg! Az első év lejárta után az ügyfél plusz 10 évre hosszabbíttathatja meg évente ezt a szolgáltatást, mely ingyenes, abban az esetben, ha az előírt kilométer futási teljesítményt (pld: 20 000 km-azaz a két kötelező átvizsgálás között nem telhet el több kilométer, mint a jelzett), illetve a maximális 12 vagy adott esetben 24 hónap időtartamot nem lépte túl a megelőző revízió óta. Minden revíziót Renault márkakereskedések szakszervizében szükséges elvégeztetni, (jogfolytonosság), továbbá a Renault Hungáriától levélben jövő megkeresésekre az e revíziókhoz kapcsolódó információkat (futott kilométer, revízió dátuma stb.) kell megválaszolnia. Az, hogy mikor kell elvinni az autót átvizsgálásra, mindig az adott autó első forgalomba helyezésétől függ. A szervízkönyvben előírtak vonatkoznak az autóra. Amennyiben a szervízkönyv másképpen nem rendelkezik, úgy a hatályban lévő karbantartási politika a mérvadó. Kollégáink a 06-40/200-000 telefonszámon készséggel tájékoztatják Önt ennek pontos előírásáról. Eben az esetben kérjük készítse elő az autó rendszámát, alvázszámát!"
2. levél: "Ez úton értesítjük, hogy típustól függetlenül az alábbi periódusok a mérvadóak (amennyiben):
első forg.:
2000.11.11.-2000.12.31.között forgalomba helyezett autókra:
rev1.:12.hónap kis karbantartás
rev2.:24.hónap kis karbantartás
rev3.:36.hónap nagy karbantartás
rev4.:48.hónap kis karbantartás ... stb.
2001.01.01.-2002.01.31. között forgalomba helyezett autókra:
rev1.:6 hónap avgy 10.000 km. ingyenes garanciális átvizsgálás
rev2.:24. hónap vagy 30.000 km kis karbantartás
rev3.:36. hónap vagy 45.000 km köztes átvizsg. (Assistance-hot kötelező, garanciához nem)
rev4.:48.hónap 48.hónap vagy 60.000 km. nagy karbantartás stb...
2002.02.01.-2002.09.01. között forgalomba helyezett autókra:
rev1.:24.hónap vagy 30000 km kis karbantartás
rev2.:48.hónap vgy 60000 km nagy karbantartás stb...
2002.09.01-től forgalomba helyezett autókra:
rev:06 hónap vagy 15 000 km Kontroll 10+ átvizsgálás
rev2.:24 hónap vagy 30000 km
rev3.:36 hónap vagy 45000 km Kontroll 10+ átvizsgálás
rev4.:48 hónap vagy 60000 km
2003.09.01-től forgalomba helyezett autóra:
rev1.:24 hónap vagy 30000 km
rev2.:36 hónap vagy 45000 km Kontroll 10+ átvizsgálás
rev3.:48 hónap vagy 60000 km"
Hali!
Mindenrol kerj papirt amit be akarsz tartatni! Az en sztorim roviden: 4 hetes csuszas miatt beleestem a tavalyi 80Eft-s aremelesbe. Az atvetel pillanataig hatarozottan allitottak, hogy az aremelkedes engem nem erint, atvetelkor viszont azt allitottak, a mar kialkudott kedvezmenyek sem jarnanak, de mivel le van irva megkapom. Kollega tapasztalatlansaga, vevoi felreertes ezek voltak az indokok. Ne legyen igazam, de szerintem a regisztracios dij bevezetese all a hatterben, mert szerintem a felajanlott ajandekok osszege szokatlanul nagy erteku egy Primahoz. (Ne legyen igazam, de ez egy kulon reszosszeg lesz az atveteli koltsegeknel!)
Egyebkent a kocsi megerkezese utan nalam kb 1 het volt a papirok, muszaki lerendezese.
Rádió, ködlámpa nem volt benne. Az els? szervíz nekem sem tiszta, lehet szó az éves Assistence-ról is meg a 30000km/2év-es szervíz-r?l is. Erre még rákérdezek.
Megfogadom a tanácsodat, kérni fogom hogy adják írásba az ígéretüket. A kereskedébe pedig nyugodtan menj el, ugyanis a késés okán biztos fel tudnak ajánlani valamit. Én viszont már nem nagyon merek kérni semmit t?lük :)
Az én autóm egy Thalia Prima, ami a "fapados" kategóriába tartozik, így nincs benne szinte semmi. A www.renault.hu-n b?vebb információkat találsz róla. Kösz a feltüntetett összegeket, én kicsit többre gondoltam. Lehet hogy sárfogó még beleférne?
amennyiben a rádió és a ködlámpa nem volt benne eredetileg is, úgy szerintem korrekt.
ez az első ingyenes szervíz ez mit takar? azért kérdezem, mert én sem vagyok tisztában vele, hogy mikor kell fizetni. garancia ugye él, de vannak ezek a kötelező éves átvizsgálások, melyek 4-5ezer forintba kerülnek, erre vonatkozik tán?
erről papír nem árt, ki fog emlékezni akkor már
a többiről szerintem ne kérj papírt, ahogy elnéztem, szinte minden márkánál pld. a rádió simán bealkudható, nem hiszem, hogy gond lesz
Lehet, hogy rosszul tudom, de szerintem tükörfűtésként egy feketére festett pici izzó szolgál a tükör hástó felére felfogatva, végülis ha a teljesítményt sikerülne megtudni, meg lehetne próbálni bejátszani.
