Nekem ez a rajz alapján van bekötve a vónohorog csatlakozója.
Szóval a 2 tartalék polusra kötök rá egy álandó pozitivot.Az akumlátorról egy olvadó biztositék beiktatása mellett külön vezetékkel viszem hátra a 12voltot.
A Dometic gyártja a legjobb hűtőket a lakókocsisoknak .. a valamikori Electroluxot vásárolták fel . Egyébként Jászberényben gyártják ezeket az abszorpciós hűtőket.
Ha bugyogott az azt jelenti , hogy nem szökött el belőle az amoniák ... szerintem az a hűtő jó lesz ... 22O voltnál van az erősebb fűtőpatron .. talán a 12 voltos az nem is szabályozható . Ha kempingekbe jársz a lakóval akkor meg úgy is hálózatról fogod használni . Mostanság elterjedőben van a kis kompresszoros hűtők is a lakókba .. sinusos inverterel üzemelnek aksirol is ...
Megforgattam tényleg bugyogott. Csak a 220voltos csatlakozo van rajta. Bedugtam de nem történt semmi.Akapcsoloja is a 220ra van álitva. Meny idö kell neki hogy észre vegyem müködik.Megtaláltam hogy hol kell a gázt bekötni de erre csak hétfön lesz lehetöségem. Dometic márka vagy tipus név. Sajna zöld fülü vagyok.
abszorpciós hűtő nem nagyon tud elromlani . Állisd párszor fejre , és majd hallod a folyadég áramlását , és müködni fog . Az elektromos része is rendkivül egyszerü , legfeljebb egy polarizációs áramkör lehet benne . A fűtő patronokat is könyen megtudod nézni , hogy müködik e . Ovatosan érintsd meg , és ha jó meleg akkor menni fog a hütő .
Sajnos az ajándék hütők nem sikerültek. Az egyik egy hagyományos 220voltos kb 80literes. A másik tényleg lakókocsi hütő de nem müködik. Lenne ötletettek hol tudnék vásárolni ilyen lakókocsi hütöt. KB 55literest 12/220volt meg gázról üzemeltethetöt. Köszi.
Ezt a listát valamikor egy német kempinges oldalon találtam, lefordítottam, majd pár dologgal kiegészítettem, de folyamatosan bővül :)
Ezt mi nem mind visszük magunkkal, mert akkor nem nagyon férnénk már be a lakóba, de támpontnak szerintem jó, hogy ne sok minden maradjon otthon, ami kellhet.
Amikor eljön az idő, kinyomtatom, majd ami megvan, vagy nem érint, azt lehúzom a listáról, így az indulásra lesz egy teljesen kihúzott listám.
Amit általában én intézek, de Anya pár dologba besegít:
Ezt most hogyan kell érteni? Volt eredetiség vizsgálat, mert anélkül át se írták volna a nevemre! Törzskönyv van hozzá! Remélem nem kell eredetvizsgálatra vinnem mégegyszer????
Mondjuk én ujra festettem a vonóháromszöget és igen jól nézet ki emiat . De vizsgálták , hogy nem e kotyog a vonófelyen , volt gumiálapot ellenörzés (vizuálisan) és szintén világitás ellenörzés . de én kapcsoltam is nekik .. nem volt elég a bemondás . Gyakorlatilag kinyitni nem kell a lakót és nincs külső 23O as betáplálása se ...
Én augusztusban vizsgáztattam külső állomáson(nem KPM) a vásárlás után 1héttel. Tőlem kértek volna elektromos vizsgálatot és gáz mérésről papirt de villany még nincs a gázt meg kiszereltem. KPM.nél 3hónapos határidöőel vizsgáztatták volna de ők nem kértek volna semilyen igazolást villanyról,gázról. 8500Forint lett volna a vizsgadíj. A külsőhelyen 16500-at kértek. A vizsgálat 2percet vett igénybe. Megkérdezte hogy jó-e a világítás. Mondtam jó. Megkérdezte nem-e akarok vonófejet cserélni én modtam nem. Megrántotta a válát és elment megírni a papírokat ami 2órát vett igénybe.
Ami fontos .. ha nincs a lakónak eredetiség vizsgálata akkor integrált müszakit végeznek és ez drágáb is meg hoszadalmasabb is . Én nem az állami vizsgahelyre mentem (KPM) hanem egy müszakizásal foglalkozó KFT hez . Gyakorlatilag a legtöbb helyen már alkalmazásban vannak a vizsgabiztosok és nem a KPM küldi ki ökett .
