Ezt most hogyan kell érteni? Volt eredetiség vizsgálat, mert anélkül át se írták volna a nevemre! Törzskönyv van hozzá! Remélem nem kell eredetvizsgálatra vinnem mégegyszer????
Mondjuk én ujra festettem a vonóháromszöget és igen jól nézet ki emiat . De vizsgálták , hogy nem e kotyog a vonófelyen , volt gumiálapot ellenörzés (vizuálisan) és szintén világitás ellenörzés . de én kapcsoltam is nekik .. nem volt elég a bemondás . Gyakorlatilag kinyitni nem kell a lakót és nincs külső 23O as betáplálása se ...
Én augusztusban vizsgáztattam külső állomáson(nem KPM) a vásárlás után 1héttel. Tőlem kértek volna elektromos vizsgálatot és gáz mérésről papirt de villany még nincs a gázt meg kiszereltem. KPM.nél 3hónapos határidöőel vizsgáztatták volna de ők nem kértek volna semilyen igazolást villanyról,gázról. 8500Forint lett volna a vizsgadíj. A külsőhelyen 16500-at kértek. A vizsgálat 2percet vett igénybe. Megkérdezte hogy jó-e a világítás. Mondtam jó. Megkérdezte nem-e akarok vonófejet cserélni én modtam nem. Megrántotta a válát és elment megírni a papírokat ami 2órát vett igénybe.
Ami fontos .. ha nincs a lakónak eredetiség vizsgálata akkor integrált müszakit végeznek és ez drágáb is meg hoszadalmasabb is . Én nem az állami vizsgahelyre mentem (KPM) hanem egy müszakizásal foglalkozó KFT hez . Gyakorlatilag a legtöbb helyen már alkalmazásban vannak a vizsgabiztosok és nem a KPM küldi ki ökett .
Szerintem nem sok vizsgálni való van egy ilyen Qek Aeron ... összesen 14 600 ft volt a vizsgadij ... de ettől lehetnek eltérések fel is meg le is .
Egy hétel szoltam a vizsga előtt . A KPM nél még az egy hónap is kevés (Debrecenben)
Köszi, hogy emlékeztél rám! Az lenne a kérdés, hogy állítólag szigorodtak a szabályok és emiatt jóval előbb be kell jelentkezni! mi igaz ebből, mi a tapasztalatod?
Ajandékba fogok kapni két db hütöt. Sajnos még nem tudtam értük elmenni. Aszthiszem a Warthburg kerekü lakokócsiból származnak. Nem tudom hogy müködik-e 220/12 Voltról. Régen gázpalackról müködtették öket. Az aljazatokat én is szeretném átalakitani. Bár a hagyományos 7polosunak van egy szabad ága aszt tudnám álandó 12voltnak használni. Ha meglesznek hüttök még biztos jelentkeni fogok kérdésekkel.
Megnéztem a lakókocsi és a hűtő leírását is, mindkettőben az áll, hogy menet közben a gázpalacknak elzárva kell lennie. Tehát elvileg nem üzemeltethető menet közben sem a hűtő, sem a fűtés gázzal.
12 V-os verzió nem jöhet szóba ?
Én indulás előtt 1-2 nappal 220-al járatom a hűtőt, majd bepakolás ( hideg cuccok az otthoni hűtőből), és ahogy az autóra akasztottam a lakót, máris átkapcsolom 12V-ra a lakó hűtőjét, majd indulás.
Az autót átszereltettem 13 pólusúra - a lakó eredetileg is ilyen - , így van hátul állandó, és kapcsolt 12 V is. Meg tolatólámpa, és ködzárófény :)
Gyönyörűek ezek a régi vasak. Remélem egyszer megtehetem, hogy legyen a családi autó mellé egy gyári állapotú veterán, amivel napsütéses hétvégenként kirándulnánk.
Havernek van egy originál állapotú Ford Capri-ja egy kombi diesel Mondeo mellett, sokan nem értették, hogy miért a klíma nélküli nagy benzinessel ment nyaralni, nem a klímás diesellel :))
Én is gyermek koromban megszerethettem a kempingezés örömeit. Még csak 4 éves voltam (nagyon nem is emlékszem rá) mikor szüleimmel és bátyámmal sátorozni mentünk a Balatonra. Az első éveket a Bélatalapen töltöttük, ezért szeretnék oda menni az első alkalommal.