a konrádnál lehet kapni ilyen matrica szerű fűtést
a tükörre. csak az a baj hogy a mi tükrünkre egy műanyag lap van ragasztva és így nehéz ezt rátenni, de ha valakinek van 5lete az szóljon
Papírt? Mindenféleképpen! A magnó, és a ködlámpa neked nem alap a kocsiban? Nehogy azt is neked "ajándékozzák", ami normálban benne van a kocsiban! Az első szerviz pár ezer ft, az elsősegély készlet 7.000! Úgyhogy, ha úgy érzed nyugodtan kérj még vmit!
hát ilyen hőmérő nekem is kell!! meg gondolom mindenkinek. az lenne a javaslatom, hogy egy ilyen beszerelési műveletet fotókon kellene jól ledokumentálni (mit hova, hogyan...) és a termisztor beszerzési forrásával együtt jól kirakni a weboldalunkra, hiszen ezért van nem???
ezek után már azon sem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy csak a megfelelő vezetéket kell bekötni és a tükör fűtés is müxik. :))) ez mondjuk qrva yó lenne:)
Szerintem a fotót egy kis leírással küldd el Dieselnek, hogy tegye fel a honlap 05 - Ötletek, tippek rovatába, gondolom nem haragszik meg, hogy a nevében nyilatkozom.
Rákérdeztem az itteni R. szervizben, azt mndták, h. az érzékelő kb 11eFt, és állítólag többfajta (kettő) kijelzővel is szállították a gépeket, melyekből az egyik azonnal jelez az érzékelő csatlakoztatás után, a másikkal egy kicsit variálni kell, s ezt a villanyászuk a műszerfal levételével tudja megállapítani, azaz beinvitált hozzájuk. Ja, s hogy szerinte végig új vezetékelés kell, de szerintem a nagy sorozatban való gyártás ennek ellent mond.
6 kohmos NTC (0 fokon asszem) ez az adat azon a lengyel oldalon van, én még nem mértem meg de ha fontos akkor megmérem neked. a kijelző p1-es csatlakozó 1 és 2-es lábára csatlakozik. Ez az ajtóban asszem egy zöld/fekete és egy bézs/fekete (fekete csíkos) vezeték. egymás mellett van a csatlakozóban. Ha rajta van az ntc akkor rögtön mutatja a hőfokot. Én javaslom, hogy ne a 27000-res érzékelőt tedd bele. Ha valakit érdekel 15-ért van egy rönós ismerős aki beleteszi (pesten). Egy ilyen ntc kb 100 Ft-t a boltban (igaz nincs műanyagba öntve, de van vízálló kivitel is.
Há ezt elég szomorúan hallom, már látom hasonló sorsomat az elkövetkező hetekre! :-(
Ez az ajándékosdi nem rossz dolog, holnap én is hívom a kereskedőmet (egy hét megint eltelt) és rákérdezek nála a lehetséges "vigaszdíjakra"...hátha...
Viszont szerintem érdemes mindenképpen papírt kérni róla, mert ilyen tételeknél már nem mindegy, hogy mit tudod-e érvényesíteni a jogaidat vagy sem. Szóval hajrá, fel a fejjel, én is azt teszem! :-)
Hétf?n volt nagy meglepi. Az értékesít? is, én is vártam az autót, de nem jött. Erre bementem hozzá munka után, mire kiderült a gépb?l, hogy február 20-at ír az érkezés dátumának. Ett?l egy kicsit idegbeteg lettem, így aznap éjjel nem sokat aludtam. De most már megnyugodtam. Szóval a tények:
1. január 26. volt a szerz?dés alapján az érkezés dátuma
2. ferbuár 6. volt a köv. dátum
3. ferbuár 9. volt a köv. dátum
3. most február 20. a dátum
Tegnap nagy-nagy bocsánatkérések közepette ígéretet tettek, hogy az els? szervíz számomra ingyenes lesz, és az autót meg sürgetik amennyire csak tudják.
Ezt a hőmérőt részleteznéd? Jól értem, hogy gyakorlatilag csak az ajtótól kellett vezetékelni az érzékelőig (gondolom az érzékelővel egybeöntött vezetéket behúzni)? Esetleg fotó a csatlakoztatásról?
jé, rájöttem hogy hogyan működik a 7km-nél csukd be az ajtót üzemmód ki-/bekapcsolása. :)
Tetettem a thalicskába egy külső hőmérőt (egy sima ntc és be van kábelezve az ajtóig) ez az ntc kb 30 ft lenne egy alkatrészboltban, de a r-nál 27000 ft. :) (na jó egy kis műanyag izébe van öntve)
Szia Ferco!
Elolvastam a hozzászólást. Gondolom ő is azt érzi, amit én - főleg korábban. Hogy egy kicsit védjem, azért nekem is jó volt visszaülni a Thaliaba a csere Twingo után.
A vízpumpa környékénél szivároghat az 1.4/8V autóknál a víz.
Nem egy egetrengető dolog...
Nem hiszem, hogy megbontatom a gépet emiatt, mert nem biztos, hogy rendesen összerakják... :(
Nekem pénteken délután telefonáltak,hogy kész a kocsi + minden és ha jó nekem, akkor másnap mehetek 08 órára. Ha nem jó a szombat, akkor mehetek hétfőn is.
Természetesen jóóóó volt a szombat.
A befizetéstől 1 hónap, a kocsinak a szalonba érkezésétől 2 hét telt el az átvételig /elég nehezen !!!/.