Szerintem nem sok vizsgálni való van egy ilyen Qek Aeron ... összesen 14 600 ft volt a vizsgadij ... de ettől lehetnek eltérések fel is meg le is .
Egy hétel szoltam a vizsga előtt . A KPM nél még az egy hónap is kevés (Debrecenben)
Köszi, hogy emlékeztél rám! Az lenne a kérdés, hogy állítólag szigorodtak a szabályok és emiatt jóval előbb be kell jelentkezni! mi igaz ebből, mi a tapasztalatod?
Ajandékba fogok kapni két db hütöt. Sajnos még nem tudtam értük elmenni. Aszthiszem a Warthburg kerekü lakokócsiból származnak. Nem tudom hogy müködik-e 220/12 Voltról. Régen gázpalackról müködtették öket. Az aljazatokat én is szeretném átalakitani. Bár a hagyományos 7polosunak van egy szabad ága aszt tudnám álandó 12voltnak használni. Ha meglesznek hüttök még biztos jelentkeni fogok kérdésekkel.
Megnéztem a lakókocsi és a hűtő leírását is, mindkettőben az áll, hogy menet közben a gázpalacknak elzárva kell lennie. Tehát elvileg nem üzemeltethető menet közben sem a hűtő, sem a fűtés gázzal.
12 V-os verzió nem jöhet szóba ?
Én indulás előtt 1-2 nappal 220-al járatom a hűtőt, majd bepakolás ( hideg cuccok az otthoni hűtőből), és ahogy az autóra akasztottam a lakót, máris átkapcsolom 12V-ra a lakó hűtőjét, majd indulás.
Az autót átszereltettem 13 pólusúra - a lakó eredetileg is ilyen - , így van hátul állandó, és kapcsolt 12 V is. Meg tolatólámpa, és ködzárófény :)
Gyönyörűek ezek a régi vasak. Remélem egyszer megtehetem, hogy legyen a családi autó mellé egy gyári állapotú veterán, amivel napsütéses hétvégenként kirándulnánk.
Havernek van egy originál állapotú Ford Capri-ja egy kombi diesel Mondeo mellett, sokan nem értették, hogy miért a klíma nélküli nagy benzinessel ment nyaralni, nem a klímás diesellel :))
Én is gyermek koromban megszerethettem a kempingezés örömeit. Még csak 4 éves voltam (nagyon nem is emlékszem rá) mikor szüleimmel és bátyámmal sátorozni mentünk a Balatonra. Az első éveket a Bélatalapen töltöttük, ezért szeretnék oda menni az első alkalommal.
Sátrazni is nagyon szeretek de szerintem a lakokócsinak külön varázsa lesz.
Az alsó képen látható a jelenleg autóm(kék kombi) ami nem fiatal (32éves) sosem volt fatalabb és nem is szeretnék. Sajnos sokszor vesszem észre, hogy nem szívesen látnak mások az utakon. Talán ezért is gondoltam nem lesz könyű az út.
Ez a kép 2007 juniusában készült a Gárdonyban egy autós találkozon. Na ez ihkletett arra, hogy én is vásároljak lakokócsit.
Mi is kezdők vagyunk a lakókocsival, de a kempingezést már egész kisgyerekként megszerettem. 80-as években sátor, először szülőkkel, később haverokkal, majd nejecskémmel sátras utánfutó, most, hogy van 2 gyerkőc és már lehet őket vinni mindenhová, tavaly vettünk egy lakókocsit.
Először tavaly pünkösdkor voltunk egy 3 napos "nyaralási főpróbán", ami arra jó volt, hogy kiderüljön, mi minden maradt otthon :)
Van egy listám, ami alapján bepakolunk, de mindig bővíteni kell valamivel.
Tavaly pl. locsolókannát hagytam itthon ( még nem volt a listán, sátras utánfutóhoz nem kellett), persze ott a helyszínen derülnek ki a dolgok, mi minden kell még.
Vontatáskor nekem semmi problémám nem volt, azon kívül, hogy az autó 3 literrel többet kajált 100-on. Ha mögém kerülnek autók, azokat segítem előzni jobbra indexeléssel, előzés után sokan megköszönik.
Idén még nem tudom, hová megyünk, de termálvíz közelébe, az biztos.