Sátrazni is nagyon szeretek de szerintem a lakokócsinak külön varázsa lesz.
Az alsó képen látható a jelenleg autóm(kék kombi) ami nem fiatal (32éves) sosem volt fatalabb és nem is szeretnék. Sajnos sokszor vesszem észre, hogy nem szívesen látnak mások az utakon. Talán ezért is gondoltam nem lesz könyű az út.
Ez a kép 2007 juniusában készült a Gárdonyban egy autós találkozon. Na ez ihkletett arra, hogy én is vásároljak lakokócsit.
Mi is kezdők vagyunk a lakókocsival, de a kempingezést már egész kisgyerekként megszerettem. 80-as években sátor, először szülőkkel, később haverokkal, majd nejecskémmel sátras utánfutó, most, hogy van 2 gyerkőc és már lehet őket vinni mindenhová, tavaly vettünk egy lakókocsit.
Először tavaly pünkösdkor voltunk egy 3 napos "nyaralási főpróbán", ami arra jó volt, hogy kiderüljön, mi minden maradt otthon :)
Van egy listám, ami alapján bepakolunk, de mindig bővíteni kell valamivel.
Tavaly pl. locsolókannát hagytam itthon ( még nem volt a listán, sátras utánfutóhoz nem kellett), persze ott a helyszínen derülnek ki a dolgok, mi minden kell még.
Vontatáskor nekem semmi problémám nem volt, azon kívül, hogy az autó 3 literrel többet kajált 100-on. Ha mögém kerülnek autók, azokat segítem előzni jobbra indexeléssel, előzés után sokan megköszönik.
Idén még nem tudom, hová megyünk, de termálvíz közelébe, az biztos.
Nálunk még nincs gyerek. Lakokocsink még sosem volt. Idén nyáron megyünk elösször nyaralni. Kicsit tartok is a vontatás nehézségeitől. Leginkább a többi autos hozállásától. Még csak 30km vontattam és ez kevés a tapasztalat szerzéshez. Zalaegerszeg melett lakunk. Az Fonyodi Napsugár keping lesz az első uticélunk. Bár addig még kell csinálni eszt-aszt a hátizsákon. PL: Hütő, lámpák.
Akkor van egy autó aminek a saját tömege 1435 kg együttes tömeg : 2080 kg. A forgalmi engedélyben a vontatásra fék nélkül 550 kg és ráfutófékkel pedig 1200kg-ot huzhat. Akkor ehhez a jármühöz kapcsolt 1200kg össztömegű ráfutófékes utánfutó vezethető "B" kategóriás jogosítvánnyal és nem kell hozzá "E" kategória. Függetlenül a tengelyek számától.
"- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot"
Gáz tömörségit az autógáz szerelők is végeznek , elektromos felülvizsgálatot sziinte minden vilanyszerelő kisiparos de a kisebb cégeknél biztos van ebből vizsgázot szerelő .. kb 5-7 000 ft egy gáz tömörségi , adnak róla egy sárga kártyát ...
Kedves barátaim! Az MCCC-fórumon olvastam, hogy elég hosszan foglalkoztok a lakókocsi vontatás kérdésével, törvényességi szempontból. Sajnos meg kellett állapítanom, hogy senki sem tudja jól, pedig néhányan közel járnak az igazsághoz.
Ezért úgy gondolom öntsünk tiszta vizet a pohárba, és nézzük hogyan rendelkezik erről a kérdésről a jogszabály.
A gépjármű vezetésnek két feltétele van. Személyi és tárgyi. Ha teszem azt valakinek egy Renault Thaliája van, az ugye az ő baja, de az autó saját tömege: 980,-kg, össztömege:1500,-kg, vontatható tömeg:1200,-kg.
Tehát az autó 1200,-kg megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsit vontathat. Az autó!
Ez a tárgyi feltétel.
Ezeket az adatokat a gépjármű forgalmi engedélye tartalmazza.
A következő hogy megvizsgáljuk az embert aki a járműszerelvényt vezetni akarja.
A hatályos jogszabályok értelmében a „B”-kategóriájú vezetői engedéllyel mi a helyzet?
