Ne szerénykedj, tudjuk, mennyivel előtte jársz. Te még azt is megmagyarázod, mire gondolt az az evangelista! És bizony, jobb utat találtál, így ítélheted meg azokat, akiket az evangelista nem is mert. Ahogy Mihályt is megítélted, ki totálisan lerészegítette a kisgyerekeket, meg a vérző denevéreket, vagy kiket is. Ó, mennyi mindent olvashatunk tőled!
Egyrészt: Ne tessék az írást felbontani: Kiragadni egy két szót és azt szembehelyezni a szöveg kontextusának egészével.
Másrészt ez nem a Tóra, azaz a törvény és nem parancsolat, hanem egy intés ami a borral mulatóknak szól kik mennek a bor felkutatására. Ha Ön ebbe a kategóriába tartozik (ki napestig a bor heve fűt) akkor a tanítást veheti komolyan.
"Az evangélistának meg sem fordult a fejében, hogy majd lesznek olyan, magukat kereszténynek tartó emberek, kik szerint Jézus Urunk erjedt bort adott volna már erjedt bortól amúgyis megittasodott embereknek..."
Vagy pedig eszükbe se jutott, hogy majd jönnek ilyen testi emberek, akik ezt teszik fő helyre szemben a hittel és az Isten szeretetével. És ezeknek a janicsároknak az a lehetőség eszükbe se jut, hogy a bor fogyastása mértékkel nemhogy nem bűn, hanem egyenesen erény(Jézus is így tett és ez a cselekedete botránkoztatt is a farizeusokat) és jól lehet vele pukkasztani a "ne fogd", "ne nézz rá" tételeket hozó janicsárokat.
így van. saját tapasztalatából tudja, hogy neki az nem ízlik, a kubu sokkal jobb. azután már nem kellett aggódnunk, hogy óvatlanul inna, mert tudja, hogy milyen. sőt, amikor más hülyeségből megkínálja, akkor is azt mondja, hogy fujj.
"másrészt egy lakodalom elengedhetetlen része a szesztartalmú italok (így a bor) fogyasztása."
A zsidók szent ünnepeik - beleértve a menyegzőt - alkalmából soha nem használtak semmiféle erjedt italt. Mind egyéni, mind közösségi felajánlásaik, áldozataik alkalmával a szőlő gyümölcsét - vagyis friss, erjedetlen szőlőlét, és mazsolát, mik az áldás szimbólumai - használták. Az erjedés számukra mindig is a romlás szimbóluma." Rabbi S. M. Isaac, a "The Jewish Messenger" szerkesztője...
Ami csak a testedre(külsőre) vonatkozik, aminél tudjuk hogy van fontosabb és amint látjuk az említett történetben is a TEST-re helyezed a hagsúlyt és nem a hitre."
Te helyezed testre a hangsúlyt. Has nevű istened minden kívánságát gátlástalanul kielégíted...
"Akkor az evangélista miért nem ezt emelte ki mint a történet konklúziója ? Te miért erre helyezed a hangsúlyt amikor az evangélista nem erre tette?"
Az evangélistának meg sem fordult a fejében, hogy majd lesznek olyan, magukat kereszténynek tartó emberek, kik szerint Jézus Urunk erjedt bort adott volna már erjedt bortól amúgyis megittasodott embereknek...