„B”-kat: - a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Tehát egy 3500,-kg össztömeg alatti jármű és egy könnyű pótkocsi /750,-kg össztömegű/, ez nem gond.
A harmadik a lényeg, amikor egy gépkocsi és egy nehéz pótkocsi /750 kg össztömeg felett/ -ból álló járműszerelvényről beszélünk.
A jogszabály azt mondja, hogy a pótkocsi össztömege nem haladhatja meg a vonó gk. saját tömegét.
Érthető.
A példánkra visszatérve a Renaut Thalia 1200,-kg legnagyobb össztömegű lakókocsit vontathat.
De én „B”-kategóriájú vezetői engedéllyel csak 980,-kg össztömegű lakókocsit akaszthatok rá, mivel ennyi a gk saját tömege.
Ez a gépjármű vezetés személyi feltétele. Tehát nem elég a forgalmi engedélyt nézni, az is lényeges, hogy milyen kategóriára érvényes vezetői engedéllyel rendelkezünk.
Ha tehát ki akarom használni az autó maximális lehetőségeit akkor le kell vizsgáznom nehéz pótkocsiból „E”, „B+E” kategóriák.
Javaslom a jogszabályok betartását, mert egy KPM. Ellenőrzésnél 1.kg eltérés is súlyos következményekkel járhat.
Csak figyelni kell a tömegekre,hogy stimmeljen minden.
Pl:
A kocsid saját tömege 1200 kg. ,össztömege 1700kg és húzhat a forgalmi szerint 1400 kg-ot.
B-vel csak 1200-at húzhatsz mivel a vontatmány össztömege nem lehet több a vontató jármű saját tömegénél.
Ha van E kategóriád akkor húzhatod ami a forgalmiban van.
Személyesen is utánna jártam a dolognak a helyi kapitányságon és a KPM-nél a közlöny beli jogszabállyal felfegyverkezve és ők is miutzán átrágták a témát rábólintottak,hogy igazam van.
Sőt továbbmenve az Eu-ban B-vel húzhatok akár trélert is üresen mert ott ez esetben a saját tömeg számít.
A KPM-esek szerint nálunk ez nem megengedett.
Ha megyünk ki németországba kocsiért akkor az osztrák határtól mindig én húzom az 550 kg saját tömegű üres trélert.
Visszafelé ha az autó rajta van akkor már a kollégám szokott vezetni mert neki van B+E je.
Többször volt ellenőrzés de soha sem volt belőle gond.
Szerinted akkor 100-ból mennyi embernek van B+E jogsija amivel húzza az 1000-1200kg-os lakókocsiját vagy egyéb vontatmányát.
Mint már említettem gyakran húzok most is mindenféle 750 kg feletti vontatmányt de nincs E jogsim és nem is szokott belőle gond lenni ha a rendőr tudja a fennt említett jogszabály 3. bekezdését.
Nem vitatkozni szeretnék csak a félre értések elkerülése végett B kategoriás jogosítvány csak könnyü pótkocsira érevényes .Ahoz hogy 750kg feletti pótkocsit húzz E kategória kell.Erre találták ki az ugynevezett kis E-t amivel személyautóval nehéz pótkocsit húzhatsz úgy hogy az vontató és a vontatmány össztömege 3,5t nem haladja meg Szerencséd volt,mert ha feljelent igen csak meghúzzák a füled
Szerintem nem húzhatod mivel 1200 kg a lakókocsi össztömege a kocsid meg ennél jóval könnyebb.
Hiába van a forgalmiban 1200 kg vontathatóság a B-vel csak a saját tömegig húzhatsz felette már kell a B+E kategória.
Napi gyakorisággal vontatok mindenféle vontatmányt és ( még ) nekem sincs E kategóriám ezért mindig számolgatnom kell,hogy milyen kocsival vagyok és éppen mit húzok.
A közlönyből az előző kommentbe bemásolt jogszabályt ajánlom,hogy fénymásold ki és tedd be a jogsid mellé.
Sajnos sokszor a rend őrei sincsenek tisztában vele.
Volt már belőle problémám mert ellenőrzéskor azt hajtogatta a rendőr,hogy 750 kg felett B-vel nem vontathatok.
Fel akart jelenteni mert 1000kg-volt a lakókocsi amit épp akkor húztam de szerencsére nálam volt a fénymásolat amit elolvastattam vele.
- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot.